Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Tuo muovikuula aiheuttaa auton ryömimistä vapaallakin.

    Tarkista alkuun että laatikossa on tarpeeksi öljyä jos se on juuri vaihdettua.

    Comment

    • _charger-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2011
      • 380
      • Helsinki

      okei... juu loota kyl toimii normisti, toistaiseksi mut tosiaa 4-5 vaihteen vaihto omitusta. täytyy juu tarkistaa duunis ens viikolla määrä.
      1966 Dodge Monaco
      1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

      EX:1994 BMW 750 IA e38
      EX:1994 BMW 740 IA e38

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        Originally posted by _charger- View Post
        mistä vois johtua cruisen toimimattomuus? oon lukenu et vois olla vikaa ainakin näissä: ratin napit, virtalukko, takapyörän anturit?? kojetaulusta painaa nappia niin mittaristoon syttyy kyllä cruisen valo, mutta ratin napeista ei tapahdu mitään... edellisellä omistajalla oli syttynyt luistonesto valo ja ei ollu esto ja abs toiminu..oli kuulemma ajanu lämpöseen ja sulatellu ja sano et ois ollu vain jäässä...nyt haku reissulla l.esto toimi kyllä ja apsit...
        kulutus 100 vauhdis n. 11L/100km.. ilmeisesti aika normaalia..?
        pitää lykkää kuvia kuhan saa siistemmäks ja varuste listaa kuhan sen saan.. voimaa on kyllä enempi kuin kasissa, aika köykäsellä kaasun painalluksella pääsee helposti motarilla ohi
        toi cruisen toimimattomuus ja luistoneston hajoaminen voi olla myös kaksi eri syytä. Aika tyypillinen seiskan ongelma on absimodulin hajoaminen, joka ilmenee niin että kuumaksi ajettaessa se boksi lämpenee ja juotokset pettää: syttyy valot mittaristoon. sitten kun auto jäähtyy niin kaikki toimii taas normaalisti. toisaalta voi olla ihan vaan temppuileva abs anturikin... eli vikakoodeja vaan lukuun.
        tod näk vika ei ole ratissa kun kerran se cruisen aktivointi kuitenkin toimii.

        11l satasen nopeudessa ei oikein kerro vielä mitään, täytyy ajaa enemmän ja katsoa sitten keskikulutus (joka sekin riippuu sitten ajotavasta ja ajoreiteistä). käytännössä kulutus tippuu varmasti kunhan imuvuodot on korjattu. mulla keskikulutus on siinä 14l pinnoissa, pk-seudulla.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          Originally posted by _charger- View Post
          okei... juu loota kyl toimii normisti, toistaiseksi mut tosiaa 4-5 vaihteen vaihto omitusta. täytyy juu tarkistaa duunis ens viikolla määrä.
          Temppuileeko turbiinin lukko? Laita manuaalisesti vitonen päälle ja kokeilemaan mitä tapahtuu.
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • _charger-
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2011
            • 380
            • Helsinki

            täytyypi kokeilla. 16 jälkeen pääsen kattoo vikakoodit ym. virtalukkokin temppuili eilen! avain pyöri tyhjää lukossa! eli lukon pohja ostos listalle...
            1966 Dodge Monaco
            1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

            EX:1994 BMW 750 IA e38
            EX:1994 BMW 740 IA e38

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by _charger- View Post
              täytyypi kokeilla. 16 jälkeen pääsen kattoo vikakoodit ym. virtalukkokin temppuili eilen! avain pyöri tyhjää lukossa! eli lukon pohja ostos listalle...
              Jos se pyörii ku puolukka pillus ni varmaan itse patruuna kaipaa uusimista eikä pohja?
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • _charger-
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2011
                • 380
                • Helsinki

                aivan, totta! mut tutkitaan tutkitaan
                1966 Dodge Monaco
                1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                EX:1994 BMW 750 IA e38
                EX:1994 BMW 740 IA e38

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  Originally posted by Supa View Post
                  Jos se pyörii ku puolukka pillus ni varmaan itse patruuna kaipaa uusimista eikä pohja?
                  Näinhän se on. Jos se avain satunnaisesti pyörähtää ympäri, ei mielestäni kannata asialle välttämättä mitään tehdä, jos pohja on siis kunnossa.

                  Yleensä pesän saa pyörähtämään ympäri, kun autoa sammuttaessa avainta kääntää "liian pitkälle" vasta päivään, sen jälkeen avaimen saa joskus pyörimään tyhjää yhden kierroksen myös myötäpäivään. (enpä tiedä syytä miksi jotkut pesät näin tekevät)
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • _charger-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2011
                    • 380
                    • Helsinki

                    vikakoodit luettu (tosin autocomilla...) tuli 14 koodia pelkästää moottorista ja kaikki oli polttoainepumpun releesta ja tuntematon vika... manuaalisesti vaihtaenkin toimii muuten ok, mutta vitonen ei vaihdu kuin n. 75-80 km/h... auton ollessa p tai n asennossa mittaristosta häviää vikatila ja taas kun laittaa vaihteen päälle niin syttyy.. hieman on kyllä tuokin auto ollut huonolla huollolla :( mutta pitää yrittää ehostaa..
                    missäs muuten noissa on toi polttoainepumpun rele?
                    1966 Dodge Monaco
                    1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                    EX:1994 BMW 750 IA e38
                    EX:1994 BMW 740 IA e38

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by _charger- View Post
                      vikakoodit luettu (tosin autocomilla...) tuli 14 koodia pelkästää moottorista ja kaikki oli polttoainepumpun releesta ja tuntematon vika... manuaalisesti vaihtaenkin toimii muuten ok, mutta vitonen ei vaihdu kuin n. 75-80 km/h... auton ollessa p tai n asennossa mittaristosta häviää vikatila ja taas kun laittaa vaihteen päälle niin syttyy.. hieman on kyllä tuokin auto ollut huonolla huollolla :( mutta pitää yrittää ehostaa..
                      missäs muuten noissa on toi polttoainepumpun rele?
                      mitä koodeja ja kummalta lohkolta? Vai EML:ltä? nuo yleisvehkeet kun on nähdäkseni aika lailla yhtä tyhjän kanssa kun ko autossa on kaksi erillistä moottorinohjausjärjestelmää joiden toimintaa EML koordinoi...
                      Eli täsmennyksenä: KAIKKEA on KAKSIN kappalein.

                      sivukaneettina: tuosta omasta tynkämallista luettiin kerran koodit yleistesterillä, ja siitä ei ollut hevonv*tun hyötyä kun se sekoitti vaan asiaa omassa päässä eikä se osannut edes tulkita kaikkia koodeja. Sen jälkeen hommasin INPA:n.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • _charger-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2011
                        • 380
                        • Helsinki

                        juu niin oon kans kuullut...ei tuo COMmin paskaan tullut lukee muutaku että polttoaineenpumpun rele... pitäis kysyy kaverin tallikaverilta onko jo saanut testerin... vai oiskohan tääl helsingin suunnal joku ketä haluis vilasta noi koodit..? käyntikin tuntuu olevan ny aavistuksen "ontuvaa".. IMM putkissa pieniä halkeamia ja imarin päissä huohottimet aika öljysiä... no koneeseen toinen kerta, nyt kiinnostais vaa et mikä pitää tota lootan vikamoodia päällä... ei kyllä ollutkaan ehkä niin hyvä ostos, kaikkea pientä löytyy.. ovenlistoista alas pitäis maalatakkin koko paska, pientä naarmuu siellä täällä ja pientä kukkaa... sitä taas oli kuume ja "iso" moottori kiils silmissä ostaessa ettei taas järjellä aatellu no kaipa toi ees sellaseen kuntoon täytyy leipoa et kehtaa ees myydä
                        1966 Dodge Monaco
                        1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                        EX:1994 BMW 750 IA e38
                        EX:1994 BMW 740 IA e38

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by _charger- View Post
                          juu niin oon kans kuullut...ei tuo COMmin paskaan tullut lukee muutaku että polttoaineenpumpun rele... pitäis kysyy kaverin tallikaverilta onko jo saanut testerin... vai oiskohan tääl helsingin suunnal joku ketä haluis vilasta noi koodit..? käyntikin tuntuu olevan ny aavistuksen "ontuvaa".. IMM putkissa pieniä halkeamia ja imarin päissä huohottimet aika öljysiä... no koneeseen toinen kerta, nyt kiinnostais vaa et mikä pitää tota lootan vikamoodia päällä... ei kyllä ollutkaan ehkä niin hyvä ostos, kaikkea pientä löytyy.. ovenlistoista alas pitäis maalatakkin koko paska, pientä naarmuu siellä täällä ja pientä kukkaa... sitä taas oli kuume ja "iso" moottori kiils silmissä ostaessa ettei taas järjellä aatellu no kaipa toi ees sellaseen kuntoon täytyy leipoa et kehtaa ees myydä
                          Näitähän kannattaa hankkia mentaliteetillä, että joko ostat suoraan hyvän ja arvokkaamman yksilön, tai tarkoituksella halvan (ei kuitenkaan mitään täyttä pommia), jonka sitten ehostat kuntoon. Jälkimmäisessä on se hyvä puoli, että kun kaikki on kerralla laitettu kuntoon, niin eipä tarvitse vähään aikaan tehdä remonttia ja tietää ainakin mitä on tehty.

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Originally posted by _charger- View Post
                            juu niin oon kans kuullut...ei tuo COMmin paskaan tullut lukee muutaku että polttoaineenpumpun rele... pitäis kysyy kaverin tallikaverilta onko jo saanut testerin... vai oiskohan tääl helsingin suunnal joku ketä haluis vilasta noi koodit..? käyntikin tuntuu olevan ny aavistuksen "ontuvaa".. IMM putkissa pieniä halkeamia ja imarin päissä huohottimet aika öljysiä... no koneeseen toinen kerta, nyt kiinnostais vaa et mikä pitää tota lootan vikamoodia päällä... ei kyllä ollutkaan ehkä niin hyvä ostos, kaikkea pientä löytyy.. ovenlistoista alas pitäis maalatakkin koko paska, pientä naarmuu siellä täällä ja pientä kukkaa... sitä taas oli kuume ja "iso" moottori kiils silmissä ostaessa ettei taas järjellä aatellu no kaipa toi ees sellaseen kuntoon täytyy leipoa et kehtaa ees myydä
                            olisko sulla ne koodit paperilla? ne koodit voi tarkoittaa ihan mitä tahansa muutakin, mutta voin tsekata ne läpi. Ja jos sulla on ne niin auton valmistuskuukausi tarvitaan kans.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • _charger-
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2011
                              • 380
                              • Helsinki

                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Näitähän kannattaa hankkia mentaliteetillä, että joko ostat suoraan hyvän ja arvokkaamman yksilön, tai tarkoituksella halvan (ei kuitenkaan mitään täyttä pommia), jonka sitten ehostat kuntoon. Jälkimmäisessä on se hyvä puoli, että kun kaikki on kerralla laitettu kuntoon, niin eipä tarvitse vähään aikaan tehdä remonttia ja tietää ainakin mitä on tehty.
                              totta turiset

                              beam r: no ehän mä hätäpäissäni muistanu ottaa niit koodei ylös, ku firma oli menos kiinni, tai olla 1 ja 57.. ja 11/94 on auto valmistettu, pitää viel huomen tarkistaa ne koodit. koettanu ettii tietoa noista lootavioista, ja aika paljon kaikkee voi näkyjään olla... kyl pitäis vaan saada kunnon testeri kiinni.. mahtaakohan tollanen normi duunimatka ajo (n. 20km päivä) tehä hallaa lootalle ku vikatilas...ois kuitenkin pakko suhaa ku käyttöpeli
                              1966 Dodge Monaco
                              1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                              EX:1994 BMW 750 IA e38
                              EX:1994 BMW 740 IA e38

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                Originally posted by Zoui View Post
                                Yleensä pesän saa pyörähtämään ympäri, kun autoa sammuttaessa avainta kääntää "liian pitkälle" vasta päivään, sen jälkeen avaimen saa joskus pyörimään tyhjää yhden kierroksen myös myötäpäivään. (enpä tiedä syytä miksi jotkut pesät näin tekevät)
                                Omaan autoon vaihdoin pohjan toista vikaa korjatessani ja samalla korjaantui myös virtalukon "tunnottomuus" ja tuo ympäripyöriminen.
                                Pohjan vaihdosta on nyt n. vuosi, eikä avain pyöri ympäri, vaikka sitä tarkoituksella yrittäisikin.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎