Miten lähtee E38:sta ovien kylkilistat irti? Pitääkö purkaa ovipahvi vai lähteekö vain kiskomalla irti? Takaovi kyseessä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
-
-
Originally posted by Jaska.T View PostMiten lähtee E38:sta ovien kylkilistat irti? Pitääkö purkaa ovipahvi vai lähteekö vain kiskomalla irti? Takaovi kyseessä.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostNykäsemällä ainakin omasta läks..Mutta..Jos on kromiset, niin suosittelen jollain muovisella taltalla tms. irroitusta, vääntämällä tuo kromi tuppaa ottamaan itseensä.
Miten lähtee peräkontinluukusta kilven alla oleva korinvärinen muovipaneli irti? tiiviste on otettu irti ja pari koukkumaiset panelin takana olevat kiinnikkeet lähti myös mutta edelleen jumii kilven kohdalta. Onko noiden kiinnikkeiden, joilla kilpikin tulee kiinni, tarkoitus lähteä vetämällä/ meisselillä kampeamalla irti kun niistä se tuntuu olevan kiinni mutta ei ne pirut kovin pienellä väännöllä ainakaan liiku yhtään irtipäin? Mitään ruuveja en huomannut sisäpuolellakaan kun taskulampulla tiirailin.
Kyseessä ilmeisesti osa 23
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by 540iAV8 View PostPisteet tälle ja Morkai noita myy myös.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Jaska.T View PostNykäisemällähän se lähti irti eikä vääntynyt kromitkaan.
Miten lähtee peräkontinluukusta kilven alla oleva korinvärinen muovipaneli irti? tiiviste on otettu irti ja pari koukkumaiset panelin takana olevat kiinnikkeet lähti myös mutta edelleen jumii kilven kohdalta. Onko noiden kiinnikkeiden, joilla kilpikin tulee kiinni, tarkoitus lähteä vetämällä/ meisselillä kampeamalla irti kun niistä se tuntuu olevan kiinni mutta ei ne pirut kovin pienellä väännöllä ainakaan liiku yhtään irtipäin? Mitään ruuveja en huomannut sisäpuolellakaan kun taskulampulla tiirailin.
Kyseessä ilmeisesti osa 23
Itse itselleni vastaten, vetämällä ne tulpat lähtee joilla takapaneli on kiinni ja joihin palasiin siis tuo kilventaustakin kiinnitetään ruuveilla.
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Laitetaan nyt tänne jos jollakin vaikka joskus käyttöä ohjeille...
xxxxx
"Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry
Exät:
E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas, e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92
Comment
-
-
Originally posted by Lusu View PostLaitetaan nyt tänne jos jollakin vaikka joskus käyttöä ohjeille...
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=156384
Kiitos ohjeista! Minulla tuo operaatio alkaa minä päivänä hyvänsä, kunhan saan järjestettyä tarpeeksi aikaa ja mielenkiintoa. Kauanko tuo homma otti aikaa? Päivä vai useampikin? Pakkohan tuo on tehdä, mutta tietäisi varautua sitten lainaamaan jostain auton käyttöön, jos ei parissa päivässä onnistu.
Jähhdyttimen vuodosta vielä sen verran, että jos jollakulla muulla alkaa puskea tuota Check coolant leveliä mittaristoon, niin tsekkaapa ensiksi tämä juttu. Tuo L-mallinen muovikulma ilmeisesti antautuu hyvinkin helposti tai sitten sen O-rengas. Itselläni ei vuotanut juuri mitään tuosta, mutta kadotti paineita sen verran, että aiheutti hälyytyksen. Vaihdoin O-renkaan ja toistaiseksi toimii hyvin!
Comment
-
-
Itellä meni aikalailla koko talvi, koska tein aina kun ehdin ja seiska oli kesäkäytössä ja tein muutakin remppaa samalla.
Mutta kyllä sen parissa päivässä tekee jos jaksaa pakertaa.
Ainoa asia joka saattaa viivästyttää hommaa on jos joudut tilaileen uusia pultteja/muttereita, omaan jouduin tai halusin uusia pakoputkiston kannakkeet taakse ja downpipen pari pulttia sekä tiivisteen ja bensapumpun tiivisteen.
Se putkisto on aika pirun painava jos ei saa kahdessa osassa, mutta kyllä senkin yksin irrotin ja laitoin takasin, käytin tunkkia vähän apuna, hiki siinä kyllä vähän meinaa pukata, ainakin tällä kunnolla.xxxxx
"Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry
Exät:
E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas, e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92
Comment
-
-
Originally posted by Lusu View PostItellä meni aikalailla koko talvi, koska tein aina kun ehdin ja seiska oli kesäkäytössä ja tein muutakin remppaa samalla.
Mutta kyllä sen parissa päivässä tekee jos jaksaa pakertaa.
Ainoa asia joka saattaa viivästyttää hommaa on jos joudut tilaileen uusia pultteja/muttereita, omaan jouduin tai halusin uusia pakoputkiston kannakkeet taakse ja downpipen pari pulttia sekä tiivisteen ja bensapumpun tiivisteen.
Se putkisto on aika pirun painava jos ei saa kahdessa osassa, mutta kyllä senkin yksin irrotin ja laitoin takasin, käytin tunkkia vähän apuna, hiki siinä kyllä vähän meinaa pukata, ainakin tällä kunnolla.
EDIT: Ei kai tuolla mitään erikoisia pultteja/muttereita ole, kun irroittaa tankin? Ainakin kattien vaihdon yhteydessä kävin ostamassa raktoriliikkeestä kassillisen erikokoisia pultteja/muttereita ja vaihdoin niillä vanhat uusiin.Last edited by Ramzez; 12-05-2010, 16:44.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJoo-o, eli suosilla viikko kannattaa varata tuohonkin hommaan... :think Viime syksynä vaihdoin molemmat katit uusiin, joten ainakaan putkiston pulttien osalta tuskin on huolta, etteikö ne irtoaisi. Minulla tosin katkeaa tuo putkisto kattien jälkeen, eli sen keskipöntön ja ne peräpöntöt joudun ainoastaan irroittamaan. Täytyy katsoa, josko sen homman saisi kohta alulle...
EDIT: Ei kai tuolla mitään erikoisia pultteja/muttereita ole, kun irroittaa tankin? Ainakin kattien vaihdon yhteydessä kävin ostamassa raktoriliikkeestä kassillisen erikokoisia pultteja/muttereita ja vaihdoin niillä vanhat uusiin.
Muistaakseni ihan normipultteja, omat tilasin marmorilta kun pistin muitakin osia tilaukseen...xxxxx
"Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry
Exät:
E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas, e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92
Comment
-
-
Onkohan ihan normaalia ku omassa m62b44 koneessa flekti lähtee pyörimään jo reilun parin minuutin NORMAALIN ajon jälkeen? Lähtee siis pyörimään ihan kunnolla ja kuulostaa ihan volvolta kun on niin jäätävä humina, välillä loppuu mutta tulee melkein heti takas.
Konepellin kun avaa niin lämpö oikein säteilee silmille ja sopivassa kohtaa kun seisoo niin lähtee tukka päästä ku on sen verran voimakas tuuli. Hyvä ku koneen vieressä pystyy kättä pitelemään, on se sen verran lämmin
Lämpömittari pysyy ihan normaalisti puolessa välissä ja auto muutenkin tuntuu toimivan ihan hyvin, silloin tällöin lämpimänä tuntuu jotenkin laiskalta, muttei kuitenkaan ihan lahnalta.
Osaako joku näin tekstin perusteella sanoa että onko kaikki ok vai mitä kannattaisi tarkistaa? Lähinnä tuo lämpö/flekti homma ihmetyttää. Vikakoodeja ei ole.
KIITOS!VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
MB Vito 116cdi 4x4 special
BMW E92 320d
Kawasaki Z750
EX:
E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95
Comment
-
-
Kertaus on tyhmyyden merkki vai miten se oli
Mutta sellaista että lämmittääkö e38:in tehtaalla asennettu standheizung eli polttoainekäyttöinenlisälämmitin, sekä moottoria+sisätiloja vai miten homma pelittää? Tai jos systeemi on niin tyhmä että lämmittää vain jopsiskumpsis niin onko millainen homma muuttaa pelaamaan "oikein" eli että lämmittää molemmat.
Ja jos tiedät vastauksen myös e39 kohdalla niin kerro se myös.
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostKertaus on tyhmyyden merkki vai miten se oli
Mutta sellaista että lämmittääkö e38:in tehtaalla asennettu standheizung eli polttoainekäyttöinenlisälämmitin, sekä moottoria+sisätiloja vai miten homma pelittää? Tai jos systeemi on niin tyhmä että lämmittää vain jopsiskumpsis niin onko millainen homma muuttaa pelaamaan "oikein" eli että lämmittää molemmat.
Ja jos tiedät vastauksen myös e39 kohdalla niin kerro se myös.
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostKertaus on tyhmyyden merkki vai miten se oli
Mutta sellaista että lämmittääkö e38:in tehtaalla asennettu standheizung eli polttoainekäyttöinenlisälämmitin, sekä moottoria+sisätiloja vai miten homma pelittää? Tai jos systeemi on niin tyhmä että lämmittää vain jopsiskumpsis niin onko millainen homma muuttaa pelaamaan "oikein" eli että lämmittää molemmat.
Ja jos tiedät vastauksen myös e39 kohdalla niin kerro se myös.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostSeiskassa on vakiona webaston kanssa sulkuventtiili jolla lämmittää ainoastaan sisätilat. Tuon voi tietysti ohittaa letkumuutoksella joten se ei ole ongelma.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
Comment