mistä vois johtua cruisen toimimattomuus? oon lukenu et vois olla vikaa ainakin näissä: ratin napit, virtalukko, takapyörän anturit?? kojetaulusta painaa nappia niin mittaristoon syttyy kyllä cruisen valo, mutta ratin napeista ei tapahdu mitään... edellisellä omistajalla oli syttynyt luistonesto valo ja ei ollu esto ja abs toiminu..oli kuulemma ajanu lämpöseen ja sulatellu ja sano et ois ollu vain jäässä...nyt haku reissulla l.esto toimi kyllä ja apsit...
kulutus 100 vauhdis n. 11L/100km.. ilmeisesti aika normaalia..?
pitää lykkää kuvia kuhan saa siistemmäks ja varuste listaa kuhan sen saan.. voimaa on kyllä enempi kuin kasissa, aika köykäsellä kaasun painalluksella pääsee helposti motarilla ohi
toi cruisen toimimattomuus ja luistoneston hajoaminen voi olla myös kaksi eri syytä. Aika tyypillinen seiskan ongelma on absimodulin hajoaminen, joka ilmenee niin että kuumaksi ajettaessa se boksi lämpenee ja juotokset pettää: syttyy valot mittaristoon. sitten kun auto jäähtyy niin kaikki toimii taas normaalisti. toisaalta voi olla ihan vaan temppuileva abs anturikin... eli vikakoodeja vaan lukuun.
tod näk vika ei ole ratissa kun kerran se cruisen aktivointi kuitenkin toimii.
11l satasen nopeudessa ei oikein kerro vielä mitään, täytyy ajaa enemmän ja katsoa sitten keskikulutus (joka sekin riippuu sitten ajotavasta ja ajoreiteistä). käytännössä kulutus tippuu varmasti kunhan imuvuodot on korjattu. mulla keskikulutus on siinä 14l pinnoissa, pk-seudulla.
Jos se pyörii ku puolukka pillus ni varmaan itse patruuna kaipaa uusimista eikä pohja?
Näinhän se on. Jos se avain satunnaisesti pyörähtää ympäri, ei mielestäni kannata asialle välttämättä mitään tehdä, jos pohja on siis kunnossa.
Yleensä pesän saa pyörähtämään ympäri, kun autoa sammuttaessa avainta kääntää "liian pitkälle" vasta päivään, sen jälkeen avaimen saa joskus pyörimään tyhjää yhden kierroksen myös myötäpäivään. (enpä tiedä syytä miksi jotkut pesät näin tekevät)
vikakoodit luettu (tosin autocomilla...) tuli 14 koodia pelkästää moottorista ja kaikki oli polttoainepumpun releesta ja tuntematon vika... manuaalisesti vaihtaenkin toimii muuten ok, mutta vitonen ei vaihdu kuin n. 75-80 km/h... auton ollessa p tai n asennossa mittaristosta häviää vikatila ja taas kun laittaa vaihteen päälle niin syttyy.. hieman on kyllä tuokin auto ollut huonolla huollolla :( mutta pitää yrittää ehostaa..
missäs muuten noissa on toi polttoainepumpun rele?
vikakoodit luettu (tosin autocomilla...) tuli 14 koodia pelkästää moottorista ja kaikki oli polttoainepumpun releesta ja tuntematon vika... manuaalisesti vaihtaenkin toimii muuten ok, mutta vitonen ei vaihdu kuin n. 75-80 km/h... auton ollessa p tai n asennossa mittaristosta häviää vikatila ja taas kun laittaa vaihteen päälle niin syttyy.. hieman on kyllä tuokin auto ollut huonolla huollolla :( mutta pitää yrittää ehostaa..
missäs muuten noissa on toi polttoainepumpun rele?
mitä koodeja ja kummalta lohkolta? Vai EML:ltä? nuo yleisvehkeet kun on nähdäkseni aika lailla yhtä tyhjän kanssa kun ko autossa on kaksi erillistä moottorinohjausjärjestelmää joiden toimintaa EML koordinoi...
Eli täsmennyksenä: KAIKKEA on KAKSIN kappalein.
sivukaneettina: tuosta omasta tynkämallista luettiin kerran koodit yleistesterillä, ja siitä ei ollut hevonv*tun hyötyä kun se sekoitti vaan asiaa omassa päässä eikä se osannut edes tulkita kaikkia koodeja. Sen jälkeen hommasin INPA:n.
juu niin oon kans kuullut...ei tuo COMmin paskaan tullut lukee muutaku että polttoaineenpumpun rele... pitäis kysyy kaverin tallikaverilta onko jo saanut testerin... vai oiskohan tääl helsingin suunnal joku ketä haluis vilasta noi koodit..? käyntikin tuntuu olevan ny aavistuksen "ontuvaa".. IMM putkissa pieniä halkeamia ja imarin päissä huohottimet aika öljysiä... no koneeseen toinen kerta, nyt kiinnostais vaa et mikä pitää tota lootan vikamoodia päällä... ei kyllä ollutkaan ehkä niin hyvä ostos, kaikkea pientä löytyy.. ovenlistoista alas pitäis maalatakkin koko paska, pientä naarmuu siellä täällä ja pientä kukkaa... sitä taas oli kuume ja "iso" moottori kiils silmissä ostaessa ettei taas järjellä aatellu no kaipa toi ees sellaseen kuntoon täytyy leipoa et kehtaa ees myydä
juu niin oon kans kuullut...ei tuo COMmin paskaan tullut lukee muutaku että polttoaineenpumpun rele... pitäis kysyy kaverin tallikaverilta onko jo saanut testerin... vai oiskohan tääl helsingin suunnal joku ketä haluis vilasta noi koodit..? käyntikin tuntuu olevan ny aavistuksen "ontuvaa".. IMM putkissa pieniä halkeamia ja imarin päissä huohottimet aika öljysiä... no koneeseen toinen kerta, nyt kiinnostais vaa et mikä pitää tota lootan vikamoodia päällä... ei kyllä ollutkaan ehkä niin hyvä ostos, kaikkea pientä löytyy.. ovenlistoista alas pitäis maalatakkin koko paska, pientä naarmuu siellä täällä ja pientä kukkaa... sitä taas oli kuume ja "iso" moottori kiils silmissä ostaessa ettei taas järjellä aatellu no kaipa toi ees sellaseen kuntoon täytyy leipoa et kehtaa ees myydä
Näitähän kannattaa hankkia mentaliteetillä, että joko ostat suoraan hyvän ja arvokkaamman yksilön, tai tarkoituksella halvan (ei kuitenkaan mitään täyttä pommia), jonka sitten ehostat kuntoon. Jälkimmäisessä on se hyvä puoli, että kun kaikki on kerralla laitettu kuntoon, niin eipä tarvitse vähään aikaan tehdä remonttia ja tietää ainakin mitä on tehty.
juu niin oon kans kuullut...ei tuo COMmin paskaan tullut lukee muutaku että polttoaineenpumpun rele... pitäis kysyy kaverin tallikaverilta onko jo saanut testerin... vai oiskohan tääl helsingin suunnal joku ketä haluis vilasta noi koodit..? käyntikin tuntuu olevan ny aavistuksen "ontuvaa".. IMM putkissa pieniä halkeamia ja imarin päissä huohottimet aika öljysiä... no koneeseen toinen kerta, nyt kiinnostais vaa et mikä pitää tota lootan vikamoodia päällä... ei kyllä ollutkaan ehkä niin hyvä ostos, kaikkea pientä löytyy.. ovenlistoista alas pitäis maalatakkin koko paska, pientä naarmuu siellä täällä ja pientä kukkaa... sitä taas oli kuume ja "iso" moottori kiils silmissä ostaessa ettei taas järjellä aatellu no kaipa toi ees sellaseen kuntoon täytyy leipoa et kehtaa ees myydä
olisko sulla ne koodit paperilla? ne koodit voi tarkoittaa ihan mitä tahansa muutakin, mutta voin tsekata ne läpi. Ja jos sulla on ne niin auton valmistuskuukausi tarvitaan kans.
Näitähän kannattaa hankkia mentaliteetillä, että joko ostat suoraan hyvän ja arvokkaamman yksilön, tai tarkoituksella halvan (ei kuitenkaan mitään täyttä pommia), jonka sitten ehostat kuntoon. Jälkimmäisessä on se hyvä puoli, että kun kaikki on kerralla laitettu kuntoon, niin eipä tarvitse vähään aikaan tehdä remonttia ja tietää ainakin mitä on tehty.
totta turiset
beam r: no ehän mä hätäpäissäni muistanu ottaa niit koodei ylös, ku firma oli menos kiinni, tai olla 1 ja 57.. ja 11/94 on auto valmistettu, pitää viel huomen tarkistaa ne koodit. koettanu ettii tietoa noista lootavioista, ja aika paljon kaikkee voi näkyjään olla... kyl pitäis vaan saada kunnon testeri kiinni.. mahtaakohan tollanen normi duunimatka ajo (n. 20km päivä) tehä hallaa lootalle ku vikatilas...ois kuitenkin pakko suhaa ku käyttöpeli
Yleensä pesän saa pyörähtämään ympäri, kun autoa sammuttaessa avainta kääntää "liian pitkälle" vasta päivään, sen jälkeen avaimen saa joskus pyörimään tyhjää yhden kierroksen myös myötäpäivään. (enpä tiedä syytä miksi jotkut pesät näin tekevät)
Omaan autoon vaihdoin pohjan toista vikaa korjatessani ja samalla korjaantui myös virtalukon "tunnottomuus" ja tuo ympäripyöriminen.
Pohjan vaihdosta on nyt n. vuosi, eikä avain pyöri ympäri, vaikka sitä tarkoituksella yrittäisikin.
Comment