Osaako kukaan sanoa miten e6x sarjan LMA:ssa valojen PWM asetukset menee eli onko aina suurin wert arvo kirkkain kun NCSDummy:llä näitä koodailee? Joskus oli juttua, että angel eyesiä saisi kirkkaammaksi koodauksella. Entä mitä Dual Voltage asetukset tekee? Tuossa omassa osassa valoista on dual voltage aktiv ja osassa ei.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kurkkaa vaikka NCSdummy:lla parametrin asetuksen Hex-arvo. Muistaakseni jännite kasvaa Hex-arvon mukaan. Sen voi sitten modata haluamakseen joko nettodata-koodauksella, tai muokkaamalla kyseisen parametrin asetuksen Dummyn avulla tilapäisesti kyseiseen oikean CI:n NCS-filuun. Jälkimmäisellä tavalla tehdään mm. CIC:n videon näkyminen ajossa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKurkkaa vaikka NCSdummy:lla parametrin asetuksen Hex-arvo. Muistaakseni jännite kasvaa Hex-arvon mukaan. Sen voi sitten modata haluamakseen joko nettodata-koodauksella, tai muokkaamalla kyseisen parametrin asetuksen Dummyn avulla tilapäisesti kyseiseen oikean CI:n NCS-filuun. Jälkimmäisellä tavalla tehdään mm. CIC:n videon näkyminen ajossa.
Mites tämä Dual Voltage juttu. Onko kellään sen tarkoituksesta tietoa?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Ne wertit ei ole aina järjestyksessä. Pwm-arvot voi olla ilmoitettu suoraan prosentteina, eli 00=0% ja 64 (hex) = 100 (dec) = 100%. Toinen vaihtoehto on että arvo ilmoitetaan jännitteenä. Kolmas vaihtoehto on se että data-arvot on vaan vaikkapa 01, 02 ja 03, jokainen tarkoittaa jotain tiettyä arvoa. Edit. markok:n postista vielä yksi vaihtoehto eli 00 (dec&hex) = 0% ja 225 (dec) = FF(hex) = 100%. Pulssisuhteen saa kaavalla (data(dec)/255)*100%.
Nettodatakoodailua ei näihin hommiin tartte. NCS-dummyllä saa syötettyä moduulin koodaustiedostoon omia data-arvoja. Avaa dummyllä pelkän .Cxx-tiedoston, mutta et fsw_psw-tiedostoa. Klikkaat hiiren oikella napilla haluttua parametria ja valitset add parameter. Sitten syötät arvon ja nimen, ja lopuksi valitset module functions -> update module. NCS Expert pitää sitten käynnistää uudestaan, ennen kuin voit koodata tällä uudella arvolla.Last edited by böntti; 20-02-2015, 23:49.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostNe wertit ei ole aina järjestyksessä. Pwm-arvot voi olla ilmoitettu suoraan prosentteina, eli 00=0% ja 64 (hex) = 100 (dec) = 100%. Toinen vaihtoehto on että arvo ilmoitetaan jännitteenä. Kolmas vaihtoehto on se että data-arvot on vaan vaikkapa 01, 02 ja 03, jokainen tarkoittaa jotain tiettyä arvoa.
Nettodatakoodailua ei näihin hommiin tartte. NCS-dummyllä saa syötettyä moduulin koodaustiedostoon omia data-arvoja. Avaa dummyllä pelkän .Cxx-tiedoston, mutta et fsw_psw-tiedostoa. Klikkaat hiiren oikella napilla haluttua parametria ja valitset add parameter. Sitten syötät arvon ja nimen, ja lopuksi valitset module functions -> module functions. NCS Expert pitää sitten käynnistää uudestaan, ennen kuin voit koodata tällä uudella arvolla.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Tuo mun postaus oli tuommoinen yleinen juttu että miten nuo pwm-arvot yleensä menee, ei mikää E60-spesifi juttu. Sitten on semmoinenkin vaihtoehto että data-arvo kerrotaan jollain luvulla ja saadaan lopullinen arvo.
E60 Lm ykkösessä näyttäis olevan ainakin arvo DRL_WERT_DIMMUNG, jossa on kaks vaihtoehto joiden data-arvot on 8F (hex) ja A4 (hex), eli desimaalina 143 ja 164. Melko hankala sanoa että mitä nuo meinaa, ehtona sille että kumpi tulee on moduulin koodausindeksi. Valistuneesta hatusta vois heittää että 143 vois mahdollisesti olla 14,3 volttia.
Se että kuinka iso arvo parametriin mahtuu, riippuu bitmaskista eli kuinka monta bittiä sille on varattu. Parametrin DRL_WERT_DIMMUNG bitmask on 1111 1111, eli sille on varattu kahdeksan bittiä eli yksi tavu, tarkoittaa että maksimi on FF (hex) eli 255 (dec). Jos katsotaan samasta moduulista parametria LICHT_AN_WARNUNG, nähdään että sen bitmask on 0000 0010. Tälle parametrille on siis varattu tilaa vain tuo yksi tavu, josta johtuen sille voi laittaa arvoksi ainoastaa 00 tai 01.
Periaatteessa jos syötät 100% pwm signaalia eli täyttä jännitettä jollekkin lampulle joka käyttää matalempaa pulssisuhdetta, voit saa saada lampun kärähtämään. En kyllä tiedä että onko autossa semmoisia lamppuja jotka ei kestä 14-15v jännitettä. Jos yrität laittaa yli 100% pwn-arvoa, ei se tietenkään onnistu, tai siis pulssisuhdetta ei voi kasvattaa yli 100%, koodaus voi kyllä mennä läpi.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostTuo mun postaus oli tuommoinen yleinen juttu että miten nuo pwm-arvot yleensä menee, ei mikää E60-spesifi juttu. Sitten on semmoinenkin vaihtoehto että data-arvo kerrotaan jollain luvulla ja saadaan lopullinen arvo.
E60 Lm ykkösessä näyttäis olevan ainakin arvo DRL_WERT_DIMMUNG, jossa on kaks vaihtoehto joiden data-arvot on 8F (hex) ja A4 (hex), eli desimaalina 143 ja 164. Melko hankala sanoa että mitä nuo meinaa, ehtona sille että kumpi tulee on moduulin koodausindeksi. Valistuneesta hatusta vois heittää että 143 vois mahdollisesti olla 14,3 volttia.
Se että kuinka iso arvo parametriin mahtuu, riippuu bitmaskista eli kuinka monta bittiä sille on varattu. Parametrin DRL_WERT_DIMMUNG bitmask on 1111 1111, eli sille on varattu kahdeksan bittiä eli yksi tavu, tarkoittaa että maksimi on FF (hex) eli 255 (dec). Jos katsotaan samasta moduulista parametria LICHT_AN_WARNUNG, nähdään että sen bitmask on 0000 0010. Tälle parametrille on siis varattu tilaa vain tuo yksi tavu, josta johtuen sille voi laittaa arvoksi ainoastaa 00 tai 01.
Periaatteessa jos syötät 100% pwm signaalia eli täyttä jännitettä jollekkin lampulle joka käyttää matalempaa pulssisuhdetta, voit saa saada lampun kärähtämään. En kyllä tiedä että onko autossa semmoisia lamppuja jotka ei kestä 14-15v jännitettä. Jos yrität laittaa yli 100% pwn-arvoa, ei se tietenkään onnistu, tai siis pulssisuhdetta ei voi kasvattaa yli 100%, koodaus voi kyllä mennä läpi.
Ettei asia olisi ihan näin yksinkertainen niin osalle valoista tämä kaava ei toimi. Esimerkiksi lyhyille ajovaloille data arvo oli muistaakseni 20 ja kyllä sinnekin täysi jännite tuli. Myöskin AE valoille tuli täysi jännite vaikka data ei ollut FF. Ilmeisesti näillä valoilla tuo data on jotain muuta kuin suoraan jännite.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Näin ne hommat selviää, kokeilemalla .Last edited by böntti; 20-02-2015, 23:46.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Mikä neuvoksi?
Ennen koodailuja oli oikeastaan aina valot AUTO-asennossa ja silloin ei ollut mitkään valot oikeastaan päällä. Sitten kun tuli tarpeaksi pimeää, xenonit lähti päälle.
Nyt yritin koodata jenkkimallin "puolipitkät" "päivävaloiksi", mutta nyt AUTO-asennossa päällä on vaan xenonit. 0-asennossa toimii kyllä puolipitkät, ei muita. Vaikka on suora ja kirkas auringonpaiste. Inpa livetieto kertoo jopa tosi kovasta valoarvosta.
Nämä muutin
GED_FL_ALS_DRL - dimmed high beam as DRL --> aktiv
FL_DIMMUNG_ALS_DRL - dimming level for high beam as daylight --> wert05
Ja tämäkin on
AL_ALS_DRL - low-beam as DRL --> nicht_aktiv
Jotenkin tuntuis, että valosensori lopetti toiminnan eikä xenonit nyt sammukaan AUTO-asennossa. Toki jo koodaa vanhat asetukset takaisin, niin sittenhän se taas pelaa kuten viestin alussa kuvattu. :think
Mitähän vois tutkia?
EDIT: Muuttelin RLS-moduulista FLC_SCHWELLWERT_SATZ --> wert_02 (oli wert_01). Sillä sai valosensoria vähän normaalimmaksi. Laitoin samalla FL_DIMMUNG_ALS_DRL --> wert03. Himmein asetus oli vähän liian himmeä. Ainakin kirkkaassa auringon valossa.Last edited by zeniitti; 16-02-2015, 16:23.
Comment
-
-
Originally posted by Nube View PostTarvitsenko tuoreemmat daten filut kun CAPPL:n koodaus ei mennyt läpi uutta ccc:tä asentaessa? CGATE, CHOST,CTUNE ja CAUD onnistui. Jonkun herjankin sain mutten muista valitettavasti minkä.
Voi vika olla jossain muuallakin, tiedän esimerkiksi yhden ccc:n jonka koodaus ei meinaa onnistua dcan-piuhalla. ICOMilla menee että heilahtaa.Last edited by böntti; 16-02-2015, 20:34.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by jk79 View PostKohta lähtis vielä cic:n koodaus, mutta pakko kysyä olenko ihan messissä?
Vaihtaa varustelistaan valmistuspäiväksi #0909, lisää cicin $609 (ja puheohjauksen $620).
Poistaa mahdolliset $606, $633 ja $661.
Näitä ei fa_writella cas:lle eikä lma:lle.
Valitsee moduuleista cic:n ja koodaan sen SG_Codieren.
Ilmeisesti fsw_psw.man pitää olla tyhjä?
Fsw_psw.man pitää tosiaan olla tyhjä ennen kuin kirjoitat cic:lle.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostVielä vähän lisää ot:ta, saa siirtää jos siltä tuntuu
Kyllä ne voi varustelistaan huoletta kirjoittaa, (paitsi valmistuspäivämäärä!) sekä cas:lle että lma:lle (FA-write).
Fsw_psw.man pitää tosiaan olla tyhjä ennen kuin kirjoitat cic:lle.
Siirretään tuonne ncs topikkiin kunhan nyt avun pyytäjä löytää tarpeellisen tiedon.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostEi Muutes kannata kirjottaa, tuota uudempaa päivämäärää ainakaan jo jos ennen 09/05 valmistunu auto. Muita purkkeja ei enää sen jälkeen kannata koodata.
Siirretään tuonne ncs topikkiin kunhan nyt avun pyytäjä löytää tarpeellisen tiedon.
Muuten voi kirjoittaa varustelistaan paitsi päivämäärän.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Laitetaan vielä tänne, kun en älynnyt uutena käyttäjänä oikeata paikkaa.
--
Sain tämän koodattua just autoon, vaikkakin navi oli ennen koodausta aktiivinen. Eikä mulla ole mitään emulaattoria.
En sit tosiaan tiedä mitä latvian pojat on tehnyt sille, kun pyysin et koodaavat siihen autoni vin:in??
Oikeastaan mietin että olikohan tuosta mitään hyötyä, kun navi kohta oli muutenkin aktiivinen?
Autossa ei ole mitään bt, puhelin yms juttuja muutenkaan. Ainoastaan cic:n jälkeen hifien bassot hiljenivät ja aftermarket gps antenni ei toimi, mutta siitä kohta lisää.
Onko nyt niin, että pääsen NCSllä CIC:n kiinni vain jos käyn ekana muuttamassa valmistuspäivän ja $609 cic koodin?
BTW: auton valmistuspäivä oli/on vakiona 01/03 Taitaa olla aika ekoja eekuuskymppisiä?
Comment
-
Comment