Originally posted by biglimited
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by mika68 View PostSiis ei aukaise luukkua kun painaa lukon pohjaan "auki" asennossa? Sit on jotain mekaanista hajonnut? Verhoilu lähtee helposti ainakin luukun ollessa auki. Muistaakseni painamalla kiinni, vai oisko ollut pari ruuvia myös?sigpic
2006 Z4 ///M
2009 Mercedes W639 111cdi
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostKiinni nykäsy kahvan kolossa 2kpl ristipääruuveja ja loput muoviklipsuilla. Ainut ongelma että lukkomekanismi menee verhoilun läpi
Eli et verhoilua ehjänä saa pois jos luukku kiinni. saattas se kyllä antaa senverta periksi että pääsis välistä kattoo sisään mut ei sinne konttiin ihan helpolla kabiinista pääse.sigpic
2006 Z4 ///M
2009 Mercedes W639 111cdi
Comment
-
-
Originally posted by Justabanana View PostTämän voisi laittaa yhtä hyvin nettiautosta bongattua-ketjuun, mutta täältä löytynee tsetoista näkemystä tarkimmin.
Meinasin ajankuluksi käydä tällaisia kattomassa lähiaikoina:
2.2i:
///M:
Molemmat pelit on vähintään budjetin yläpäässä, jossei vähän sen ylikin, eli tinkaamista ja vedätystä on harrastettava. 2.2i olisi se järkevämpi ratkaisu. Enimmäkseen mietityttää, jääkö tuollaisen kanssa se viimeinen särmä kokematta. Miksikään rälläyspeliksi ei todellakaan tulisi, mutta 170hv paukkua ei vaikuta ainakaan mitenkään liian paljolta.
///M-roadsterissa taas ruutia riittää, mutta kun kyseessä on nettiauton halvin ämmäläinen, niin alkaa hälytyskellot soida. Äkkiseltään ajatellen tuollainen määrä voimaa tuon kokoisessa avokorissa - varsinkin jos sitä surutta käytetään - voi olla pahaksi pidemmän päälle. Kannattaako ämmäläistä zetaa miettiä muuten kuin coupena (korin jäykkyys)? Käyttökustannuksista lienee turha kysellä, eivät liene s-moottoriset köyhiä varten muutenkaan.
Molemmat ovat väriltään hirvittäviä. Koska nyt olisi tarkoitus hankkia kakkosautoa pidemmäksi aikaa, niin värin muuttaminen esim. kalvottamalla, hillityllä verhoilun / sisustan muokkaamisella saattaisi tulla kysymykseen. Kunhan peli on muuten järkevä.
Näistä ja muistakin ajoneuvoista saa esittää mielipiteitä. Että mihin kannattaa kiinnittää huomiota ym. Pääasiallisesti olisi avoauto haussa.
Comment
-
-
Originally posted by Justabanana View PostTämän voisi laittaa yhtä hyvin nettiautosta bongattua-ketjuun, mutta täältä löytynee tsetoista näkemystä tarkimmin.
Meinasin ajankuluksi käydä tällaisia kattomassa lähiaikoina:
2.2i:
///M:
Molemmat pelit on vähintään budjetin yläpäässä, jossei vähän sen ylikin, eli tinkaamista ja vedätystä on harrastettava. 2.2i olisi se järkevämpi ratkaisu. Enimmäkseen mietityttää, jääkö tuollaisen kanssa se viimeinen särmä kokematta. Miksikään rälläyspeliksi ei todellakaan tulisi, mutta 170hv paukkua ei vaikuta ainakaan mitenkään liian paljolta.
///M-roadsterissa taas ruutia riittää, mutta kun kyseessä on nettiauton halvin ämmäläinen, niin alkaa hälytyskellot soida. Äkkiseltään ajatellen tuollainen määrä voimaa tuon kokoisessa avokorissa - varsinkin jos sitä surutta käytetään - voi olla pahaksi pidemmän päälle. Kannattaako ämmäläistä zetaa miettiä muuten kuin coupena (korin jäykkyys)? Käyttökustannuksista lienee turha kysellä, eivät liene s-moottoriset köyhiä varten muutenkaan.
Molemmat ovat väriltään hirvittäviä. Koska nyt olisi tarkoitus hankkia kakkosautoa pidemmäksi aikaa, niin värin muuttaminen esim. kalvottamalla, hillityllä verhoilun / sisustan muokkaamisella saattaisi tulla kysymykseen. Kunhan peli on muuten järkevä.
Näistä ja muistakin ajoneuvoista saa esittää mielipiteitä. Että mihin kannattaa kiinnittää huomiota ym. Pääasiallisesti olisi avoauto haussa.
Oon sitä mieltä, että paremman fiiliksen saat coupella ku avolla!
Ja jos tulee tarve päästä lujaa yhtäkkiä (teini kimpussa moottoritiellä) senkun annat soittaa reiluun kahteen sataan, ilman et tarvii pelätä tukan irtoamista...
(ainakin oon yrittäny myydä! )
Takokaa joku muukin järkeä Justabananan päähän, että jäis helmi foorumilaiselle!Ex: BMW F25 2.0da X-Drive M-sport
Ex: BMW F10 520da M-Sport
Ex: BMW F30 318da
Ex: BMW E46 325XiA Touring
Ex: BMW Z3 M Coupe
Ex: BMW E46 330Ci
Ex: BMW E36 320i Sedan
Comment
-
-
Originally posted by mmh79 View PostNäinhän mä vähän pelkäsinki Eipä tämmönen 2 metrin ruho taivu kovinkaan helpostisinne konttiin
Siihen ehkä ois helpoin vetää paikka ja uus nukka tms.
Muistelen että joku firma myi valmista nahkapalaa siihen kohtaan. Sai siihen sisustuksen värisen nahan.
Ajattele positiivisesti: Sentään pääsee kontiin
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostMelkein helpoin tehdä reikä raa'alla kädellä siihen nukkakohtaan
Siihen ehkä ois helpoin vetää paikka ja uus nukka tms.
Muistelen että joku firma myi valmista nahkapalaa siihen kohtaan. Sai siihen sisustuksen värisen nahan.
Ajattele positiivisesti: Sentään pääsee kontiinsigpic
2006 Z4 ///M
2009 Mercedes W639 111cdi
Comment
-
-
Originally posted by mmh79 View PostNäinhän mä vähän pelkäsinki Eipä tämmönen 2 metrin ruho taivu kovinkaan helpostisinne konttiin
Takaverhoilu lähtee tosiaan vetämällä, sen jälkeen kun kahvasta avaa ensin ne pari ruuvia. Itse mekanismi lähtee sitten sisältä avaamalla pari mutteria sekä postamalla avaustotangot. Sitten lukon putsausta voikin jatkaa pöydän äärellä.
Se lukko on kai jotain messinkivalua (tai vastaavaa) ja tuppaa hapettumaan ajan mittaan. Sieltä on hyvä välillä poistaa ylimääräiset paskat pois. Sitten rasvaa perään ja pelaa hyvin taas.
Sitä en tiedä miten sen luukun saisi avattua nyt kun lukko on rikki :think Tuntuu todella vaikealta. Jos vain saisit verhoilun poistettua sisältä, pääset muistaakseni kääntämään sen lukkosalvan sisältä käsin auki. Saattaa olla että avaireijän pitää tällöin olla "auki" asennossa mutta luultavasti toimii ihan näinkin.
Taitaa mulla joku kuvakin löytyä omasta projektistä. Tosin ei niistä mitään ihmeellistä näy kun siellä on kaikki hyvin suoraviivaista muutenkin, ainakin silloin kun luukku on auki
EDIT: Kannattaa kokeilla sitä verhoilulevyn poistoa sisältä vielä. Kyllä minä ainakin uskon että se lähtee kunhan saat siitä otetta jotta klipsut antaa periksi. Kannattaa koittaa ujuttaa sen pellin ja verhoilumuovin väliin sellaista "L" muotoista muovista talttaa/koukkua. Kyllä sillä aukeaa!
PS: Katso linkin viimeinen kuva. Ei voi muuta sanoa kuin onnea...
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.Last edited by Z3C; 28-03-2011, 16:51.O_7777
Comment
-
-
Originally posted by mmh79 View PostNyt sitten loppu toi takaluukun toiminta. Eli kun painaa sitä lukkopesää, niin ei tapahdu mitään. Haittalevyt on näköjään sen verran jämähtäny, ettei avaimellakaan pysty kokeilee lukkoa. Kellään muulla ollu coupessa samanlaista vikaa?
Mitenköhän sitä takaluukun verhoilua saisi jotenkin purettua?
Nyt pitäis löytää sitte kunnon litku mikä ei vaurioita maalipintaa. Aseöljyä kokeilin viime kesänä, huonoin tuloksin.sigpic
2006 Z4 ///M
2009 Mercedes W639 111cdi
Comment
-
-
Originally posted by Riedle View PostEtk:n mukaan on, kaikissa paitsi M roadsterissa ja M coupéssa.
Ämmättömissä zetoissa ohjausvaihde on vakiovälityksinen ja kierroksia tuo 2,7.
Viimeisin mainittu tuntuu olevan aika arvossa bemarifoorumeissa. Monet näköjään vaihtaa esim M3:seensa kys. vaihteen vakion tilalle.
Muuten, ottaen huomioon zetan lyhyen akselivälin, on tuo välitys kyllä jo aika tiheä! Esim e36 coupeen verrattuna akseliväli on Z:ssa n.10% pienempi. Saadakseen saman ohjausvasteen e36:ssa kuin z3:ssa 2,7 vaihteen kanssa, tarvittaisiin 2,43 kääntyvä vaihde! (olettaen että kääntösaäde pysyy samana)
EDIT: mielenkiintoista tietoa verkosta:
(mitattu kuulemma vaihteen keskiasennosta)
Paikkansa pitävyyteen en ota kantaa.Last edited by Z3C; 29-03-2011, 15:07.O_7777
Comment
-
-
Originally posted by Z3C View PostZ3M malleissa rattia pääsee vääntämään 3,2 kierrosta päästä päähän ja välitys on säätyvä niin, että keskialueella ohjaus on hitaampi.
Ämmättömissä zetoissa ohjausvaihde on vakiovälityksinen ja kierroksia tuo 2,7.
Z3 Coupé 2.8
Pajero Pinin
BMW Cruise Bike
Comment
-
-
Originally posted by Riedle View PostEtk:n mukaan Z3M-malleissa on sama ohjausvaihde kuin kaikissa E36-malleissa. Paitsi M3 3.0, jossa olisi juurikin tuollainen välitykseltään muuttuva ohjausvaihde.
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...8&postcount=85
En kyllä ihtään ihmettele noita johtopäätöksiä z3:n ohjausvaihteesta. Kyllä se aika hermostunut on, ainakin kun nopeudet alkaa lähestyä 200 ( ). Ei todellakaan mikään mahdoton, mutta ei kyllä tulisi mieleen yhdellä kädellä ajellaO_7777
Comment
-
Comment