Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaska.T
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1527
    • TaNpere

    Miten lähtee E38:sta ovien kylkilistat irti? Pitääkö purkaa ovipahvi vai lähteekö vain kiskomalla irti? Takaovi kyseessä.

    G30 530e Msport
    -------------------------------------------------
    F30 330e Msport
    E60 525d Msport LCI
    E39 530d Touring
    Ex E46 320i coupé
    Ex AC Schnitzer S5 3.0d
    Ex ALPINA B6
    Ex E34 525i Touring
    Ex E36 328i Coupe
    Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
    Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
    Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
    Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
    Never Drive Faster Than
    Your GuardianAngel Can Fly

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      Originally posted by Jaska.T View Post
      Miten lähtee E38:sta ovien kylkilistat irti? Pitääkö purkaa ovipahvi vai lähteekö vain kiskomalla irti? Takaovi kyseessä.
      Nykäsemällä ainakin omasta läks..Mutta..Jos on kromiset, niin suosittelen jollain muovisella taltalla tms. irroitusta, vääntämällä tuo kromi tuppaa ottamaan itseensä.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Jaska.T
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1527
        • TaNpere

        Originally posted by Janzki View Post
        Nykäsemällä ainakin omasta läks..Mutta..Jos on kromiset, niin suosittelen jollain muovisella taltalla tms. irroitusta, vääntämällä tuo kromi tuppaa ottamaan itseensä.
        Nykäisemällähän se lähti irti eikä vääntynyt kromitkaan.

        Miten lähtee peräkontinluukusta kilven alla oleva korinvärinen muovipaneli irti? tiiviste on otettu irti ja pari koukkumaiset panelin takana olevat kiinnikkeet lähti myös mutta edelleen jumii kilven kohdalta. Onko noiden kiinnikkeiden, joilla kilpikin tulee kiinni, tarkoitus lähteä vetämällä/ meisselillä kampeamalla irti kun niistä se tuntuu olevan kiinni mutta ei ne pirut kovin pienellä väännöllä ainakaan liiku yhtään irtipäin? Mitään ruuveja en huomannut sisäpuolellakaan kun taskulampulla tiirailin.

        Kyseessä ilmeisesti osa 23

        G30 530e Msport
        -------------------------------------------------
        F30 330e Msport
        E60 525d Msport LCI
        E39 530d Touring
        Ex E46 320i coupé
        Ex AC Schnitzer S5 3.0d
        Ex ALPINA B6
        Ex E34 525i Touring
        Ex E36 328i Coupe
        Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
        Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
        Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
        Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
        Never Drive Faster Than
        Your GuardianAngel Can Fly

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          Originally posted by 540iAV8 View Post
          Pisteet tälle ja Morkai noita myy myös.
          Ei löydy enää edullisesti noita AP:n paketissa, ovat nostaneet hintoja. AP valmistaa jouset myös saksalaisille tuning-kaupoille jotka käyttävät omia nimiään QX ja DTS. Niitä saattaa löytää ebayn kautta edukkaasti toisinaan.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • Jaska.T
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1527
            • TaNpere

            Originally posted by Jaska.T View Post
            Nykäisemällähän se lähti irti eikä vääntynyt kromitkaan.

            Miten lähtee peräkontinluukusta kilven alla oleva korinvärinen muovipaneli irti? tiiviste on otettu irti ja pari koukkumaiset panelin takana olevat kiinnikkeet lähti myös mutta edelleen jumii kilven kohdalta. Onko noiden kiinnikkeiden, joilla kilpikin tulee kiinni, tarkoitus lähteä vetämällä/ meisselillä kampeamalla irti kun niistä se tuntuu olevan kiinni mutta ei ne pirut kovin pienellä väännöllä ainakaan liiku yhtään irtipäin? Mitään ruuveja en huomannut sisäpuolellakaan kun taskulampulla tiirailin.

            Kyseessä ilmeisesti osa 23

            Itse itselleni vastaten, vetämällä ne tulpat lähtee joilla takapaneli on kiinni ja joihin palasiin siis tuo kilventaustakin kiinnitetään ruuveilla.

            G30 530e Msport
            -------------------------------------------------
            F30 330e Msport
            E60 525d Msport LCI
            E39 530d Touring
            Ex E46 320i coupé
            Ex AC Schnitzer S5 3.0d
            Ex ALPINA B6
            Ex E34 525i Touring
            Ex E36 328i Coupe
            Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
            Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
            Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
            Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
            Never Drive Faster Than
            Your GuardianAngel Can Fly

            Comment

            • Lusu
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 615
              • Nokia

              Laitetaan nyt tänne jos jollakin vaikka joskus käyttöä ohjeille...

              xxxxx

              "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

              Exät:
              E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
              e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
              , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by Lusu View Post
                Laitetaan nyt tänne jos jollakin vaikka joskus käyttöä ohjeille...

                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=156384

                Kiitos ohjeista! Minulla tuo operaatio alkaa minä päivänä hyvänsä, kunhan saan järjestettyä tarpeeksi aikaa ja mielenkiintoa. Kauanko tuo homma otti aikaa? Päivä vai useampikin? Pakkohan tuo on tehdä, mutta tietäisi varautua sitten lainaamaan jostain auton käyttöön, jos ei parissa päivässä onnistu.


                Jähhdyttimen vuodosta vielä sen verran, että jos jollakulla muulla alkaa puskea tuota Check coolant leveliä mittaristoon, niin tsekkaapa ensiksi tämä juttu. Tuo L-mallinen muovikulma ilmeisesti antautuu hyvinkin helposti tai sitten sen O-rengas. Itselläni ei vuotanut juuri mitään tuosta, mutta kadotti paineita sen verran, että aiheutti hälyytyksen. Vaihdoin O-renkaan ja toistaiseksi toimii hyvin!

                Comment

                • Lusu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 615
                  • Nokia

                  Itellä meni aikalailla koko talvi, koska tein aina kun ehdin ja seiska oli kesäkäytössä ja tein muutakin remppaa samalla.
                  Mutta kyllä sen parissa päivässä tekee jos jaksaa pakertaa.

                  Ainoa asia joka saattaa viivästyttää hommaa on jos joudut tilaileen uusia pultteja/muttereita, omaan jouduin tai halusin uusia pakoputkiston kannakkeet taakse ja downpipen pari pulttia sekä tiivisteen ja bensapumpun tiivisteen.

                  Se putkisto on aika pirun painava jos ei saa kahdessa osassa, mutta kyllä senkin yksin irrotin ja laitoin takasin, käytin tunkkia vähän apuna, hiki siinä kyllä vähän meinaa pukata, ainakin tällä kunnolla.
                  xxxxx

                  "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

                  Exät:
                  E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
                  e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
                  , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Lusu View Post
                    Itellä meni aikalailla koko talvi, koska tein aina kun ehdin ja seiska oli kesäkäytössä ja tein muutakin remppaa samalla.
                    Mutta kyllä sen parissa päivässä tekee jos jaksaa pakertaa.

                    Ainoa asia joka saattaa viivästyttää hommaa on jos joudut tilaileen uusia pultteja/muttereita, omaan jouduin tai halusin uusia pakoputkiston kannakkeet taakse ja downpipen pari pulttia sekä tiivisteen ja bensapumpun tiivisteen.

                    Se putkisto on aika pirun painava jos ei saa kahdessa osassa, mutta kyllä senkin yksin irrotin ja laitoin takasin, käytin tunkkia vähän apuna, hiki siinä kyllä vähän meinaa pukata, ainakin tällä kunnolla.
                    Joo-o, eli suosilla viikko kannattaa varata tuohonkin hommaan... :think Viime syksynä vaihdoin molemmat katit uusiin, joten ainakaan putkiston pulttien osalta tuskin on huolta, etteikö ne irtoaisi. Minulla tosin katkeaa tuo putkisto kattien jälkeen, eli sen keskipöntön ja ne peräpöntöt joudun ainoastaan irroittamaan. Täytyy katsoa, josko sen homman saisi kohta alulle...

                    EDIT: Ei kai tuolla mitään erikoisia pultteja/muttereita ole, kun irroittaa tankin? Ainakin kattien vaihdon yhteydessä kävin ostamassa raktoriliikkeestä kassillisen erikokoisia pultteja/muttereita ja vaihdoin niillä vanhat uusiin.
                    Last edited by Ramzez; 12-05-2010, 16:44.

                    Comment

                    • Lusu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 615
                      • Nokia

                      Originally posted by Ramzez View Post
                      Joo-o, eli suosilla viikko kannattaa varata tuohonkin hommaan... :think Viime syksynä vaihdoin molemmat katit uusiin, joten ainakaan putkiston pulttien osalta tuskin on huolta, etteikö ne irtoaisi. Minulla tosin katkeaa tuo putkisto kattien jälkeen, eli sen keskipöntön ja ne peräpöntöt joudun ainoastaan irroittamaan. Täytyy katsoa, josko sen homman saisi kohta alulle...

                      EDIT: Ei kai tuolla mitään erikoisia pultteja/muttereita ole, kun irroittaa tankin? Ainakin kattien vaihdon yhteydessä kävin ostamassa raktoriliikkeestä kassillisen erikokoisia pultteja/muttereita ja vaihdoin niillä vanhat uusiin.
                      Helpottaa kyllä huomattavasti kun ei tarvitse koko putkistoa irrottaa.
                      Muistaakseni ihan normipultteja, omat tilasin marmorilta kun pistin muitakin osia tilaukseen...
                      xxxxx

                      "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

                      Exät:
                      E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
                      e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
                      , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

                      Comment

                      • juzu3
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 237

                        Onkohan ihan normaalia ku omassa m62b44 koneessa flekti lähtee pyörimään jo reilun parin minuutin NORMAALIN ajon jälkeen? Lähtee siis pyörimään ihan kunnolla ja kuulostaa ihan volvolta kun on niin jäätävä humina, välillä loppuu mutta tulee melkein heti takas.
                        Konepellin kun avaa niin lämpö oikein säteilee silmille ja sopivassa kohtaa kun seisoo niin lähtee tukka päästä ku on sen verran voimakas tuuli. Hyvä ku koneen vieressä pystyy kättä pitelemään, on se sen verran lämmin
                        Lämpömittari pysyy ihan normaalisti puolessa välissä ja auto muutenkin tuntuu toimivan ihan hyvin, silloin tällöin lämpimänä tuntuu jotenkin laiskalta, muttei kuitenkaan ihan lahnalta.
                        Osaako joku näin tekstin perusteella sanoa että onko kaikki ok vai mitä kannattaisi tarkistaa? Lähinnä tuo lämpö/flekti homma ihmetyttää. Vikakoodeja ei ole.

                        KIITOS!
                        VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                        MB Vito 116cdi 4x4 special
                        BMW E92 320d
                        Kawasaki Z750
                        EX:
                        E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                        Comment

                        • Masatus
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 867
                          • Haukipudas

                          Kertaus on tyhmyyden merkki vai miten se oli

                          Mutta sellaista että lämmittääkö e38:in tehtaalla asennettu standheizung eli polttoainekäyttöinenlisälämmitin, sekä moottoria+sisätiloja vai miten homma pelittää? Tai jos systeemi on niin tyhmä että lämmittää vain jopsiskumpsis niin onko millainen homma muuttaa pelaamaan "oikein" eli että lämmittää molemmat.

                          Ja jos tiedät vastauksen myös e39 kohdalla niin kerro se myös.

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Masatus View Post
                            Kertaus on tyhmyyden merkki vai miten se oli

                            Mutta sellaista että lämmittääkö e38:in tehtaalla asennettu standheizung eli polttoainekäyttöinenlisälämmitin, sekä moottoria+sisätiloja vai miten homma pelittää? Tai jos systeemi on niin tyhmä että lämmittää vain jopsiskumpsis niin onko millainen homma muuttaa pelaamaan "oikein" eli että lämmittää molemmat.

                            Ja jos tiedät vastauksen myös e39 kohdalla niin kerro se myös.
                            Kyllähän tuon pitäisi lämmittää sekä sisätilat, että konehuoneen, mutta jos se sähköllä toimiva kiertovesipumppu on tiensä päässä, niin ei oikein kunnolla hohkaa lämmintä kabiiniin.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Masatus View Post
                              Kertaus on tyhmyyden merkki vai miten se oli

                              Mutta sellaista että lämmittääkö e38:in tehtaalla asennettu standheizung eli polttoainekäyttöinenlisälämmitin, sekä moottoria+sisätiloja vai miten homma pelittää? Tai jos systeemi on niin tyhmä että lämmittää vain jopsiskumpsis niin onko millainen homma muuttaa pelaamaan "oikein" eli että lämmittää molemmat.

                              Ja jos tiedät vastauksen myös e39 kohdalla niin kerro se myös.
                              Seiskassa on vakiona webaston kanssa sulkuventtiili jolla lämmittää ainoastaan sisätilat. Tuon voi tietysti ohittaa letkumuutoksella joten se ei ole ongelma.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • jartsa02
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 1131
                                • Helsinki

                                Originally posted by Supa View Post
                                Seiskassa on vakiona webaston kanssa sulkuventtiili jolla lämmittää ainoastaan sisätilat. Tuon voi tietysti ohittaa letkumuutoksella joten se ei ole ongelma.
                                Taikka sen voi tehdä siistimmin koodamalla tuo sulkuventtiili pois pelistä kuten muissakin malleissa voi tehdä.
                                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎