Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    Originally posted by illevi View Post
    Ite katselin omasta seiskasta auto.comin testerillä livedataa ja oli sama ongelma, mutta kun ohjelmasta valitsi toisen moottorinohjaus"tyypin" niin luvut olivatkin normaalit.

    Osaisikohan kukaan auttaa kun omaa autoa vaivaa sellainen ongelma jos kylmästä laittaa käyntiin, että auto yrittää käynnistyä, mutta sammuu heti. Esim. tänään vasta neljännellä starttauksella jäi käyntiin.
    Autoon on vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin ja imuilman lämpötila tunnistin. Lämpinä autossa tuntuu tehot olevan tallella ja auto toimii hyvin. Livedata ei myöskään herjaa eikä autossa ole vikakoodeja.

    Käynnistys on ollut normaalia vaikka auto on seissyt normaalin työ/koulupäivän, mutta heti kun ei aja n. vuorokauteen niin ei meinaa käynnistyä. Autohan on m62b44 moottorilla ja vuosimallia -97.

    Toivottavasti joku sai tästä selkoa..
    Kuulostaa vähän sille, että bensansyötön takaiskuventtiili päästää letkut tyhjiks. M62:ssa takaiskuventtiili tais olla bensansuodattimessa jos en väärin muista. Vähän vaikee asia todeta näppituntumalla kurkkimatta letkuihin.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • illevi
      Newbiemmer
      • Sep 2008
      • 4
      • Keminmaa

      Originally posted by Morkai View Post
      Kuulostaa vähän sille, että bensansyötön takaiskuventtiili päästää letkut tyhjiks. M62:ssa takaiskuventtiili tais olla bensansuodattimessa jos en väärin muista. Vähän vaikee asia todeta näppituntumalla kurkkimatta letkuihin.
      Joo täytyypä alkaa tutkailla tuota bensansaantia.

      Tänään aamulla lähti neljännellä startilla käyntiin ja kävi muutaman sekunnin vajailla pytyillä. Myös ajossa oli ensimmäisen noin kilometrin matkalla havaittavissa lievää nykimistä. :think
      Entiset: e38 740iA -97, e34 525i -95, e39 535iA -97, e60 530d -03, e36 320 coupe -92,

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        Originally posted by illevi View Post
        Joo täytyypä alkaa tutkailla tuota bensansaantia.

        Tänään aamulla lähti neljännellä startilla käyntiin ja kävi muutaman sekunnin vajailla pytyillä. Myös ajossa oli ensimmäisen noin kilometrin matkalla havaittavissa lievää nykimistä. :think
        Oireet kuulostaa samalle kuin ois bensa loppunu tankista, eli eiköhän ne letkut tyhjene syystä tai toisesta.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14354
          • Oulu

          Originally posted by 174000 View Post
          Käyköhän nämä sitten normi-iskareiden kanssa? Jotkut Bilsteinit näytti olevan alla.
          Kyllähän tollaset miedot madallukset menee hyvin vielä vakio mittasilla iskareilla.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • 174000
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2008
            • 1176
            • Tuusula

            Originally posted by zener View Post
            Kyllähän tollaset miedot madallukset menee hyvin vielä vakio mittasilla iskareilla.
            Jep, nuo tuli laitettua tilaukseen. Pelkät etujouset olisivat olleet Autosalvassa 322€.
            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
            '02 VW Golf 1.4i
            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8258
              • Järvikylä (Nakkila)

              vaihdeltiin "narinahelat" tänään, meni suunnilleen tunti

              vielä jäi silti toiselle puolelle pienempi narina joka tulee selkeästi iskarista.. mikäs niissä vois narinaa/vinkunaa pitää
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by peto2 View Post
                vaihdeltiin "narinahelat" tänään, meni suunnilleen tunti
                Erikoistyökalu valmiina, että noin äkkiä kävi? Itse ähersin kyseisen homman kanssa useamman päivän, kun piti ensiksi metsästää oikea rautatavara käsiin ja hitsailla niistä työkalu hommaa varten. Kai ne helat olisi voinut leikatakin pois, mutta toisaalta uusien asennuksessa tuo työkalu auttoi paljon. Nykyään taitaa KL myydä tuota erikoistyökalua, olisiko hintaa ollut n. 100€. Itse tekemällä pääsee alle parinkympin. Pitää vaan muistaa tehdä tarpeeksi järeästä tavarasta.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Erikoistyökalu valmiina, että noin äkkiä kävi? Itse ähersin kyseisen homman kanssa useamman päivän, kun piti ensiksi metsästää oikea rautatavara käsiin ja hitsailla niistä työkalu hommaa varten. Kai ne helat olisi voinut leikatakin pois, mutta toisaalta uusien asennuksessa tuo työkalu auttoi paljon. Nykyään taitaa KL myydä tuota erikoistyökalua, olisiko hintaa ollut n. 100€. Itse tekemällä pääsee alle parinkympin. Pitää vaan muistaa tehdä tarpeeksi järeästä tavarasta.
                  nosturi ja mersuihin tarkotettu puslan irrotus-sarja.. ei ollu ihan sopivia holkkeja niin ekana täyty prässätä kuula nivelestä pihalle
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • renze
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 92
                    • Tampere

                    Kysytääs näihin vanhoihin korjauskohteisiin neuvoja.

                    Vasemman takaoven stoppari on rikki eli ovi ei jää itsestään auki. Onko kellään ollut samaa ongelmaa, minkälainen homma korjata?

                    Oikean takaoven lasi ei liiku. Moottori kyllä pyörii kun napista painaa. Paneelin irrottamiseen löytyy ohje mutta ei ole tietoa mitä alta paljastuu. Arvauksia mitä voisi olla rikki?
                    exät:
                    740dA -00
                    Z3 roadster 2.8 -99
                    325 sedan -95

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by renze View Post
                      Kysytääs näihin vanhoihin korjauskohteisiin neuvoja.


                      Oikean takaoven lasi ei liiku. Moottori kyllä pyörii kun napista painaa. Paneelin irrottamiseen löytyy ohje mutta ei ole tietoa mitä alta paljastuu. Arvauksia mitä voisi olla rikki?
                      Moottorissa on suoraan kiinni pyörä, joka liikuttaa vaijeria, joka liikuttaa nostinta. Kaikki nämä osat on kiinni yhdessä rungossa, joka on taas kolmella torxilla kiinni oven rungossa.

                      Lyhyesti: oli sieltä mitä vaan paskana, niin joudut vaihtamaan sen koko moottori/vaijeri/nostin -hässäkän.

                      Purkuohjeena:
                      - ovipahvi irti
                      - lämmität/leikkaat eristeen auki
                      - irrotat pikkuikkunan ja ison ikkunan välisen koristepellin oven ulkopuolelta
                      - lasket ikkunan alas (siis leikkaat vaijerin poikki ja kampeat väkisin, jos ei muu auta) jotta saat sen irti nostimesta
                      - otat ikkunan irti (tätä varten se ulkopuolinen pelti on irroitettu, jotta ikkuna tulee pois kiskoilta)
                      - avaat kolme torxia
                      - kiroilet ja taiteilet sitä ikkunahissiä pois

                      ja sitten päinvastoin.

                      Toivottavasti en unohtanut mitään... pääpiirteittäin noin.
                      Last edited by BeamR; 12-04-2012, 21:12.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        Originally posted by renze View Post
                        Vasemman takaoven stoppari on rikki eli ovi ei jää itsestään auki. Onko kellään ollut samaa ongelmaa, minkälainen homma korjata?
                        Tuulihaan jousen runko on halki tähän tapaan.

                        Korjaus menee siten, että irroitat ovipahvin, kaiuttimen ja vaahtomuovisen kosteussulun. Tämän jälkeen irroitat tuulihaan lukituksen B-pilarin päästä (osa #4) ja sitten kaksi torx-pulttia (osat #3) ovesta B-pilarin puolelta. Sitten tuulihaan pitäisikin jo irrota oven sisäkautta tuon kumisen suojahupun (osa #15) kanssa.
                        Kokoaminen käänteisesti uuden stopparin (osa #2) kanssa.

                        Esimerkkikuva: http://www.realoem.com/bmw/showparts...&fg=45&lang=en

                        Etu ja takaoven stopparit käy ristiin, vaikka niillä on eri osanumerot. Osien ero on jousitangon jäykkyydessä.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • paahtis
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2008
                          • 40

                          Muutama ongelma ilmennyt -94 740i:ssä:
                          Varashälytin huutelee itsekseen satunnaisesti, ja naapurit on tyytyväisiä (itsehän en sitä kotiin kuule, vaan nukun yöni rauhassa). Ongelma ei poistu konepellin anturin irroittamisella eikä lukitus napin painamisella kahdesti. Kaverin kanssa luettiin vikakoodeja, mutta inpa jumiutui kesken kaiken ja kaatui, joka kerta. Yritin etsiä äänitorvea oikean takarenkaan sisälokarista, sieltä löytyi vain tyhjä liitin (kerran olen itse kuullut hälytyksen, oli töötin ääni, ei sireeni (töötin sulakkeen irroitus ei auttanut)). Saako tuota edes väliaikaisesti hiljaiseksi mitenkään?
                          Voiko ABS valon palaminen (sisälokaria irroittaessa käytin anturin liittimen auki, jäi varmaan huonosti kiinni, koska valo syttyi tuolloin) aiheuttaa inpan jumiutumisen? Millä selvitän mistä hälytys johtuu? Aina en edes tiedä että auto on hälyttänyt, muuta kuin naapurin jättämästä lapusta ikkunassa. Joskus hätävilkut ovat hälytyksestä muistuttamassa.

                          Toinen kysymys, huomasin kuukausi sitten ratissa tuntuvan pienen "napsahduksen" kun rattia kääntää n. 10 astetta keskiasennosta kumpaan tahansa suuntaan. Tuntuu selkeästi käsissä, vaikkakin todella hento napsahdus, tämä on varmaan oire jostain todella hintavasta? Ei tunnu ohjauksessa muuten mitään erikoista.

                          Kolmas asia. Itselläkin jousi poikki, eikä näyttäneet pahan hintaiselta nuo ebaystä linkitetyt hiukan madaltavat jouset, mutta entäs niiden vaihto? Itsellä ei paikkaa, työkaluja eikä kokemusta, mutta saakos sen teetettyä halvallakin jossain? Vai onko halvempaa vaihtaa suoraan iskaritkin?

                          Comment

                          • VaihtoVirta
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 558
                            • Kuusamo

                            Originally posted by paahtis View Post
                            Kolmas asia. Itselläkin jousi poikki, eikä näyttäneet pahan hintaiselta nuo ebaystä linkitetyt hiukan madaltavat jouset, mutta entäs niiden vaihto? Itsellä ei paikkaa, työkaluja eikä kokemusta, mutta saakos sen teetettyä halvallakin jossain? Vai onko halvempaa vaihtaa suoraan iskaritkin?
                            Saman työn joutuu tekemään, vaikka uusisit iskaritkin, koska sinne joutuu vanhat yläpään-laakerit jne. kasaamaan. Korjaamolla lienee etupään jousien vaihto noin tunnin homma, takapäähän pari tuntia (joutuu purkamaan hattuhyllyn).

                            Comment

                            • 174000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2008
                              • 1176
                              • Tuusula

                              Millä nuo ovien alalistat kuuluisi olla kiinni vai onko vaan painamalla ovi listan loveen kiinni? Nykäsin omasta muutaman irti pesua varten, mutta takaisin laittaessa kiinnitys tuntuu olevan vähän heppoinen.
                              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                              '02 VW Golf 1.4i
                              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                              Comment

                              • 174000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2008
                                • 1176
                                • Tuusula

                                Originally posted by VaihtoVirta View Post
                                Saman työn joutuu tekemään, vaikka uusisit iskaritkin, koska sinne joutuu vanhat yläpään-laakerit jne. kasaamaan. Korjaamolla lienee etupään jousien vaihto noin tunnin homma, takapäähän pari tuntia (joutuu purkamaan hattuhyllyn).
                                Itellä menossa etu- ja takajouset vaihtoon, hinta-arvion pohjana 5h työt.
                                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                                '02 VW Golf 1.4i
                                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎