Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inpa asennus ja asetukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2328
    • Uusimaa

    Asensin INPA 5.02:sen, joka on englanninkielinen. Toimii hyvin vikakoodien luennan osalta ja livedatan osalta. Vikakoodit näkyvät tosin saksaksi ja ECU:uun yhdistettäessä ilmoittaa että ohjelmointeja/joitain toimintoja ei voi suorittaa väärän kieliversion vuoksi? Ja että ainoastaan vikakooditoiminnot on käytettävissä. Ja valtaosa toiminnoista näyttääkin puuttuvan verrattuna vastaavaan saksankieliseen (5.00) versioon? Sen kanssa ei vain uskalla käpistellä mitään kielimurin vuoksi....

    Onko tämä siis kiinni autoni softasta vai INPA:n asennuksesta/asetuksista? Mitä pitäisi siis tehdä, että kaikki INPA:n toiminnot olisivat käytössä, ja mieluiten englanninkielisenä? Myös vikakoodit?

    Tutkittava auto on pääsääntöisesti E61 vm.2005. Millä asennuspakettia olette yleensä käyttäneet? Privallakin saa asian suhteen lähestyä.
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7540
      • Jyväshyvä

      Tänään kävi mielenkiintoinen tapaus kaverin auton kanssa:

      530dTA 2005 herjasi Restrain system erroria...

      Luin EA-90x inpalla koodit safety satellite moduulista (muistaakseni),
      ja purkki antoi virheilmiotuset watchdog up tjsp.
      en ottanut virheilmoitusta talteen, tuli joku oikosulku.

      Asian pointti oli siinä että mittarilukema oli 332.xxx km.
      Ko. auton mittarissa on vain 170 tkm.
      Kaikista muista moduuleista tulee oikeat lukemat,
      mutta tuosta tuli eri.

      Muista bokseista virheilmoitukset tulee Saksaksi,
      tuosta moduulista tuli Englanniksi?!?

      Autoa on joskus kolaroitu ja epäilys on että ko. moduuli on vaihdettu käytettynä jostain toisesta autosta?

      Auton kunto (ratti, penkit, polkimet) viittaa kyllä paljon pienempään lukemaan kuin 300 tkm.
      Kunto on 170 tkm ajetuksikin hyvä.

      Ja huoltokirjakin tästä tuontiautosta löytyy,
      merkkihuollettu 2007 asti jolloin mittarissa taisi olla jotain 80 tkm,
      ja loput 154 tkm (7/2010) asti ei-merkkihuollettu, 2 omistajaa Saksassa.


      Onko kellekkään tullut tällaista vastaan?
      Eli jos purkki on vaihdettu toisesta autosta,
      sieltä voi löytyä joku muu lukema kuin mikä oikeasti on mittarissa?
      Ja tuo kielierokin pisti heti silmään...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        Originally posted by JKK View Post
        Asensin INPA 5.02:sen, joka on englanninkielinen. Toimii hyvin vikakoodien luennan osalta ja livedatan osalta. Vikakoodit näkyvät tosin saksaksi ja ECU:uun yhdistettäessä ilmoittaa että ohjelmointeja/joitain toimintoja ei voi suorittaa väärän kieliversion vuoksi? Ja että ainoastaan vikakooditoiminnot on käytettävissä. Ja valtaosa toiminnoista näyttääkin puuttuvan verrattuna vastaavaan saksankieliseen (5.00) versioon? Sen kanssa ei vain uskalla käpistellä mitään kielimurin vuoksi....

        Onko tämä siis kiinni autoni softasta vai INPA:n asennuksesta/asetuksista? Mitä pitäisi siis tehdä, että kaikki INPA:n toiminnot olisivat käytössä, ja mieluiten englanninkielisenä? Myös vikakoodit?

        Tutkittava auto on pääsääntöisesti E61 vm.2005. Millä asennuspakettia olette yleensä käyttäneet? Privallakin saa asian suhteen lähestyä.
        Mulla oli tuo sama ongelma (sama versio), mutta säädin niitä yhteyden nopeusarvoja ylös ja alas, en nyt muista millä sain toimimaan, mutta oliskos ollut aikas hitaalla, koska ajelin perän korkeutta ja se pätkimällä nosti ja laski. Noilla asetuksilla pääsi dde:hen ongelmitta, mutta jos nosti nopeutta niin perän pumppu kävi yhtenäisesti niinkuin sen kuuluu, mutta dde:hen en saanut yhteyttä...

        Toinen Inpan versio, jolla sain toimimaan oli joku "E9x inpa" tms
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          On montakin tapausta suomi vehkeistäkin,että moduulit antaa virheellisiä kilometri tietoja,jotka eivät kertakaikkiaan voi pitää paikkaansa.Ei kannate menettää yö unia nuiden takia varsinkin jos auton yleinen kunto antaa ymmärtää muuta.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2328
            • Uusimaa

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Onko kellekkään tullut tällaista vastaan?
            Eli jos purkki on vaihdettu toisesta autosta,
            sieltä voi löytyä joku muu lukema kuin mikä oikeasti on mittarissa?
            Ja tuo kielierokin pisti heti silmään...
            On tullut vastaan; Esimerkiksi minulla. Säädettiin joitakin viikkoja sitten Rahun toimesta autoni EGR:n korjausarvoa, ja DIS löysi jonkun modulin, jossa oli juuri tuo sama mainitsemasi kilometrilukema. Liekö ollut sama purkki. Ja autollani oli tuona toteamishetkellä ajettu juuri tuo samainen 170tkm. Muut purkit näyttävät kilometrilukeman oikein. Mistähän lie kyse? Meinasin tosiaankin itsekin menettää yöuneni asian suhteen. Lohdullista sinällään tietää että ko. "ominaisuus" läytyy muistakin autoista.
            BMW G30 545e M-Sport

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • jake530d
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 146
              • vaasa

              Saako automaattilaatikon lämpötilan näkyy celsius? nyt fahrenheit. auto e61
              E71 X6 35D
              ex.E61 530D 282hv. 615nm.

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                Löydättekö te vielä jostain noita e9x inpoja?

                Itse kun en mistään ja tuo 5.00 taikinointi ei vain muodostu taikinaksi asti..
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  Semmosta inpaa täälläkin kaivataan, millä aukenis E91(2007 318i) vikakoodit. Koko konetta ei löydy luetteloista (N46B20).

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    Originally posted by Juppe View Post
                    Semmosta inpaa täälläkin kaivataan, millä aukenis E91(2007 318i) vikakoodit. Koko konetta ei löydy luetteloista (N46B20).
                    Toivottavasti löydetään aikanamme...
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      Ftdi - usb

                      Inpa on nyt asennettu formatoituun koneeseen kun ei muuten mennyt valittamatta,

                      tarvitsenko tuolle d+can kaapelille FTDI ajurien lisäksi usb ajurin vai riittääkö kun omassa tieskarissa hallinnassa on tuo ftdi nimellä tuo kaapeli?

                      ja com porttina 1.
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • eemoja
                        Newbiemmer
                        • Jun 2011
                        • 1
                        • Tampere

                        tuosta 7- ja 8-pinnien yhdistämisestä, niin että tehdäänkö se näin kuin tässä kuvassa piirsin?
                        Eli siis tinaan tuohon väliin langan.
                        Attached Files

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7540
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by Mlatvala View Post
                          Inpa on nyt asennettu formatoituun koneeseen kun ei muuten mennyt valittamatta,

                          tarvitsenko tuolle d+can kaapelille FTDI ajurien lisäksi usb ajurin vai riittääkö kun omassa tieskarissa hallinnassa on tuo ftdi nimellä tuo kaapeli?

                          ja com porttina 1.
                          Tarvit vain sen FTDI ajurin.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Tarvit vain sen FTDI ajurin.
                            Mikä helvetti mun kaapelissa on ?

                            Kun FTDI ajuri on ainoastaan usb root hubeissa, mustat täpät ei inpassa ikänään, sitten kun asennan väkisin kahdet eri ajurit com ajurin ja usb ajuriksi jonkun bmw obd usb ja niin edelleen, pääsen autoon kiinni,...

                            sitten autossa ollessa kiinni kokoaika tulee jotain keltasta tai punasta pallukkaa kun menen e60-> ja siitä eteenpäin jotain seuraavasta aukenevasta valikosta,

                            olen nyt taikinoinut tuota kaksi viikkoa ja alkaa tuntua siltä että saa mun osalta riittää
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Tarvit vain sen FTDI ajurin.
                              Huomasin tuossa asennuskohta neljän elikkäs part 5:

                              että oon siirtänä väärän inpa kansion väärään paikkaan elikkäs päinvastaseen suuntaan, illalla toimii! pakko jo toimia, tänään en tehnyt mitään , ajattelin vain, näyttäisi jo siltä että mahtollinen syypää oli lähempänä kuin lähin peili,

                              ei tainnut olla isosta kiinni kun jumii..
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • hcaape
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2009
                                • 837
                                • hyvinkää

                                saako inpan toimimaan windows ce käyttiksellä
                                jos ostais mini läppärin:think
                                sDrive23i A E89 Roadster -10

                                ex E92 325i -09

                                ex E65 735i -02
                                ex E38 730d -98 ;(

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎