Auto 318 e46 vuosimallia 2002 ja N42B20.Sytyttää vikavalon moottoritie ajossa n.20km ajon jälkeen ja antaa koodia P0420 01/01.Jotkut sanonut katti rikki mutta ei varmuudella.Katselin noita tarvike katteja osa ei käy obdII ja osa käy niin mikä ero niillä on?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topic II
Collapse
X
-
E46:ssa ei toimi puhalluksen ohjaus, puhaltaa vain lasille.
Antoi viisi koodia ilmastoinnin ohjainlaitteelta:
-0202 Jalkatilan läpän säätömoottori, Maavuoto
-0302 Sisäkiertoläppien säätömoott. vasen, maavuoto
-0402 sisäkiertoläppien säätömoott. oikea, maavuoto
-0102 Huurteenpostoläppien säätömoottori, maavuoto
-0002 Ilmantuloläppien säätömoottori, maavuoto
Eli kaikki säätömoottorit ovat oikosulussa maihin? Ja kaikki vaihtoon vai miten lähdetään purkamaan? Tulkitsenko nyt oikein?
Edit: selvisikin, että ohjauspaneelista lähtevä johtosarjan liitin on syytä tarkistaa. Tuntuukin hieman käsittämättömältä, että kaikki moottorit olisivat samaan aikaan hajonneet. Eiköhän vika löydy tuosta IHKA:sta, aloitan siis siitä.Last edited by nordi; 18-07-2017, 19:10.
Comment
-
-
Originally posted by zeniitti View PostTuli pitkästä aikaa lähipiiriin bmw ja nyt 318i 87kW (M43B19) tuntuu vähän ponnettomalta. Kylmänä tuntuu vähän röpöttävältä ja melkein sammuu kun antaa kierroksia. Sitten käynti paranee, mutta tuntuu kuin tehot uupuisi. Toinen termari juuri vaihdettiin ja ilmeisesti tulpatkin menee vaihtoon.
Vikakoodi 141 tais tulla inpalla näkyviin, mutta moottorin vikavalo ei pala.
Mistä lähtis etsimään syyllistä?
Samalla myös 4 sylinterin käynti näytti huonolta livedatalla.E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
E90 335i 93CB
Elikkäs heittää 93CB vikakoodia airbagistä. B-pilarin törmäysanturi on tutkittu ja kokeiltu vaihtaa kuskin ja hantin antureita ristiin ja edelleen samalla puolella ongelma. Onkohan oikein johtovikaa vai vika jossain muualla?
93CB - B-pilarin turvatyynyn anturi, oikea puoli (X-suunta)
- katkonainen
- Oikosulku maadoitukseenLast edited by Tony0; 22-08-2017, 16:35.
Comment
-
-
Originally posted by Koistiloinen View PostPoistatin hiukkassuodattimen ja tämmöiset vikakoodit tuli inpalla.
4180
483A
41F0
Uutta aikaa odotellessa että saa vikakoodit pois jollain ohjelmalla. Osaako kukaan tulkitan nuita vikakoodeja koska itselle jäi epäselväksi?
Autona tosiaan E90 320d xdrive.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEikös inpassa lue ihan selkokielelläkin noista jotain?
Tosisan netistä vähän etsittyäni löysin 4180 ja 41F0 selitykset mutta 483A en löytänyt selitettä.
Pitää tutkia lisää kun läppärin ääreen pääsen.
Tuo koodi 4180 vaikutti jotenkin oudolta koska se ei liittynyt hiukkassuodattimen vaan turbon ohjaukseen jos oikein ymmärsin, osaatteko sanoa miten se on mahdollista kun kyseiseen vekottimeen ei koko DPF poiston aikana ole koskettu?
Comment
-
-
Originally posted by Koistiloinen View PostSaattaapa lukeakkin itse inpan sen juuri asennettua niin en oo vielä kerenny perehtyä sen kummemmin että missä siellä ne oisi lukenut.
Tosisan netistä vähän etsittyäni löysin 4180 ja 41F0 selitykset mutta 483A en löytänyt selitettä.
Pitää tutkia lisää kun läppärin ääreen pääsen.
Tuo koodi 4180 vaikutti jotenkin oudolta koska se ei liittynyt hiukkassuodattimen vaan turbon ohjaukseen jos oikein ymmärsin, osaatteko sanoa miten se on mahdollista kun kyseiseen vekottimeen ei koko DPF poiston aikana ole koskettu?
Noilla koodeilla on hankala tutkiskella oikeastaan mitään kun menee googlella hakemiseksi ja sieltäkin tulee välillä ihan mitä sattuu vastauksia.
Inpalla voi nollailla noita vikakoodejakin joten kannattaa varmaan katsoa mitä jää jäljelle kerta nollauksen jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostNo ne lukevat aina siinä samassa kohdassa missä tuo vikakoodikin.
Noilla koodeilla on hankala tutkiskella oikeastaan mitään kun menee googlella hakemiseksi ja sieltäkin tulee välillä ihan mitä sattuu vastauksia.
Inpalla voi nollailla noita vikakoodejakin joten kannattaa varmaan katsoa mitä jää jäljelle kerta nollauksen jälkeen.
Nollaamalla jää vikakoodit 4180 ja 483A, varsinkin tuo 483A olisi hyvä tietää mutta mistään ei löydy että tuollaista koodia olisi edes olemassa nii jos joku fiksumpi osaisi kertoa.
41FO liittyy flektiin mutta se ei ole nyt niin akuutti kuin nämä muut ja se lähtee vikakoodien nollauksella aina joksikin aikaa.
Ilmaantui myös uusi vikakoodi 4C5E tämä liittyy hiukkassuodattimen mikä on ihan loogista tässä tilanteessa ja lähti pois nollaamalla.
Comment
-
-
Originally posted by Koistiloinen View PostJaa a nyt on kyllä pakko sanoo että mitään selitettä inpassa ei lukenut vikakoodeille, tiedä sitten onko sinulla erinlainen inpa nii siinä näkee mutta tuossa ei.
Nollaamalla jää vikakoodit 4180 ja 483A, varsinkin tuo 483A olisi hyvä tietää mutta mistään ei löydy että tuollaista koodia olisi edes olemassa nii jos joku fiksumpi osaisi kertoa.
41FO liittyy flektiin mutta se ei ole nyt niin akuutti kuin nämä muut ja se lähtee vikakoodien nollauksella aina joksikin aikaa.
Ilmaantui myös uusi vikakoodi 4C5E tämä liittyy hiukkassuodattimen mikä on ihan loogista tässä tilanteessa ja lähti pois nollaamalla.
Comment
-
-
INPA:ssa on myös mahdollista lukea kaikilta yksiköiltä koodit kerralla, jolloin ei tule selityksiä. Eli mene moottorinohjaukseen ja lue sieltä koodit. Silloin tulee selitykset.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
En tiedä kuuluuko E38 kyssärilankaan vai enemmänkin tänne, laitan nyt tänne...
E38 -97 750ial puskee seuraavanlaista koodia pihalle:
ABS/ASC puolella: https://imgur.com/a/W8fmh
tähän saattaa liittyä se, että välillä ACS(DSC)/ABS valot syttyvät päälle etenkin kun hieman liikahtaa ja painaa jarrua. Joskus joutokäynnillä nuo valot saataat ilmestyä ja hävitä myös itsekseen, liikkeellä tulevat takaisin (kaikki abs sensorit näyttävät järkeviä lukemia pyöränopeuksille). Tuo vikakoodi ei aina ilmesty inpan puolelle vaikka nuo varoitusvalot mittaristoon syttyisikin.. :think
EML puolella nämä kaksi koodia uusiutuivat nollauksen jälkeen:
Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.
Auto tuli hankittua jarruvikaisena, myyjän mukaan autosta oli pamahtanut jarruputket, tämän seurauksena jarru- ja tasonsäädön putket oli kuulemma uusittu, uudet jarrulevyt ja hilppeet joka nurkkaan. Abs pre charge pump (pumppu, joka sijaitsee j.tehostajan vieressä) on kuulemma vaihdettu ja abs yksikkö samalla. Ilmaus ei kuulemma onnistunut ja sen takia kuulemma tekee tuota, noh mene ja tiedä. Jarrut toimivat kuitenkin normaalisti ABS herjaa lukuunottamatta.
Autossa oli myös engine faislafe prog., mutta sen sain vikakoodien nollauksella pois, tämän jälkeen ei ole tullut takaisin.
DME puolelle en pääse lukemaan mitään, vaan antaa seuraavanlaisia herjoja:
Last edited by Nutcase; 07-09-2017, 21:11.
Comment
-
-
-99 320ciA seissyt muutaman viikon ja sinä aikana oli syttyny mittaristoon keltasella ABS jne valit ja antoi vikakoodin "95 CAN Wheel speeds"...tulee välittömästi uudestaan vaikka yrittää nollata. Livedataa kun katteli "wheel sensoreista" kun liikutteli vähän autoa tallissa niin kaikista tuli sama nopeus ja menivät myös nollaan kun oli paikallaan...
Yritin vähän googlettaa mutta ei viä löytyny vastausta. Mihin vikaan tuo koodi viittais ja miten kannattaa lähtee eteneen? Käytössä Launch-vikakoodinlukulaite...
Comment
-
-
Auto e46 320i -02 (M54) herjaa seuraavaa:
INPA:
P0120 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch A Circuit Malfunction
DELPHI:
78 -Epäuskottavuus, kaasu- ja jarrupolkimet
Onko kaasuläppäkotelo tai kaasupoljin vaihdettava vai mitä meinaa? Riittääkö tässä joku kalibrointi?
EDIT: Resetoin kaasupolkimen youtuben ohjeen mukaan (https://www.youtube.com/watch?v=RmGvLUlu67M) ...meni 10 sekuntia hommaan ja potkua tuli fiiliksen mukaan ehkä 40hv ja vääntöä 40Nm lisää.Ajoin motaria 120kmh ja kulutus oli noin 8L. Aikasemmin se veti 9,5-10L. Kuulostaa tarulta, mutta näin kävi. En tiedä mikä siellä oli vialla, mutta vikakoodejakaan ei enää tullut tämän jälkeen. Olisiko jollakin tähän selitys?
Last edited by kt10734; 16-10-2017, 22:20.
Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...
Comment
-
Comment