Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uddiz83
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 126
    • Oulu

    Flektiä ottamassa irti mut miten saan lukittua 4rullan?

    Nykyinen
    E38 740IA -95

    EX
    E36 Sedan 316i -91
    E30 M3look 316l -89
    E30 M3look 323i -89

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Helpottaa kummasti jos on vielä remmi paikallaan. Lähtee naputtelemalla sitä vasten kyllä.
      Virallinen työkalu tulee hihnapyörän pultteihin, toki semmoisenkin voi hommata.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Uddiz83
        Bimmer Rookie
        • Feb 2013
        • 126
        • Oulu

        Kiitoksia pitääpä huomenna yrittää uudelleen paremmalla tuurilla ja jos sitä huomenna näkis paremmin ku alkaa taas olemaan vähän pimeää
        Nykyinen
        E38 740IA -95

        EX
        E36 Sedan 316i -91
        E30 M3look 316l -89
        E30 M3look 323i -89

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Iso lenkkiavain, jonka päähän sopiva napautus lekalla.

          Tietysti hihnan on syytä olla paikallaan. Viskon mutteri aukeaa myötäpäivään!

          Comment

          • Juhutti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 633
            • Tampere

            Ohjauksen klappiin löytyi syy. Mikä tälle on virallinen nimi, ohjausakselin ristikkonivel..? Näkyy lohkon kuskinpuolella heiluvan tyhjää, ilman että nivelen toinen pää liikkuu yhtään.

            Yritin Schmiedmanilta katsoa, mutta ei nyt heti ainakaan löytynyt kyseistä osaa. Onko kokemuksia vaihtamisesta? Aika ikävässä paikkaa kyllä. Saako vaihdettua konehuoneen puolelta alta tai päältä, vai pitääkö irroittaa ohjausakseli?

            Vaihteisto rupesi vaihtamaan paremmin kun laittoi normaalit 215/65/16 kitkat alle. Hyvä homma!

            Yksi kysymys vielä: mitkä pienet piuhat menee jarrupalojen kohdille? Onko tämä joku tunnistin kuluneille paloille esim? Ajotietokone varoittelee Check brake lines, vois johtua siitä, kun edellinen omistaja on poikkassut nämä johdot...?
            Skoda.

            ex.
            e63 645ci
            e38 730iA
            e36 325i

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Originally posted by Juhutti View Post

              Yksi kysymys vielä: mitkä pienet piuhat menee jarrupalojen kohdille? Onko tämä joku tunnistin kuluneille paloille esim? Ajotietokone varoittelee Check brake lines, vois johtua siitä, kun edellinen omistaja on poikkassut nämä johdot...?
              Jarrupalojen kuluneisuuden tunnistimesta on kyse. Taisi mennä Bemareissa niin, että edessä anturi on kuljettajan puolella ja takana repsikan puolella. Kumma homma, että edellinen omistaja katkaisi johdot, kun uusi anturi maksaa huimat 10-15€.

              EDIT: kannattaa olla varovainen niiden antureiden liittimien kanssa. Vanhemmiten se korin puoleinen liitin voi katketa johdoistaan suht helpolla, jolloin joudut purkuhommiin, jotta voit vaihtaa uuden johdon tilalle.

              Comment

              • peto2
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 8270
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Ramzez View Post
                Jarrupalojen kuluneisuuden tunnistimesta on kyse. Taisi mennä Bemareissa niin, että edessä anturi on kuljettajan puolella ja takana repsikan puolella. Kumma homma, että edellinen omistaja katkaisi johdot, kun uusi anturi maksaa huimat 10-15€.
                Taitaa olla niin että ne jarrupalat on edelleen vaihtamatta jos johtojen molemmat päät näkyvissä.. Edellinen omistaja vaan halunnut pimputuksesta eroon eikä ole tiennyt yhtään mitä tekee.

                tohon 15€ hintaan saa jo molemmat
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Juhutti
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 633
                  • Tampere

                  Originally posted by peto2 View Post
                  Taitaa olla niin että ne jarrupalat on edelleen vaihtamatta jos johtojen molemmat päät näkyvissä.. Edellinen omistaja vaan halunnut pimputuksesta eroon eikä ole tiennyt yhtään mitä tekee.

                  tohon 15€ hintaan saa jo molemmat
                  Joo tosiaan toinen pala oli kyllä ihan loppu.. Toinen vaihdettu. Ihan älyvapaata ollu muutenki koko meininki tuon auton kanssa, kertoo jotain edellisestä omistajasta.
                  Skoda.

                  ex.
                  e63 645ci
                  e38 730iA
                  e36 325i

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Juhutti View Post
                    Joo tosiaan toinen pala oli kyllä ihan loppu.. Toinen vaihdettu. Ihan älyvapaata ollu muutenki koko meininki tuon auton kanssa, kertoo jotain edellisestä omistajasta.
                    Nyt kun kerran jarruja siellä tuijotat, niin laita heti ainakin palat vaihtoon. Esimerkiksi Autoteilemannilta saat Saksasta ATE:n palat kohtuullisesti. Suomalainen KL myy myös Textarin ja Juridin paloja tosi edukkaasti, joten ei kannata erehtyä motonetin tiskille. Tosiaan nuo anturin johdot saa ainakin Saksasta 15€/pari .

                    Samalla on hyvä tutkia levyjen paksuudet ja purkaa takalevyt, jotta näet käsijarrukenkien kunnon ja toiminnan. Nekään komponentit eivät kauheita maksa.

                    Jarruosissa ATE, Textar, Jurid, Brembo, Bosch ja TRW ovat olleet laadukasta tavaraa.

                    Comment

                    • Jukka K
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 157

                      Miten keskikonsolin shifterin ympärillä olevia lamppuja vaihdetaan. Lähteekö esim. A-S nappi nostamalla vai pitääkö purkaa koko konsoli ? Auto on 1996 728iA.

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3196
                        • Saarijärvi

                        Originally posted by Juhutti View Post
                        Ohjauksen klappiin löytyi syy. Mikä tälle on virallinen nimi, ohjausakselin ristikkonivel..? Näkyy lohkon kuskinpuolella heiluvan tyhjää, ilman että nivelen toinen pää liikkuu yhtään.

                        Yritin Schmiedmanilta katsoa, mutta ei nyt heti ainakaan löytynyt kyseistä osaa. Onko kokemuksia vaihtamisesta? Aika ikävässä paikkaa kyllä. Saako vaihdettua konehuoneen puolelta alta tai päältä, vai pitääkö irroittaa ohjausakseli?

                        Vaihteisto rupesi vaihtamaan paremmin kun laittoi normaalit 215/65/16 kitkat alle. Hyvä homma!

                        Yksi kysymys vielä: mitkä pienet piuhat menee jarrupalojen kohdille? Onko tämä joku tunnistin kuluneille paloille esim? Ajotietokone varoittelee Check brake lines, vois johtua siitä, kun edellinen omistaja on poikkassut nämä johdot...?
                        Rattiakselin nivel vaihtuu kätevästi alakautta kasikoneisessa. Se alaosa ei ole rattiakselissa kiinni kuin työntämällä. Simpukan päästä kun saa irti, valahtaa alapala käsiin.

                        Jarrupalojen piuhat on tosiaan sitä varotusta varten, näytöllä teksti jos anturit vialliset (Check brake linings) ja varoitusvalo palaa näytössä jos jarrupalat oikeasti loppu.
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        • Juhutti
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 633
                          • Tampere

                          Originally posted by Morkai View Post
                          Rattiakselin nivel vaihtuu kätevästi alakautta kasikoneisessa. Se alaosa ei ole rattiakselissa kiinni kuin työntämällä. Simpukan päästä kun saa irti, valahtaa alapala käsiin.

                          Jarrupalojen piuhat on tosiaan sitä varotusta varten, näytöllä teksti jos anturit vialliset (Check brake linings) ja varoitusvalo palaa näytössä jos jarrupalat oikeasti loppu.
                          Kiitos! Ebaysta tuollaisen toivottavasti ehjän saa melko halvalla, marmorilla kyllä varmasti kallista.

                          Vielä selvittämättä on ärsyttävä ohjauksen narina, joka alkaa auton lämmetessä hieman. Jotenkin vaikea uskoa, että se tulisi tuosta nivelestä, tosin voihan se koko akselin loppupään vaihto auttaa tuohon.
                          Skoda.

                          ex.
                          e63 645ci
                          e38 730iA
                          e36 325i

                          Comment

                          • JiPe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2010
                            • 2548
                            • Kuopio

                            Originally posted by Juhutti View Post
                            Kiitos! Ebaysta tuollaisen toivottavasti ehjän saa melko halvalla, marmorilla kyllä varmasti kallista.

                            Vielä selvittämättä on ärsyttävä ohjauksen narina, joka alkaa auton lämmetessä hieman. Jotenkin vaikea uskoa, että se tulisi tuosta nivelestä, tosin voihan se koko akselin loppupään vaihto auttaa tuohon.
                            Ihan ne halvimmat tarvikeosat eivät kyllä sitten kestä pitkään. Eli suosittelen mieluummin satsaamaan alkuperäiseen / alkuperäistä vastaavaan osaan. Eihän sitä toki marmorilta kannata hakea. Kl-varaosat tai sitten selvitellä saksasta.
                            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                            Comment

                            • Uddiz83
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 126
                              • Oulu

                              Kysytäänpäs nyt tämmöinen vähän tyhmempi kysymys tähän väliin sain laturin tuossa alakautta just poies ja raahasin sen sisälle niin tuota noin laturimen rulla pyörii ihan oikein eikä kuulu mtn ylimääräisiä ääniä otin tuon laturimen säätimen irti ja noi hiilet on tavallaan esillä noin 1-2mm niin mitä luulette onko tuossa se vika? että siis hiilet on kuluneet loppuun että auto ei enään ladannut virtaa
                              Nykyinen
                              E38 740IA -95

                              EX
                              E36 Sedan 316i -91
                              E30 M3look 316l -89
                              E30 M3look 323i -89

                              Comment

                              • Uddiz83
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 126
                                • Oulu

                                Niin ja onko kukaan vaihtanut pelkkiä hiiliä kyseiseen kapistukseen?
                                Nykyinen
                                E38 740IA -95

                                EX
                                E36 Sedan 316i -91
                                E30 M3look 316l -89
                                E30 M3look 323i -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎