Originally posted by 174000
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Sellaista kysymystä että korjatessa ohjaussimpukan kiinnitystä kun yksi apurungon korvista oli revennyt hieman, käytettiin hitsiä(puikko, invertteri) ja tämän jälkeen PDC ja EDC ovat toimimattomia, eikä INPA saa niihin yhteyttä(ennen sai). Hitsatessa oli irroitettuna laturi, akunkengät, DME:t ja AGS ja maakenkä oli mahd. lähellä hitsattavaa kohtaa(max. etäisyys 5cm)
Oma päättelyketju johti tulokseen että koska sulakkeet(ei tosin niitä penkin alla/takana virranjakopaneelissa olevia) on tarkastettu, ovat boksit hitsaamisesta ottaneet nokkiinsa ja ne pitää vaihtaa?(saa tarjota).
Sitten kysymykseen: takakaaressa, kuskin puolella on mätää ja tämä pitäisi todennäköisesti hitsaamalla korjata(MIG/TIG). Miten hel***ti tuota enään uskallat mennä hitsaamaan ilman että irroittaa joka ainoan boksin autosta?
PS: Kuuluuko tuon akselin mikä menee perän tasonsäädön venttiilin sisälle(se morkula perässä) pyöriä ympäri?- E32 735iA - E38 750iAL -
Comment
-
-
Originally posted by Jukka K View PostOnko kukaan löytänyt netistä owners manual:ia E38 728i:lle ('96) ?
Pikainen googlaus löysi vain amerikan 740i/750i omistajan käsikirjoja.
€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Originally posted by Noxman View PostSellaista kysymystä että korjatessa ohjaussimpukan kiinnitystä kun yksi apurungon korvista oli revennyt hieman, käytettiin hitsiä(puikko, invertteri) ja tämän jälkeen PDC ja EDC ovat toimimattomia, eikä INPA saa niihin yhteyttä(ennen sai). Hitsatessa oli irroitettuna laturi, akunkengät, DME:t ja AGS ja maakenkä oli mahd. lähellä hitsattavaa kohtaa(max. etäisyys 5cm)
Oma päättelyketju johti tulokseen että koska sulakkeet(ei tosin niitä penkin alla/takana virranjakopaneelissa olevia) on tarkastettu, ovat boksit hitsaamisesta ottaneet nokkiinsa ja ne pitää vaihtaa?(saa tarjota).
Sitten kysymykseen: takakaaressa, kuskin puolella on mätää ja tämä pitäisi todennäköisesti hitsaamalla korjata(MIG/TIG). Miten hel***ti tuota enään uskallat mennä hitsaamaan ilman että irroittaa joka ainoan boksin autosta?
PS: Kuuluuko tuon akselin mikä menee perän tasonsäädön venttiilin sisälle(se morkula perässä) pyöriä ympäri?€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostJos käsijarru on väärin säädetty voi se jäädä helposti laahaamaan ja toki on mahdollista että mäntä/männät on jumissa toki myös.Originally posted by Masi33 View PostTutkailin sitä laahaavaa ääntä ja sinne palan ja levyn väliin se levyssä ollut pintakerros oli jäänyt rullalle. Painepesurilla pyyhkäsin kunnolla ja loppu äänet.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostEi ollut käsijarrun laahaaminen syynä, vaan satulat taitaa olla tiensä päässä. Pistin laakkoselta mielenrauhaa tilaukseen nii saa rauhassa jarrutella taas jonkun aikaa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostMiksi? Oliko männät niin ruosteessa ettei saanut elvytettyä?
Jos nuo itse koittaisi räpeltää sitten kuntoon ja myyntiin.:think’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by Noxman View PostSellaista kysymystä että korjatessa ohjaussimpukan kiinnitystä kun yksi apurungon korvista oli revennyt hieman, käytettiin hitsiä(puikko, invertteri) ja tämän jälkeen PDC ja EDC ovat toimimattomia, eikä INPA saa niihin yhteyttä(ennen sai). Hitsatessa oli irroitettuna laturi, akunkengät, DME:t ja AGS ja maakenkä oli mahd. lähellä hitsattavaa kohtaa(max. etäisyys 5cm)
Originally posted by 174000 View PostEn tiedä, mutta ei korjaamo noita kuntoon saanut, enkä jaksa korjaussarjaan tällä kertaa panostaa, kun ei ne välttämättä pitkäaikaiseksi ratkaisuksi riitä.
Jos nuo itse koittaisi räpeltää sitten kuntoon ja myyntiin.:think
Ettei olisi nyt käynyt niin, että korjaamolla ei ymmärretä jarrusatuloiden päälle.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostJarrusatula on sen verran yksinkertainen laite, että tuskin se 11v ikäisessä autossa vielä oikeasti rikki on. Ainakin todennäköisyys on erittäin pieni.
Ettei olisi nyt käynyt niin, että korjaamolla ei ymmärretä jarrusatuloiden päälle.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Samaa mieltä. Tuskin oli mitään varsinaista vikaa mitä ei purku ja kasaus olisi korjannut, harvoin on e38:ssa ruostetta männissä ellei nyt ole käynyt niin ettei ikinä ole nesteitä vaihdettu.
Korjaamolle helpompi rahastaa asiakasta kokonaisella satulalla toki.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostSamaa mieltä. Tuskin oli mitään varsinaista vikaa mitä ei purku ja kasaus olisi korjannut, harvoin on e38:ssa ruostetta männissä ellei nyt ole käynyt niin ettei ikinä ole nesteitä vaihdettu.
Korjaamolle helpompi rahastaa asiakasta kokonaisella satulalla toki.
No tiedä sitten, itse kun jarruja laittelin niin mäntien tiivisteet kun oli rikki, sain ajateltua homman uusilla satuloilla helpommaksi tehdä (tai ainakin kävi iteltä nopeasti).Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostEi ollut käsijarrun laahaaminen syynä, vaan satulat taitaa olla tiensä päässä. Pistin laakkoselta mielenrauhaa tilaukseen nii saa rauhassa jarrutella taas jonkun aikaa.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Vaihdoin tänään öljyt uudestaan vaikka öljyvalo ei ole vilkkunut sen yhden reissun jälkeen. Eipä öljyissä mitään ihmeellistä, kohtuu tummat 3tkm jälkeen.
Edellinen omistaja oli aikasemmin mulle huikannu, että sillä oli kerran ollu samaa öljynpaineongelmaa. Muistin asian vasta kun pengoin sähköpostia.
Oli kuulemma korjaantunut öljynsuodattimen pienillä o-renkailla. Kuvassa nro 4. http://static.bmwfans.info/images/epc/NDU5ODNfcA==.png
Vaihdoin o-renkaat uusiin. Vanhat hapertu ihan käsiin ja toiseen oli tungettu 2 vierekkäin joka kyllä tukee teoriaa.
Ite en oo tajunnu noita vaihtaa kun suodattimenkin mukana tulee vain se iso o-rengas. Oisko voinu olla tollasesta kiinni? Katotaan jatkuuko oireet jossain vaiheessa..
Öljypohjaa en päässy ottamaan irti vaikka tiivisteenkin menin jo ostaan. Oisko ollu ilmastoinnin(?) toinen putki kun menee sopivasti niin läheltä öljypohjaa, että osa pulteista jää sen alle. Onko muissa moottoreissa sama ongelma? En sen enempää alkanu ähkiin ratkasua kun öljyt vaihdoin parkkipaikalla ilman kunnon tilaa ja välineitä.exät:
740dA -00
Z3 roadster 2.8 -99
325 sedan -95
Comment
-
Comment