Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha77
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 749
    • Vaasa

    M52b20 -96 antaa seuraavat koodit:

    VANOS
    212 (nokka-akselin ohjauksen kytkentäventtiili) mekaaninen vika. Tulkintana tulee seuraava teksti: Tallentuu silloin jos nokka-akselin kytkentäventtiili takertaa tai jos nokka-akselin ohjaus ei toimi. Mahdolliset vikalähteet: Nokka-akselin kytkentäventtiilissä on mekaaninen vika tai se takertaa tai säätömekanismi on viallinen.

    VANOS
    21: Nokka-akselin kytkentäventtiilin sähkötekninen vika: Mittaa nokka-akselin kytkentäventtiilin vastus (18-40 Ohm). Tarkista onko venttiilin pistokkeessa tai johdoissa huojukosketus tai oikosulku maahan tai plusjännitteeseen. Jousikoskettimet (myös ohjainlaitepistokkeessa) eivät saa paeta.

    OHJAINLAITE
    100: Mikroprosessori (itsetesti)

    No jeps, kai tuossa nyt selkeästi jostain puhutaan, mutta kun ei noista vanoksista yms. oikein hirveästi ymmärrä niin apuva! Koodit luettiin ihan huvikseen öljynvaihdon yhteydessä ilman että ajattelin mitään vikoja olevan. Autokaan ei ole kauaa ollut niin ei hirveästi vertailukohtiakaan ole aiempaan toimintaan.
    e90 330ia
    E36 328i touring
    Ex:
    e46 330i touring facelift
    e46 318ci facelift
    e36 320i cab M-Sport
    e36 325i coupe
    e30 318i

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by juha77 View Post
      M52b20 -96 antaa seuraavat koodit:

      VANOS
      212 (nokka-akselin ohjauksen kytkentäventtiili) mekaaninen vika. Tulkintana tulee seuraava teksti: Tallentuu silloin jos nokka-akselin kytkentäventtiili takertaa tai jos nokka-akselin ohjaus ei toimi. Mahdolliset vikalähteet: Nokka-akselin kytkentäventtiilissä on mekaaninen vika tai se takertaa tai säätömekanismi on viallinen.

      VANOS
      21: Nokka-akselin kytkentäventtiilin sähkötekninen vika: Mittaa nokka-akselin kytkentäventtiilin vastus (18-40 Ohm). Tarkista onko venttiilin pistokkeessa tai johdoissa huojukosketus tai oikosulku maahan tai plusjännitteeseen. Jousikoskettimet (myös ohjainlaitepistokkeessa) eivät saa paeta.

      OHJAINLAITE
      100: Mikroprosessori (itsetesti)

      No jeps, kai tuossa nyt selkeästi jostain puhutaan, mutta kun ei noista vanoksista yms. oikein hirveästi ymmärrä niin apuva! Koodit luettiin ihan huvikseen öljynvaihdon yhteydessä ilman että ajattelin mitään vikoja olevan. Autokaan ei ole kauaa ollut niin ei hirveästi vertailukohtiakaan ole aiempaan toimintaan.
      Ompa hienot suomennokset, en ihmettelekkää ettei saa selvää
      Tahtoo sanoo että vanos ei saa säädettyä nokkaa haluttuun asentoon.
      Mahdollisia vikakohteita itse nokan asentoanturi tai kuten tuo koodi 21 sanoo niin se itse säätöventtiili on sähköisesti rikki. Kato ainakin että johto on kii ja ehjä.
      Jos näyttää ehjältä niin sen resistanssin voi mitata kuten yllä mainitaankin, jos selkeästi poikkeaa niin vaihtoon. Uuten ei saa erikseen (tulee vanos-yksikön mukana) mutta käytettynä varmaan löytää.

      EDIT: Toki kannattaa varmistua että koodit on aktiivisia. Eli kannattaa nollata, käydä ajamassa testilenkki (erilaisia kuormitus/kierrostilanteita) jonka jälkeen uudelleen lukaisu.
      Last edited by Supa; 15-06-2011, 13:44.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • juha77
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 749
        • Vaasa

        Originally posted by Supa View Post
        Ompa hienot suomennokset, en ihmettelekkää ettei saa selvää
        Tahtoo sanoo että vanos ei saa säädettyä nokkaa haluttuun asentoon.
        Mahdollisia vikakohteita itse nokan asentoanturi tai kuten tuo koodi 21 sanoo niin se itse säätöventtiili on sähköisesti rikki. Kato ainakin että johto on kii ja ehjä.
        Jos näyttää ehjältä niin sen resistanssin voi mitata kuten yllä mainitaankin, jos selkeästi poikkeaa niin vaihtoon. Uuten ei saa erikseen (tulee vanos-yksikön mukana) mutta käytettynä varmaan löytää.

        EDIT: Toki kannattaa varmistua että koodit on aktiivisia. Eli kannattaa nollata, käydä ajamassa testilenkki (erilaisia kuormitus/kierrostilanteita) jonka jälkeen uudelleen lukaisu.
        Jeps, ja KIITOS avusta. Koodit tosiaan nollattiin tänään ja käyn varmaan vielä huomenna tai perjantaina lukemassa uudelleen niin näkee sitten onko noi vielä päällä.
        e90 330ia
        E36 328i touring
        Ex:
        e46 330i touring facelift
        e46 318ci facelift
        e36 320i cab M-Sport
        e36 325i coupe
        e30 318i

        Comment

        • Hynde
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 338
          • Rovaniemi

          Originally posted by Hynde View Post
          Laitetaas tähän topiciin ja toivotaan, että nokivasara gurut lukevat tätä...

          Auto on siis e39 530d touring -02. Tänään hävitti yllättäen vedot autosta. Kierrokset eivät nouse enää kuin noin 3000:een ja vedot puuttuvat autosta. Auto kuitenkin starttaa vielä normaalisti. Vikakoodin luvulla lähdettiin liikkeelle (kiitos Robi) ja liitteessä inpan raportti.

          Tässä topicissa on aikaisemmin mainittu myös ko. vikakoodi ja lääkkeeksi kehoitettu siirtopumpun vaihtoa? Olisiko tämä vastaus myös minun tapauksessani, kun verrataan autossa ilmeneviin ongelmiin?

          Kannattaisiko vielä selvittää jotain, ennen kuin lähtee marssimaan kohti marmoritiskiä ja luovuttamaan myyjälle 250 euroa?

          Voisiko joku laittaa linkin realoem / bmwfans sivustoilta ko. osaan, kun puusilmänä en sitä sieltä löydä...

          - Henkka -
          Laitetaas vielä lopputulos tännekin, niin voi taas olla jollekin muullekin avuksi tulevaisuudessa.

          Vika oli siirtopumpussa ja auto toimii taas hienosti...

          Kiitokset Robille, Rahulle ja Nixulle Säästyi taas pitkät pennit!!!
          Kaikki liha tottelee kuria...

          Comment

          • Moosmann
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 711
            • AnssiKela-tallit

            Originally posted by Supa View Post
            Ompa hienot suomennokset, en ihmettelekkää ettei saa selvää
            Tahtoo sanoo että vanos ei saa säädettyä nokkaa haluttuun asentoon.
            Mahdollisia vikakohteita itse nokan asentoanturi tai kuten tuo koodi 21 sanoo niin se itse säätöventtiili on sähköisesti rikki. Kato ainakin että johto on kii ja ehjä.
            Jos näyttää ehjältä niin sen resistanssin voi mitata kuten yllä mainitaankin, jos selkeästi poikkeaa niin vaihtoon. Uuten ei saa erikseen (tulee vanos-yksikön mukana) mutta käytettynä varmaan löytää.

            EDIT: Toki kannattaa varmistua että koodit on aktiivisia. Eli kannattaa nollata, käydä ajamassa testilenkki (erilaisia kuormitus/kierrostilanteita) jonka jälkeen uudelleen lukaisu.
            Eli tämän mukaan olisi oletettavaa että kyselemäni vikakoodi 202 myös viittaa vanokseen? Kone siis m52b28.
            E30 336i diamantschwarz metallic -88
            E39 525iA Touring kalaharibeige metallic Edition Exclusive -04
            Volvo V60 fusion red metallic R-design -22
            Toyota Corolla vvt-i automatic black metallic -03

            ex:
            -VW Passat Variant Tsi Highline -18
            -Toyota Avensis Premium Touring -16
            -Skoda Octavia Combi -14
            -e36 frozen bronze "m3" touring -95
            -VW Golf Variant -05
            -e36 316i Touring -98
            -e38 728ia -96
            -e30 316 (18i)-83
            -e30 323i -84
            -A sorsa sedan -87

            Comment

            • Temax
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 79
              • Nummela

              Testeri näyttäis koodeja 255 ja 203. Olisko noista jtn tietoa kellään??
              F11 535d M-sport
              EX: E36 m50b30, E39 530d M-sport individual, E39 M5, E61 535d M-sport, E39 530i M-sport, E46 320i M-sport, E60 530iA M-Sport, E39 525i M-sport, E36 M3, E36 328, E36 320 M-sport

              Comment

              • juha77
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 749
                • Vaasa

                Originally posted by Moosmann View Post
                Eli tämän mukaan olisi oletettavaa että kyselemäni vikakoodi 202 myös viittaa vanokseen? Kone siis m52b28.
                Mun saamassa vikakoodilistassa 202 on: Lambdasäätö- vastine (lohko1). Enempää en tiedä.
                e90 330ia
                E36 328i touring
                Ex:
                e46 330i touring facelift
                e46 318ci facelift
                e36 320i cab M-Sport
                e36 325i coupe
                e30 318i

                Comment

                • juha77
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 749
                  • Vaasa

                  Originally posted by Temax View Post
                  Testeri näyttäis koodeja 255 ja 203. Olisko noista jtn tietoa kellään??
                  Listan mukaan (jonka yhdeltä korjaamolta sain tuota omaa e36 m52b20 koskien) 203: Lambdasäätö- vastine (lohko2) ja 255: Polttonestehöyr. regen.vent(mekaan.)
                  e90 330ia
                  E36 328i touring
                  Ex:
                  e46 330i touring facelift
                  e46 318ci facelift
                  e36 320i cab M-Sport
                  e36 325i coupe
                  e30 318i

                  Comment

                  • TimE39
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2011
                    • 174
                    • Espoo

                    Vikakoodin lukijaa pääkaupunkiseudulla?
                    autona 523i vm.97 eli E39 koppanen sijaitsee Espoossa.
                    Auto ei lähde käyntiin.
                    startti pyöräyttää moottoria ja on juuri lähdössä käyntiin mutta sitten jää startti vaa pyörii joten apua tarvittaisiin. :think

                    Löytyisikö joku joka esim nyt vkl voisi tulla katsomaan?
                    Last edited by TimE39; 17-06-2011, 17:04.
                    Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                    ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                    ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                    Comment

                    • juha77
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 749
                      • Vaasa

                      Originally posted by juha77 View Post
                      M52b20 -96 antaa seuraavat koodit:

                      VANOS
                      212 (nokka-akselin ohjauksen kytkentäventtiili) mekaaninen vika. Tulkintana tulee seuraava teksti: Tallentuu silloin jos nokka-akselin kytkentäventtiili takertaa tai jos nokka-akselin ohjaus ei toimi. Mahdolliset vikalähteet: Nokka-akselin kytkentäventtiilissä on mekaaninen vika tai se takertaa tai säätömekanismi on viallinen.

                      VANOS
                      21: Nokka-akselin kytkentäventtiilin sähkötekninen vika: Mittaa nokka-akselin kytkentäventtiilin vastus (18-40 Ohm). Tarkista onko venttiilin pistokkeessa tai johdoissa huojukosketus tai oikosulku maahan tai plusjännitteeseen. Jousikoskettimet (myös ohjainlaitepistokkeessa) eivät saa paeta.

                      OHJAINLAITE
                      100: Mikroprosessori (itsetesti)

                      No jeps, kai tuossa nyt selkeästi jostain puhutaan, mutta kun ei noista vanoksista yms. oikein hirveästi ymmärrä niin apuva! Koodit luettiin ihan huvikseen öljynvaihdon yhteydessä ilman että ajattelin mitään vikoja olevan. Autokaan ei ole kauaa ollut niin ei hirveästi vertailukohtiakaan ole aiempaan toimintaan.
                      No niin....Eli kaksi ensimmäistä vikaa selkis: Vanosventtiilin piuha oli irti Mutta tuo mikroprosessori koodi tulee edelleen. Jos autossa on ns. teholastu (en tiedä onko, mutta mahdollista) niin voisiko herjata tuollaista?
                      e90 330ia
                      E36 328i touring
                      Ex:
                      e46 330i touring facelift
                      e46 318ci facelift
                      e36 320i cab M-Sport
                      e36 325i coupe
                      e30 318i

                      Comment

                      • Kamikaze
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 298
                        • Mänttä-Vilppula

                        Auto on E60 530i -03. Luin INPAlla vikakoodit, ja heti vikakoodiraportin alussa on seuraavat rivit:


                        ADR Gen.name JobStatus

                        90 VIRTSG90 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED
                        91 VIRTSG91 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED
                        92 VIRTSG92 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED


                        Sen jälkeisillä riveillä kaikki muut on OK, paitsi seuraavat:


                        ADR Gen.name Error code Number of errors

                        50 SINE 9D12 1 error stored
                        11

                        60 KOMBI E104 1 error stored
                        20

                        A2 SBSR 9915 1 error stored
                        20


                        Mitä nuo vikakoodit sitten tarkoittavat?

                        Syy, miksi luin koodit, on virheilmoitus "Front passenger restraint system faulty", joka tuli sen jälkeen, kun vaihdoin 7/03 valmistettuun E60:iini sportpenkit 2/07 valmistetusta autosta. Vikailmo nollattiin INPAlla, mutta tuli viikon päästä takaisin. Ja nyt pitäisi selvittää, mikä tuota koodia antaa, eli onko se tunnistinmatto, turvavyön kiristinpaukku vai mikä. Vai onko asia vain niin, ettei nuo penkit ole yhteensopivat autoni kanssa?

                        Tunnistinmatto kyllä toimii, eli kun joku istuu penkille, auto kehottaa kiinnittämään turvavyön. Ja sähkösäädöt (puolisähkö) toimivat myös, mutta onko tuo penkki niin paljon uudempi, ettei auto enää ymmärrä kaikkea sen informaatiota? Vanhassa penkissä oli tunnistinmaton johdossa pieni boxi, mutta tässä uudessa johto laitetaan vaan liittimeen kiinni, ei ole mitään boxia. Tai voiko asian korjata jotenkin koodaamalla, ettei tarvitsisi vaihtaa tuohon penkkiin esim. vanhemmanmallista tunnistinmattoa noiden vieroitusoireiden takia? Istuinmoduleihin INPA ei saa yhteyttä.
                        BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
                        Toyota MR2 2.0 GTi -93

                        Comment

                        • Enliz
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 1503
                          • Espoo

                          Luin tuttavan -02 e39 530da pelistä vikakoodit.

                          E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
                          Date: 06/23/11 17:03:09 ECU: DDE40KW0 JobStatus: OKAY Variant: DDE40KW0 -------------------------------------------------------------
                          RESULT: 2 errors in error memory ! -------------------------------------------------------------
                          5651 Rough idle speed controller
                          Error frequency : 6 Logistic counter: 34
                          Error occured 1. times at:
                          Engine speed 749.25 1/min Coolant temperature 60.69 Grad C Einspritzmenge 23.04 mm^3 Supply voltage 13.66 V Fehler aufgetreten bei 252750.00 km
                          Error occured 2. times at:
                          Engine speed 724.28 1/min Coolant temperature 68.20 Grad C Einspritzmenge 19.97 mm^3 Supply voltage 13.66 V Fehler aufgetreten bei 252750.00 km
                          Error occured 3. times at:
                          Engine speed 749.25 1/min Coolant temperature 47.72 Grad C Einspritzmenge 20.48 mm^3 Supply voltage 13.66 V Fehler aufgetreten bei 252790.00 km

                          Error not present Sporadic error correction amount to big

                          Errorcode: 16 13 22 06 78 01 1E 95 2D 76 62 BB 01 1D A0 27 76 62 BB 01 1E 82 28 76 62 -------------------------------------------------------------
                          13573 glow device
                          Error frequency : 6 Logistic counter: 39

                          Error occured 3. times at:
                          Engine speed 849.15 1/min Coolant temperature 31.34 Grad C Einspritzmenge 10.75 mm^3 RPC rail pressure 355.42 bar Fehler aufgetreten bei 252790.00 km

                          Error present Sporadic error Glow system - Glow-plug or Glow-plug relay

                          Errorcode: 35 05 27 06 7C 80 21 58 1A 3F 62 BD 80 25 53 1A 41 62 BE 80 22 6A 15 3B 62





                          5 sylinterin suutin kusee?
                          Last edited by Enliz; 23-06-2011, 17:57.
                          now: Mercedes Benz 350e AMG
                          ex: f30 320i M-Sport
                          ex: e46 320i M-Sport II
                          ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                          ex: e36 316i Compact
                          ex: e39 530i M-Sport
                          ex: e46 320Cd M-Sport II

                          Comment

                          • Jusaus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1124
                            • Kajaani

                            Eli käytin autoa kuumanan päivänä automaattipesussa, pesun jälkeen pääsin reilu sata metriä ja auto sammu eikä lähä käyntiin.

                            Tehtyä:

                            Koodit luettu ja sen perusteella tilattu uusi oem-kampianturi

                            Mitähän nämä muut meinaa? Saksan kieliset koodit ja huonot google-käännökset:




                            50 Ansteuerung magnetventil kraftstoffkreislaufumschaltung / Control solenoid valve fuel-cycle changeover

                            Leitungsunterbrechung
                            carb-fehler
                            fehler momentan nicht vorhanden
                            statischer fehler


                            -------------------------------------

                            35 Ansteuerung relais sekundaerluftpumpe / Control relay sekundaerluftpumpe

                            Kurzschluss gegen masse oder leitungsunterbrechung
                            Carb-fehler
                            fehler momentan nicht vorhanden
                            statischer fehler

                            --------------------------------------

                            62 Ansteuerung magnetventil sekundaerluft / Sekundaerluft control solenoid valve

                            Kurzschluss gegen masse oder leitungsunterbrechung
                            Carb-fehler
                            fehler momentan nicht vorhanden
                            statischer fehler

                            ------------------------------------------

                            125 Ansteuerung magnetventil tank-leck-diagnose-pumpe / Control solenoid valve-tank leak detection pump


                            Kurzschluss gegen masse oder leitungsunterbrechung
                            Carb-fehler
                            fehler momentan nicht vorhanden
                            statischer fehler

                            -------------------------------------------

                            127 Ansteuerung magnetventil saugstrahlpumpe / Control solenoid valve-jet pump

                            Kurzschluss gegen masse oder leitungsunterbrechung
                            fehler momentan nicht vorhanden
                            statischer fehler

                            -------------------------------------------

                            83 Signal kurbelwellengeber / Crankshaft encoder signal

                            Signal nicht plausibel
                            carb-fehler
                            fehler momentan nich vorhanden
                            statischer fehler
                            Nyk: GSX1300R -00
                            Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                            ---------------------------------------------
                            -Official member of BTCF-Sauna Team-
                            ---------------------------------------------

                            Comment

                            • novoiperkele
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 109

                              E46 1999 antaa airbag valon ja koodi on 24, olisiko tietoa mikä voisi olla?

                              Comment

                              • mixxis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2009
                                • 1877
                                • Jyväskylä / Uurainen

                                tuolla abs+asc topicissa ei otettu tähän kantaa.

                                selviiköhän tuosta pelkällä jarruvalokytkimen vaihdolla...? Kai tuo voi haitata myös cruisen toimintaa, kuten myös dsc:n toimintaa?

                                ja kännykameralaatu..
                                Attached Files
                                ___________________________________
                                __________________________________________________
                                At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                                [ Focus stw ]
                                [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎