Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R Power
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 163

    Originally posted by kartsa View Post
    Mites ton e38 takaluukun kuuluis toimia. Omassa luukku aukee avaimesta muttei ylös asti, voiko kaasujouset olla lopussa vai kuuluuko sen nousta ylös asti? Mietin lähinnä sitä et olis näin loska aikaan mukavampi availla kun ei kädet paskastuis.
    Tuntuis jotenkin hölmölle et luukku vaan napsahtaa auki mut joutuu silti käsin nostamaan, melkein sama olis sit painaa se kontin napista auki. Niin auto on 740 ial - 97
    Kuuluu nousta ylös asti. Todennäköisesti sinulla on siellä liian vähän öljyä.

    Täällä enemmän tarinaa luukun toiminnasta.
    Ahneella on aina enemmän!

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Originally posted by kartsa View Post
      Mites ton e38 takaluukun kuuluis toimia. Omassa luukku aukee avaimesta muttei ylös asti, voiko kaasujouset olla lopussa vai kuuluuko sen nousta ylös asti? Mietin lähinnä sitä et olis näin loska aikaan mukavampi availla kun ei kädet paskastuis.
      Tuntuis jotenkin hölmölle et luukku vaan napsahtaa auki mut joutuu silti käsin nostamaan, melkein sama olis sit painaa se kontin napista auki. Niin auto on 740 ial - 97
      Originally posted by R Power View Post
      Kuuluu nousta ylös asti. Todennäköisesti sinulla on siellä liian vähän öljyä.

      Täällä enemmän tarinaa luukun toiminnasta.
      Siis... jos autoon on ruksattu lisävarusteena tuo hydraulinen luukku, niin silloin se nousee ylös, mutta vakiovarusteena on vain tuo sähköinen aukaisu, jolloin kansi nousee sen puoli senttiä auki ja loput joutuu nostaa itse.

      Eli katsopa mitä sulla on varustelistassa. Tai: jos sulla on ihan vain normipumput siellä luukun reunoissa, niin ei sen sitten kuulukaan nousta/laskea itsekseen.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17509
        • Turku

        Originally posted by kaol View Post
        Mistä kannattaa hommata E38:n päälle suojapeite esim. sisätiloissa tapahtuvaa talvisäilytystä varten? Motonetissä riittävän iso peite on tuhottoman kallis, mutta Biltemasta sopivan kokoisen peitteen saa toimituskuluineen alle 45€.

        Riittää, että peite suojaa pölyltä ja on läpinäkymätön.
        Itse kävin ostamassa Csi:hin kokopeitteen Honkkarista. Kokoja löytyy muistaakseni kuutta eri aina XXXXXL saakka . Hintaa huikeat 19,95€ !
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by BeamR View Post
          Tai: jos sulla on ihan vain normipumput siellä luukun reunoissa, niin ei sen sitten kuulukaan nousta/laskea itsekseen.
          Semmoinen lisähuomio noihin perus pumppuihin liittyen, että ne tuppaavat kuoleentumaan vanhemmiten, joten niiden nostovoima ei jossain kohtaa riitä edes nostamaan luukkua sitten kun sitä on ensiksi vähän avattu. Lisäksi sulkeminen tapahtuu rysähtäen, ellei hidasta vauhtia kädellä. Aika tyypillistä ainakin näissä seiskoissa, että ne ovat kuoleentuneet.

          KL:ssä taisi uudet pumput kustantaa about 65€.

          Comment

          • ariv
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2008
            • 427
            • IISALMI

            Minulla on taas sellainen ongelma että luukku ei enään lukkiudu, hydrauliikka toimii. Onko moottori rikki vai jokin johto irti tai liitin hapettunut. Varashälytin ei mene tästä syystä päälle.
            E38M57

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              Originally posted by Ramzez View Post
              Semmoinen lisähuomio noihin perus pumppuihin liittyen, että ne tuppaavat kuoleentumaan vanhemmiten, joten niiden nostovoima ei jossain kohtaa riitä edes nostamaan luukkua sitten kun sitä on ensiksi vähän avattu. Lisäksi sulkeminen tapahtuu rysähtäen, ellei hidasta vauhtia kädellä. Aika tyypillistä ainakin näissä seiskoissa, että ne ovat kuoleentuneet.

              KL:ssä taisi uudet pumput kustantaa about 65€.
              Aamen. Ja sitten kun ne on kuoleentuneet, niin se sähköinen imaisija alkaa kiertämään kehää, eli luukku nousee sen puol senttiä mutta menee taas uudestaan samantien kiinni ellei avita kädellä.

              Originally posted by ariv View Post
              Minulla on taas sellainen ongelma että luukku ei enään lukkiudu, hydrauliikka toimii. Onko moottori rikki vai jokin johto irti tai liitin hapettunut. Varashälytin ei mene tästä syystä päälle.
              Toimiiko sähköinen imaisu? Eli siis epäkesko pyörä korin puolella, joka sen takaluukun noston/laskun tekee.
              Jos taas on tosiaan niine ttei lukko pelaa, niin sitten luukun kannesta lukon kieli tutkintaan.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8258
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Ramzez View Post
                Semmoinen lisähuomio noihin perus pumppuihin liittyen, että ne tuppaavat kuoleentumaan vanhemmiten, joten niiden nostovoima ei jossain kohtaa riitä edes nostamaan luukkua sitten kun sitä on ensiksi vähän avattu. Lisäksi sulkeminen tapahtuu rysähtäen, ellei hidasta vauhtia kädellä. Aika tyypillistä ainakin näissä seiskoissa, että ne ovat kuoleentuneet.

                KL:ssä taisi uudet pumput kustantaa about 65€.
                hmm.. edellinen omistaja kehui juuri vaihtaneensa pumput takaluukkuun mutta kyllä se täytyy nostaa ite ylös asti ja pamahtaa kiinni jossei kädellä hidasta :think

                Originally posted by BeamR View Post
                Aamen. Ja sitten kun ne on kuoleentuneet, niin se sähköinen imaisija alkaa kiertämään kehää, eli luukku nousee sen puol senttiä mutta menee taas uudestaan samantien kiinni ellei avita kädellä.
                ja näin tekee varsinkin nyt kylmillä keleillä..

                tais puhua paskaa.. täytynee hankkia uudet
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Bouma
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 3108
                  • Tampere

                  Originally posted by peto2 View Post
                  juurikin se.. 2x CR 1220
                  Eipä ollut ainakaan meikäläisen avaimessa tuollaista paristoa vaan 1x CR 2016....
                  MB CLS-12 350CGI AMG

                  MYSTINEN.FI

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8258
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Bouma View Post
                    Eipä ollut ainakaan meikäläisen avaimessa tuollaista paristoa vaan 1x CR 2016....
                    katos vaan.. pikasella googlettamisella selvis että pari eri versiota..

                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by peto2 View Post
                      hmm.. edellinen omistaja kehui juuri vaihtaneensa pumput takaluukkuun mutta kyllä se täytyy nostaa ite ylös asti ja pamahtaa kiinni jossei kädellä hidasta :think



                      ja näin tekee varsinkin nyt kylmillä keleillä..

                      tais puhua paskaa.. täytynee hankkia uudet
                      Joo kyllä siellä on pumput entiset, jos luukku ei jaksa nousta itsestään, kun sitä hieman ensiksi avittaa ja jos luukku menee vaudilla kiinni, jos ei sitä erikseen hidasta. Tai näin ainakin oli omassa autossani, missä pumput olivat entiset. Voi se toki olla, kuten esimerkiksi tuossa ostamassani Audissa, että edellinen omistaja oli vaihtanut vain toisen pumpun, jonka vaikutus oli kokolailla +-0. Luukku toimii helkkaristi mukavammin uusilla pumpuilla.

                      Netin ihmeellisestä maailmasta aikanaan luin, että kannattaa suosia alkuperäisiä, tai ainakin niitä vastaavia pumppuja. Kuulemma jotkut tarvikemallit ovat niin jäykkiä, että kiskaisevat luukun voimalla auki ja se ei tee hyvää saranoille.

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Mikäs nyt tuli kun takaovet ei menneetkään lukkoon keskuslukituksella.

                        Onko näille erillinen sulake tai jotain?

                        Edit: eihän niissä toimi ikkunatkaan.
                        Last edited by Muurahainen; 13-12-2011, 18:03.

                        Comment

                        • JiPe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2010
                          • 2548
                          • Kuopio

                          Mistähän mahtais johtua, että toisen puolen takaoven ja toisen puolen etuoven lätäkkövalo on pimeänä? (vika ei siis ole polttimossa..)
                          MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                          MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                          MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                          Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Tuo oma lukko ja ikkuna ongelma ratkesi vaihtamalla sulake ehjään.

                            Taas pelaa.

                            Comment

                            • juho-85
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 753
                              • Pirkkala

                              Pääsi akusta loppumaan virta ja nyt ei toimi takaluukun imutoiminto ollenkaan ja herjaa että luukku oisi auki. Kerran sen jo laittanut toimimaan joskus mutta nyt en yhtään muista että miten. Eli jos joku viitsisi muistuttaa miten homma toimii?
                              F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                              Tilattu i4 M50

                              Exät:
                              e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                Originally posted by |foder| View Post
                                Vaihdoin alle e38 740iA -94.
                                Ongelma seuraava. Edellisellä omistajalla akku pääsi tyhjäksi ja aukasi takaluukun avaimella, jonka jälkeen ei ole softclose toiminto toiminut enää. Joutuu nyt avaamaan avaimella ja sulkiessa saa painaa aika lujaa että menee kiinni. Ajamaan lähdettäessä mittaristoon hypää BOOTLID OPEN teksti, vaikka takaluukku olisikin kiinni. Avaimen takakontin avaamiseen nappi ei tuota haluttua lopputulosta, eikä kuskin jalkotilassa oleva avausnappi ei tee mitään. Mielestäni takakonttii luulee siis olevansa koko ajan auki, eikä tajua että pitäisi mennä kiinni.
                                Ongelmaan ratakaisua?

                                Söörtsiä yritin mutta ei mun hakusanoilla tuloksia.

                                Täytyy vielä söörtsätä jotian tietoja sähköisiin penkkeihin. Apukuskin penkki ei liiku edes-takas ja se selkänojan yläosa liikkui taakse mutta ei enää ylös. Tähänkin voipi heittää jotain kikkoja...

                                Kiitos jos joku osaa auttaa.
                                Originally posted by |foder| View Post
                                Vastaan itse itselleni.

                                Painoin avaimella luukun puolelta lukon kielen kiinni-asentoon ja laskee luukun alas. Siten kuului inahdus ja avaimella luukusta kieli auki. Nyt toimii!!!!
                                Olisipä kaikki yhtä helposti korjattavissa.
                                Originally posted by juho-85 View Post
                                Pääsi akusta loppumaan virta ja nyt ei toimi takaluukun imutoiminto ollenkaan ja herjaa että luukku oisi auki. Kerran sen jo laittanut toimimaan joskus mutta nyt en yhtään muista että miten. Eli jos joku viitsisi muistuttaa miten homma toimii?
                                Olisko noissa posteissa apu...

                                Ja seuraavalla kerralla osaat käyttää tuota oikeassa yläkulmassa olevaa "search this thread" toimintoa ja kirjoittaa siihen hakusanan, esim tässä tapauksessa "takaluukun". Haku kesti joitain sekunnin murto-osia. Ei tarvii venttailla
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎