Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inpa asennus ja asetukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Birdcrash
    Newbiemmer
    • Oct 2013
    • 9
    • Hyvinkää

    win 7 64 bitt

    On tosi outoa etten saa mitään versiota toimimaan windows 7 64bittiseen.

    Comment

    • lassiv
      BTCF Member
      • Nov 2015
      • 312
      • Lahti

      Originally posted by Athrez View Post
      Ainakin mitä nopeasti kokeilin niin tällä taitaa toimia. Ja oli muute helppo asentaa.
      Originally posted by mikkod View Post
      Tuon asentelin itselleni ja kaikki meni ok. Sitten auton kimpppuun (E46 330Ci 2001).
      - Piuha kiinni autoon, usb kiinni läppäriin. ON virrat päälle autosta.
      - Inpa päälle. Tullaan alkuruutuun missä näkyy:
      *Yläkulmassa vilkkuu pari ympyrää satunnaisesti eli ilmeisesti jotain TX RX valoja lienevät.
      *BATTERY ON lukee niinkun pitääkin

      Mutta ongelmaksi muodostuu että IGNITION OFF lukee koko ajan teki mitä hyvänsä. Katselin ohjeita googlella ja suositeltiin tinaamaan 7 ja 8 nasta yhteen tuosta K+DCAN adapterista, ei ollut vaikutusta asiaan.

      Kokeilin lukea "manuaalisesti" vikakoodeja-> Painamalla F2 (E46), tässä vaiheessa netin ohjeet näyttivät että sulkee tuon jälkeen avautuvan ikkunan, niin ilmeisesti sitten voi tehdä error koodien luvun kaikista moduleista kerralla. Noh painoin rastia tuosta aukenevasta ikkunasta, ohjelma ei tehnyt mitään vaan palasi suoraan INPA:n alkuvalikkoon. Sitten koitin uudestaan ja valitsin käsin moottori tyypin tuosta aukeevasta ikkunasta, näin pääsin lukemaan error koodit moottorilta, yksi koodi saksaksi tulikin eli ilmeisesti joku yhteys auton väylään on.

      Ajattelin että pitäisikö tuo IGNITION ON saada toimimaan että ohjelma osaisi lukea kaikki koodit kerralla kaikista moduleista ettei tarvitse yksitellen klikkailla jokaista modulia ja lukea error koodeja sieltä.

      Tarvitseeko inpan perus vikakoodien luvussa ottaa huomioon Ediabas:a. En tarkemmin ymmärrä mikä sen tarkoitus on, jossai nvideoilla selvennetään että se pitää olla päällä, jossai videoissa ja ohjeissa ei mainita koko ohjelmaa.

      Tätä videota katsoin esimerkkinä miten luki käsittääkseni kaikkien modulien virhekoodit kerralla: https://youtu.be/nRiAmraKciM?t=2m33s

      K+DCAN adapteri on tämäntapainen jos sillä merkitystä: http://www.ebay.com/itm/Cable-Interf...MAAOSwCQNWfc00

      Iso kiitos jo etukäteen avusta, ekaa kertaa vasta tätä INPA:a koittamassa.

      edit: Com portiksi valittu 1 ja latency 1
      edit2: Koodit mitä sain näyttäisi tulevan saksaksi tuolla lainatusta viestistä ladatulla paketilla, onko vaihdettavissa englantiin vai tuleeko aina saksaksi?
      Last edited by lassiv; 19-06-2016, 18:51.

      ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

      Comment

      • lassiv
        BTCF Member
        • Nov 2015
        • 312
        • Lahti

        Kellään vinkkejä tämän suhteen, olisi mahdolisesti huomenna aikaa perehtyä asiaan paremmin jos saisi vinkkejä miten tuon saisi lukemaan nuo kaikki modulit kerralla, niin olisi helpompi poistaa nuo vanhat koodit ja katsoa herääkö mikään enää hereille.

        Samoin tuo saksasta --> enkuksi muutto kiinnostaisi niin tulisi nuo vikakoodit vähän selkokielisemmin

        ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by lassiv View Post
          Kellään vinkkejä tämän suhteen, olisi mahdolisesti huomenna aikaa perehtyä asiaan paremmin jos saisi vinkkejä miten tuon saisi lukemaan nuo kaikki modulit kerralla, niin olisi helpompi poistaa nuo vanhat koodit ja katsoa herääkö mikään enää hereille.

          Samoin tuo saksasta --> enkuksi muutto kiinnostaisi niin tulisi nuo vikakoodit vähän selkokielisemmin
          Ellet löydä englanniksi olevia daten tiedostoja, niin koodit tulee Saksaksi. Eli vikakoodien kielen vaihtaminen ei ole mikään helppo juttu.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • lassiv
            BTCF Member
            • Nov 2015
            • 312
            • Lahti

            Ok pitää katsella alkaako sellasia etsimään vai katseleeko googlellla vaan koodit saatuaan mitä niistä selviää.

            Onkohan tuo kaikkien modulien luku kerralla joku scripti mikä pitää löytää että onnistuu vai pitäisikö onnistua jotenkin muutenkin? Hirveän huonosti tuntuu löytyvän tuloksia kun koittaa googlesta hakea miten kaikki modulit luetaan kerralla. Osaisikohan joku antaa vinkkejä miten tuo onnistuu.

            ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

            Comment

            • petteriu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1164
              • Pori

              Löytyisikö keneltäkään M50 .PRG yms. filuja täydentämään omaa setuppia ? Erityisesti MS40.1 hakusessa (M50B20).
              BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

              Comment

              • Racink
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 840
                • Jkl

                e39 vm 11/99 en saa Inpaa lukemaan K+Dcan piuhalla muuta kuin ecun, olen juottanut 7-8 nastan yhteen mutta ei auta.

                Myöskään korjaamon Autologic ei päästä sisätilan OBD-pistokkeesta muutakuin ecuun, mutta pellin alta pyöreästä liittimestä sillä pääsee sisään...Toki näyttäisi että airbag purkki on rikki kun antaa internal vikakoodia ja ei nollaannu, sekä myöskin LCM taitaa olla sökö kun mittariso herjaa palaneita ajovaloja vaikka ovat ehjät.

                Nämä "rikkinäiset" boksitko estää tuon sisätilan pistokkeen toiminnan?

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  Originally posted by Racink View Post
                  e39 vm 11/99 en saa Inpaa lukemaan K+Dcan piuhalla muuta kuin ecun, olen juottanut 7-8 nastan yhteen mutta ei auta.

                  Myöskään korjaamon Autologic ei päästä sisätilan OBD-pistokkeesta muutakuin ecuun, mutta pellin alta pyöreästä liittimestä sillä pääsee sisään...Toki näyttäisi että airbag purkki on rikki kun antaa internal vikakoodia ja ei nollaannu, sekä myöskin LCM taitaa olla sökö kun mittariso herjaa palaneita ajovaloja vaikka ovat ehjät.

                  Nämä "rikkinäiset" boksitko estää tuon sisätilan pistokkeen toiminnan?
                  Sisäpistokkeesta ei ole yhteyttä muualle kuin moottorinohjaimeen ja vaihdelaatikkoon.

                  Se internal-koodi ei nollaannu testerillä, ecu on silti luultavasti raudan puolesta kunnossa. Sen voi korjata jos vika on vain softassa
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Racink
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 840
                    • Jkl

                    Originally posted by böntti View Post
                    Sisäpistokkeesta ei ole yhteyttä muualle kuin moottorinohjaimeen ja vaihdelaatikkoon

                    Onko tosiaan näin?

                    Comment

                    • petteriu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1164
                      • Pori

                      Tämä ratkesi kun testasin toisella kaapelilla. Alkoi vanhemmastakin autosta boksit löytyä.
                      Originally posted by petteriu View Post
                      Löytyisikö keneltäkään M50 .PRG yms. filuja täydentämään omaa setuppia ? Erityisesti MS40.1 hakusessa (M50B20).
                      BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Racink View Post
                        Onko tosiaan näin?
                        On niissä joissa on pellin alla pyöreä töpsykkä.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by Racink View Post
                          Onko tosiaan näin?
                          Kyllä se on näin tuon ikäisen kanssa. Käytä sitä konehuoneen pistoketta.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            On niissä joissa on pellin alla pyöreä töpsykkä.
                            Ihan hyvä tarkennus.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • jamo1
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2003
                              • 90

                              Inpa/Ista asennusongelmat

                              Pitää hehkuttaa tännekin, kun itse vähän käsinäiden tietokoneiden kanssa ja koitin tapella ihan riittävän kauan noitten ohjelmien kanssa. Lopuksi onneks huomasin että nimimerkki HTK12 tarjoo apua ko. ongelmii järki korvauksella. Homma kävi todella kätevästi ja nyt ohjelmat pelaa. Harmittaa vain etten ymmärtänyt ihan aluksi pyytää konsultaatiota, vaan tuhlasin ihan liikaa aikaa.

                              Comment

                              • tonnizi
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2007
                                • 1501
                                • Mäntsälä

                                Mistä noi SP-Daten english tiedostot saa?
                                Social Media:
                                - Twitter
                                - Instagram
                                - Twitch

                                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                                Nykyinen:
                                E61 530d -04
                                Ex:
                                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎