Originally posted by Muurahainen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Inpa asennus ja asetukset
Collapse
X
-
61 Ford
79 HD
-
-
Originally posted by Tuukkaw View PostAlun alkaen se tais olla COM9 ja muutin sen COM1. Olikohan se obd.ini vai mistä katoin, että ohjelman pitäis myös käyttää tuota COM1. Nyt kun säätelin kaiken maailman ohjeitten mukaan mitä netistä löysin, niin sain virhesanoman muuttumaan seuraavan laiseksi: Group file : D_0012,D_motor. IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTED Ja ne alkuvalikon täplät on edelleen valkosena.
Ei sen ole mikään tarve olla COM1 vaikka monessa ohjeessa niin sanotaan. Ilmeisesti periytyy sellaisesta koneesta missä on ihan oikea COM käytössä.
Comment
-
-
Se on ihan sama että mikä com-portti on käytössä kunhan sekä kaapelin com että obd.ini:n com ovat samat.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Laitetaanpa tällainen talteen, jos joku muu painii saman kanssa.
Olin asentanut Windows 8.1 aikoihin INPA_EA-90X:n ja sen päälle EDIABAS 7.2.0:n.
Windows 10 päivityksen yhteydessä INPA valitti käynnistäessä:
Registry Value failed in Subkey!
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servi ces\Serial"
Maybe there are problems!
Ongelma korjaantui muistaakseni ajamalla kansiosta:
C:\EDIABAS\Hardware\OBD\obdsetup
Vähän aikaa sitten Windows 10 sai jonkun ison päivityksen, jonka jälkeen taas sama valitus käynnistäessä.
Sama kikka ei suoraan toiminutkaan ja ehdin toiselta koneelta jo poistamaan INPA:n ja asentamaan sen uudelleen, mutta sama valitus jatkui.
Regedittikin oli jo käytössä, ja nimesin uudelleen rekisterin:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\Serial
backupiksi ja ajoin obdsetupin uudelleen. Ei auttanut.
Lopulta ratkaisu löytyi taas kansiosta:
C:\EDIABAS\Hardware\OBD\
Tällä kertaa piti klikata registry.reg ja hyväksyä Windowsin valitukset.
INPA toimii jälleen ilman valituksia. Pitää vielä käydä autolla testaamassa lopullisesti.
Edit: Toimii autossakin. Laitehallinnasta vaan joudun lähes aina vaihtamaan com-portin lisäasetuksista viiveajastimen 1msec, jotta alkaa kunnolla toimimaan.Last edited by pommi; 01-12-2015, 22:18.nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostSe on ihan sama että mikä com-portti on käytössä kunhan sekä kaapelin com että obd.ini:n com ovat samat.
Siinä ei voi laittaa usb adapteria com1 porttiin kun ei vain toimi siinä. Menee osoitteet päällekkäin tms. ellei laita serialia pois päältä biossista.
Comment
-
-
Juu tietysti käytössä olevien porttien päälle ei voi laittaa. Windowsin laitehallinta huomauttaa asiasta jos näin yrittää tehdä.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Huh huh, onpas hankalan kuulosta. Eikö ole mitään järkihintaista kokoonpanoa jolla voisi vikakoodit lukea ja nollata?
Tuo 70 sivua ongelmia ei kuulosta houkettelevalta.
Luin jenkkifoorumilta tarinan jossa joku väitti että jotain 98% vikakoodeista olevan virhe ilmoituksia E46 mallissa. Vika koodi voisi kuulemma tulla vaikka siitä että bensakorkki on huonosti kiinni. Olivat Bemarin huollossa vaihtaneet lähes mielivaltaisesti erilaisia komponentteja ja silti vikakoodit tuli uudestaan ja uudestaan. Tiedä sitten...
Portugalissa kun olen ja asun nyt, niin täällä eräs monimerkkiasentaja sanoi että ei kannata heti uusia lambdaa vaikka siitä tuli vikakoodi. Todennäköisesti nollaus riittää ja odottaa tuleeko uudestaan. Nollattiin viikko sitten ja ei ole tullut samaa uudestaan, nyt tulee (eilen) lämpösensori ja joku muu vikakoodi.
Olis vaan kiva kun voisi itse nollata ja katsoa sitten tuleeko se vikakoodi oikeasti uudestaan samasta asiasta ennen kun uusii sensoreita yms. Täällä maksaa tosin vain 25 euroa yksi lukukerta ja nollaus.Lohja
Comment
-
-
Originally posted by mikasare View PostHuh huh, onpas hankalan kuulosta. Eikö ole mitään järkihintaista kokoonpanoa jolla voisi vikakoodit lukea ja nollata?.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOlikohan se tuossa Lenovossa (joku läppäreistäni anyway) missä on olevinaan COM1. Porttia ei koneessa kuitenkaan ulkoisesti ole.
Siinä ei voi laittaa usb adapteria com1 porttiin kun ei vain toimi siinä. Menee osoitteet päällekkäin tms. ellei laita serialia pois päältä biossista.61 Ford
79 HD
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostÄlypuhelin + OBD2 Bluetooth pulikka + Torgue halvin tapa lukea ja nollata vikakoodit.
Latasin play kaupasta torgue (free) appsin. Sain luettua mutta en nollattua.
Miten se nollaus pitäisi onnistua, tarviiko sen maksullisen 3,50€ version?
Ruutuprintti:
https://www.dropbox.com/s/p4onig1vbm...49.36.png?dl=0Lohja
Comment
-
-
Originally posted by mikasare View PostHuh huh, onpas hankalan kuulosta. Eikö ole mitään järkihintaista kokoonpanoa jolla voisi vikakoodit lukea ja nollata?
Tuo 70 sivua ongelmia ei kuulosta houkettelevalta.
Luin jenkkifoorumilta tarinan jossa joku väitti että jotain 98% vikakoodeista olevan virhe ilmoituksia E46 mallissa. Vika koodi voisi kuulemma tulla vaikka siitä että bensakorkki on huonosti kiinni. Olivat Bemarin huollossa vaihtaneet lähes mielivaltaisesti erilaisia komponentteja ja silti vikakoodit tuli uudestaan ja uudestaan. Tiedä sitten...
Portugalissa kun olen ja asun nyt, niin täällä eräs monimerkkiasentaja sanoi että ei kannata heti uusia lambdaa vaikka siitä tuli vikakoodi. Todennäköisesti nollaus riittää ja odottaa tuleeko uudestaan. Nollattiin viikko sitten ja ei ole tullut samaa uudestaan, nyt tulee (eilen) lämpösensori ja joku muu vikakoodi.
Olis vaan kiva kun voisi itse nollata ja katsoa sitten tuleeko se vikakoodi oikeasti uudestaan samasta asiasta ennen kun uusii sensoreita yms. Täällä maksaa tosin vain 25 euroa yksi lukukerta ja nollaus.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by mikasare View PostOstin ELM327 Mini V2.1 OBD2 OBD Bluetooth Auto Car Scanner Diagnostic Tool for Android.
Latasin play kaupasta torgue (free) appsin. Sain luettua mutta en nollattua.
Miten se nollaus pitäisi onnistua, tarviiko sen maksullisen 3,50€ version?
Ruutuprintti:
https://www.dropbox.com/s/p4onig1vbm...49.36.png?dl=0
Muuten ihan jees nuo pulikat, mutta tähän asti en oo sellasta löytäny jolla kiisseliin pääsis kiinni. voiskohan tässä(kin) auttaa kytkin 7 ja 8 pinnin välissä?Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
-
Originally posted by mikasare View PostOstin ELM327 Mini V2.1 OBD2 OBD Bluetooth Auto Car Scanner Diagnostic Tool for Android.
Latasin play kaupasta torgue (free) appsin. Sain luettua mutta en nollattua.
Miten se nollaus pitäisi onnistua, tarviiko sen maksullisen 3,50€ version?
Ruutuprintti:
https://www.dropbox.com/s/p4onig1vbm...49.36.png?dl=0
Paras softa on tietenkin BMWhat mutta tämä maksaa jo usemman kympin....
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostJoo tarvii maksullisen muttei tuo 3.50e vissiin tee sinulle konkurssia?
Paras softa on tietenkin BMWhat mutta tämä maksaa jo usemman kympin....
Tilasin ebaysta yhden paremman. Sillä aikaa voisin käyttää Elm mokkulaa jos saisi toimivan softan. Onhan se hyvä olla joku millä voi heti tien päällä lukea ja jopa nollata vikakoodit.
Onko tuo BMWhat toimiva?Lohja
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo asennuksen haastavuus riippuu siitä, kuinka hyvä tietokoneidan kanssa on. Omasta mielestäni ei ollut paha rasti asentaa ohjeita noudattaen. INPA nyt kuitekin on todella näppärä näiden ei niin uusien kuten E39, E46 jne kanssa. Vikakoodit saa kuitattua nopeasti ja pääsee käsiksi kaikkiin moduleihin siihen verrattuna elm + torque on todella rajoittunut.Lohja
Comment
-
Comment