Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speeduino DIY-moottorinohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aaape
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 615
    • Muaninka

    Originally posted by aaape View Post
    nyt olis mielenkiintoinen ongelma: m50nv v1.4pnp speeduino 202207 firmis. Ei vedä puhtaasti ja ennakko seilaa miten sattuu jos sytkäkartta käytössä jos sytkän lukitsee vaikka 10 asteeseen ennakko pysyy 10 asteessa koko vedon ja vetää puhtaasti mutta sytkäkartalla ennakot seilaa :think onko arvauksia mistä tämä voisi johtua?
    Toisella arduinolla kokeiltu ja firmistä kokeiltu päivittää ei vaikutusta
    Tähänpä ongelmaan löyty ratkasu trigger filtteri piti nostaa mediumiin niin rupesi pelaamaan.
    e36 328i turbo (95)
    vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
    e30 316 (m30)(87) projekti

    EX.
    e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1842
      • Lappeenranta, Finland

      Originally posted by 525iiäxä View Post
      Nokun sit just mietin :think Nyt toi lukema on jostain esimerkistä napattu 84 astetta. Mikä sekin on kyllä vähän väärin, vaikka laskettaisiinkin toiseen suuntaan. Oikeempi olis luokkaa 88-90.

      Tuosta kuvan tilanteestahan kone pyörii 270 astetta eteenpäin ennen kuin #1 on anturissa.

      "This number represents the angle ATDC when tooth #1 passes the primary sensor."

      Tuon ymmärrän, niin että siinä puhutaan nimenomaan "after" kulmasta, joka kuluu, ennen kuin #1 ohittaa anturin. Ja tuo "passes" viittaisi koneen pyörimiseen.
      Kulmaprobleemaan tuli ulkomaan foorumilta hyvä ohje. Disabloidaan ruiskutus, lukitaan ennakko nollaan, trigger angle nollaksi ja starttiennakko nollaan. Tsekataan lampulla, että näin on. Sitten hierotaan Trigger anglea niin, että kipinä iskee YKK:ssa. Saa kohdalleen just eikä melkein.

      Tätä protokollaa rupesin tänään toteuttamaan. Ensin johtotehtäviä, että saan startattua napista konehuoneen puolelta. Lamppu naftaliinista esiin, em säädöt tuneen ja starttaamaan. Ei minkään sortin välkkymistä lampussa. Onko lamppu kunnossa? Volvosta kone tulille ja pelti auki, eihän täällä mitään tulpanjohtoja näy... Subarussa sentään oli johdot näkyvillä, piuhat kiinni, kone tulille, lamppu vilkkuu iloisesti. Uusi yritys bemarin puolella, ei välky, paitsi ihan lopuksi pari väläystä. Wtf? Startatessa ei siis kipinää, mutta kun höllää napista, niin kone toki hiukan vielä pyörähtää ja siinä kohtaa lyö pari kipunaa. Aika loppui kesken, mutta epäilen että puolan releen ohjaus on otettu paikasta, mikä ei ole "Hot in run and start". Tarkistetaan. Mutta, mikäli näin ei ole, niin sitten ei ole mitään ideaa...

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • muuris
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        Originally posted by 525iiäxä View Post
        Startatessa ei siis kipinää, mutta kun höllää napista, niin kone toki hiukan vielä pyörähtää ja siinä kohtaa lyö pari kipunaa. Aika loppui kesken, mutta epäilen että puolan releen ohjaus on otettu paikasta, mikä ei ole "Hot in run and start". Tarkistetaan. Mutta, mikäli näin ei ole, niin sitten ei ole mitään ideaa...
        Onko tunessa riittävä puolan latausaika?
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1842
          • Lappeenranta, Finland

          Originally posted by muuris View Post
          Onko tunessa riittävä puolan latausaika?
          Tämä on toinen skenaario. Muistelen, että rakennusvaiheessa tsekkasin kyllä tuon virtapuolen. Mitäs lukuja noihin on laitettu? Nykyiset on vetästy "jostain"...

          Crank dwell 5.0
          Running dwell 3.0
          Spark duration 1.4

          Edit:

          Ja vielä sellainen, että kaikesta etukäteistutkimuksesta huolimatta VR-anturi lienee johdotettu juuri väärin päin. Tooth loggerissa on neljä pidempää tolppaa kahden sijasta. Output trigger on Going Low, joten johdotus nurin päin.
          Last edited by 525iiäxä; 03-08-2023, 12:35. Reason: Tooht logger lisäys

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            Originally posted by 525iiäxä View Post
            Nokun sit just mietin :think Nyt toi lukema on jostain esimerkistä napattu 84 astetta. Mikä sekin on kyllä vähän väärin, vaikka laskettaisiinkin toiseen suuntaan. Oikeempi olis luokkaa 88-90.

            Speeduino on speeduino. oikea trigger angle on 274.


            Juuri sen vuoksi että Speeduino lukee asteet ATDC
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1842
              • Lappeenranta, Finland

              Jeps. VR-anturin johdot oli kuitenkin väärin päin. Nyt näkyy lokissa oikeanlaista pylväikköä. Lampun kanssa säädetty Trigger Angle ja päädyin lukemaan 278. Lampun kanssa jokainen tulppa tsekattu ja parit sytyttää keskenään samassa kohdassa 120 asteen välein, silmämääräisesti.

              Pakokanavista tulee hentoista usvaa ja bensa haisee, mutta ei syty. Taas loppui aika kesken session. Luultavasti vain syöttöä liian vähän. Jatkuu huomenna.

              Yritin jossain vaiheessa latailla jotain basetuneakin, mutta antaa signature erroria. No, ei se mitään, filehän on jotakuinkin ymmärrettävää, siitä saa matkittua ja käsin editoitua VE:t ja muut.

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1842
                • Lappeenranta, Finland

                Joo, tämähän pörähti lopulta tulille. Mutta, missä kohtaa originaalisti on E30 lambda-anturi? Onko liian kaukana, jos on vasta laatikon kyljessä olevan putkenkannakkeen jälkeen?

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6169
                  • Helsinki

                  Omassa oli siinä "downpipe", eli vaihdelaatikkon/moottorin sauman kohdilla, näki ylä kautta, sähköliitin oli siinä konehuoneen akkukotelossa
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • muuris
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by 525iiäxä View Post
                    Joo, tämähän pörähti lopulta tulille. Mutta, missä kohtaa originaalisti on E30 lambda-anturi? Onko liian kaukana, jos on vasta laatikon kyljessä olevan putkenkannakkeen jälkeen?
                    Originaalisti on siellä kaukana laatikon luona, mutta parempi se olisi olla lähempänä. Anturin asento niin, ettei ole vaakatasossa tai varsinkaan alaviistoon.
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    • 525iiäxä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1842
                      • Lappeenranta, Finland

                      Originally posted by MikeDry View Post
                      Omassa oli siinä "downpipe", eli vaihdelaatikkon/moottorin sauman kohdilla, näki ylä kautta, sähköliitin oli siinä konehuoneen akkukotelossa
                      Eli orkkis nuuhkii vain kolmea sylinteriä?

                      Volvo V70 2.4T -02
                      E30 323i -84 (taas)

                      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6169
                        • Helsinki

                        Originally posted by 525iiäxä View Post
                        Eli orkkis nuuhkii vain kolmea sylinteriä?
                        Piti ihan varmistaa, ei nuuhkinut kolmea. Vaan näin, eli se holkki hitsattu down-putkien väliin liitoksen jälkeen, niin kuin kuvassa, mulla takavetoinen, kuvan mainoksessa maininta takavetoisesta ja ix:stä, mutta tuollainen oli https://www.google.com/imgres?imgurl...MygXegUIARD8AQ ja muistelisin että tuo oli aika korkealla, siis että vaihdoin sen konehuoneen puolelta
                        Last edited by MikeDry; 10-08-2023, 21:31.
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • teemu5566
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2017
                          • 308
                          • Seinäjoki

                          Mikähän autolle nyt tuli ei kestä kierroksia yhtään?

                          Comment

                          • van cleef
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1889
                            • 01830

                            Ei triggaa kierroksilla enää? Onko anturi ehjä ja sen teline sellainen, ettei heilu? Triggeripyörä likainen tai vioittunut?
                            ...

                            Comment

                            • teemu5566
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2017
                              • 308
                              • Seinäjoki

                              sitä ittekki aluksi epäilin mutta taitaa olla alkuperäinen polttoainepumppu entinen.

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11085
                                • Oulu

                                Näissä tapauksissa logi auttaa hirveästi. Jos on triggeröinti ongelmaa, niin se näkyy kyllä sync losseina.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎