Tämä selvä täytyy kolvailla. Mihin perustuu se että 5.00 inpan etusivulla ei olle e46? F02 kohdalla lukee vain F01 ja F03 kohtaa ei ole ollenkaan F04 on sitten E60. osaako joku kertoa onko normaalia.
Tämä selvä täytyy kolvailla. Mihin perustuu se että 5.00 inpan etusivulla ei olle e46? F02 kohdalla lukee vain F01 ja F03 kohtaa ei ole ollenkaan F04 on sitten E60. osaako joku kertoa onko normaalia.
Scriptit määrittää mitkä autot siinä on. Nämä voi itsekkin muuttaa niin, että vaikka F1 on se oman auton kori jne. Olettaen tietysti, että tarvittavat tiedostot koria varten tuli asennuksen mukana.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Scriptit määrittää mitkä autot siinä on. Nämä voi itsekkin muuttaa niin, että vaikka F1 on se oman auton kori jne. Olettaen tietysti, että tarvittavat tiedostot koria varten tuli asennuksen mukana.
Asensin inpan uudelleen ja alko toimii. joku virhe käyny ilmeisesti latauksen aikana.
Kävin ajeleen ja ainakin nyt näyttää data vaihtelevan. Pitää jostakin googlettaa enemmän tietoa näistä raja-arvoista.
Ohessa käppyrää...
Näyttää kiihdytyksen jälkeen lambdat tippuvan lähelle nollaa, eli toisin sanoen kone puskee saastetta eniten ja happea vähiten? Nyt ilmeisesti toimii ja yritän logittaa dataa uusiksi, kun ei toimikkaan lambdat. Onpahan vertailukohta selvillä. Laittakaa kommenttia, jos näistä selviää enemmänkin. Mä en ole asiantuntija tässä. Kuvassa voi olla hiukan ajoitusvirhettä, kun piti hiukan photoshopilla modata käppyröitä. Ehkä "toinen layer"(RPM) pitäis olla vasemmalla, eli oikeasti MAF seuraa paremmin RPM arvoa...:think No on tuo kuva aika lähellä totuutta...
Mikä moottorinohjaus sulla oli tossa koneessa ? Koita sitä ecu versiota, jossa on perässä (SERIAL), esim. MS42 (SERIAL). Sieltä saat dataa ulos paljon nopeammin.
Niin ja megalogviewer on aika pätevä näyttämään näitä .csv- logeja.
Inpa toimi hyvin vanhassa E46:ssani usb-kaapelin kautta. Kokeilin kaapelia E90:iin, mutta E90 ei ollut ollenkaan automalleissa, muistaakseni niissä ohjelman alaosan napeissa. Vaatiiko E90 uudemman INPA-version vai mites saatais sekin pelaamaan? Yritin etsiä haulla tietoa mutta ei sattunut silmään.
Mikä moottorinohjaus sulla oli tossa koneessa ? Koita sitä ecu versiota, jossa on perässä (SERIAL), esim. MS42 (SERIAL). Sieltä saat dataa ulos paljon nopeammin.
Niin ja megalogviewer on aika pätevä näyttämään näitä .csv- logeja.
Kiitti, pitänee testata. Nyt oli taas moottorivalo ja liian hidasta sensoria herjailee (frequency). Eilen tsekkasin mihin johdot menee, niin ainakin sensorin jo tiedän. Pitänee varmaan tilata uus osa ja vaihtaa, taitaa olla jo karstaa tms. Onhan pirssissä jo reilusti yli 200tkm. Pitäis jotenkin saada tuo taajuus selville. Aina häly tulee siellä 0,2V tuntumassa ja bank1 (kuskin puoleinen katin perässä oleva lambda). Piirrän kuvan noista johdotuksista tuonne e46 puolelle. Voi olla jelppiä jollekin ja jääpähän itsellekin muistiin.
Inpa toimi hyvin vanhassa E46:ssani usb-kaapelin kautta. Kokeilin kaapelia E90:iin, mutta E90 ei ollut ollenkaan automalleissa, muistaakseni niissä ohjelman alaosan napeissa. Vaatiiko E90 uudemman INPA-version vai mites saatais sekin pelaamaan? Yritin etsiä haulla tietoa mutta ei sattunut silmään.
Uudempaa INPA:aa vain kehiin, INPA:n mukana tulee mm. nuo menut eri automalleille.
No niin, nyt on asennettu INPA 5.0 ja taulussa näkyy E90 ja muutkin uudemmat. Huomenna pitää kokeilla toimiiko yhteys.
Mites muuten nuo vanhemmat mallit, huomasin että E46 ei löydy edes "older models" valikosta. Sieltä löytyi kyllä E39 ja muita. Saakohan yhellä inpan versiolla kaikki mallit luettua? Tuo uusi asennus näköjään veti vanhan version päälle joten sitä ei saa enää esiin. E46 vikakoodin lukua ei nyt ole tarvis tehdä, mutta mietin vaan että jos sais kaikki kerralla yhdellä ohjelmalla luettua niin olis hyvä!
No niin, nyt on asennettu INPA 5.0 ja taulussa näkyy E90 ja muutkin uudemmat. Huomenna pitää kokeilla toimiiko yhteys.
Mites muuten nuo vanhemmat mallit, huomasin että E46 ei löydy edes "older models" valikosta. Sieltä löytyi kyllä E39 ja muita. Saakohan yhellä inpan versiolla kaikki mallit luettua? Tuo uusi asennus näköjään veti vanhan version päälle joten sitä ei saa enää esiin. E46 vikakoodin lukua ei nyt ole tarvis tehdä, mutta mietin vaan että jos sais kaikki kerralla yhdellä ohjelmalla luettua niin olis hyvä!
Latasitko tuolta bmwcodersilta? Jos latasit niin vika piilee siinä kun tietokone käynnistyy uudelleen ja avaat referenz2006 kansion, itse avasin sen 2005 kansion kautta ja kaikki pelitti sen jälkeen, eli instprog auki referenz2005 kansiosta, ei 2006.
Latasitko tuolta bmwcodersilta? Jos latasit niin vika piilee siinä kun tietokone käynnistyy uudelleen ja avaat referenz2006 kansion, itse avasin sen 2005 kansion kautta ja kaikki pelitti sen jälkeen, eli instprog auki referenz2005 kansiosta, ei 2006.
Taisi olla joku muu asennuspaketti. Sain lopulta asennettua Inpa 5.0.2:n jossa näkyy E90. Mutta kaverin auto on N47-koneella, joten sitäpä ei ollut engine-listassa.
Vähän googlettelin ja erään ohjeen mukaan lisäilin INPA/CFGDAT-kansiossa olevaan E90.eng -tiedostoon yhden N47-rivin. Näin sain koneen engine-listaan. En tiedä vielä toimiiko tuolla, tänään illalla selviää kun kokeillaan
EDIT: Eipä tullut yhteyttä, laitoin kyselyä tuohon inpa-asennus-ketjuun.
Comment