Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Minkäs kokoiset suuttimet M6x sarjan koneissa on?

    Comment

    • Powr
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2008
      • 1589
      • Kankaanpää

      Olisko viimesiä ehdotuksia viasta ennen ku rupeen kiskoon putkistoo irti kattien tarkistusta varten?

      Viat:

      Ei kierrä yli 3000rpm
      Ei jaksa mennä edes tasamaalla
      Savuttaa ku pieni höyryjuna
      Oikeen puolen putkesta tulee enemmän savua

      Tehty:
      Huohottimen venttiili vaihdettu (ennen tätä kerkesi imasemaan kohtuu hyvän määrän öljyä)
      Tulpat vaihdettu
      "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Originally posted by Powr View Post
        Olisko viimesiä ehdotuksia viasta ennen ku rupeen kiskoon putkistoo irti kattien tarkistusta varten?

        Tehty:
        Huohottimen venttiili vaihdettu (ennen tätä kerkesi imasemaan kohtuu hyvän määrän öljyä)
        Oireet natsaa kyllä sopivasti katteihin ja ja palamaton öljy tukkii katit todella tehokkaasti. Eihän moottori sentään sammunut öljyn määrästä palotilassa?

        Kokeile ottaa lambdat irti pakosarjoista. Jos moottori kiertää vähän paremmin ja lambdojen rei´istä puhaltaa pakokaasua reiän täydeltä, niin katit on tukossa.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • Powr
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2008
          • 1589
          • Kankaanpää

          Originally posted by kaol View Post
          Oireet natsaa kyllä sopivasti katteihin ja ja palamaton öljy tukkii katit todella tehokkaasti. Eihän moottori sentään sammunut öljyn määrästä palotilassa?

          Kokeile ottaa lambdat irti pakosarjoista. Jos moottori kiertää vähän paremmin ja lambdojen rei´istä puhaltaa pakokaasua reiän täydeltä, niin katit on tukossa.
          Jees näin teen heti huomenna. No ei nyt varsinaisesti, mutta mäkeen se sammu kunnei jaksanu vetää enempää.
          "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8258
            • Järvikylä (Nakkila)

            mä oon hiukan ihmetelly kun tuo seiska tekee kylmänä semmosta että kaasupolin tuntuu olevan on/off ensimmäiset ~2km..

            tasaisen 40-50km/h nopeuden ajaminen vittumaista kun heti kun hipaisee kaasupolkimeen niin alkaa kiihtymään ja kun hiukka höllää niin tippuu moottorijarrulle.

            ominaisuus ollut ostamisesta lähtien mutta viime kesänä lämpösillä keleillä ei tuota havainnu lainkaan mutta syksyllä kelien viilettyä tuli taas esille.

            vika vai ominaisuus?
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • jakusa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 515
              • Lempäälä

              Vaihteiston "warm up" vaihto-ohjelma aiheuttaa hieman kuvaamasi ongelman tyylistä käytöstä. Lisäksi ainakin näin vanhemmiten vaihdot tuon ohjelman aikana ovat hieman töksähtäviä (4 autossa ollut 5hp30). Aikoinaan oli e32 5hp30 lootalla, siinä sai tuon ohjelman pois käytöstä käyttämällä ohjelmavalitsimen winter-asennossa. Uudemmissa adaptiivisella ohjauksella olevissa tuota ei voi tehdä. Mutta koita heti käynnistyksen jälkeen kiihdyttää johonkin ~60km/h vauhtiin niin huomaat, johtuuko tuo kuvaamasi käytös tästä ominaisuudesta. Vaihteiston pitäisi lopettaa tuo warm up vaihto-ohjelman käyttö, kun nopeus nousee jonnekkin 60 päälle.

              Originally posted by peto2 View Post
              mä oon hiukan ihmetelly kun tuo seiska tekee kylmänä semmosta että kaasupolin tuntuu olevan on/off ensimmäiset ~2km..

              tasaisen 40-50km/h nopeuden ajaminen vittumaista kun heti kun hipaisee kaasupolkimeen niin alkaa kiihtymään ja kun hiukka höllää niin tippuu moottorijarrulle.

              ominaisuus ollut ostamisesta lähtien mutta viime kesänä lämpösillä keleillä ei tuota havainnu lainkaan mutta syksyllä kelien viilettyä tuli taas esille.

              vika vai ominaisuus?
              Last edited by jakusa; 21-04-2012, 00:02.
              -after all is said and done more is said than done-


              Comment

              • VaihtoVirta
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 558
                • Kuusamo

                Jakopääremppaa

                Venttiilikopan tiivisteitä vaihtaessa huomasin, että keskilaahaimesta oli irronnut pinta (silti laahainpinta yhdessä osassa) ja ketju ihan törkeän löyhällä lohkojen väliltä, joten otin sitten jakopään auki ja nyt täytyy kartoittaa mitä kaikkea vaihtaa Vanos-yksiköt on melko tyyriit, joten onko vieläkin ainut vaihtoehto korjata rallattava vanos (M62B44) ostamalla uudet yksiköt? Joskus oli huhua, että beisansystemsiltä olisi tulossa tiivisteet joilla vanhoistakin saisi melko hiljaiset? Voi toki olla että vaihdan pelkästään ketjun, laahaimet ja tiivisteet (koskematta ajoitukseen) ja annan vanoksen rallattaa

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by VaihtoVirta View Post
                  Venttiilikopan tiivisteitä vaihtaessa huomasin, että keskilaahaimesta oli irronnut pinta (silti laahainpinta yhdessä osassa) ja ketju ihan törkeän löyhällä lohkojen väliltä, joten otin sitten jakopään auki ja nyt täytyy kartoittaa mitä kaikkea vaihtaa Vanos-yksiköt on melko tyyriit, joten onko vieläkin ainut vaihtoehto korjata rallattava vanos (M62B44) ostamalla uudet yksiköt? Joskus oli huhua, että beisansystemsiltä olisi tulossa tiivisteet joilla vanhoistakin saisi melko hiljaiset? Voi toki olla että vaihdan pelkästään ketjun, laahaimet ja tiivisteet (koskematta ajoitukseen) ja annan vanoksen rallattaa
                  Onkohan jollakin infoa, miksi tuosta uudemmasta M62TU pannusta menee se laahain entiseksi? Nimittäin näitä tullut enemmänkin pällisteltyä ja vanhemmissa M62 padoissa harvemmin on jakopään kanssa ongelmia. :think

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14353
                    • Oulu

                    Originally posted by VaihtoVirta View Post
                    Venttiilikopan tiivisteitä vaihtaessa huomasin, että keskilaahaimesta oli irronnut pinta (silti laahainpinta yhdessä osassa) ja ketju ihan törkeän löyhällä lohkojen väliltä, joten otin sitten jakopään auki ja nyt täytyy kartoittaa mitä kaikkea vaihtaa Vanos-yksiköt on melko tyyriit, joten onko vieläkin ainut vaihtoehto korjata rallattava vanos (M62B44) ostamalla uudet yksiköt? Joskus oli huhua, että beisansystemsiltä olisi tulossa tiivisteet joilla vanhoistakin saisi melko hiljaiset? Voi toki olla että vaihdan pelkästään ketjun, laahaimet ja tiivisteet (koskematta ajoitukseen) ja annan vanoksen rallattaa
                    Joko sulla on 350tkm rikki siinä seiskassa? Eikös tuohon nyt mee ketjupyörätkin uusiksi kuitenkin ja sekä tietysti itse kiristin.
                    Last edited by zener; 21-04-2012, 21:17.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • VaihtoVirta
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 558
                      • Kuusamo

                      Originally posted by zener View Post
                      Joko sulla on 350tkm rikki siinä seiskassa? Eikös tuohon nyt mee ketjupyörätkin uusiksi kuitenkin ja sekä tietysti itse kiristin.
                      320tkm. Ketjupyörien uusimisella tuskin saavutetaan mitään, jos ei uusi vanosyksiköitä. Tarkistan vielä kampiakselin hammasrattaan kunnon, että täytyykö se uusia. Kiristimen olen uusinut 30tkm sitten.

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3197
                        • Saarijärvi

                        Originally posted by peto2 View Post
                        mä oon hiukan ihmetelly kun tuo seiska tekee kylmänä semmosta että kaasupolin tuntuu olevan on/off ensimmäiset ~2km..

                        tasaisen 40-50km/h nopeuden ajaminen vittumaista kun heti kun hipaisee kaasupolkimeen niin alkaa kiihtymään ja kun hiukka höllää niin tippuu moottorijarrulle.

                        ominaisuus ollut ostamisesta lähtien mutta viime kesänä lämpösillä keleillä ei tuota havainnu lainkaan mutta syksyllä kelien viilettyä tuli taas esille.

                        vika vai ominaisuus?
                        Mulla on ainakin sama ominaisuus tossa 730:ssä. Yrittänyt keksiä onko se vika vai ominaisuus, mutta ainakaan tähän mennessä en oo löytänyt mitään vikaan viittaavaa.
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        • blacjack2
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2007
                          • 172
                          • Helsinki

                          pari ksymystä

                          Moro

                          Kysymys 1. Autona siis -97 728i ja ongelmana vakionopeudensäädin. Mistä voisi johtua, kun cruisen laittaa päällee niin auto lähtee heti kiihdyttämään, sitten nostaa kaasun ja tekee saman uudestaan. vähän niin kuin kaasuttelee itsestään?? (100kh/m kiihdyttää 120, nostaa kaasun ja uudestaan 120kh/m > )

                          Kysymys 2. Miten peräkontin työkaluboksin muovimutterin ( pitää boksin kiinni ) saa vaihdettua. On mennyt poikki ja nyt työkaluboksi siis aina auki.
                          E38 728iA -97
                          EX- E34 518 -90
                          It's all about BMW

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6350
                            • Tampere

                            Originally posted by blacjack2 View Post

                            Kysymys 2. Miten peräkontin työkaluboksin muovimutterin ( pitää boksin kiinni ) saa vaihdettua. On mennyt poikki ja nyt työkaluboksi siis aina auki.
                            Vaihtaa vaikka koko kotelon, jos ei se ruuvi siitä irtoa. En ole itse siis ruuvin kiinnitystä tutkinut, mut koko teline vaihtuu nopeasti.

                            Noita varmaan löytyy foorumilta kohtuu helposti ehjiä, mullakin on nurkissa muutama ylimääräinen.
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • Rudenorth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 2415
                              • Iisalmi

                              Alkanut seiska ravistamaan n.80km/h vauhdissa. Ravistaa sekä ajaessa että jarruttaessa. Ilmeisesti reaktiotankojen vaihto edessä?
                              MB W204 C320 CDI
                              Kawasaki Ninja ZX-7R

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                Originally posted by Rudenorth View Post
                                Alkanut seiska ravistamaan n.80km/h vauhdissa. Ravistaa sekä ajaessa että jarruttaessa. Ilmeisesti reaktiotankojen vaihto edessä?
                                kyllä.
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎