Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    Originally posted by Cell View Post
    Jooh, eiköhän sieltä pyöri kardaani tyhjää eikä pysäytä lootan akseleita vaikka auto on paikallaan.
    Kyllä täytyy kädet ristiä tässä vaiheessa. Kaikki muu saa olla puolestani paskana, kunhan ei toiste tarvitse ottaa mosaa pois tai vaihtoehtoisesti pudottaa laatikkoa veks.

    Tästä autosta ja itsestäni kun on kyse, niin tuskin on taaskaan mikään bolt-on-homma.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • rocroc
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 573
      • keminmaa

      Originally posted by Supa View Post
      Maailmalta löytyy paljon bokseja joihin saa juuri usb tikun tai muistikortin ja se itsessään emuloi cd-vaihtajaa. Hinnat on pyörineet hieman alta satkun, katso vaikka tuosta esimerkki: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=200502650786
      Alkoi kiinnostamaan tämä aihe, löytyykö noita suomesta mistään, ei ole kokemusta ebay tilauksista

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        Originally posted by Rocla View Post
        Mahtaisiko minkään muun auton pa-pumppu käydä e38 740i m60 autoon?

        Lähinnä mielessä e34 pumppu, koska sellaisia on itsellä.

        Mikään luettelo ei paljasta että kävisi, mutta peruspummpu voi hyvinkin olla sama, liekkö kukaan yrittänyt?
        Itse itselleni vastaten, josko joku säästää vaivan.

        E34 irto pumppu ei käy e38:n telineeseen.

        EDIT. Itse omaa vastaustani täydentäen, niin e39 pumppu on silmävaraisesti arvioituna täsmälleen sama osa, vain muovikehys erottaa ne toisistaan.
        Last edited by Rocla; 08-11-2010, 10:01.
        Olli.

        Comment

        • anza(kla)
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 970
          • kokkola

          kertokaas fiksummat mulle että onko tämä normaali "kulutusta" e38:ssa.?

          eli pohjustetaas hieman.

          akun lataa täyteen ja jos sillä ei seuraavana päivänä aja,niin ylihuomenna akku jaksaa juuri ja juuri avata keskuslukon.
          eli ongelmana on joko paska akku tai sitten e38 syö virtaa.

          no miähän sit fiksuna poikana tein niin että otin akun maa-kengän pois ja laitoin milli-ampeeri mittarin väliin (akun miinus navan sekä tuon juuri irroittamani miinuskengän väliin) ja mittari näytti tuollaista lukemaa.

          eli onko tuo sähkönkulutus jonkun mielestä hälyttävää vaiko onko se akku vaan pashana.? ei muuten mutta kun ei huvikseen viittis ostaa 150€ uutta akkua jos auto syökin virtaa.

          eli tuon verran auto syö ilmeisesti koko ajan sähköä. tosin toi lukema putos vielä ainakin tuohon 0.03 kun odottelin hetken. tosin ois mahollisesti voinu jopa siitä vielä pudota alaspäin jos ois jääny ootteleen.

          vai olenko kenties mitannut tuon väärin.?
          näin voisin olettaa sen tapahtuvan.
          tosin itse ajattelin sen mitata + navasta mutta kaveri tuumas että kannattaa mitata se - navasta niin ei ainakaan särje mitään vahingossakaan.
          Last edited by anza(kla); 11-01-2012, 22:23.

          Comment

          • Jonbee
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 41
            • Tampere

            Onkos noita ruiskun ohjainyksiköitä rikkoutunut paljonkin ku ei 740 tahdo lähtee käyntiin? Ja on melkeimpä kaikki muut osat vaihdettu jo viimeaikoina mut ei tuu siltikää kipinää tai pumpulle virtaa. Startti kyllä jaksaa pyöriä.

            eikä myöskään pääse lukemaan moottorin vikakoodeja enään nyt kun ei ole lähtenyt käyntiin vähään aikaa
            Last edited by Jonbee; 08-11-2010, 20:02.

            Comment

            • anza(kla)
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 970
              • kokkola

              Originally posted by Jonbee View Post
              Onkos noita ruiskun ohjainyksiköitä rikkoutunut paljonkin ku ei 740 tahdo lähtee käyntiin? Ja on melkeimpä kaikki muut osat vaihdettu jo viimeaikoina mut ei tuu siltikää kipinää tai pumpulle virtaa. Startti kyllä jaksaa pyöriä.
              ilmeisesti nokan ja kampuran asentotunnistimet vaihdettu.?

              aika harvoin oon kuullu yleensäki että boxi palaa. on niitäkin tapahtunut,mutta kamalan harvoin.

              Comment

              • ts18056
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2010
                • 276
                • Joroinen

                Originally posted by anza(kla) View Post
                eli tuon verran auto syö ilmeisesti koko ajan sähköä. tosin toi lukema putos vielä ainakin tuohon 0.03 kun odottelin hetken. tosin ois mahollisesti voinu jopa siitä vielä pudota alaspäin jos ois jääny ootteleen.

                vai olenko kenties mitannut tuon väärin.?
                näin voisin olettaa sen tapahtuvan.
                tosin itse ajattelin sen mitata + navasta mutta kaveri tuumas että kannattaa mitata se - navasta niin ei ainakaan särje mitään vahingossakaan.
                Itse viikonlopun taistelin samantapaisen ongelman kanssa. Auto seisoi kolme viikkoa hallin pihalla, lähti lauantaina kuin palmun alta. Lauantaina tuli turattua kaikenlaista, yrittelin INPA:a ja Carsoftia kiinni huonolla menestyksellä, vaihdoin pari letkua ja joukon suodattimia. Lauantai-iltana käynnistyi vielä ihan normaalisti. Sunnuntaina hommia jatkamaan, mutta akku tyhjä, navoista mitaten 9.6 volttia jännitettä (kuukauden vanha akku). Yön latauksessa, akku täynnä, ja vuotoja mittaamaan, samalla tavalla kuin sinäkin, ja ihan samanoloisia lukemia! Auto menee "nukkumaan" ihan OK sen 15 minuutin odotuksen jälkeen (näkee kun vaihteenvalitsimen valo sammuu). Lataa 13.7 - 13.8, eli ihan normaalisti? Ei ymmärrä!
                E39 525i -01
                ex 750iL -96

                Comment

                • Field
                  Newbiemmer
                  • Jun 2007
                  • 8
                  • Espoo

                  Originally posted by anza(kla) View Post
                  kertokaas fiksummat mulle että onko tämä normaali "kulutusta" e38:ssa.?

                  eli pohjustetaas hieman.

                  akun lataa täyteen ja jos sillä ei seuraavana päivänä aja,niin ylihuomenna akku jaksaa juuri ja juuri avata keskuslukon.
                  eli ongelmana on joko paska akku tai sitten e38 syö virtaa.

                  no miähän sit fiksuna poikana tein niin että otin akun maa-kengän pois ja laitoin milli-ampeeri mittarin väliin (akun miinus navan sekä tuon juuri irroittamani miinuskengän väliin) ja mittari näytti tuollaista lukemaa.

                  eli onko tuo sähkönkulutus jonkun mielestä hälyttävää vaiko onko se akku vaan pashana.? ei muuten mutta kun ei huvikseen viittis ostaa 150€ uutta akkua jos auto syökin virtaa.

                  eli tuon verran auto syö ilmeisesti koko ajan sähköä. tosin toi lukema putos vielä ainakin tuohon 0.03 kun odottelin hetken. tosin ois mahollisesti voinu jopa siitä vielä pudota alaspäin jos ois jääny ootteleen.

                  vai olenko kenties mitannut tuon väärin.?
                  näin voisin olettaa sen tapahtuvan.
                  tosin itse ajattelin sen mitata + navasta mutta kaveri tuumas että kannattaa mitata se - navasta niin ei ainakaan särje mitään vahingossakaan.
                  Mikäli tulkitsin kuvaa oikein, mittari on kytketty "vaihtovirta"-alueelle tasavirran sijaan. Muuten mittaustapa vaikuttaa oikealta. Virrankulutuksena tuo 0.03mA olisi olematon, itsellä (citikka ) kulutti kesällä 1.22A, joka on kylläkin jo hälyttävää.

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    Originally posted by ts18056 View Post
                    Itse viikonlopun taistelin samantapaisen ongelman kanssa. Auto seisoi kolme viikkoa hallin pihalla, lähti lauantaina kuin palmun alta. Lauantaina tuli turattua kaikenlaista, yrittelin INPA:a ja Carsoftia kiinni huonolla menestyksellä, vaihdoin pari letkua ja joukon suodattimia. Lauantai-iltana käynnistyi vielä ihan normaalisti. Sunnuntaina hommia jatkamaan, mutta akku tyhjä, navoista mitaten 9.6 volttia jännitettä (kuukauden vanha akku). Yön latauksessa, akku täynnä, ja vuotoja mittaamaan, samalla tavalla kuin sinäkin, ja ihan samanoloisia lukemia! Auto menee "nukkumaan" ihan OK sen 15 minuutin odotuksen jälkeen (näkee kun vaihteenvalitsimen valo sammuu). Lataa 13.7 - 13.8, eli ihan normaalisti? Ei ymmärrä!
                    Laturithan noista yleensä menee eli hukkaa sitä kautta virrat :think
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • ts18056
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2010
                      • 276
                      • Joroinen

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Laturithan noista yleensä menee eli hukkaa sitä kautta virrat :think
                      Luulis tuon näkyvän vuotovirtana?
                      E39 525i -01
                      ex 750iL -96

                      Comment

                      • anza(kla)
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 970
                        • kokkola

                        Originally posted by Field View Post
                        Mikäli tulkitsin kuvaa oikein, mittari on kytketty "vaihtovirta"-alueelle tasavirran sijaan. Muuten mittaustapa vaikuttaa oikealta. Virrankulutuksena tuo 0.03mA olisi olematon, itsellä (citikka ) kulutti kesällä 1.22A, joka on kylläkin jo hälyttävää.
                        itse en ole tosiaankaan mikää "sähköjen-mies" joten en ymmärrä hevon vittuakaan sähköistä.

                        mittarinahan toimi tämä fluke 177 joka on about tämmönen mööpeli:

                        ja siitä se oli käännetty tuohon toisiksi viimeiseen pulikkaan eli tuohon mA asetukseen.
                        eli oliko sittenkin mittaustapa väärä.?

                        Comment

                        • Jonbee
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 41
                          • Tampere

                          Originally posted by anza(kla) View Post
                          ilmeisesti nokan ja kampuran asentotunnistimet vaihdettu.?

                          aika harvoin oon kuullu yleensäki että boxi palaa. on niitäkin tapahtunut,mutta kamalan harvoin.
                          jep vaihdettu on. maffia herjas sillo ku kone kävi ja pääs sisään, vaihdettu kyllä sekin mut ei taida liittyä tähän kun ei käynnisty. pari kertaa varotteli tästä viasta mut aina seuraavana päivänä lähti sit käymään. kunnes kesken ajon sammu keskustan risteyksee sopivasti ruuhka aikaan eikä oo se jälkee enää käynnistyny. helppiä

                          Comment

                          • anza(kla)
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 970
                            • kokkola

                            Originally posted by Jonbee View Post
                            jep vaihdettu on. maffia herjas sillo ku kone kävi ja pääs sisään, vaihdettu kyllä sekin mut ei taida liittyä tähän kun ei käynnisty. pari kertaa varotteli tästä viasta mut aina seuraavana päivänä lähti sit käymään. kunnes kesken ajon sammu keskustan risteyksee sopivasti ruuhka aikaan eikä oo se jälkee enää käynnistyny. helppiä
                            pahoin kyllä kuulostais kampuran asentotunnistimelta,mut jos se on jo vaihettu nii eihä se vika voi siinä olla.

                            koita saaja joltain harrastajalta saman numeron moottorinohjausboksi lainaa ja koita sillä.

                            Comment

                            • Field
                              Newbiemmer
                              • Jun 2007
                              • 8
                              • Espoo

                              Suosittelisin kääntämään viimeiseen, eli siihen A:han, painamaan kerran keltaista nappia yläoikealla ja laittamaan johdot alimpiin mahdollisiin (musta com, punainen 10A) ja sitten mittaamaan samalla tavalla. Nyt pitäis näyttää jotakin, mikäli virtavuotoja esiintyy. Näin siis, jos ymmärsin oikein kyseistä mittaria.

                              Comment

                              • Jonbee
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2005
                                • 41
                                • Tampere

                                Originally posted by anza(kla) View Post
                                pahoin kyllä kuulostais kampuran asentotunnistimelta,mut jos se on jo vaihettu nii eihä se vika voi siinä olla.

                                koita saaja joltain harrastajalta saman numeron moottorinohjausboksi lainaa ja koita sillä.
                                ellei uus kampuran tunnistin oo hajonnu siinä 50 kilsan matkal minkä kerkes vetää. sopiiko noita boxeja vaihdella vaan keskenään vai tarviiko jotain koodailuja?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎