Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ascona78
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 23
    • porvoo

    Originally posted by jmz View Post
    sitten se kysymys, saako inpalla muutettua hälyttimen päälle/pois?
    koska mulla se tuolla dwa/alarm tyyppisissä valikoissa näyttää statusta et on pois päältä, eli voinko aktivoida sen päälle tai coodaa sen päälle tms mikä se oikea termi nyt onkaan...
    Jos luet dwa:n status ikkunaa ja sanoo että on pois päältä, se tarkoittaa että hälytin ei tällä hetkellä huuda.
    Jos voit aktivoida inpassa jonkun toiminnon, niin se on periaattessa pakkoajoa sille laitteelle. Eli voit testata vaikka miltä hälyttimen ääni kuulostaa ja toimiiko se yleensäkään.

    Kun olet päässy inpan harjoittelussa eteenpäin, niin seuraavaksi katseet ncsexpertiin.

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6730
      • PK-seutu

      Originally posted by Kissvesala View Post
      Dcan piuhan ja uusimman inpan eli joku yli 7.0... Bm-technic myy hyvää piuhaa toimivalla softapaketilla. Tai sit kiinapiuha ja merirosvo inpa ja venäläinenruletti että joko toimii tai ei. halvempi ainaki näin.
      Jatketaan samaa kysymystä. Aina välillä noita Ebay-diilejä kyyläillyt ja aina törmää samaan ihmeellisyyteen:

      Miksi kaikki kauppiaat myyvät DCAN-yhteensopivia kaapeleita, mutta ilmoitustekstissä rajataan aina vuosimallit 2008 asti? Onko olemassa joku rajoittava tekijä tai erilaisia DCAN-väyliä autoissa ennen ja jälkeen 2008? Vai onko tuo vain turhaa disclaimeria myyjiltä ja DCAN-piuhoilla toimii '08 '09 '10 autotkin (kunhan ei mennä F-sarjaan, jossa kait ihan uudet systeemit)?
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • ascona78
        Newbiemmer
        • Jul 2010
        • 23
        • porvoo

        Originally posted by pyroz View Post
        Jatketaan samaa kysymystä. Aina välillä noita Ebay-diilejä kyyläillyt ja aina törmää samaan ihmeellisyyteen:

        Miksi kaikki kauppiaat myyvät DCAN-yhteensopivia kaapeleita, mutta ilmoitustekstissä rajataan aina vuosimallit 2008 asti? Onko olemassa joku rajoittava tekijä tai erilaisia DCAN-väyliä autoissa ennen ja jälkeen 2008? Vai onko tuo vain turhaa disclaimeria myyjiltä ja DCAN-piuhoilla toimii '08 '09 '10 autotkin (kunhan ei mennä F-sarjaan, jossa kait ihan uudet systeemit)?
        Ei siinä kummempaa rajoittavaa tekijää ole kuin uudemmissa OBD-plugin 7 ja 8 pinnit pitäisi olla erillään. Vanhemmille taas yhdessä.
        Johtoa on helppo modata tai ostaa/rakentaa obd-adapteri joka tekee tuon muutoksen.

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6730
          • PK-seutu

          Originally posted by ascona78 View Post
          Ei siinä kummempaa rajoittavaa tekijää ole kuin uudemmissa OBD-plugin 7 ja 8 pinnit pitäisi olla erillään. Vanhemmille taas yhdessä.
          Johtoa on helppo modata tai ostaa/rakentaa obd-adapteri joka tekee tuon muutoksen.
          Ok. Eli yksinkertaisesti sama johto ei voi käydä ennen ja jälkeen 2008 malleihin. Onko tietoa, että missä kohtaa tuo vaihtui? Ja mistä sen tietää autossa kumpaa systeemiä edustaa?

          nimimerkillä oma auto juuri '08 eikä tietoa mikä kaapeli siihenkään nyt sitten sopii.
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by pyroz View Post
            Ok. Eli yksinkertaisesti sama johto ei voi käydä ennen ja jälkeen 2008 malleihin. Onko tietoa, että missä kohtaa tuo vaihtui? Ja mistä sen tietää autossa kumpaa systeemiä edustaa?

            nimimerkillä oma auto juuri '08 eikä tietoa mikä kaapeli siihenkään nyt sitten sopii.
            2/07 vaihtui väylätyyppi D+K CAN kaapeli sopii vm. -96-today mikäli olen oikein ymmärtänyt :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              Se ei kyllä mene ihan noin, että D-CAN-autoissa pitää olla 7 ja 8 erillään vaan nuo pitää olla erillään, jos autossa on alunperin asennettu CIC, jossa on ethernet-liitäntä. Käytännössä siis 7 ja 8 yhdistettynä K+D-CAN-piuha voi toimia vaikka -10-mallisessa autossa. Pinnien 7 ja 8 yhdistystä tarvii vanhemmilla autoilla, sitten e6x, e8x (sata-sarjalaiset) e9x -malleissa sitä ei enää tarvii, mutta se ei haittaa mitään ennenkuin tulee mahdollinen CIC vastaan (about -08-lopussa). Sitten K+D-CAN-piuha pitäisi pelata vikakoodien lueskelussa F-malleissakin, mutta Inpat ja DISsit ei enää noitten kanssa taida pelata vaan siihen tarvitaan Istaa.
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              • jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

                Originally posted by peto2 View Post
                2/07 vaihtui väylätyyppi D+K CAN kaapeli sopii vm. -96-today mikäli olen oikein ymmärtänyt :think
                Se vaihtui e60:ssa LCI:n kohalla eli 03/07 ja e8x- ja e9x-vehkeissä 09/07.
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Niin niin eli lähes kaikki mitä sanoin oli täysin tuulesta temmattua
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6730
                    • PK-seutu

                    Eli '08 ei ole mikään rajote itsessään.



                    Tuollaisella siis lueskelee kaikki tähän päivään asti, paitsi F-mallit? Ja jos autosta löytyy CIC niin tuo pieni adapteripalikka tarvitaan väliin? Vai toisinpäin(?)
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • jartsa02
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 1131
                      • Helsinki

                      Originally posted by pyroz View Post
                      Eli '08 ei ole mikään rajote itsessään.



                      Tuollaisella siis lueskelee kaikki tähän päivään asti, paitsi F-mallit? Ja jos autosta löytyy CIC niin tuo pieni adapteripalikka tarvitaan väliin? Vai toisinpäin(?)
                      Taitaa olla toisinpäin elikkä palikka tarvitaan vanhoihin ja pelkkä piuha uudempiin.
                      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                      Comment

                      • ascona78
                        Newbiemmer
                        • Jul 2010
                        • 23
                        • porvoo

                        Originally posted by jartsa02 View Post
                        Se ei kyllä mene ihan noin, että D-CAN-autoissa pitää olla 7 ja 8 erillään vaan nuo pitää olla erillään, jos autossa on alunperin asennettu CIC, jossa on ethernet-liitäntä. Käytännössä siis 7 ja 8 yhdistettynä K+D-CAN-piuha voi toimia vaikka -10-mallisessa autossa. Pinnien 7 ja 8 yhdistystä tarvii vanhemmilla autoilla, sitten e6x, e8x (sata-sarjalaiset) e9x -malleissa sitä ei enää tarvii, mutta se ei haittaa mitään ennenkuin tulee mahdollinen CIC vastaan (about -08-lopussa). Sitten K+D-CAN-piuha pitäisi pelata vikakoodien lueskelussa F-malleissakin, mutta Inpat ja DISsit ei enää noitten kanssa taida pelata vaan siihen tarvitaan Istaa.
                        Noita johtoja (kirkkaita) olen nähnyt sisukaluiltaan erilaisia. Eli riittää kun ostaa jonkun johdon, koittaa toimiiko se ja jos ei toimi, niin alkaa etsimään vikaa. Silloin tällöin ebayn myyntitekstit antaa pikkusen harhaanjohtavan kuvan.

                        Mutta jos pyroz haluaa helpoimmalla päästä, niin osta kaapeli + adapteri
                        Last edited by ascona78; 06-10-2013, 07:26.

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6730
                          • PK-seutu

                          Originally posted by jartsa02 View Post
                          Taitaa olla toisinpäin elikkä palikka tarvitaan vanhoihin ja pelkkä piuha uudempiin.
                          Mitenköhän sitten kun mulla on nykyään Morkain kautta hommattu USB-kaapeli, jolla ei kuitenkaan saa yhteyttä omaan autoon. Onkohan ko. kaapeli siis sama kuin yo. linkattu Ebay-kaapeli adapteri kiinnitettynä? Ja siis toisinpäin tuskin sitä saa adaptereilla käännettyä(?). Meneepä vaikeaksi Ehkä olis vaan helpoin klikkailla tuollainen kokonaan uusi setti
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                          Comment

                          • superfast
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 567
                            • Kurikka

                            Olikos noille vanhemmille e36 ja e34 autoille joku oma inpa ohjelma, kun tolla omalla ei pääse moisiin sisälle. välkyttää vain battery ja ignition täppejä mut ei saa yhteyksiä. :think piuha mallia comport
                            Last edited by superfast; 06-10-2013, 10:50.
                            E60 525 Msport
                            E36 318ti compact

                            Comment

                            • ascona78
                              Newbiemmer
                              • Jul 2010
                              • 23
                              • porvoo

                              Originally posted by superfast View Post
                              Olikos noille vanhemmille e36 ja e34 autoille joku oma inpa ohjelma, kun tolla omalla ei pääse moisiin sisälle. välyttää vain battery ja ignition täppejä mut ei saa yhteyksiä. :think
                              Jos täpät palaa ja skriptit on kunnossa, niin katso jos mallisarjana valinnassa olisi "old models".

                              Comment

                              • ascona78
                                Newbiemmer
                                • Jul 2010
                                • 23
                                • porvoo

                                Originally posted by pyroz View Post
                                Mitenköhän sitten kun mulla on nykyään Morkain kautta hommattu USB-kaapeli, jolla ei kuitenkaan saa yhteyttä omaan autoon. Onkohan ko. kaapeli siis sama kuin yo. linkattu Ebay-kaapeli adapteri kiinnitettynä? Ja siis toisinpäin tuskin sitä saa adaptereilla käännettyä(?). Meneepä vaikeaksi Ehkä olis vaan helpoin klikkailla tuollainen kokonaan uusi setti
                                Ootko saanut yhteyttä mihinkään autoon? Eli softa ja kaapeli on kunnossa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎