Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    Originally posted by biglimited View Post
    Itellä kans avain ei toimi takaluukkuun, mutta kauko-ohjauksella kylläkin...
    ......
    Last edited by mika68; 20-09-2012, 09:02.

    Comment

    • mmh79
      BTCF Member
      • Oct 2008
      • 1067
      • Vihti

      Originally posted by mika68 View Post
      Siis ei aukaise luukkua kun painaa lukon pohjaan "auki" asennossa? Sit on jotain mekaanista hajonnut? Verhoilu lähtee helposti ainakin luukun ollessa auki. Muistaakseni painamalla kiinni, vai oisko ollut pari ruuvia myös?
      Juurikin näin. Villi veikkaus, että osa nro 16 tippunu jonnekkin?http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3...for_trunk_lid/
      sigpic
      2006 Z4 ///M
      2009 Mercedes W639 111cdi

      Comment

      • mmh79
        BTCF Member
        • Oct 2008
        • 1067
        • Vihti

        Originally posted by Janza182 View Post
        Kiinni nykäsy kahvan kolossa 2kpl ristipääruuveja ja loput muoviklipsuilla. Ainut ongelma että lukkomekanismi menee verhoilun läpi

        Eli et verhoilua ehjänä saa pois jos luukku kiinni. saattas se kyllä antaa senverta periksi että pääsis välistä kattoo sisään mut ei sinne konttiin ihan helpolla kabiinista pääse.
        Näinhän mä vähän pelkäsinki Eipä tämmönen 2 metrin ruho taivu kovinkaan helpostisinne konttiin
        sigpic
        2006 Z4 ///M
        2009 Mercedes W639 111cdi

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15250
          • Ajamisen Iloa

          Originally posted by Justabanana View Post
          Tämän voisi laittaa yhtä hyvin nettiautosta bongattua-ketjuun, mutta täältä löytynee tsetoista näkemystä tarkimmin.

          Meinasin ajankuluksi käydä tällaisia kattomassa lähiaikoina:

          2.2i:

          ///M:


          Molemmat pelit on vähintään budjetin yläpäässä, jossei vähän sen ylikin, eli tinkaamista ja vedätystä on harrastettava. 2.2i olisi se järkevämpi ratkaisu. Enimmäkseen mietityttää, jääkö tuollaisen kanssa se viimeinen särmä kokematta. Miksikään rälläyspeliksi ei todellakaan tulisi, mutta 170hv paukkua ei vaikuta ainakaan mitenkään liian paljolta.

          ///M-roadsterissa taas ruutia riittää, mutta kun kyseessä on nettiauton halvin ämmäläinen, niin alkaa hälytyskellot soida. Äkkiseltään ajatellen tuollainen määrä voimaa tuon kokoisessa avokorissa - varsinkin jos sitä surutta käytetään - voi olla pahaksi pidemmän päälle. Kannattaako ämmäläistä zetaa miettiä muuten kuin coupena (korin jäykkyys)? Käyttökustannuksista lienee turha kysellä, eivät liene s-moottoriset köyhiä varten muutenkaan.

          Molemmat ovat väriltään hirvittäviä. Koska nyt olisi tarkoitus hankkia kakkosautoa pidemmäksi aikaa, niin värin muuttaminen esim. kalvottamalla, hillityllä verhoilun / sisustan muokkaamisella saattaisi tulla kysymykseen. Kunhan peli on muuten järkevä.

          Näistä ja muistakin ajoneuvoista saa esittää mielipiteitä. Että mihin kannattaa kiinnittää huomiota ym. Pääasiallisesti olisi avoauto haussa.
          Kannattaa mielummin hillitä ostoa jonkunaikaa ja ostaa kerralla kunnollinen jossa kaikki on just sitä mitä haluaa. Ei sitten harmita eikä tule kymppitonnin korjauslaskupinoa niinku varsinkin halvimman ja kaameimman ämmän kanssa voi käydä. Ja parempi hintalaatu suhde on siinä että ostaa hitusen kalliimmalla heti hyvän kuin että rupeaa teippivirittämään tms. en katsonut linkkejä mutta omasta kokemusta puhuen.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • biglimited
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1519
            • Turku

            Originally posted by mika68 View Post
            Lukkopesä irti, purnukkaan liuotinta, bensaa, tms. ja likoomaan.
            Sit kuivaus, rasvaus ja avot, taas pelaa!
            Kiitos vinkistä, kesällä tämäkin kondikseen
            Deutchland uber alles!

            Comment

            • Iippaa
              Bimmer Rookie
              • Aug 2006
              • 179
              • Rauma

              Originally posted by Justabanana View Post
              Tämän voisi laittaa yhtä hyvin nettiautosta bongattua-ketjuun, mutta täältä löytynee tsetoista näkemystä tarkimmin.

              Meinasin ajankuluksi käydä tällaisia kattomassa lähiaikoina:

              2.2i:

              ///M:


              Molemmat pelit on vähintään budjetin yläpäässä, jossei vähän sen ylikin, eli tinkaamista ja vedätystä on harrastettava. 2.2i olisi se järkevämpi ratkaisu. Enimmäkseen mietityttää, jääkö tuollaisen kanssa se viimeinen särmä kokematta. Miksikään rälläyspeliksi ei todellakaan tulisi, mutta 170hv paukkua ei vaikuta ainakaan mitenkään liian paljolta.

              ///M-roadsterissa taas ruutia riittää, mutta kun kyseessä on nettiauton halvin ämmäläinen, niin alkaa hälytyskellot soida. Äkkiseltään ajatellen tuollainen määrä voimaa tuon kokoisessa avokorissa - varsinkin jos sitä surutta käytetään - voi olla pahaksi pidemmän päälle. Kannattaako ämmäläistä zetaa miettiä muuten kuin coupena (korin jäykkyys)? Käyttökustannuksista lienee turha kysellä, eivät liene s-moottoriset köyhiä varten muutenkaan.

              Molemmat ovat väriltään hirvittäviä. Koska nyt olisi tarkoitus hankkia kakkosautoa pidemmäksi aikaa, niin värin muuttaminen esim. kalvottamalla, hillityllä verhoilun / sisustan muokkaamisella saattaisi tulla kysymykseen. Kunhan peli on muuten järkevä.

              Näistä ja muistakin ajoneuvoista saa esittää mielipiteitä. Että mihin kannattaa kiinnittää huomiota ym. Pääasiallisesti olisi avoauto haussa.
              Niinku jo sanoin, tule hakemaan mun Coupe Ämmä pois! Ei tarvi murehtia isoista remonteista, eikä mistään muustakaan. Auto on viimeisen päälle, vanteita myöten! Historia tiedossa.

              Oon sitä mieltä, että paremman fiiliksen saat coupella ku avolla!
              Ja jos tulee tarve päästä lujaa yhtäkkiä (teini kimpussa moottoritiellä) senkun annat soittaa reiluun kahteen sataan, ilman et tarvii pelätä tukan irtoamista...

              (ainakin oon yrittäny myydä! )

              Takokaa joku muukin järkeä Justabananan päähän, että jäis helmi foorumilaiselle!
              Ex: BMW F25 2.0da X-Drive M-sport
              Ex: BMW F10 520da M-Sport
              Ex: BMW F30 318da
              Ex: BMW E46 325XiA Touring
              Ex: BMW Z3 M Coupe
              Ex: BMW E46 330Ci
              Ex: BMW E36 320i Sedan

              Comment

              • Janza182
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4988
                • 013

                Originally posted by mmh79 View Post
                Näinhän mä vähän pelkäsinki Eipä tämmönen 2 metrin ruho taivu kovinkaan helpostisinne konttiin
                Melkein helpoin tehdä reikä raa'alla kädellä siihen nukkakohtaan
                Siihen ehkä ois helpoin vetää paikka ja uus nukka tms.

                Muistelen että joku firma myi valmista nahkapalaa siihen kohtaan. Sai siihen sisustuksen värisen nahan.

                Ajattele positiivisesti: Sentään pääsee kontiin

                Comment

                • mmh79
                  BTCF Member
                  • Oct 2008
                  • 1067
                  • Vihti

                  Originally posted by Janza182 View Post
                  Melkein helpoin tehdä reikä raa'alla kädellä siihen nukkakohtaan
                  Siihen ehkä ois helpoin vetää paikka ja uus nukka tms.

                  Muistelen että joku firma myi valmista nahkapalaa siihen kohtaan. Sai siihen sisustuksen värisen nahan.

                  Ajattele positiivisesti: Sentään pääsee kontiin
                  Jotenki tollee se pitää yrittää. Saa nähä, mitä tulee. Tota firmaa varmaan tarkotit: http://leatherz.com/Merchant5/mercha..._Code=Interior
                  sigpic
                  2006 Z4 ///M
                  2009 Mercedes W639 111cdi

                  Comment

                  • Z3C
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2011
                    • 130
                    • Turku

                    Originally posted by mmh79 View Post
                    Näinhän mä vähän pelkäsinki Eipä tämmönen 2 metrin ruho taivu kovinkaan helpostisinne konttiin
                    Putsasin oman lukkopesän tässä juuri joulukuussa. Oli kans sellaista vikaa että tuppas jäädä se nappi sisään tietyssä asennossa eikä sen jälkeen suostunut tulemaan ulos.

                    Takaverhoilu lähtee tosiaan vetämällä, sen jälkeen kun kahvasta avaa ensin ne pari ruuvia. Itse mekanismi lähtee sitten sisältä avaamalla pari mutteria sekä postamalla avaustotangot. Sitten lukon putsausta voikin jatkaa pöydän äärellä.
                    Se lukko on kai jotain messinkivalua (tai vastaavaa) ja tuppaa hapettumaan ajan mittaan. Sieltä on hyvä välillä poistaa ylimääräiset paskat pois. Sitten rasvaa perään ja pelaa hyvin taas.

                    Sitä en tiedä miten sen luukun saisi avattua nyt kun lukko on rikki :think Tuntuu todella vaikealta. Jos vain saisit verhoilun poistettua sisältä, pääset muistaakseni kääntämään sen lukkosalvan sisältä käsin auki. Saattaa olla että avaireijän pitää tällöin olla "auki" asennossa mutta luultavasti toimii ihan näinkin.

                    Taitaa mulla joku kuvakin löytyä omasta projektistä. Tosin ei niistä mitään ihmeellistä näy kun siellä on kaikki hyvin suoraviivaista muutenkin, ainakin silloin kun luukku on auki

                    EDIT: Kannattaa kokeilla sitä verhoilulevyn poistoa sisältä vielä. Kyllä minä ainakin uskon että se lähtee kunhan saat siitä otetta jotta klipsut antaa periksi. Kannattaa koittaa ujuttaa sen pellin ja verhoilumuovin väliin sellaista "L" muotoista muovista talttaa/koukkua. Kyllä sillä aukeaa!

                    PS: Katso linkin viimeinen kuva. Ei voi muuta sanoa kuin onnea...
                    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
                    Last edited by Z3C; 28-03-2011, 16:51.
                    O_7777

                    Comment

                    • mmh79
                      BTCF Member
                      • Oct 2008
                      • 1067
                      • Vihti

                      Originally posted by mmh79 View Post
                      Nyt sitten loppu toi takaluukun toiminta. Eli kun painaa sitä lukkopesää, niin ei tapahdu mitään. Haittalevyt on näköjään sen verran jämähtäny, ettei avaimellakaan pysty kokeilee lukkoa. Kellään muulla ollu coupessa samanlaista vikaa?
                      Mitenköhän sitä takaluukun verhoilua saisi jotenkin purettua?
                      Bimmerfoorumilta löysin tollasen jutun: http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=408701 . Eli helpointa olis saada se lukkopesä jotenki toimintaan niin pääsis avaimella aukaseen kontin.
                      Nyt pitäis löytää sitte kunnon litku mikä ei vaurioita maalipintaa. Aseöljyä kokeilin viime kesänä, huonoin tuloksin.
                      sigpic
                      2006 Z4 ///M
                      2009 Mercedes W639 111cdi

                      Comment

                      • escort
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 339

                        onko kaikissa z3 malleissa sama hammastanko? välitys pitäisi olla n:2.7 kierrosta laidasta laitaan.

                        Comment

                        • Riedle
                          BTCF Member
                          • Dec 2003
                          • 440
                          • Kokkola

                          Originally posted by escort View Post
                          onko kaikissa z3 malleissa sama hammastanko?
                          Etk:n mukaan on, kaikissa paitsi M roadsterissa ja M coupéssa.
                          Z3 Coupé 2.8
                          Pajero Pinin
                          BMW Cruise Bike

                          Comment

                          • Z3C
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2011
                            • 130
                            • Turku

                            Originally posted by Riedle View Post
                            Etk:n mukaan on, kaikissa paitsi M roadsterissa ja M coupéssa.
                            Z3M malleissa rattia pääsee vääntämään 3,2 kierrosta päästä päähän ja välitys on säätyvä niin, että keskialueella ohjaus on hitaampi.

                            Ämmättömissä zetoissa ohjausvaihde on vakiovälityksinen ja kierroksia tuo 2,7.

                            Viimeisin mainittu tuntuu olevan aika arvossa bemarifoorumeissa. Monet näköjään vaihtaa esim M3:seensa kys. vaihteen vakion tilalle.

                            Muuten, ottaen huomioon zetan lyhyen akselivälin, on tuo välitys kyllä jo aika tiheä! Esim e36 coupeen verrattuna akseliväli on Z:ssa n.10% pienempi. Saadakseen saman ohjausvasteen e36:ssa kuin z3:ssa 2,7 vaihteen kanssa, tarvittaisiin 2,43 kääntyvä vaihde! (olettaen että kääntösaäde pysyy samana)

                            EDIT: mielenkiintoista tietoa verkosta:

                            (mitattu kuulemma vaihteen keskiasennosta)

                            Paikkansa pitävyyteen en ota kantaa.
                            Last edited by Z3C; 29-03-2011, 15:07.
                            O_7777

                            Comment

                            • Riedle
                              BTCF Member
                              • Dec 2003
                              • 440
                              • Kokkola

                              Originally posted by Z3C View Post
                              Z3M malleissa rattia pääsee vääntämään 3,2 kierrosta päästä päähän ja välitys on säätyvä niin, että keskialueella ohjaus on hitaampi.

                              Ämmättömissä zetoissa ohjausvaihde on vakiovälityksinen ja kierroksia tuo 2,7.
                              Etk:n mukaan Z3M-malleissa on sama ohjausvaihde kuin kaikissa E36-malleissa. Paitsi M3 3.0, jossa olisi juurikin tuollainen välitykseltään muuttuva ohjausvaihde.

                              Z3 Coupé 2.8
                              Pajero Pinin
                              BMW Cruise Bike

                              Comment

                              • Z3C
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2011
                                • 130
                                • Turku

                                Originally posted by Riedle View Post
                                Etk:n mukaan Z3M-malleissa on sama ohjausvaihde kuin kaikissa E36-malleissa. Paitsi M3 3.0, jossa olisi juurikin tuollainen välitykseltään muuttuva ohjausvaihde.

                                http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...8&postcount=85
                                Jep jep, lisää hyvää infoa.

                                En kyllä ihtään ihmettele noita johtopäätöksiä z3:n ohjausvaihteesta. Kyllä se aika hermostunut on, ainakin kun nopeudet alkaa lähestyä 200 ( ). Ei todellakaan mikään mahdoton, mutta ei kyllä tulisi mieleen yhdellä kädellä ajella
                                O_7777

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎