Originally posted by aaape
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Speeduino DIY-moottorinohjaus
Collapse
X
-
e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostNokun sit just mietin :think Nyt toi lukema on jostain esimerkistä napattu 84 astetta. Mikä sekin on kyllä vähän väärin, vaikka laskettaisiinkin toiseen suuntaan. Oikeempi olis luokkaa 88-90.
Tuosta kuvan tilanteestahan kone pyörii 270 astetta eteenpäin ennen kuin #1 on anturissa.
"This number represents the angle ATDC when tooth #1 passes the primary sensor."
Tuon ymmärrän, niin että siinä puhutaan nimenomaan "after" kulmasta, joka kuluu, ennen kuin #1 ohittaa anturin. Ja tuo "passes" viittaisi koneen pyörimiseen.
Tätä protokollaa rupesin tänään toteuttamaan. Ensin johtotehtäviä, että saan startattua napista konehuoneen puolelta. Lamppu naftaliinista esiin, em säädöt tuneen ja starttaamaan. Ei minkään sortin välkkymistä lampussa. Onko lamppu kunnossa? Volvosta kone tulille ja pelti auki, eihän täällä mitään tulpanjohtoja näy... Subarussa sentään oli johdot näkyvillä, piuhat kiinni, kone tulille, lamppu vilkkuu iloisesti. Uusi yritys bemarin puolella, ei välky, paitsi ihan lopuksi pari väläystä. Wtf? Startatessa ei siis kipinää, mutta kun höllää napista, niin kone toki hiukan vielä pyörähtää ja siinä kohtaa lyö pari kipunaa. Aika loppui kesken, mutta epäilen että puolan releen ohjaus on otettu paikasta, mikä ei ole "Hot in run and start". Tarkistetaan. Mutta, mikäli näin ei ole, niin sitten ei ole mitään ideaa...
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostStartatessa ei siis kipinää, mutta kun höllää napista, niin kone toki hiukan vielä pyörähtää ja siinä kohtaa lyö pari kipunaa. Aika loppui kesken, mutta epäilen että puolan releen ohjaus on otettu paikasta, mikä ei ole "Hot in run and start". Tarkistetaan. Mutta, mikäli näin ei ole, niin sitten ei ole mitään ideaa...
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostOnko tunessa riittävä puolan latausaika?
Crank dwell 5.0
Running dwell 3.0
Spark duration 1.4
Edit:
Ja vielä sellainen, että kaikesta etukäteistutkimuksesta huolimatta VR-anturi lienee johdotettu juuri väärin päin. Tooth loggerissa on neljä pidempää tolppaa kahden sijasta. Output trigger on Going Low, joten johdotus nurin päin.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostNokun sit just mietin :think Nyt toi lukema on jostain esimerkistä napattu 84 astetta. Mikä sekin on kyllä vähän väärin, vaikka laskettaisiinkin toiseen suuntaan. Oikeempi olis luokkaa 88-90.
Speeduino on speeduino. oikea trigger angle on 274.
Juuri sen vuoksi että Speeduino lukee asteet ATDCsigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Jeps. VR-anturin johdot oli kuitenkin väärin päin. Nyt näkyy lokissa oikeanlaista pylväikköä. Lampun kanssa säädetty Trigger Angle ja päädyin lukemaan 278. Lampun kanssa jokainen tulppa tsekattu ja parit sytyttää keskenään samassa kohdassa 120 asteen välein, silmämääräisesti.
Pakokanavista tulee hentoista usvaa ja bensa haisee, mutta ei syty. Taas loppui aika kesken session. Luultavasti vain syöttöä liian vähän. Jatkuu huomenna.
Yritin jossain vaiheessa latailla jotain basetuneakin, mutta antaa signature erroria. No, ei se mitään, filehän on jotakuinkin ymmärrettävää, siitä saa matkittua ja käsin editoitua VE:t ja muut.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Joo, tämähän pörähti lopulta tulille. Mutta, missä kohtaa originaalisti on E30 lambda-anturi? Onko liian kaukana, jos on vasta laatikon kyljessä olevan putkenkannakkeen jälkeen?
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostJoo, tämähän pörähti lopulta tulille. Mutta, missä kohtaa originaalisti on E30 lambda-anturi? Onko liian kaukana, jos on vasta laatikon kyljessä olevan putkenkannakkeen jälkeen?
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostOmassa oli siinä "downpipe", eli vaihdelaatikkon/moottorin sauman kohdilla, näki ylä kautta, sähköliitin oli siinä konehuoneen akkukotelossa
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostEli orkkis nuuhkii vain kolmea sylinteriä?Last edited by MikeDry; 10-08-2023, 21:31.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Näissä tapauksissa logi auttaa hirveästi. Jos on triggeröinti ongelmaa, niin se näkyy kyllä sync losseina.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment