memebuy23buy

Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JermuS
    replied
    Talvellaha periaatteessa pitäis pitää enemmän painetta, koska pakkasella paine laskee. Mutta itse olen käyttänyt kesät talvet samoja paineita, e39:n alla kesällä 235/40R18 ja talvella 235/45R17 ja 3.0bar.

    Mutta tuo 2.5bar on kyllä liian vähän tuon kokoseen renkaseen. Nosta vain lähelle kolmea, niin ei tarvi keväällä ihmetellä miksi ainakin vetävät pyörät ovat kuluneet keskeltä..

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Tuli autoon (kokonaismassa n. 1800kg) vähän erikoisenkokoiset talvirenkaat alle (ainakin mulle, joka muistaa vielä ajan kun 14" oli iso vanne), kun sattui niin sopivasti saamaan. Mietin noita paineita vaan, kun kesärenkaissa yleinen trendi on pitää aika isojakin paineita, niin ulottuuko tuo myös talvirenkaisiin?

    Eli Nokian kitkat koossa 225/40/18 kyseessä. Laitettiin nyt 2,5bar kaikkiin. Lieneekö sopiva? :think

    Ajoneuvokohtaiset painesuositukset vakiokoon (215/45/17) renkaille tuohon autoon ovat 2,3 eteen ja 2,2 taakse.

    Leave a comment:


  • TAP
    replied
    Hah... Eihän nuo kumit kestä takana ku 20-40tkm... En ihan allekirjoita tuota alustakulmien "nuukuutta" Kerran vuosia sitten oli takaa ylemmät takatukivarret ihan paskana ja toinen uusi takanen kuluin 2kk ajon jälkeen puhki . Eikä se tuntunut ajossa vielä pahasti...

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Warra View Post
    Vai meinataanko tässä että kyseisen merkkisillä ja mallisilla kumeilla on rullattu yhteensä tuon verran putkeen.. Tuskin yksikään rengassarja kestää 250tkm ajoa.
    No tuota tarkoitinkin (hymynaamalla...)

    Leave a comment:


  • Warra
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Varmasti alkaa noilla kilsoilla vetelemään...
    Vai meinataanko tässä että kyseisen merkkisillä ja mallisilla kumeilla on rullattu yhteensä tuon verran putkeen.. Tuskin yksikään rengassarja kestää 250tkm ajoa.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by TAP View Post
    235/40x18 goodride... tuommoisilla ajellu jo jotai 250tkm
    Varmasti alkaa noilla kilsoilla vetelemään...

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Tässä tapauksessa kuitenkin tuo Goodride on se avainsana vetelyyn ja huonoon ajettavuuteen.

    Ääni tälle myös. Itsellä oli edellä bridgestone potenzat ja takana nokian hakka blackit. Auto oli juuri ylläkuvatulla tavalla hengenvaarallinen ohituksissa. Nyt hakka blackit edessä ja takana ja taas mennään kuin kiskoilla...

    Leave a comment:


  • jms1601
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Tässä tapauksessa kuitenkin tuo Goodride on se avainsana vetelyyn ja huonoon ajettavuuteen.
    Varsinki jos etupää kulunut.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Tässä tapauksessa kuitenkin tuo Goodride on se avainsana vetelyyn ja huonoon ajettavuuteen.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by TAP View Post
    En jaksanut kaikkia lukea kun niin pitkät pätkät. Mutta mulla e39 vetelee ihan pirusti. Tilasin ebay kaikki uudet tukivarret ja raidetangot yms ja ne on vaihdettu ja nelipyöräsuunnattu ja kaikki kulmat ovat ohjearvojen sisällä. Mutta vetelee niin pirusti ja on keskialueella todella rauhaton ajettava. Missä vika, autolla on kuitenkin jo kärrätty 540tkm. Takakelkan puslat näyttäisi olevan suht ok, mutta voiko hammastanko olla kulunut ja siitä johtua, Tiukkasin jo vähän sitä "taikamutteria"
    Originally posted by TAP View Post
    235/40x18 goodride... tuommoisilla ajellu jo jotai 250tkm Ja nyt asia on pahentunut. onhan nuo nyt aika kuluneet edessä mutta voike se vaikuttaa noin paljon. Emännän S60 volvo menee kun juna oli renkaat mitä vaan. Takakelkan puslia 2 kpl vaihdoin joskus 250tkm kohdalla... ihan turhaan...
    Siis sehän ei kerro mitään ovatko kulmasti oikeat 18” rengastukselle jos ovat vain tehtaan antaman toleranssialueen sisällä?
    Ne voivat silti olla ihan mitä tahansa ja tässä tapauksessa ”sylttytehdas” löytyy varmastikkin juuri vääristä alustakulmista.

    Eli mitähän ne ovat tällä hetkellä oikeasti?

    Leave a comment:


  • TAP
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    Jos olisit edes pari sivua jaksanut perehtyä, tietäisit, että renkaalla ja sen koolla on suuri merkitys.

    Eli, mitkä kumit, mikä koko, ja miten kuluneet?
    (jos takakelkan kumit on ajettu 500+ tkm, ei ne näytä "ihan ok:lta" kunhan ne irroittaa ja näkee totuuden...)
    235/40x18 goodride... tuommoisilla ajellu jo jotai 250tkm Ja nyt asia on pahentunut. onhan nuo nyt aika kuluneet edessä mutta voike se vaikuttaa noin paljon. Emännän S60 volvo menee kun juna oli renkaat mitä vaan. Takakelkan puslia 2 kpl vaihdoin joskus 250tkm kohdalla... ihan turhaan...

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Originally posted by TAP View Post
    En jaksanut kaikkia lukea kun niin pitkät pätkät. Mutta mulla e39 vetelee ihan pirusti. Tilasin ebay kaikki uudet tukivarret ja raidetangot yms ja ne on vaihdettu ja nelipyöräsuunnattu ja kaikki kulmat ovat ohjearvojen sisällä. Mutta vetelee niin pirusti ja on keskialueella todella rauhaton ajettava. Missä vika, autolla on kuitenkin jo kärrätty 540tkm. Takakelkan puslat näyttäisi olevan suht ok, mutta voiko hammastanko olla kulunut ja siitä johtua, Tiukkasin jo vähän sitä "taikamutteria"
    Jos olisit edes pari sivua jaksanut perehtyä, tietäisit, että renkaalla ja sen koolla on suuri merkitys.

    Eli, mitkä kumit, mikä koko, ja miten kuluneet?
    (jos takakelkan kumit on ajettu 500+ tkm, ei ne näytä "ihan ok:lta" kunhan ne irroittaa ja näkee totuuden...)

    Leave a comment:


  • TAP
    replied
    e39 530 DAT -00 vetely

    En jaksanut kaikkia lukea kun niin pitkät pätkät. Mutta mulla e39 vetelee ihan pirusti. Tilasin ebay kaikki uudet tukivarret ja raidetangot yms ja ne on vaihdettu ja nelipyöräsuunnattu ja kaikki kulmat ovat ohjearvojen sisällä. Mutta vetelee niin pirusti ja on keskialueella todella rauhaton ajettava. Missä vika, autolla on kuitenkin jo kärrätty 540tkm. Takakelkan puslat näyttäisi olevan suht ok, mutta voiko hammastanko olla kulunut ja siitä johtua, Tiukkasin jo vähän sitä "taikamutteria"

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jms1601 View Post
    Lueppa Hemi Jiibeen viimeinen viesti huolella
    Jep, eli itsellä tänään vaihdettu Pirellit, joissa ilmeisesti jotain vikaa, Hankookkeihin ja vetely loppui oman auton osalta täysin. Ero on kuin yöllä ja päivällä ja rengasäänet pieneni samalla huomattavasti
    Kulmat on jotakuinkin kohdallaan kun menee nyt suoraan eikä tosiaankaan vetele enään http://1drv.ms/1So4sD2
    Katsos vaan, en huomannut edittiä.

    Ei niissä Pirelleissä ole varmastikkaan ollut muuta vikaa kuin että ne on Pirellit, eli uraherkkyyden synonyymit.

    Leave a comment:


  • jms1601
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    No, kuinka kävi?
    Lueppa Hemi Jiibeen viimeinen viesti huolella
    Jep, eli itsellä tänään vaihdettu Pirellit, joissa ilmeisesti jotain vikaa, Hankookkeihin ja vetely loppui oman auton osalta täysin. Ero on kuin yöllä ja päivällä ja rengasäänet pieneni samalla huomattavasti
    Kulmat on jotakuinkin kohdallaan kun menee nyt suoraan eikä tosiaankaan vetele enään http://1drv.ms/1So4sD2

    Leave a comment:

Working...
X