Tuon asentelin itselleni ja kaikki meni ok. Sitten auton kimpppuun (E46 330Ci 2001).
- Piuha kiinni autoon, usb kiinni läppäriin. ON virrat päälle autosta.
- Inpa päälle. Tullaan alkuruutuun missä näkyy:
*Yläkulmassa vilkkuu pari ympyrää satunnaisesti eli ilmeisesti jotain TX RX valoja lienevät.
*BATTERY ON lukee niinkun pitääkin
Mutta ongelmaksi muodostuu että IGNITION OFF lukee koko ajan teki mitä hyvänsä. Katselin ohjeita googlella ja suositeltiin tinaamaan 7 ja 8 nasta yhteen tuosta K+DCAN adapterista, ei ollut vaikutusta asiaan.
Kokeilin lukea "manuaalisesti" vikakoodeja-> Painamalla F2 (E46), tässä vaiheessa netin ohjeet näyttivät että sulkee tuon jälkeen avautuvan ikkunan, niin ilmeisesti sitten voi tehdä error koodien luvun kaikista moduleista kerralla. Noh painoin rastia tuosta aukenevasta ikkunasta, ohjelma ei tehnyt mitään vaan palasi suoraan INPA:n alkuvalikkoon. Sitten koitin uudestaan ja valitsin käsin moottori tyypin tuosta aukeevasta ikkunasta, näin pääsin lukemaan error koodit moottorilta, yksi koodi saksaksi tulikin eli ilmeisesti joku yhteys auton väylään on.
Ajattelin että pitäisikö tuo IGNITION ON saada toimimaan että ohjelma osaisi lukea kaikki koodit kerralla kaikista moduleista ettei tarvitse yksitellen klikkailla jokaista modulia ja lukea error koodeja sieltä.
Tarvitseeko inpan perus vikakoodien luvussa ottaa huomioon Ediabas:a. En tarkemmin ymmärrä mikä sen tarkoitus on, jossai nvideoilla selvennetään että se pitää olla päällä, jossai videoissa ja ohjeissa ei mainita koko ohjelmaa.
Iso kiitos jo etukäteen avusta, ekaa kertaa vasta tätä INPA:a koittamassa.
edit: Com portiksi valittu 1 ja latency 1
edit2: Koodit mitä sain näyttäisi tulevan saksaksi tuolla lainatusta viestistä ladatulla paketilla, onko vaihdettavissa englantiin vai tuleeko aina saksaksi?
Kellään vinkkejä tämän suhteen, olisi mahdolisesti huomenna aikaa perehtyä asiaan paremmin jos saisi vinkkejä miten tuon saisi lukemaan nuo kaikki modulit kerralla, niin olisi helpompi poistaa nuo vanhat koodit ja katsoa herääkö mikään enää hereille.
Samoin tuo saksasta --> enkuksi muutto kiinnostaisi niin tulisi nuo vikakoodit vähän selkokielisemmin
Kellään vinkkejä tämän suhteen, olisi mahdolisesti huomenna aikaa perehtyä asiaan paremmin jos saisi vinkkejä miten tuon saisi lukemaan nuo kaikki modulit kerralla, niin olisi helpompi poistaa nuo vanhat koodit ja katsoa herääkö mikään enää hereille.
Samoin tuo saksasta --> enkuksi muutto kiinnostaisi niin tulisi nuo vikakoodit vähän selkokielisemmin
Ellet löydä englanniksi olevia daten tiedostoja, niin koodit tulee Saksaksi. Eli vikakoodien kielen vaihtaminen ei ole mikään helppo juttu.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Ok pitää katsella alkaako sellasia etsimään vai katseleeko googlellla vaan koodit saatuaan mitä niistä selviää.
Onkohan tuo kaikkien modulien luku kerralla joku scripti mikä pitää löytää että onnistuu vai pitäisikö onnistua jotenkin muutenkin? Hirveän huonosti tuntuu löytyvän tuloksia kun koittaa googlesta hakea miten kaikki modulit luetaan kerralla. Osaisikohan joku antaa vinkkejä miten tuo onnistuu.
e39 vm 11/99 en saa Inpaa lukemaan K+Dcan piuhalla muuta kuin ecun, olen juottanut 7-8 nastan yhteen mutta ei auta.
Myöskään korjaamon Autologic ei päästä sisätilan OBD-pistokkeesta muutakuin ecuun, mutta pellin alta pyöreästä liittimestä sillä pääsee sisään...Toki näyttäisi että airbag purkki on rikki kun antaa internal vikakoodia ja ei nollaannu, sekä myöskin LCM taitaa olla sökö kun mittariso herjaa palaneita ajovaloja vaikka ovat ehjät.
Nämä "rikkinäiset" boksitko estää tuon sisätilan pistokkeen toiminnan?
e39 vm 11/99 en saa Inpaa lukemaan K+Dcan piuhalla muuta kuin ecun, olen juottanut 7-8 nastan yhteen mutta ei auta.
Myöskään korjaamon Autologic ei päästä sisätilan OBD-pistokkeesta muutakuin ecuun, mutta pellin alta pyöreästä liittimestä sillä pääsee sisään...Toki näyttäisi että airbag purkki on rikki kun antaa internal vikakoodia ja ei nollaannu, sekä myöskin LCM taitaa olla sökö kun mittariso herjaa palaneita ajovaloja vaikka ovat ehjät.
Nämä "rikkinäiset" boksitko estää tuon sisätilan pistokkeen toiminnan?
Sisäpistokkeesta ei ole yhteyttä muualle kuin moottorinohjaimeen ja vaihdelaatikkoon.
Se internal-koodi ei nollaannu testerillä, ecu on silti luultavasti raudan puolesta kunnossa. Sen voi korjata jos vika on vain softassa
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Pitää hehkuttaa tännekin, kun itse vähän käsinäiden tietokoneiden kanssa ja koitin tapella ihan riittävän kauan noitten ohjelmien kanssa. Lopuksi onneks huomasin että nimimerkki HTK12 tarjoo apua ko. ongelmii järki korvauksella. Homma kävi todella kätevästi ja nyt ohjelmat pelaa. Harmittaa vain etten ymmärtänyt ihan aluksi pyytää konsultaatiota, vaan tuhlasin ihan liikaa aikaa.
- Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu. Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].
Comment