Helpottaa kummasti jos on vielä remmi paikallaan. Lähtee naputtelemalla sitä vasten kyllä.
Virallinen työkalu tulee hihnapyörän pultteihin, toki semmoisenkin voi hommata.
Ohjauksen klappiin löytyi syy. Mikä tälle on virallinen nimi, ohjausakselin ristikkonivel..? Näkyy lohkon kuskinpuolella heiluvan tyhjää, ilman että nivelen toinen pää liikkuu yhtään.
Yritin Schmiedmanilta katsoa, mutta ei nyt heti ainakaan löytynyt kyseistä osaa. Onko kokemuksia vaihtamisesta? Aika ikävässä paikkaa kyllä. Saako vaihdettua konehuoneen puolelta alta tai päältä, vai pitääkö irroittaa ohjausakseli?
Vaihteisto rupesi vaihtamaan paremmin kun laittoi normaalit 215/65/16 kitkat alle. Hyvä homma!
Yksi kysymys vielä: mitkä pienet piuhat menee jarrupalojen kohdille? Onko tämä joku tunnistin kuluneille paloille esim? Ajotietokone varoittelee Check brake lines, vois johtua siitä, kun edellinen omistaja on poikkassut nämä johdot...?
Yksi kysymys vielä: mitkä pienet piuhat menee jarrupalojen kohdille? Onko tämä joku tunnistin kuluneille paloille esim? Ajotietokone varoittelee Check brake lines, vois johtua siitä, kun edellinen omistaja on poikkassut nämä johdot...?
Jarrupalojen kuluneisuuden tunnistimesta on kyse. Taisi mennä Bemareissa niin, että edessä anturi on kuljettajan puolella ja takana repsikan puolella. Kumma homma, että edellinen omistaja katkaisi johdot, kun uusi anturi maksaa huimat 10-15€.
EDIT: kannattaa olla varovainen niiden antureiden liittimien kanssa. Vanhemmiten se korin puoleinen liitin voi katketa johdoistaan suht helpolla, jolloin joudut purkuhommiin, jotta voit vaihtaa uuden johdon tilalle.
Jarrupalojen kuluneisuuden tunnistimesta on kyse. Taisi mennä Bemareissa niin, että edessä anturi on kuljettajan puolella ja takana repsikan puolella. Kumma homma, että edellinen omistaja katkaisi johdot, kun uusi anturi maksaa huimat 10-15€.
Taitaa olla niin että ne jarrupalat on edelleen vaihtamatta jos johtojen molemmat päät näkyvissä.. Edellinen omistaja vaan halunnut pimputuksesta eroon eikä ole tiennyt yhtään mitä tekee.
Taitaa olla niin että ne jarrupalat on edelleen vaihtamatta jos johtojen molemmat päät näkyvissä.. Edellinen omistaja vaan halunnut pimputuksesta eroon eikä ole tiennyt yhtään mitä tekee.
tohon 15€ hintaan saa jo molemmat
Joo tosiaan toinen pala oli kyllä ihan loppu.. Toinen vaihdettu. Ihan älyvapaata ollu muutenki koko meininki tuon auton kanssa, kertoo jotain edellisestä omistajasta.
Joo tosiaan toinen pala oli kyllä ihan loppu.. Toinen vaihdettu. Ihan älyvapaata ollu muutenki koko meininki tuon auton kanssa, kertoo jotain edellisestä omistajasta.
Nyt kun kerran jarruja siellä tuijotat, niin laita heti ainakin palat vaihtoon. Esimerkiksi Autoteilemannilta saat Saksasta ATE:n palat kohtuullisesti. Suomalainen KL myy myös Textarin ja Juridin paloja tosi edukkaasti, joten ei kannata erehtyä motonetin tiskille. Tosiaan nuo anturin johdot saa ainakin Saksasta 15€/pari .
Samalla on hyvä tutkia levyjen paksuudet ja purkaa takalevyt, jotta näet käsijarrukenkien kunnon ja toiminnan. Nekään komponentit eivät kauheita maksa.
Jarruosissa ATE, Textar, Jurid, Brembo, Bosch ja TRW ovat olleet laadukasta tavaraa.
Miten keskikonsolin shifterin ympärillä olevia lamppuja vaihdetaan. Lähteekö esim. A-S nappi nostamalla vai pitääkö purkaa koko konsoli ? Auto on 1996 728iA.
Ohjauksen klappiin löytyi syy. Mikä tälle on virallinen nimi, ohjausakselin ristikkonivel..? Näkyy lohkon kuskinpuolella heiluvan tyhjää, ilman että nivelen toinen pää liikkuu yhtään.
Yritin Schmiedmanilta katsoa, mutta ei nyt heti ainakaan löytynyt kyseistä osaa. Onko kokemuksia vaihtamisesta? Aika ikävässä paikkaa kyllä. Saako vaihdettua konehuoneen puolelta alta tai päältä, vai pitääkö irroittaa ohjausakseli?
Vaihteisto rupesi vaihtamaan paremmin kun laittoi normaalit 215/65/16 kitkat alle. Hyvä homma!
Yksi kysymys vielä: mitkä pienet piuhat menee jarrupalojen kohdille? Onko tämä joku tunnistin kuluneille paloille esim? Ajotietokone varoittelee Check brake lines, vois johtua siitä, kun edellinen omistaja on poikkassut nämä johdot...?
Rattiakselin nivel vaihtuu kätevästi alakautta kasikoneisessa. Se alaosa ei ole rattiakselissa kiinni kuin työntämällä. Simpukan päästä kun saa irti, valahtaa alapala käsiin.
Jarrupalojen piuhat on tosiaan sitä varotusta varten, näytöllä teksti jos anturit vialliset (Check brake linings) ja varoitusvalo palaa näytössä jos jarrupalat oikeasti loppu.
Rattiakselin nivel vaihtuu kätevästi alakautta kasikoneisessa. Se alaosa ei ole rattiakselissa kiinni kuin työntämällä. Simpukan päästä kun saa irti, valahtaa alapala käsiin.
Jarrupalojen piuhat on tosiaan sitä varotusta varten, näytöllä teksti jos anturit vialliset (Check brake linings) ja varoitusvalo palaa näytössä jos jarrupalat oikeasti loppu.
Kiitos! Ebaysta tuollaisen toivottavasti ehjän saa melko halvalla, marmorilla kyllä varmasti kallista.
Vielä selvittämättä on ärsyttävä ohjauksen narina, joka alkaa auton lämmetessä hieman. Jotenkin vaikea uskoa, että se tulisi tuosta nivelestä, tosin voihan se koko akselin loppupään vaihto auttaa tuohon.
Kiitos! Ebaysta tuollaisen toivottavasti ehjän saa melko halvalla, marmorilla kyllä varmasti kallista.
Vielä selvittämättä on ärsyttävä ohjauksen narina, joka alkaa auton lämmetessä hieman. Jotenkin vaikea uskoa, että se tulisi tuosta nivelestä, tosin voihan se koko akselin loppupään vaihto auttaa tuohon.
Ihan ne halvimmat tarvikeosat eivät kyllä sitten kestä pitkään. Eli suosittelen mieluummin satsaamaan alkuperäiseen / alkuperäistä vastaavaan osaan. Eihän sitä toki marmorilta kannata hakea. Kl-varaosat tai sitten selvitellä saksasta.
Kysytäänpäs nyt tämmöinen vähän tyhmempi kysymys tähän väliin sain laturin tuossa alakautta just poies ja raahasin sen sisälle niin tuota noin laturimen rulla pyörii ihan oikein eikä kuulu mtn ylimääräisiä ääniä otin tuon laturimen säätimen irti ja noi hiilet on tavallaan esillä noin 1-2mm niin mitä luulette onko tuossa se vika? että siis hiilet on kuluneet loppuun että auto ei enään ladannut virtaa
Nykyinen
E38 740IA -95
EX E36Sedan 316i -91 E30M3look 316l -89 E30M3look 323i -89
Comment