Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jegge
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 121
    • suomi

    Tervehdys
    Onko valistuneita arvauksia että mihin mahtaa tuollainen viitata "Brake signal inconsistent with wired signal" (luettu bmw scannerilla).
    Ongelma on että smg/ssg vaihteiston vikavalo syttyy vähän väliä mutta usein saattaa sammua kun painaa jarrua, laatikko kuitenkin toimii aina yleensä täydellisesti paitsi toisinaan tuntuu että auto alkaa rajoittamaan nopeutta.
    Yllämainittu viesti on mielestäni ainoa joka uusiutuu.
    Laatikko on muutama 10tkm:ä aiemmin uusittu joten ihan ei vielä viitsisi hanskoja sen suhteen tiskiin heittää.
    e21 315, e46 330ci, f33 420

    Comment

    • Enliz
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 1503
      • Espoo

      Originally posted by Muurahainen View Post
      104 ja 106 on pakopuolen koodeja.
      103 ja 105 imupuolelta.

      Joten kyllä pakopuolen anturi.
      Ok thx!
      now: Mercedes Benz 350e AMG
      ex: f30 320i M-Sport
      ex: e46 320i M-Sport II
      ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
      ex: e36 316i Compact
      ex: e39 530i M-Sport
      ex: e46 320Cd M-Sport II

      Comment

      • t0mpp4
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 275
        • Pori



        Tollasta koodia pukkaa 2002 vuoden e39 jossa dsc ei siis toimi, vaan on pois päältä kokoajan. Kokeiltiin tuon esipaine pumpun johdon liitin putsata ja annettiin siinä samalla pumpulle virtaa niin ainakin nätillä äänellä pumppu itse pyörii. Mistähän päin seuraavaksi tutkimaan? ABS ja muut toimii hyvin eli siis pelkkä dsc on poissa pelistä. Ekana iltana kun vika ilmeni oli myös ABS hetken pois toiminnasta, mutta seuraavana aamuna DSC oli enää ainoa joka jäi kiukuttelemaan ja on siitä asti ollut pois pelistä. Vikakoodien nollaus ei tee mitään vaan sama koodi ilmestyy heti uusiksi.
        Höntsä kompakti

        Comment

        • aaape
          BTCF Member
          • Aug 2009
          • 615
          • Muaninka

          tupla
          Last edited by aaape; 27-02-2015, 17:21. Reason: tupla
          e36 328i turbo (95)
          vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
          e30 316 (m30)(87) projekti

          EX.
          e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

          Comment

          • aaape
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 615
            • Muaninka

            Click image for larger version

Name:	20150227_163852.jpg
Views:	1
Size:	30.8 KB
ID:	4832003mistähän lähtis vikaa kaivelemaan valojen ohjaukesesta antaa kuvan mukaiset koodit. auto e61 aktiivi xenoneilla
            e36 328i turbo (95)
            vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
            e30 316 (m30)(87) projekti

            EX.
            e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

            Comment

            • nixmos
              Newbiemmer
              • May 2014
              • 10
              • Finland

              Terve,
              Pitäisi käyttää auto katsastuksessa kohtapuolin ja tarkistin koodit niin antoi tälläsen:
              radiator shutter / Radiator blind top / Kuehlerjalousie, top
              Code: 2F11
              Eli noi "läpät" ovat kiinni vissiinkin koko ajan, luulisi jo näillä säillä aukeavan myös? Saako niitä sillain että pysyvät auki aina?
              Välillä antaa herjaa tälläsestä :
              DeNOx catalyst sulfuric / Intelligent battery sensor
              Code: 30EA
              Mutta lähtee usein pois kon antaa motarilla kaasua.

              Toi radiator shutter ei varmaan katsastusmiestä kiinnosta? vai? Mutta toisesta varmasti hylsy napsahtaa, eikö? täytyy vaan heittää pikku lenkki ennen katsastusta.

              Comment

              • Mad_Mike
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 177
                • Oulun seutu

                530IA-02 Automaatti sekoilee

                Moro. Laatikko "nytkähtää" 3->4 vaihtaessa. Tekee tätä eteenkin kylmällä koneella ja matalilla kierroksilla. Öljynmäärä tarkistettu ok. Adaptaatiot nollattiin n.1kk sitten ja silloin ongelma poistui päiväksi ja alkoi pikkuhiljaa palaamaan. Tänään nollattiin adaptaatiot ja ongelma taas poistui... ja samalla löytyi seuraavat vikakoodit, oisko kellään tietoa mitä nuo tarkoittaa??
                Vika alkoi n.2kk sitten kun puhallin remontin jälkeen, tuolloin oli akunkenkä irti noin pari tuntia Click image for larger version

Name:	VIKA.jpg
Views:	2
Size:	31.0 KB
ID:	4832104

                Edit: Vika oli ABS ohjausyksikössä.
                Last edited by Mad_Mike; 06-07-2016, 11:18. Reason: Vian aiheuttaja löytyi
                530XD LCI M-Sport

                ex E39 530iA M-Sport
                ex E39 530dAT

                Comment

                • Enliz
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 1503
                  • Espoo

                  Vieläkin ko. vika vaivaa.

                  - Vanos tiivisteet vaihdettu
                  - Imuvuodot tarkistettu
                  - Pakopuolen anturi vaihdettu

                  Ideoita? Vanoksen solenoidi? :think


                  now: Mercedes Benz 350e AMG
                  ex: f30 320i M-Sport
                  ex: e46 320i M-Sport II
                  ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                  ex: e36 316i Compact
                  ex: e39 530i M-Sport
                  ex: e46 320Cd M-Sport II

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    Solenoidi tai vanos takertelee mekaanisesti.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • Enliz
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 1503
                      • Espoo

                      Originally posted by suppari View Post
                      Solenoidi tai vanos takertelee mekaanisesti.
                      Vanoksen huollon jälkeen alkoi nuo vikakoodit 104/106. Avaatko hiukan mitä tarkoitat tuolla takertelulla, ja syitä mikä tän aiheuttaisi? Voiko vanoksen kasauksessa jokin oleellinen jäädä tekemättä? Entäs tuo solenoidi, jotain videoita yms kattelin että riittäisi että putsaa?



                      En itse huoltanut tuota vanosta, vaan annoin korjaamon tehdä. Hiukan kierrokset on normaalia alempana, ja vikakoodi kokoajan päällä.
                      Last edited by Enliz; 31-03-2015, 22:48.
                      now: Mercedes Benz 350e AMG
                      ex: f30 320i M-Sport
                      ex: e46 320i M-Sport II
                      ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                      ex: e36 316i Compact
                      ex: e39 530i M-Sport
                      ex: e46 320Cd M-Sport II

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        Jos ilmaantui korjaamon jäljiltä, niin veisin takaisin.
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • Enliz
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 1503
                          • Espoo

                          Originally posted by suppari View Post
                          Jos ilmaantui korjaamon jäljiltä, niin veisin takaisin.
                          Jep, pitääkin viedä. Lähinnä ajattelin jos jollekki ilmenee vastaavaa niin osais sanoo missä mättää.. :think

                          Palaan aiheeseen kun syy selviää.
                          now: Mercedes Benz 350e AMG
                          ex: f30 320i M-Sport
                          ex: e46 320i M-Sport II
                          ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                          ex: e36 316i Compact
                          ex: e39 530i M-Sport
                          ex: e46 320Cd M-Sport II

                          Comment

                          • walde
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 947
                            • Melkein Espoo

                            Originally posted by Enliz View Post
                            Jep, pitääkin viedä. Lähinnä ajattelin jos jollekki ilmenee vastaavaa niin osais sanoo missä mättää.. :think

                            Palaan aiheeseen kun syy selviää.
                            Eikös tuo vikakoodi 104 ollut aiempien postaustesi mukaan ongelmana jo ennen VANOS tiivisteiden vaihtoa? Uskoisin, että ongelma oli alunperinkin muualla, toki tiivisteet on hyvä vaihtaa, mutta tuskin tätä ongelmaa aiheuttivat. Itse lähtisin tarkastelmaan solenoidiventtiilin toimintaa (PWM ohjaussignaalia ja virrankulutusta) sekä tutkimaan tuleeko venttilin taakse ylipäätään riittävä öljynpaine / pääseekö se venttiilin kautta sylinteriin.
                            E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                            F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                            Comment

                            • Enliz
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 1503
                              • Espoo

                              Originally posted by walde View Post
                              Eikös tuo vikakoodi 104 ollut aiempien postaustesi mukaan ongelmana jo ennen VANOS tiivisteiden vaihtoa? Uskoisin, että ongelma oli alunperinkin muualla, toki tiivisteet on hyvä vaihtaa, mutta tuskin tätä ongelmaa aiheuttivat. Itse lähtisin tarkastelmaan solenoidiventtiilin toimintaa (PWM ohjaussignaalia ja virrankulutusta) sekä tutkimaan tuleeko venttilin taakse ylipäätään riittävä öljynpaine / pääseekö se venttiilin kautta sylinteriin.
                              Ei ollut vikakoodia / vikaa ennen vanoksen tiivisteiden vaihtoa. En vain ollut postauksessa näköjään maininnut tuota. :think

                              Ok, kiitos tiedoista.
                              now: Mercedes Benz 350e AMG
                              ex: f30 320i M-Sport
                              ex: e46 320i M-Sport II
                              ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                              ex: e36 316i Compact
                              ex: e39 530i M-Sport
                              ex: e46 320Cd M-Sport II

                              Comment

                              • asis
                                BTCF Member
                                • Mar 2009
                                • 1138
                                • Joensuu

                                Auto on E39 540iA M62B44TU moottorilla.

                                7D/43 - Signal, temperature sensor, radiator outlet

                                Tuollainen koodi. Eli jostain lämpötila-anturista on herja, mutta mistä?

                                72/01 - Signal, camshaft position sensor, bank 2

                                Tuo taasen on nokan anturi, mutta kumpaa puolta tuo bank 2 tarkoittaa?
                                E39 540iA M-Sport Imolarot II
                                E36 323i touring
                                Volvo V70 2.4D mk3
                                Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                                Honda Civic 1.4 4d ES
                                Chevy Caprice Classic
                                ex:
                                E32 730iA
                                E39 528i Calypsorot metallic
                                E36 325i x2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎