Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

Originally posted by kaol View Post
    Tanpereella huuhtelemalla tekee ainakin Benkara, mutta tuosta firmasta näyttäis olevan paljon hyvää ja huonoa palautetta.
    Itse yritin ottaa tuonne yhteyttä pari kk sitten, mutta puhelimeen ei vastattu kertaakaan, eikä pariin sähköpostiinkaan kuulunut mitään.
    Juu missään tapauksessa en halua lootan rikkoutuvan, kun ainakin tällä hetkellä se toimii täysin moitteetta. Öljyt vain pitäisi saada vaihdettua, että toiminta jatkuu moitteettomana jatkossakin.

Comment

• HottiSetä
      Newbiemmer
      • Nov 2009
      • 2
      • Hämeenlinna

E38 ohjausvälys

Noviisina kyselisin kokeneemmilta 7-satasten omistajilta paria juttua. Hankin hiljakkoin 740 Ia -95 jolla nyt ajettu about 246 tkm

Ohjauksessa on välystä. Onks mahdollista kiristää ohjausniveltä/simpukkaa vai meneekä vaihtoon? Vaihdatin just raidetangon päät sekä keskimmäisen raidetangon joka lienee tässä mallissa kuluvaa tavaraa

Samoin ohjaus vetelee välillä vaikka puslien pitäis olla kunnossa.

Tässä nyt ens alkuun. Katotaan lisää kun tulee mieleen
      --
      740 iA -95

Comment

• Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

Originally posted by Ramzez View Post
        Juu missään tapauksessa en halua lootan rikkoutuvan, kun ainakin tällä hetkellä se toimii täysin moitteetta. Öljyt vain pitäisi saada vaihdettua, että toiminta jatkuu moitteettomana jatkossakin.
        Hyvin on oma seiska hoidettu ihan metron toimesta lielahdessa, tai ei ainakaan omalle kohdalle ole osunut sieltä mitään huonoa puolta.

Originally posted by HottiSetä View Post
        Ohjauksessa on välystä. Onks mahdollista kiristää ohjausniveltä/simpukkaa vai meneekä vaihtoon? Vaihdatin just raidetangon päät sekä keskimmäisen raidetangon joka lienee tässä mallissa kuluvaa tavaraa
        Eikös se ihan mahdollista ole kiristää, todella pienen välyksen sai ainakin muuttumaan täysin pois.
        Last edited by Zoui; 28-11-2009, 13:38.
        Elämä on pihakivestä.

Comment

• Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

Originally posted by Zoui View Post
          Hyvin on oma seiska hoidettu ihan metron toimesta lielahdessa, tai ei ainakaan omalle kohdalle ole osunut sieltä mitään huonoa puolta.
          Mitä olen kuullut, niin merkkihuolto ei vaihda kuin ne öljyt, mitkä tulee laatikosta ulos ja ei tee sitäkään, jos ei erikseen pyydä. Tarkoitus olisi vaihtaa ne öljyt kunnolla, eli tuolla huuhtelu-menetelmällä.

Comment

• McBeast
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 2998
            • Tallinn

Jossakin automaattilaatikoiden omassa topicissa oli paljon keskustelua noista paikoista, missä työ tehdään kunnolla ja missä vähemmän kunnolla. Jossakin Helsingin suunnalla taisi olla joku paja missä useampi foorumilainen on autoaan käyttänyt ja työ on hoidettu hyvin ja kohtuulliseen rahaan. Löytyy Searchia käyttämällä.
            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

Comment

• Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

Originally posted by Ramzez View Post
              Mitä olen kuullut, niin merkkihuolto ei vaihda kuin ne öljyt, mitkä tulee laatikosta ulos ja ei tee sitäkään, jos ei erikseen pyydä. Tarkoitus olisi vaihtaa ne öljyt kunnolla, eli tuolla huuhtelu-menetelmällä.
              Juu ei ne varmaan erikseen pyytämättä rupea laatikkoon öljyjä vaihtamaan, vai mitä meinasit? No enivei, ihan hyvin on hommat tuolla pelannut, huuhtelemalla ja huuhtelematta.
              Elämä on pihakivestä.

Comment

• Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

Originally posted by Zoui View Post
                Juu ei ne varmaan erikseen pyytämättä rupea laatikkoon öljyjä vaihtamaan, vai mitä meinasit? No enivei, ihan hyvin on hommat tuolla pelannut, huuhtelemalla ja huuhtelematta.
                Niin tarkoitin, että eivät koske merkkihuollossa lootan öljyihin missään vaiheessa, ellei niitä erikseen pyydä vaihtamaan, siis jos edetään normaalin huolto-ohjelman mukaan.

Tuon Lielahden Metroauton olen kyllä nykyään jättänyt omaan arvoonsa, kun siellä asiointi oli aina niin hemmetin kallista. Jokunen aika sitten kyllä kävin siellä, kun tarvitsin yhteen kaverin ooppeliin sen radion suojakoodin ja sitä vartoillessani, tuli siihen viereiselle tiskille joku pappa autoaan hakemaan ja hänen autonsa normaali öljynvaihtohuolto maksoi 250e. Nykyään on tullut itse huollettua kaikki kalusto, kun välineet ja tilatkin löytyy, niin on tuossa tullut säästettyä pitkä penni. Toisaalta kaikki työ on omalla vastuulla, mutta onhan tuo auton rassaaminen tiettyyn rajaan asti mukavaa. Niin ja öljynvaihto orkkisosilla maksaa itse tehtynä 100e ja Metroautossa (pikahuolto) 240e. Että näin...

Comment

• veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6324
                  • P-Pohjanmaa

E38 Keskuslukitus

Jees eli tuossa mun koslassa on sellainen ominaisuus kun lähden ajamaan niin kaikki ovet menee lukkoon.
                  Nousen autosta niin oven kahvaa pitää kaksi kertaa vetää jotta aukea lukosta.
                  Myyjä sanoi että monissa on turvallisuus syistä tuollainen lukitus.
                  Taisi vielä olla niin että jos auto on ovet kiinni niin laittaa ovet lukkoon jonkin ajan kuluttua.

Itse en tuota toimintoa arvosta,saako tuon toiminnan normaaliksi jotenkin
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

Comment

• Hemu__
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2008
                    • 972
                    • Kirkkonummi

Mitähän mahtaa tarkoittaa kuhlwasserst. prufen kun ilmestyi eilen ajotietokoneeseen ja ei tullut sen jälkeen enään takaisin? Jäähdytysvesi palanut?

Comment

• Touniks
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 6684
                      • Muurame

Originally posted by Hemu__ View Post
                      Mitähän mahtaa tarkoittaa kuhlwasserst. prufen kun ilmestyi eilen ajotietokoneeseen ja ei tullut sen jälkeen enään takaisin? Jäähdytysvesi palanut?
                      Jäähdytysnesteen määrä
                      E30 cabriolet -92 M-Tech II
                      E46 sedan -01
                      Corolla

Comment

• sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2195
                        • kaustinen

Originally posted by veku View Post
                        Jees eli tuossa mun koslassa on sellainen ominaisuus kun lähden ajamaan niin kaikki ovet menee lukkoon.
                        Taisi vielä olla niin että jos auto on ovet kiinni niin laittaa ovet lukkoon jonkin ajan kuluttua.

Saa koodattua pois
                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

Kawasaki zzr1100 fighter

Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

Comment

• Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

Originally posted by veku View Post

Ameriikan mallia tuossa..Monissa Englesmannien autoissakin moinen on. Lähinnä kehitetty sitä varten, ettei aina erikseen tarvitse ovia lukita kun pelkää auton vientiä esim. valoissa seisoessa tms.
                          Mutta juu..Perus-softilla saa koodailtua tuon ominaisuuden pois.
                          Originally posted by Hemu__ View Post
                          Jäähdytysnesteen määrästä valittelee, kannattaa ehdottomasti tutkia onko sitä riittävästi ja ettei vuoda mistään. Nuo harvemmin sitä "ihan turhasta" ilmoittelee.
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

Comment

• RaRi
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2008
                            • 36
                            • Vantaa

Mikähän mahtaa olla häikkänä kaukolukituksessa,kun normaalistikkin se on ottanu tyyliin 5m päästä korkeintaan ja nyt ei ota välillä ollenkaan?patterit on kyllä avaimeen vaihdettu eikä asiaa auttanut.

Toinen ropleema ilmeni pissapojista,jotka ei puske ollenkaan nestettä.Kesällä tuli tehtyä vähän laiha seos säiliöön ja pieni epäilys kävi että onko päässyt jäätymään sinne letkuihin.Nyt on kuiteski pidelly plussa kelejä eikä siltikään mitään näy tulevan.mutta mitä olen lukenut niin melko monella ilmennyt ongelmaa pissapojan kanssa?Joko suuttimissa jotain tai sitte sähköhäikkää?

Comment

• Ylkka
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 316
                              • Seinäjoki

Minkä moista alustaa olette seiskoihinnen vaihtanut? Itse olen vähän tätä harkinnut http://www.octane-styling.fi/product_details.php?p=1403 ?
                              Nyt Suzuki gsx-r
                              ex. e91 320d m-sport
                              ex.Bmw e46 330ia cäbi
                              ex.Mazda Rx-8
                              ex.Bmw e36 328i touring
                              ex.Bmw e38 740il vm. 1996

Comment

• Janzki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 4947
                                • Lohja

Originally posted by Ylkka View Post
                                Minkä moista alustaa olette seiskoihinnen vaihtanut? Itse olen vähän tätä harkinnut http://www.octane-styling.fi/product_details.php?p=1403 ?
                                Omaani ruuvasin alle Sachs Super Touring iskarit sekä Eibach Comfort alustan..Tuli jämäkkä ja sopivan matala. Ei kivireki eikä lumiaurakaan.

Btw. Jos jollain on seiskassa takapenkkien sähköisten niskatukien säädöt rikki, niin täällä onnistuu moisten korjaus. Tuli kehiteltyä ratkaisu hommaan.
                                Sähköposti.
                                IG: janzki_

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎