Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    Onko jollain tietoa kun ajoittain 740i(4.4) oireilee?
    Eli joskus tekee sillain, että sammuu starttauksen jälkeen.
    Joka kerta lähtee käyntiin, mutta kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille niin sammuu kuin virta-avaimesta sammuttais.
    Vaihdoin uuden akun niin luulin, että oire loppui. Mutta oli emännälle tehnyt taas samoin.
    Tosin nyt harvemmin, mutta oli tehnyt kuitenkin.
    Sitten kun jää käyntiin niin ajosta ei koskaan sammu. Vain startauksen jälkeen.
    EI vika koodeja.

    Comment

    • juzu3
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 237

      Sähköongelmaa

      Edit: Auto siis 740ia -1/98
      Autossa esiintyy ihmeellisiä sähkövaivoja..osaiskohan joku sanoa mistä lähteä etsimään vikaa, välillä kaikki viat ovat samaan aikaan päällä, välillä vain joku ja välillä voi mennä pitkäänkin että mitään ei esiinny. Mitään tiettyä kaavaa ei ole.

      -aurinkolipassa olevan peilin avaa->syttyy kaikki muut sisävalot paitsi kyseisen peilin ja radio sammuu. Peilin laittaa kiinni->sisävalot sammuu ja radio menee päälle. Koittaa uudestaan->peilin valot ja kaikki muu toimii normaalisti
      -ratista häviää kaikki virrat,mikään valo ei pala,nappulat ei toimi,töötti ei toimi. Sitten yhtäkkiä taas kaikki on kunnossa
      -mittaristoon syttyy airbag valo normaalisti käynnistyksessä,sitten sammuu ja vähän myöhemmin saattaa syttyä uudelleen, palaa satunnaisia aikoja,välillä palaa pitkään välillä vain hetken
      -tänään menin tankkaamaan,musiikki soi. sammutin auton ja tankkauksen jälkeen laitoin käyntiin ja kas kummaa, mankka ei lähde päälle. menee muutama minuutti niin lähtee itsestään päälle
      -voi olla muutakin mitä ei nyt muista tai ole tullut huomattua

      Onko kenelläkään MITÄÄN hajua mistä lähteä etsimään vikaa,tuntuu ettei uskalla tuolla ajaa kun ei koskaan tiedä mikä sammuu tai syttyy tai mitä tapahtuu
      VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
      MB Vito 116cdi 4x4 special
      BMW E92 320d
      Kawasaki Z750
      EX:
      E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        Originally posted by juzu3 View Post
        Edit: Auto siis 740ia -1/98
        Autossa esiintyy ihmeellisiä sähkövaivoja..osaiskohan joku sanoa mistä lähteä etsimään vikaa, välillä kaikki viat ovat samaan aikaan päällä, välillä vain joku ja välillä voi mennä pitkäänkin että mitään ei esiinny. Mitään tiettyä kaavaa ei ole.
        Virtalukonpohja tulis ensimmäisenä mieleen :think
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • juzu3
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 237

          mitenköhän hankala olis tollasta lähtee vaihtamaan? Jos sellaisen pistää uuden, vaatiiko se uusia avaimia tms? Tyhmänä kyselen ihme juttu kyllä että miten tuollainen voisi näin moneen eri asiaan vaikuttaa?:O
          VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
          MB Vito 116cdi 4x4 special
          BMW E92 320d
          Kawasaki Z750
          EX:
          E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            Originally posted by juzu3 View Post
            mitenköhän hankala olis tollasta lähtee vaihtamaan? Jos sellaisen pistää uuden, vaatiiko se uusia avaimia tms? Tyhmänä kyselen ihme juttu kyllä että miten tuollainen voisi näin moneen eri asiaan vaikuttaa?:O
            Olihan jo se apukuljettajan puoleisen lokarin takana oleva johtonippu tarkistettu? Se on täsmälleen yhtä idioottimainen viritys kuin nettikuvissa luvatanakin, omassa ei ollut onneksi mitään mennyt katki, mutta lähestulkoon kaikki uloin eriste oli jo 15 vuodessa kuoriutunut pois. Ja se metallipokkaus jota vasten saattaa liikettä tulla on kuin luotu aiheuttamaan ongelmia.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • juzu3
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 237

              eipä oo tarkistettu,foorumia lueskellessani tuli toikin mieleen,täytyy ensimmäiseks kyllä varmaan sit kattoo se..
              VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
              MB Vito 116cdi 4x4 special
              BMW E92 320d
              Kawasaki Z750
              EX:
              E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by juzu3 View Post
                eipä oo tarkistettu,foorumia lueskellessani tuli toikin mieleen,täytyy ensimmäiseks kyllä varmaan sit kattoo se..

                Jos vika ei ole Petterin kertomassa johtosarjassa, niin olen melko varma, että virtalukon pohja on autossasi on menossa rikki. Yhdestä tutun 750:stä petti kyseinen osa ja aiheutti lähes samanlaisia mystisiä sähkövikoja. Muistan myös katsoneeni Youtubesta videon, jossa jollakin kaverilla oli lähes identtiset viat, kuten autossasi on.


                Comment

                • juzu3
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 237

                  Tuon videon perusteella näyttäis kyllä vahvasti että tosiaan omassa ois toi virtalukon pohja menossa. Mistäköhän tuollaisen kohtuu hintaan saisi ja onko kovin vaikea homma lähteä itse vaihtamaan? Täytyy varmaan silti tarkistaa tuo johtosarjakin kaiken varalta jos kerran on niin yleinen rikkoutumaan.
                  VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                  MB Vito 116cdi 4x4 special
                  BMW E92 320d
                  Kawasaki Z750
                  EX:
                  E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                  Comment

                  • Jaska.T
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1527
                    • TaNpere

                    Originally posted by rjkl58 View Post
                    Heipä vain. Vaihdoimme e38 /750 uudenpaan 760 2003: seen. En tiedä onko tuo webasto kaikissa bimmereissä virtasyöppö. Tässä uudessa ei saa webastoa millään pelaamaan. Malli näytti olevan T91. Ei lähe kaukosäätimellä eikä autosta näppäilemällä. Onko noissa wepastoissa joku virtahaistelija, ettei se pelitä pienellä jännitteellä. Auto lähtee ihan normaalisti käyntiin, eikä nikottele lainkaan. Ladattu on, välillä näyttöön tulee kuitenkin viesti, että lataa akku. Täräytänkö heti uuden akun. Autolla on vasta 45000 kilsaa takana (suomiauto)
                    Uutta akkua vain paikalleen. Tuttu vika kun oli webasto autossa.

                    G30 530e Msport
                    -------------------------------------------------
                    F30 330e Msport
                    E60 525d Msport LCI
                    E39 530d Touring
                    Ex E46 320i coupé
                    Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                    Ex ALPINA B6
                    Ex E34 525i Touring
                    Ex E36 328i Coupe
                    Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                    Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                    Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                    Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                    Never Drive Faster Than
                    Your GuardianAngel Can Fly

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by juzu3 View Post
                      Tuon videon perusteella näyttäis kyllä vahvasti että tosiaan omassa ois toi virtalukon pohja menossa. Mistäköhän tuollaisen kohtuu hintaan saisi ja onko kovin vaikea homma lähteä itse vaihtamaan? Täytyy varmaan silti tarkistaa tuo johtosarjakin kaiken varalta jos kerran on niin yleinen rikkoutumaan.

                      Muistaakseni lukon pohja maksaa merkkiliikkeessä 70 e. En tosin voi vannoa, ostiko tuttuni osan marmorilta vai ei, mutta osa oli uusi. Voisit yrittää kysellä esim. KL-varaosista lukon pohjaa. Itse olen sitä kautta kaikkea bemariini tilaillut ja melko usein saa tilaamalla harvinaisempiakin osia kohtuuhinnalla.


                      Pientä ediittiä: Nyt kun selailin foorumia, niin kuulemma Laakkosella vaihtavat töineen uuden pohjan alle sadan euron. Mutta pohjan vaihtaminen itse näyttää olevan sen verran helppo homma (ainakin kuvissa), että jos kyse olisi omasta autostani, niin ainakin yrittäisin tehdä sen itse. Linkki alla.

                      My father's 1998 750iL has been acting strangely for several months, with intermittent electrical problems. I tested many different electrical components with no success, including swapping relays from my '97 740iL, to no avail. The symptoms were: 1. Cruise control won't turn on or engage. 2. Glove


                      Last edited by Ramzez; 01-11-2009, 22:16.

                      Comment

                      • juzu3
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 237

                        Juu kiitos! Täytyy kysellä tuolta KL-varaosilta. Näyttää kyllä sen verran helpolta et voisin jopa itse kuvitella osaavani tuon vaihtaa..täytyy yrittää mahd. pian ja informoida tänne mitä vaikutusta oli!
                        VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                        MB Vito 116cdi 4x4 special
                        BMW E92 320d
                        Kawasaki Z750
                        EX:
                        E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                        Comment

                        • Janzu
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2005
                          • 483
                          • Vantaa

                          Jaahas, vesipumppu vaihdettu (3 tuntia ulkona pakkasessa) ja kaikki hyvin...Not! Auto ehti seistä pari viikkoa ja ajattelin, että varmaan seisontavikaa, kun tyhjäkäynti oli vähän karkeata. Itseasiassa oli sitä vähän jo ennen vesipumpun hajoamista, muttei vielä niin häiritsevästi. Pari päivää sitten alkoikin reipas savuttelu, joka kesti noin 10 sekuntia liikkeelle lähdön jälkeen, niin sakeaa savua ettei läpi nähnyt. Öljyn tarkistus ja alamerkissä oli taso vaikka huolto tehty vajaa 1000 km sitten. Eli 1+1=2 ja "huohotinkalvoventtiilli" tukossa/puhjennut diagnoosi tehty. Tästä löytyy lisää juttua foorumilta(hakuun vaikka "e38 huohot*"), mutta kerroin nyt tähänkin topiciin, kun varmasti moni kasikoneella ajeleva seiskan omistaja tähän jossain vaiheessa törmää. Autolla siis mittarissa 213 tkm.

                          Eli oireet:
                          - karkea tyhjäkäynti, täristää autoa ikävästi, jos esim. valoissa vaihde päällä
                          - savuttaa n. 10 sekuntia valkoista savua
                          - tyhjäkäynnillä imee öljytikun kautta ilmaa, jos nostaa tikkua ylös

                          Viikonloppuna vaihtohommiin ja putsaanpa imusarjankin samalla vaikka sitä ei kuulemma tarvi edes irroittaa, mutta on sinne varmaan sitä öljyistä tahnaa mennyt niin parempi putsata samalla.

                          Niin ja osa Laakkoselta alta 50e muutaman tiivisteen kera.

                          Onko kukaan vaihtanut osaa nro 4 tästä kuvasta? Vesipumpun vaihdon yhteydessä huomattiin, että putki oli haurastunut päästä todella pahoin ja varmaan murtuu jossain vaiheessa.

                          Comment

                          • Luntti
                            2Wheel Driver
                            • Jul 2003
                            • 5021
                            • Yka

                            Minun mielestäni turhaa käyttää imusarja irti.
                            Mun autossa oli myös tuo huohotin ongelma. Toista vikaa korjatessa oli imusarjan etupää auki. Ei siellä mitään oikeestaan ollut.
                            Jarrukliinerillä ja valkoisella rätillä kokeilin pyyhkiä, mutta eipä sieltä mitään öljy möhnää irronnut.

                            Varo kun vaihdat huohotinta, ettei torxsit pyörähdä väljäksi.
                            Menee nimittäin tosi herkästi ja torxsit ovat tiukassa. Ensin kun saa torxin napsahtamaan auki sitten kyllä pyörii käsin.
                            Ahdasta on rintapellin välissä. Kennon letkun kun irroittaa niin saa hieman tilaa.

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by kaol View Post
                              Tupla-lasisen ovista kysymys:
                              Onko normaalilaseilla ja tuplalaseilla varustettujen E38:en perusovet samat, ja saadaanko ikkunan sopivuus ainoastaan esim. listojen ja verhoiluiden eroilla?
                              Tämän mukaan eroa ei pitäisi olla.

                              Omassa autossa on kuskin ovessa sen verran ruttua, että tulisi hommata uusi ja ensin pitäisi saada varmuus, että voinko ostaa normaalilla lasilla varustetun oven.
                              Autossa on siis lisävaruste S352A.
                              Tietääko tähän kukaan varmaa vastausta?
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • Erich
                                BTCF Member
                                • Apr 2005
                                • 783
                                • Hämeenkyrö

                                Originally posted by kaol View Post
                                Tietääko tähän kukaan varmaa vastausta?
                                On samat, ero on listoissa ja tiivisteissä. Lasinnostimetkin ovat mekaanisesti vaihtokelpoiset keskenään, vaikka taisivat ollakin eri osanumerolla. Sisäpellin reijityksissä saattoi olla jotain pieniä eroja eri vuosimallien välillä. Esim. vanhimmissahan ei ole sivubägejä.

                                edit..

                                Originally posted by kaol View Post
                                Tietääko tähän kukaan varmaa vastausta?
                                __________________
                                Kokeilemalla se selviää...
                                Signaturesi ehti vastata ensin...
                                Last edited by Erich; 03-11-2009, 19:49.
                                6 - E24 635
                                7 - E38 740
                                8 - E31 850

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎