Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speeduino DIY-moottorinohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miksa99
    Bimmer Rookie
    • Jun 2020
    • 33
    • Oulu

    Originally posted by harrastaja View Post
    Nämä siis pitäisi olla 0280158107 suuttimille?
    Vaikuttavat melko suurilta.
    Jos tilasit nuo, laitatko kuvan siitä testilapusta tänne? Tai ainakin jonkun suuttimen staattisen ja dynaamisen tuoton lukemat (ja monellako pulssilla mitattu).

    joo eli, heidän mittauksiaan on nuille suuttimille, ja heidän ilmoittama tieto!
    ja jos osasin liittää nii kuva siitä suutin datasta mitä tuli matkassa
    Attached Files

    Comment

    • Miksa99
      Bimmer Rookie
      • Jun 2020
      • 33
      • Oulu

      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
      Speeduinon open time = dead time. Tarkasti ottaen pitäisi puhua offsetistä, mutta pilkkua ei kannata viilata yhtään enempää.


      Otat tuosta vaikka 14v =1ms =100%. Sitten alat laskeskelemaan montako prosenttia 0,9;1,1;1,3;1,5 on luvusta 1 senverran matematiikkaa on jokaisen osattava
      no saattaa se siihen juuriki, riittää..
      Last edited by Miksa99; 05-07-2020, 05:58.

      Comment

      • Miksa99
        Bimmer Rookie
        • Jun 2020
        • 33
        • Oulu

        Originally posted by Miksa99 View Post
        joo eli, heidän mittauksiaan on nuille suuttimille, ja heidän ilmoittama tieto!
        ja jos osasin liittää nii kuva siitä suutin datasta mitä tuli matkassa
        onhan tuossa ainaki se että vähä enempi tulee suuttimista kun ilmotettu ku ne mahto olla 214cc ilmotettu ja 220 mitattu:think vaikka ei nyt niin radikaali ero olekhhaan
        Last edited by Miksa99; 05-07-2020, 06:28.

        Comment

        • harrastaja
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 73
          • Riihimäki

          Jep, suuttimien (0280158107) mittauslapussa on vaikkapa...
          Dyn. tuotto 2,5ms (13300 pulssia) = 99ml
          Staattinen tuotto = 220ml/min
          Noista laskettuna DT olisi noin 0,5ms... (jännitettä ei ole ilmoitettu)

          Netistä löytyvän "bosch-injector-data-sheet.xls" taulukon arvoilla...
          Dynaaminen 2,5ms (1000 puls) = 4,75g
          Staattinen tuotto = 150g (214ml)/min
          DeadTime > noin 0.6ms... (ei myöskään ole jännitetietoa)

          Mielestäni nuo ilmoitetut arvot ovat liian suuria.
          https://sites.google.com/view/harrastajanalbumit

          Comment

          • Miksa99
            Bimmer Rookie
            • Jun 2020
            • 33
            • Oulu

            Originally posted by harrastaja View Post
            Jep, suuttimien (0280158107) mittauslapussa on vaikkapa...
            Dyn. tuotto 2,5ms (13300 pulssia) = 99ml
            Staattinen tuotto = 220ml/min
            Noista laskettuna DT olisi noin 0,5ms... (jännitettä ei ole ilmoitettu)

            Netistä löytyvän "bosch-injector-data-sheet.xls" taulukon arvoilla...
            Dynaaminen 2,5ms (1000 puls) = 4,75g
            Staattinen tuotto = 150g (214ml)/min
            DeadTime > noin 0.6ms... (ei myöskään ole jännitetietoa)

            Mielestäni nuo ilmoitetut arvot ovat liian suuria.
            hmm...:think
            eli sinä oisit ennemmin sen 0,6ms kannalla ku sen 1ms?...
            Last edited by Miksa99; 05-07-2020, 18:04.

            Comment

            • harrastaja
              Bimmer Rookie
              • Jan 2004
              • 73
              • Riihimäki

              Ei tuosta voi oikein sanoa, mikä se lukema on. Noissa kummassakaan tapauksessa ei kuitenkaan ole jännitettä tiedossa.

              Lähinnä meinasin vain, että tuota olisi syytä selvittää hiukan lisää (jos jollain vaikka olisi jotain mittaustuloksia).
              Ihmettelen kyllä, miten Finjectorilla on tuollaisiin lukuihin päädytty.
              https://sites.google.com/view/harrastajanalbumit

              Comment

              • anteroro
                BTCF Member
                • Jan 2009
                • 434
                • oulu

                Bosch 250cc@3bar
                8v 2.23
                10v 1.59
                12v 1.23
                14v 1.03
                16v 0.87
                18v 0.73

                Bosch 184cc@3bar
                8v 2.26
                10v 1.63
                12v 1.26
                14v 1.04
                16v 0.90
                18v 0.75

                Eikö nuo nyt aika tontillaan ole kun noihin vertaa.
                E30 325 M-tech II DCT
                9.97s/238kmh

                Comment

                • Miksa99
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2020
                  • 33
                  • Oulu

                  no laitetaanko siihen nyt open time arvoksi? joku nuista ilmoitetuista luvuista? vai onko se jotakin muuta? tarkotus ois ensin saada auto pelittään nuilla vakio suuttimilla, bensalla... sitten vaihtaaa suuttime, nuihin edellä mainittuihin, ja säätää kohalleen, ja sen jälkeen tehdä sitte vielä ne etanoli kartat, että vois ajaa viinalla, ja jos tilanne vaatii ois kuiten kunnollinen pensakartta olemassa.... toki ajan kanssa vois puuhastella sen anturin varmaan ja sen mukaan korjaukset kne.. nii vois sitte tankkaa mitä vaan ja miten vaan...

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    Originally posted by Miksa99 View Post
                    sitten vaihtaaa suuttime, nuihin edellä mainittuihin, ja säätää kohalleen, ja sen jälkeen tehdä sitte vielä ne etanoli kartat, että vois ajaa viinalla,

                    Ota huomioon että suuttimissa on oltava 30% enemmän tuottoa etanolilla kuin bensalla. Nuo laittamasi linkin suuttimet on aika pienet. Mihin ne olisi tulossa?
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      Originally posted by anteroro View Post
                      Bosch 250cc@3bar
                      8v 2.23
                      10v 1.59
                      12v 1.23
                      14v 1.03
                      16v 0.87
                      18v 0.73

                      Bosch 184cc@3bar
                      8v 2.26
                      10v 1.63
                      12v 1.26
                      14v 1.04
                      16v 0.90
                      18v 0.75

                      Eikö nuo nyt aika tontillaan ole kun noihin vertaa.

                      Boschilla on aika monta erilaista suutinta noissa tuottolukemissa. Ilman Boschin 10-numeroista koodia noilla arvoilla ei tee yhtään mitään. Ei edes vertailun vuoksi.
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • harrastaja
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2004
                        • 73
                        • Riihimäki

                        Juu, ei erilaisia, vaikkakin samankokoisia suuttimia voi verrata. Jossain tapauksessa samanlainenkin suutin erilaisella ohjaimella voi vaatia erilaisen DT:n.

                        Tässä hiukan selitetty asiaa , taisi sattua vielä BMW suutin (0280150792). Tuokin on "samankokoinen" (mitattu 3bar/14V), mutta DT noin 0,6ms.

                        Sehän tässä eniten sotkee asiaa, kun ne "Approx. DeadTime" lukemat ei täsmää niihin tuottolukemiin.
                        https://sites.google.com/view/harrastajanalbumit

                        Comment

                        • anteroro
                          BTCF Member
                          • Jan 2009
                          • 434
                          • oulu

                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          Boschilla on aika monta erilaista suutinta noissa tuottolukemissa. Ilman Boschin 10-numeroista koodia noilla arvoilla ei tee yhtään mitään. Ei edes vertailun vuoksi.
                          Aina sitä oppii uutta.

                          Bosch 250cc@3bar 0280 150 701
                          Bosch 184cc@3bar 0280 150 415
                          E30 325 M-tech II DCT
                          9.97s/238kmh

                          Comment

                          • harrastaja
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2004
                            • 73
                            • Riihimäki

                            Sen mainitun Bosch-taulukon lukemista saa laskettua DT:t..
                            0280 150 701 > 0,75ms
                            0280 150 415 > 0,7ms
                            Ja tuolle mun mittaamalle...
                            0280150792 > 0,65ms
                            https://sites.google.com/view/harrastajanalbumit

                            Comment

                            • Miksa99
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2020
                              • 33
                              • Oulu

                              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                              Ota huomioon että suuttimissa on oltava 30% enemmän tuottoa etanolilla kuin bensalla. Nuo laittamasi linkin suuttimet on aika pienet. Mihin ne olisi tulossa?
                              M52B20 moottoriin, nii niissähä se orkkis suutin oli jotain 190cc taisko tuossa olla vielä vähempi tuottonen ku orkkis numerolla kuukletin.. ja nuissa suuttimissa se tuotto oli 214cc @ 3 bar... ja mitattu se 220cc @ 3 bar.... ja bmw ssä 3,5 bar bensapaineet nii tuotto noin ~250cc... eli pitääsi suuttimen koon mennä sinne +30% nurkille... kokohommassahan ei varsinaisesti ole mitään järkeä, mutta ajattelin ottaa tästä tämmösen ittesä kehittämis projektin, kun muuten on suurin piirtein on hommat hallussa(mutta ei koskaan kaikki ), mutta moottorin ohjaus boksin salat, ja se itse säätäminen on jäänyt paitsioon... ja mukavampihan se on sitä re85 liruutella tankkiin.....

                              Comment

                              • Miksa99
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2020
                                • 33
                                • Oulu

                                Originally posted by harrastaja View Post
                                Sen mainitun Bosch-taulukon lukemista saa laskettua DT:t..
                                0280 150 701 > 0,75ms
                                0280 150 415 > 0,7ms
                                Ja tuolle mun mittaamalle...
                                0280150792 > 0,65ms

                                jaa miten se tuntuu että en muka kuuklesta löydä tuohon ohojetta, vai enkö ossaa hakea, pitkä päivä töissä nii suttaa vissii liikaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎