Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masi33
    Newbiemmer
    • Dec 2011
    • 13
    • Riihimäki

    Originally posted by 174000 View Post
    Takajarrurempan (levyt, palat, käsijarrukengät) jäljiltä jarrut laahaa, ainakin toinen puoli. Pystyykö näiden asennuksen jotenkin sössimään vai jäikö nytvaan paksummilla levyillä ja paloilla laahaamaan? Eli satularemppaa sitten heti perään...
    Mulla ainakin samanlaisen rempan jälkeen jäi laahaava ääni. Levyt oli ATE:n ja pakkauksessa oli iso punanen lappu, missä sanottiin ettei levyn pintaa pidä käsitellä millään tavalla ennen asennusta. Tutkailin sitä laahaavaa ääntä ja sinne palan ja levyn väliin se levyssä ollut pintakerros oli jäänyt rullalle. Painepesurilla pyyhkäsin kunnolla ja loppu äänet.

    Comment

    • Noxman
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 136
      • Kokkola

      Sellaista kysymystä että korjatessa ohjaussimpukan kiinnitystä kun yksi apurungon korvista oli revennyt hieman, käytettiin hitsiä(puikko, invertteri) ja tämän jälkeen PDC ja EDC ovat toimimattomia, eikä INPA saa niihin yhteyttä(ennen sai). Hitsatessa oli irroitettuna laturi, akunkengät, DME:t ja AGS ja maakenkä oli mahd. lähellä hitsattavaa kohtaa(max. etäisyys 5cm)

      Oma päättelyketju johti tulokseen että koska sulakkeet(ei tosin niitä penkin alla/takana virranjakopaneelissa olevia) on tarkastettu, ovat boksit hitsaamisesta ottaneet nokkiinsa ja ne pitää vaihtaa?(saa tarjota).

      Sitten kysymykseen: takakaaressa, kuskin puolella on mätää ja tämä pitäisi todennäköisesti hitsaamalla korjata(MIG/TIG). Miten hel***ti tuota enään uskallat mennä hitsaamaan ilman että irroittaa joka ainoan boksin autosta?

      PS: Kuuluuko tuon akselin mikä menee perän tasonsäädön venttiilin sisälle(se morkula perässä) pyöriä ympäri?
      Last edited by Noxman; 18-09-2012, 23:22. Reason: PS lisätty
      - E32 735iA - E38 750iAL -

      Comment

      • Jukka K
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 157

        Onko kukaan löytänyt netistä owners manual:ia E38 728i:lle ('96) ?

        Pikainen googlaus löysi vain amerikan 740i/750i omistajan käsikirjoja.

        Comment

        • 2bar..ahhh
          BTCF Honorary Member
          • Nov 2004
          • 3351
          • haapavesi

          Originally posted by Jukka K View Post
          Onko kukaan löytänyt netistä owners manual:ia E38 728i:lle ('96) ?

          Pikainen googlaus löysi vain amerikan 740i/750i omistajan käsikirjoja.
          tuol on ainakin pirusti tietoo...

          BMW E38 Repair And Information 728i 735i 740i 750i V8 Vanos 7-Series
          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            Originally posted by Noxman View Post
            Sellaista kysymystä että korjatessa ohjaussimpukan kiinnitystä kun yksi apurungon korvista oli revennyt hieman, käytettiin hitsiä(puikko, invertteri) ja tämän jälkeen PDC ja EDC ovat toimimattomia, eikä INPA saa niihin yhteyttä(ennen sai). Hitsatessa oli irroitettuna laturi, akunkengät, DME:t ja AGS ja maakenkä oli mahd. lähellä hitsattavaa kohtaa(max. etäisyys 5cm)

            Oma päättelyketju johti tulokseen että koska sulakkeet(ei tosin niitä penkin alla/takana virranjakopaneelissa olevia) on tarkastettu, ovat boksit hitsaamisesta ottaneet nokkiinsa ja ne pitää vaihtaa?(saa tarjota).

            Sitten kysymykseen: takakaaressa, kuskin puolella on mätää ja tämä pitäisi todennäköisesti hitsaamalla korjata(MIG/TIG). Miten hel***ti tuota enään uskallat mennä hitsaamaan ilman että irroittaa joka ainoan boksin autosta?

            PS: Kuuluuko tuon akselin mikä menee perän tasonsäädön venttiilin sisälle(se morkula perässä) pyöriä ympäri?
            ei voi kyl sano ku et huh... korin korjaus kyl onnistuu tinaamallakin jos et hitsiä uskalla enää viedä auton lähellekkään...
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            • 174000
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2008
              • 1176
              • Tuusula

              Originally posted by Supa View Post
              Jos käsijarru on väärin säädetty voi se jäädä helposti laahaamaan ja toki on mahdollista että mäntä/männät on jumissa toki myös.
              Originally posted by Masi33 View Post
              Tutkailin sitä laahaavaa ääntä ja sinne palan ja levyn väliin se levyssä ollut pintakerros oli jäänyt rullalle. Painepesurilla pyyhkäsin kunnolla ja loppu äänet.
              Ei ollut käsijarrun laahaaminen syynä, vaan satulat taitaa olla tiensä päässä. Pistin laakkoselta mielenrauhaa tilaukseen nii saa rauhassa jarrutella taas jonkun aikaa.
              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
              '02 VW Golf 1.4i
              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by 174000 View Post
                Ei ollut käsijarrun laahaaminen syynä, vaan satulat taitaa olla tiensä päässä. Pistin laakkoselta mielenrauhaa tilaukseen nii saa rauhassa jarrutella taas jonkun aikaa.
                Miksi? Oliko männät niin ruosteessa ettei saanut elvytettyä?
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • 174000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 1176
                  • Tuusula

                  Originally posted by Supa View Post
                  Miksi? Oliko männät niin ruosteessa ettei saanut elvytettyä?
                  En tiedä, mutta ei korjaamo noita kuntoon saanut, enkä jaksa korjaussarjaan tällä kertaa panostaa, kun ei ne välttämättä pitkäaikaiseksi ratkaisuksi riitä.
                  Jos nuo itse koittaisi räpeltää sitten kuntoon ja myyntiin.:think
                  ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                  '02 VW Golf 1.4i
                  Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                  ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    Originally posted by Noxman View Post
                    Sellaista kysymystä että korjatessa ohjaussimpukan kiinnitystä kun yksi apurungon korvista oli revennyt hieman, käytettiin hitsiä(puikko, invertteri) ja tämän jälkeen PDC ja EDC ovat toimimattomia, eikä INPA saa niihin yhteyttä(ennen sai). Hitsatessa oli irroitettuna laturi, akunkengät, DME:t ja AGS ja maakenkä oli mahd. lähellä hitsattavaa kohtaa(max. etäisyys 5cm)
                    Oletko tarkistanut boxien johtosarjan maadoituspisteet?

                    Originally posted by 174000 View Post
                    En tiedä, mutta ei korjaamo noita kuntoon saanut, enkä jaksa korjaussarjaan tällä kertaa panostaa, kun ei ne välttämättä pitkäaikaiseksi ratkaisuksi riitä.
                    Jos nuo itse koittaisi räpeltää sitten kuntoon ja myyntiin.:think
                    Jarrusatula on sen verran yksinkertainen laite, että tuskin se 11v ikäisessä autossa vielä oikeasti rikki on. Ainakin todennäköisyys on erittäin pieni.
                    Ettei olisi nyt käynyt niin, että korjaamolla ei ymmärretä jarrusatuloiden päälle.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • 174000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2008
                      • 1176
                      • Tuusula

                      Originally posted by kaol View Post
                      Jarrusatula on sen verran yksinkertainen laite, että tuskin se 11v ikäisessä autossa vielä oikeasti rikki on. Ainakin todennäköisyys on erittäin pieni.
                      Ettei olisi nyt käynyt niin, että korjaamolla ei ymmärretä jarrusatuloiden päälle.
                      Päinvastoin, tuntuu olevan melkoista rakettitiedettä satulan elvytys, kuin ei se kokemusten mukaan helpolla onnistu. Tosin taitaa olla enemmän viitseliäisyydestä kiinni ja siitä, että saadaan uutta osaa myytyä. Vähenee vaan nämä pajat johon autoa viitsii viedä.
                      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                      '02 VW Golf 1.4i
                      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Samaa mieltä. Tuskin oli mitään varsinaista vikaa mitä ei purku ja kasaus olisi korjannut, harvoin on e38:ssa ruostetta männissä ellei nyt ole käynyt niin ettei ikinä ole nesteitä vaihdettu.
                        Korjaamolle helpompi rahastaa asiakasta kokonaisella satulalla toki.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Zoui
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 6350
                          • Tampere

                          Originally posted by Supa View Post
                          Samaa mieltä. Tuskin oli mitään varsinaista vikaa mitä ei purku ja kasaus olisi korjannut, harvoin on e38:ssa ruostetta männissä ellei nyt ole käynyt niin ettei ikinä ole nesteitä vaihdettu.
                          Korjaamolle helpompi rahastaa asiakasta kokonaisella satulalla toki.
                          Mahtaako satulan hinnassa olla niin paljon katetta että korjaamo sillä rahaa paljon enempää tekisi, kuin 40-60eur tuntiliksalla vanhoja satuloita rassaamalla(?)

                          No tiedä sitten, itse kun jarruja laittelin niin mäntien tiivisteet kun oli rikki, sain ajateltua homman uusilla satuloilla helpommaksi tehdä (tai ainakin kävi iteltä nopeasti).
                          Elämä on pihakivestä.

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7045
                            • Forssa

                            Originally posted by 174000 View Post
                            Ei ollut käsijarrun laahaaminen syynä, vaan satulat taitaa olla tiensä päässä. Pistin laakkoselta mielenrauhaa tilaukseen nii saa rauhassa jarrutella taas jonkun aikaa.
                            Minä voin huolia ne vanhat satulat, voin muutaman euron niistä maksaakin.
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • renze
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2007
                              • 92
                              • Tampere

                              Vaihdoin tänään öljyt uudestaan vaikka öljyvalo ei ole vilkkunut sen yhden reissun jälkeen. Eipä öljyissä mitään ihmeellistä, kohtuu tummat 3tkm jälkeen.
                              Edellinen omistaja oli aikasemmin mulle huikannu, että sillä oli kerran ollu samaa öljynpaineongelmaa. Muistin asian vasta kun pengoin sähköpostia.
                              Oli kuulemma korjaantunut öljynsuodattimen pienillä o-renkailla. Kuvassa nro 4. http://static.bmwfans.info/images/epc/NDU5ODNfcA==.png
                              Vaihdoin o-renkaat uusiin. Vanhat hapertu ihan käsiin ja toiseen oli tungettu 2 vierekkäin joka kyllä tukee teoriaa.
                              Ite en oo tajunnu noita vaihtaa kun suodattimenkin mukana tulee vain se iso o-rengas. Oisko voinu olla tollasesta kiinni? Katotaan jatkuuko oireet jossain vaiheessa..

                              Öljypohjaa en päässy ottamaan irti vaikka tiivisteenkin menin jo ostaan. Oisko ollu ilmastoinnin(?) toinen putki kun menee sopivasti niin läheltä öljypohjaa, että osa pulteista jää sen alle. Onko muissa moottoreissa sama ongelma? En sen enempää alkanu ähkiin ratkasua kun öljyt vaihdoin parkkipaikalla ilman kunnon tilaa ja välineitä.
                              exät:
                              740dA -00
                              Z3 roadster 2.8 -99
                              325 sedan -95

                              Comment

                              • Rudenorth
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 2415
                                • Iisalmi

                                Jos käytän kasetti soitinta pois paikaltaan, alkaako auto sen jälkeen jotain koodia kyselemään? kyseessä dsp hifit, kasetti soitin+6cd vaihtaja.
                                MB W204 C320 CDI
                                Kawasaki Ninja ZX-7R

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎