Toimiiko muilla tuo alustan korkeussäätö tasaisesti ja äänettömästi? Minulla etenkin perä tippuu kuormausasentoon hyppäyksittäin ja pitää samalla ainakin sisälle kuuluvaa pauketta. Laakkonen väitti että niin sen kuuluukin toimia, mutta en oikein jaksa uskoa. Hävettää moinen nykiminen ja pauke.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
Originally posted by bittivirhe View PostToimiiko muilla tuo alustan korkeussäätö tasaisesti ja äänettömästi? Minulla etenkin perä tippuu kuormausasentoon hyppäyksittäin ja pitää samalla ainakin sisälle kuuluvaa pauketta. Laakkonen väitti että niin sen kuuluukin toimia, mutta en oikein jaksa uskoa. Hävettää moinen nykiminen ja pauke.-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
-
Onko akun kestämiseen iän myötä paras, ettei akkua päästä alle 20% varaustilaan ja ei lataa yli 80%? Kuinka muut käyttäjät näitä latailee?Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Originally posted by jori View PostOnko akun kestämiseen iän myötä paras, ettei akkua päästä alle 20% varaustilaan ja ei lataa yli 80%? Kuinka muut käyttäjät näitä latailee?. Kuka ei lataa aina täyteen?
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by jori View PostOnko akun kestämiseen iän myötä paras, ettei akkua päästä alle 20% varaustilaan ja ei lataa yli 80%? Kuinka muut käyttäjät näitä latailee?
Eli mittariston mukaan 100% on oikeasti ~85% Hieman tilanne kohtaisesti tuntuu tuo yläpää käyttäytyvän. Kerran olen nähnyt latauksen jälkeen (uusilla kennoilla) lähes 100 pinnaa kummatkin.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by jori View PostOnko akun kestämiseen iän myötä paras, ettei akkua päästä alle 20% varaustilaan ja ei lataa yli 80%? Kuinka muut käyttäjät näitä latailee?G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Tänään ajettu väli Hamina-Savonlinna. Akku oli lähtiessä 90% täynnä ja ajettu +12km/h yli sallitun järjettömällä tavara määrällä + kolme polkupyörää vetokoukun telineessä. Matka ~250km josta sähköllä ~55km.
Kulutus oli tasan 8l/100km.
Illalla kävin yksinäni ensimmäisen kerran hiukan kokeilemassa auton kulkua. Hieno kone tuo B58 kyllä on! Ei kummoista eroa ohjelmoituun F15 M50d exään.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Muutama kysymys liittyen G05 45e:hen eli hankinta on käynyt mielessä nykyisen 30d F15 tilalle.
- onko 45e:ssä samanlaista tuuliyliherkkyyttä havaittavissa motarinopeuksilla (120-140km/h) kuin F15 mallissa? Vaikka omakin auto on adap. M-alustalla, niin tuulisella kelillä auto hakee tietä välillä melkoisesti ja voi olla kovinkin rauhaton kulkija. Joskus taas saattaa mennä 140km/h nopeutta hyvinkin suuntavakaasti ja leppoisasti. Alusta täytyy pitää yli 120km/h vauhdissa Sportilla muuten meno Comfort-asennossa on liian vetelää ja heittoisaa. Sitten taas Sport asento tuntuu liian kovalta 100km/h vauhdissa. Rengaspaineilla joutuu pelaamaan liikaa. Nyt edessä 2,6bar ja takana 2,9bar.
- saako 45e malliin aktiivista kallistuksenvakaajaa ja aktiivista tasauspyörästön lukkoa? Vai onko siinä aina ilmajouset joka nurkalla ja adap. iskunvaimentajat? 4p-ohjaus taisi olla lisävarusteena. Kannattaisiko se ehdottomasti ruksia jos miettii varusteita millä autosta saa parhaan mahdollisen ajettavuuden puolesta?
- onko 45e mallista jo saatu ”lapsenviat” sekä akkuongelmat yms. korjattua kuntoon? Joku näistä on tainnut ihan kaupatkin purkaa em. ongelmien vuoksi.Last edited by torso1; 16-07-2021, 15:16.
Comment
-
-
Outoa. Ajoin 45e:llä auto täynnä romua 1076 km pätkän pohjoiseen ja tankkausten perusteella laskettu keskikulutus oli 7.68 l/100 km. Lähtiessä akku täynnä, perillä tyhjä. Ajoin adaptive-modessa koko matkan. Auton oma ilmoitus kulutuksesta oli 7.8 l/100 km. Polttoaine oli aakkosaseman 98E:tä.
En valita 😀G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
4000km ajettu uudesta, josta 2900km sähköllä. Pelkän sähkön keskikulutus 25,7 kWh/100km ja bensakilometrit 9,6 l/100km. Yhteensä siis sähkö 18,5 kWh + bensa 2,7 litraa per ajetulle sadalle kokonaiskilometrille.
Mielenkiinnolla odotetaan talvea, jolloin mökkimatkat jää pois, mutta lämmitystarve on erilainen.
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostOutoa. Ajoin 45e:llä auto täynnä romua 1076 km pätkän pohjoiseen ja tankkausten perusteella laskettu keskikulutus oli 7.68 l/100 km. Lähtiessä akku täynnä, perillä tyhjä. Ajoin adaptive-modessa koko matkan. Auton oma ilmoitus kulutuksesta oli 7.8 l/100 km. Polttoaine oli aakkosaseman 98E:tä.
En valita 😀
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostOutoa. Ajoin 45e:llä auto täynnä romua 1076 km pätkän pohjoiseen ja tankkausten perusteella laskettu keskikulutus oli 7.68 l/100 km. Lähtiessä akku täynnä, perillä tyhjä. Ajoin adaptive-modessa koko matkan. Auton oma ilmoitus kulutuksesta oli 7.8 l/100 km. Polttoaine oli aakkosaseman 98E:tä.
En valita 😀
Autolla ajettu kokonaisuudessaan 26tkm ja tuona aikana keskikulutus ollut 5.4/100km, en valita minäkään
Muuten ex F15 M50d:en verrattuna:
- G05 tunnottomampi, ehkä ilma-alusta ja paino tekee sen.
- Kaikki toiminnot muuttuneet todella paljon, en ole vieläkään sinut auton kanssa.
- Parempi ajaa maantiellä eikä niin ura herkkä vaikka rengastus leveydeltään sama ja G:ssä tuuma isompi.
- Tilat suht samat.
- Ajettaessa parkkiin ja lähestyessä estettä ei parkkitutka mene automaattisesti päälle tai sitten ole sitä osannut asetuksista säätää.
- Laadukkaamman oloisesti tehty vs F15.
Kokonaisuudessaan hieno auto mutta hiukan menty enemmän jenkki auto suuntaan eli mukavuus edellä.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Originally posted by torso1 View PostEi huono suoritus isolle autolle. Paljonko sähkörange tippuu talvella?
Alle -15 asteen kelissä auto lähtee liikkeelle bensalla ja kovalla pakkasella (-30 tms) kylmällä autolla saa 80 km/h alueella ajella luokkaa 30 km ennen kuin sähköajo on mahdollinen. Akkua kuitenkin kuluu koko ajan ja sähkörange jää aika vaatimattomaksi. Lämpimästä tallista lähtien tilanne olisi varmasti aivan erilainen.
Kesäkelillä pääsee yli 80 km savolaisilla maanteillä. Isommat nopeudet verottavat toimintamatkaa.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostAlle -15 asteen kelissä auto lähtee liikkeelle bensalla ja kovalla pakkasella (-30 tms) kylmällä autolla saa 80 km/h alueella ajella luokkaa 30 km ennen kuin sähköajo on mahdollinen. Akkua kuitenkin kuluu koko ajan ja sähkörange jää aika vaatimattomaksi. Lämpimästä tallista lähtien tilanne olisi varmasti aivan erilainen.
Kesäkelillä pääsee yli 80 km savolaisilla maanteillä. Isommat nopeudet verottavat toimintamatkaa.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
Comment