Mutta tuo 2.5bar on kyllä liian vähän tuon kokoseen renkaseen. Nosta vain lähelle kolmea, niin ei tarvi keväällä ihmetellä miksi ainakin vetävät pyörät ovat kuluneet keskeltä..
Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Talvellaha periaatteessa pitäis pitää enemmän painetta, koska pakkasella paine laskee. Mutta itse olen käyttänyt kesät talvet samoja paineita, e39:n alla kesällä 235/40R18 ja talvella 235/45R17 ja 3.0bar.
Mutta tuo 2.5bar on kyllä liian vähän tuon kokoseen renkaseen. Nosta vain lähelle kolmea, niin ei tarvi keväällä ihmetellä miksi ainakin vetävät pyörät ovat kuluneet keskeltä..
-
Tuli autoon (kokonaismassa n. 1800kg) vähän erikoisenkokoiset talvirenkaat alle (ainakin mulle, joka muistaa vielä ajan kun 14" oli iso vanne), kun sattui niin sopivasti saamaan. Mietin noita paineita vaan, kun kesärenkaissa yleinen trendi on pitää aika isojakin paineita, niin ulottuuko tuo myös talvirenkaisiin?
Eli Nokian kitkat koossa 225/40/18 kyseessä. Laitettiin nyt 2,5bar kaikkiin. Lieneekö sopiva? :think
Ajoneuvokohtaiset painesuositukset vakiokoon (215/45/17) renkaille tuohon autoon ovat 2,3 eteen ja 2,2 taakse.
Leave a comment:
-
Hah... Eihän nuo kumit kestä takana ku 20-40tkm... En ihan allekirjoita tuota alustakulmien "nuukuutta" Kerran vuosia sitten oli takaa ylemmät takatukivarret ihan paskana ja toinen uusi takanen kuluin 2kk ajon jälkeen puhki
. Eikä se tuntunut ajossa vielä pahasti...
Leave a comment:
-
Originally posted by zener View PostTässä tapauksessa kuitenkin tuo Goodride on se avainsana vetelyyn ja huonoon ajettavuuteen.
Ääni tälle myös. Itsellä oli edellä bridgestone potenzat ja takana nokian hakka blackit. Auto oli juuri ylläkuvatulla tavalla hengenvaarallinen ohituksissa. Nyt hakka blackit edessä ja takana ja taas mennään kuin kiskoilla...
Leave a comment:
-
Tässä tapauksessa kuitenkin tuo Goodride on se avainsana vetelyyn ja huonoon ajettavuuteen.
Leave a comment:
-
Originally posted by TAP View PostEn jaksanut kaikkia lukea kun niin pitkät pätkät. Mutta mulla e39 vetelee ihan pirusti. Tilasin ebay kaikki uudet tukivarret ja raidetangot yms ja ne on vaihdettu ja nelipyöräsuunnattu ja kaikki kulmat ovat ohjearvojen sisällä. Mutta vetelee niin pirusti ja on keskialueella todella rauhaton ajettava. Missä vika, autolla on kuitenkin jo kärrätty 540tkm. Takakelkan puslat näyttäisi olevan suht ok, mutta voiko hammastanko olla kulunut ja siitä johtua, Tiukkasin jo vähän sitä "taikamutteria"Siis sehän ei kerro mitään ovatko kulmasti oikeat 18” rengastukselle jos ovat vain tehtaan antaman toleranssialueen sisällä?Originally posted by TAP View Post235/40x18 goodride... tuommoisilla ajellu jo jotai 250tkm
Ja nyt asia on pahentunut. onhan nuo nyt aika kuluneet edessä mutta voike se vaikuttaa noin paljon. Emännän S60 volvo menee kun juna oli renkaat mitä vaan. Takakelkan puslia 2 kpl vaihdoin joskus 250tkm kohdalla... ihan turhaan...
Ne voivat silti olla ihan mitä tahansa ja tässä tapauksessa ”sylttytehdas” löytyy varmastikkin juuri vääristä alustakulmista.
Eli mitähän ne ovat tällä hetkellä oikeasti?
Leave a comment:
-
235/40x18 goodride... tuommoisilla ajellu jo jotai 250tkmOriginally posted by Risto113 View PostJos olisit edes pari sivua jaksanut perehtyä, tietäisit, että renkaalla ja sen koolla on suuri merkitys.
Eli, mitkä kumit, mikä koko, ja miten kuluneet?
(jos takakelkan kumit on ajettu 500+ tkm, ei ne näytä "ihan ok:lta" kunhan ne irroittaa ja näkee totuuden...)
Ja nyt asia on pahentunut. onhan nuo nyt aika kuluneet edessä mutta voike se vaikuttaa noin paljon. Emännän S60 volvo menee kun juna oli renkaat mitä vaan. Takakelkan puslia 2 kpl vaihdoin joskus 250tkm kohdalla... ihan turhaan...
Leave a comment:
-
Jos olisit edes pari sivua jaksanut perehtyä, tietäisit, että renkaalla ja sen koolla on suuri merkitys.Originally posted by TAP View PostEn jaksanut kaikkia lukea kun niin pitkät pätkät. Mutta mulla e39 vetelee ihan pirusti. Tilasin ebay kaikki uudet tukivarret ja raidetangot yms ja ne on vaihdettu ja nelipyöräsuunnattu ja kaikki kulmat ovat ohjearvojen sisällä. Mutta vetelee niin pirusti ja on keskialueella todella rauhaton ajettava. Missä vika, autolla on kuitenkin jo kärrätty 540tkm. Takakelkan puslat näyttäisi olevan suht ok, mutta voiko hammastanko olla kulunut ja siitä johtua, Tiukkasin jo vähän sitä "taikamutteria"
Eli, mitkä kumit, mikä koko, ja miten kuluneet?
(jos takakelkan kumit on ajettu 500+ tkm, ei ne näytä "ihan ok:lta" kunhan ne irroittaa ja näkee totuuden...)
Leave a comment:
-
e39 530 DAT -00 vetely
En jaksanut kaikkia lukea kun niin pitkät pätkät. Mutta mulla e39 vetelee ihan pirusti. Tilasin ebay kaikki uudet tukivarret ja raidetangot yms ja ne on vaihdettu ja nelipyöräsuunnattu ja kaikki kulmat ovat ohjearvojen sisällä. Mutta vetelee niin pirusti ja on keskialueella todella rauhaton ajettava. Missä vika, autolla on kuitenkin jo kärrätty 540tkm. Takakelkan puslat näyttäisi olevan suht ok, mutta voiko hammastanko olla kulunut ja siitä johtua, Tiukkasin jo vähän sitä "taikamutteria"
Leave a comment:
-
Katsos vaan, en huomannut edittiä.Originally posted by jms1601 View PostLueppa Hemi Jiibeen viimeinen viesti huolella
Jep, eli itsellä tänään vaihdettu Pirellit, joissa ilmeisesti jotain vikaa, Hankookkeihin ja vetely loppui oman auton osalta täysin. Ero on kuin yöllä ja päivällä ja rengasäänet pieneni samalla huomattavasti
Kulmat on jotakuinkin kohdallaan kun menee nyt suoraan eikä tosiaankaan vetele enään http://1drv.ms/1So4sD2
Ei niissä Pirelleissä ole varmastikkaan ollut muuta vikaa kuin että ne on Pirellit, eli uraherkkyyden synonyymit.
Leave a comment:
-
Lueppa Hemi Jiibeen viimeinen viesti huolellaOriginally posted by Hemi View PostNo, kuinka kävi?
Jep, eli itsellä tänään vaihdettu Pirellit, joissa ilmeisesti jotain vikaa, Hankookkeihin ja vetely loppui oman auton osalta täysin. Ero on kuin yöllä ja päivällä ja rengasäänet pieneni samalla huomattavasti
Kulmat on jotakuinkin kohdallaan kun menee nyt suoraan eikä tosiaankaan vetele enään http://1drv.ms/1So4sD2
Leave a comment:
Leave a comment: