Announcement

Collapse
No announcement yet.

Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonne
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 248
    • Rusko

    kalikka osui

    [QUOTE=Hemi;991018]No justiinsa... Missähän kohtaa olen KIINALAISTA rengasta jollekkin suositellut tai sitä kehuskellut?
    Mihinkään muuhun ei noinkaan typerään provoyritykseen ole mitään sanomista.
    Toisaalta...mahtaako itselläsi olla ns."Kiinalaiinen lehmä" ojassa:
    [url]http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?p=721958#post721958[


    Sinä itse auot päätäsi täällä palstalla halpisrenkaiden puolesta laauturenkaita vastaan.
    Mihinkään KUNNOLLISEEN tutkimukseen tai testaukseen eivät väitteesi perustu. EIVÄT VARMASTI.
    Mitään et ole väitteidesi tueksi pystynyt esittämään.
    Omat mutu-sekoilusi riittävät näköjään kumoamaan maailman kalleimmat rengastestit ja itse LAATUvalmistajien suuret uhraukset testiratoineen.
    Väitätkö, että on olemassa jokin autolehtien ja rengasvalmistajien salaliitto kuluttajia vastaan ?
    Vaikuttaa siltä, että sinun arvomaailmassasi eläisimme yhä jossain 1960-luvun autonrengashelvetissä juuri siirtyneenä ristikudoskumeista vyörenkaisiin.

    Montako märkäasvalttitestiä väistökokeineen olet tehnyt ?
    Oletko selvittänyt mitään muitakaan rengastesteissä yleisesti tehtäviä kokeita?
    Millä otannalla ylipäätään olet päätynyt lopputulokseesi ?


    Näitä halpistavaroiden puolustelijoita on palstat täynnään.
    Joillakin kettu hihassa.
    Ei näemmä tämä rengasosastokaan pysy puhtaana paskanjauhajista.
    Suomi24:n öljy-ja rengaspalstat ovat täynnä samaa horinaa.

    Usein nämä horinat puetaan "kokemuksen" kaapuun.
    Mikä laulaen tulee, se tulee.

    BMW E39 M5, vm. 2002

    Comment

    • jonne
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 248
      • Rusko

      Toisaalta...mahtaako itselläsi olla ns."Kiinalaiinen lehmä" ojassa:
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....958#post721958[/QUOTE]



      Tuo viittaamasi toteamukseni oli tosiaankin vain tuonaikainen. Lyhyeen kokemukseen perustuva.
      Käsitykset ovat muuttuneet.
      Ratkaisevasti.

      Linkittämäsi viestini alla oleva rotla on käsittämätön.
      Mikä laulaen tulee, se tulee.

      BMW E39 M5, vm. 2002

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by jonne View Post
        No justiinsa... Missähän kohtaa olen KIINALAISTA rengasta jollekkin suositellut tai sitä kehuskellut?
        Mihinkään muuhun ei noinkaan typerään provoyritykseen ole mitään sanomista.
        Toisaalta...mahtaako itselläsi olla ns."Kiinalaiinen lehmä" ojassa:
        [url]http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?p=721958#post721958[


        Sinä itse auot päätäsi täällä palstalla halpisrenkaiden puolesta laauturenkaita vastaan.
        Mihinkään KUNNOLLISEEN tutkimukseen tai testaukseen eivät väitteesi perustu. EIVÄT VARMASTI.
        Mitään et ole väitteidesi tueksi pystynyt esittämään.
        Omat mutu-sekoilusi riittävät näköjään kumoamaan maailman kalleimmat rengastestit ja itse LAATUvalmistajien suuret uhraukset testiratoineen.
        Väitätkö, että on olemassa jokin autolehtien ja rengasvalmistajien salaliitto kuluttajia vastaan ?
        Vaikuttaa siltä, että sinun arvomaailmassasi eläisimme yhä jossain 1960-luvun autonrengashelvetissä juuri siirtyneenä ristikudoskumeista vyörenkaisiin.

        Montako märkäasvalttitestiä väistökokeineen olet tehnyt ?
        Oletko selvittänyt mitään muitakaan rengastesteissä yleisesti tehtäviä kokeita?
        Millä otannalla ylipäätään olet päätynyt lopputulokseesi ?


        Näitä halpistavaroiden puolustelijoita on palstat täynnään.
        Joillakin kettu hihassa.
        Ei näemmä tämä rengasosastokaan pysy puhtaana paskanjauhajista.
        Suomi24:n öljy-ja rengaspalstat ovat täynnä samaa horinaa.

        Usein nämä horinat puetaan "kokemuksen" kaapuun.
        täällä on kehuttu kumin normaali käyttöoiminaisuuksia... tietääkseni kukaan ei ole mainostanut ääritilanteiden toimintaa. oletko itse testannut nankangia, vai onko tämäkin täyttä paskan jauhamista?
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • jonne
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 248
          • Rusko

          käyttöominaisuus ?

          Originally posted by bemu2000 View Post
          täällä on kehuttu kumin normaali käyttöoiminaisuuksia... tietääkseni kukaan ei ole mainostanut ääritilanteiden toimintaa. oletko itse testannut nankangia, vai onko tämäkin täyttä paskan jauhamista?
          Mitä vitun käyttöominaisuuksia?
          Eikö esim. äkkijarrutus ja hirvenväistö ole käyttöominaisuuksia,
          vieläpä märällä asvaltilla joka on paskarenkaiden akilleenkantapää?
          Tulee mieleen käsite "käyttöauto" myynti-ilmoituksissa.

          Minä en ole VÄITTÄNYTKÄÄN testanneeni mitään.
          Ihmettelen vain miten joillakin riittää tietämystä laaturenkaiden huonoudesta ilman mitään tieteellisiä testejä.


          Edelleenkin:
          hämmästelen halpispaskojen puolustajien vaikuttimia tällä palstalla.

          Tässähän tämä tragedia on:
          Autoon ostetaan kelvottoman isot vanteet (varsinkin halkaisija, rahat loppuivat),
          sitten alkaa viuruaminen renkaiden hinnoista.
          Lopulta sorrutaan siihen, että väitetään kalliiden laaturenkaiden olevankin huonoja.

          Sillä lailla !
          Mikä laulaen tulee, se tulee.

          BMW E39 M5, vm. 2002

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by jonne View Post
            Mitä vitun käyttöominaisuuksia?
            Eikö esim. äkkijarrutus ja hirvenväistö ole käyttöominaisuuksia,
            vieläpä märällä asvaltilla joka on paskarenkaiden akilleenkantapää?
            Tulee mieleen käsite "käyttöauto" myynti-ilmoituksissa.

            Minä en ole VÄITTÄNYTKÄÄN testanneeni mitään.
            Ihmettelen vain miten joillakin riittää tietämystä laaturenkaiden huonoudesta ilman mitään tieteellisiä testejä.


            Edelleenkin:
            hämmästelen halpispaskojen puolustajien vaikuttimia tällä palstalla.

            Tässähän tämä tragedia on:
            Autoon ostetaan kelvottoman isot vanteet (varsinkin halkaisija, rahat loppuivat),
            sitten alkaa viuruaminen renkaiden hinnoista.
            Lopulta sorrutaan siihen, että väitetään kalliiden laaturenkaiden olevankin huonoja.

            Sillä lailla !
            täällä on kehuttu esim. nankangien äänettömyyttä, kulutuksen kestoa ja vetelemättömyyttä. eli siis mukavat ja halvat renkaat. mitä helvettiä sä oikeen vaahtoat ja mitä vittua se sua kiinnostaa, jos jollekin on auton ulkonäkö tärkeämpi, kuin ne järkevyys tekijät? onks sulla kotona ongelmia?

            nankangien testeistä en tiedä, mutta ainakin korealaiset kumhon halpis renkaat on pärjännyt testeissä paremmin kuin monet kalliit...
            Last edited by bemu2000; 20-07-2007, 02:09.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • jonne
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 248
              • Rusko

              mitä helvettiä sä oikeen vaahtoat ja mitä vittua se sua kiinnostaa, jos jollekin on auton ulkonäkö tärkeämpi, kuin ne järkevyys tekijät? onks sulla kotona ongelmia?

              Oletko psykologi vai oletko oikeasti kiinnostunut kotiongelmistani ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????
              Ok, "more show, not go"




              nankangien testeistä en tiedä, mutta ainakin korealaiset kumhon halpis renkaat on pärjännyt testeissä paremmin kuin monet kalliit...[/QUOTE]

              Missä testeissä, ja milloin ?






              Kritisoin yleisesti halpiskumeja joita varsinkin jobbarilässyttäjät kehuvat myydessään autoa johon on pultattu naurettavahalkaisijaiset vanteet myynninedistämismielessä.
              Mikä laulaen tulee, se tulee.

              BMW E39 M5, vm. 2002

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                Originally posted by jonne View Post
                Missä testeissä, ja milloin ? (Kumho)
                Kumhon renkaat löytyvät esim. Roadsport-luokan rengaslistalta, yhdessä mm. Michelinien, Continentalien, Dunlopien ym. kanssa. Samoin listalta löytyvät Hankookit, Yokohamat sekä Toyot. Kyllä tuokin jo kertoo jotain renkaiden toimivuudesta ihan radallakin sekä äärikäytöksessä. Nankangin kestävyyttä on täälläkin kritisoitu aika paljon, eli ei todellakaan ole mikään ratarengas, mutta menee hyvin silti normaalissa liikenteessä.

                Jos nyt itse tuijottelet jotain Tuulilasin ym. rengastestejä niin siellä tuntuu olevan oma lehmä ojassa, eli testin yleensä voittaa joku sponsoreista eli mainostajista. Huvittavintahan on se, että usein joku rengas voittaa lähes kaikki osa-alueet, mutta kakkoseksi jäänyt rankataan ykköseksi jollain ihme perusteella. Talvirenkaissa voittajaksi on usein selvinnyt Nokian (yllätys yllätys) rengas, vaikka muut renkaat ovat pärjänneet eri osa-alueilla sitä paremmin ja jotkut olivat jopa todenneet sen menettävän pidon vaarallisen nopeasti ja huomaamatta.

                Jos itse viitsit maksaa renkaasta kaksinkertaista hintaa nimen takia, niin ole hyvä vaan, mutta kun ne merkistä riippumatta sulavat alle parissa kesässä niin itse en viitsi maksaa tuplahintaa kulutustavarasta.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by jonne View Post
                  Mitä vitun käyttöominaisuuksia?
                  Eikö esim. äkkijarrutus ja hirvenväistö ole käyttöominaisuuksia,
                  vieläpä märällä asvaltilla joka on paskarenkaiden akilleenkantapää?
                  Määrittelisitkö mitä tarkoittaa "paskarengas"?
                  Erityisesti haluaisin kuulla FAKTAA(=ei mutua) kuinka monta metriä ja/tai sekuntia esim.223/35-19" Kumho Ku15 Ku19, Ku31, ecsta 712 tai
                  Nankang NS-2(muiden käyttöominaisuuksia ainakaan minä en ole kehunut?), on siis oikeasti noita mainitsemiasi "äkkijarrutuksessa ja hirvenväistössä" hitaampia=paskempia kuin sinun mielestäsi ns."ei paskarengas"?
                  Ilmeisesti on siis olemassa jokin rengasmerkki joka on absoluuttisesti kaikkia muita parempi, joka on siis testeillä selvitettävissä?
                  Nyt siis pitäisi sinulta löytyä sitä "faktaa" johon omat väitteesi perustat.
                  Jos ei löydy, niin kukahan tässä nyt mutuilee, varsinkin kun minulla nyt kuitenkin on kymmenien tuhansien kilometrien ajokokemukset mm.em.renkaista.
                  Onko sinulla kilometriäkään takana yhdelläkään em.renkaista tai 18"-19" Michelinillä, Pirellillä tai contilla?

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Toisaalta...kun tuossa katselee tuota Jonnen ajoneuvolistaa:

                    BMW 328i Touring 1996
                    Audi 80 1982
                    VW Passat TS 1975
                    VW 1600 TA 1973
                    Mc Cormick 624
                    Ford 5000
                    Fordson Dexta

                    ...niin miksi ihmeessä sinulla ei ole alla TM:n viimeisintä testivoittaja-autoa?
                    On kuitenkin 100% varma että listastasi ei löydy lähellekkään "jarrutuksessa ja hirvenväistössä" sellaista tuotetta johon suhteutettuna parempaa nykytuotetta ei löytyisi.
                    Miksi ihmeessä sinulla on alla e36 koppainen 80-luvulla suunniteltua tekniikkaa, kun esim:TM:n talvitesteistä löytyy huomattavasti "turvallisempiakin" tuotteita. Eli kukahan tässä nyt oikeasti on kaupallinen uhri?

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Testivoittajarenkaat on ihan hanurista. Michelin pilot primacyt oli 530d:ssä alla, auto meni kuin ajokoira kun oli pienikin ura tiessä. Nyttemmin Kumho Ecstat (ei muista numeroa), pidossa ei pysty sanomaan mitään eroa perstuntumalta mutta uraherkkyyttä ei enää ole yhtään ja ohjaus on tunnokkaampi. Löytyyhän niitä käyttökelvottomiakin renkaita, muttei kannata tuomita heti jos ei ole minkään markkinajätin rengas.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Aksa P
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 394
                        • Sawo

                        Omat kokemukset halppisrenkaista ovat aiemmin olleet aika positiiviset.

                        Semperitit sport direction tms. (235/45-17) oli ominaisuuksiltaan OK, mutta kului nopeasti. Cooperit sama koko oli aika Semperitien kaltaiset, mutta veteli urissa.

                        Nankangit NS-2 235/40 + 265/35-18 ovat todella hiljaiset ja mukavat, ei vetele yhtään, todella hitaasti kuluvat (verrattuna Coninental sportcontact, Michelin pilot primacy, Semperit ja Cooper). Ainut ISO miinus mielestäni Nankangneissa on renkaan runko. Uutena renkaat olivat pyöreät, mutta yhden kesän jälkeen kolmeen renkaaseen oli ilmestynyt muutama milli pystyheittoa. Tasapainotus kesän alussa vielä auttoi, mutta aivan äskettäin jouduin vaihtamaan eturenkaat, kun toisesta runko petti lopullisesti (ja toisessakin tuo muutama milli heittoa).

                        Selväähän se on, että löysällä rungolla noi Nankangin "hyvät" ominaisuudet (vetelemättömyys, hiljaisuus, mukavuus) saadaan aikaan. Sanomattakin myös lienee selvää, mitä se löysyys ääritilanteissa tarkoittaa...

                        Tässä alkaa halparenkaan todellinen halpus olla koetuksella, jos kumit pitääkin joka kesä vaihtaa. Jossain kevyemmässä pirssissä (kuin 530d) noi saattais ehkä kestääkkin?!? Mulle ainakin 75% vikatiheys heti eka yrittämällä on likaa... En siis aio enää Nankangeja autooni ostaa. Yritän ehkä jatkossa katsella jonkin laadukkaamman valmistajan tuottamia "halpamerkkejä", tai sitten "merkkirenkaita".
                        Last edited by Aksa P; 20-07-2007, 15:48. Reason: kirotus vihreitä korjattu
                        "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                        Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                        E21 M50B20
                        E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                        E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                        E34 10/1990 520i
                        Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                        Comment

                        • Jarde
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 446
                          • Oulu

                          Originally posted by Aksa P View Post
                          Omat kokemukset halppisrenkaista ovat aiemmin olleet aika positiiviset.

                          Semperitit sport direction tms. (235/45-17) oli ominaisuuksiltaan OK, mutta kului nopeasti. Cooperit sama koko oli aika Semperitien kaltaiset, mutta veteli urissa.

                          Nankangit NS-2 235/40 + 265/35-18 ovat todella hiljaiset ja mukavat, ei vetele yhtään, todella hitaasti kuluvat (verrattuna Coninental sporcontact, Michelin pilot primacy, Semperit ja Cooper). Ainut ISO miinus mielestäni Nankangneissa on renkaan runko. Uutena renkaat olivat pyöreät, mutta yhden kesän jälkeen kolmeen renkaaseen on ilmestunut muutama milli pystyheittoa. Tasapainotus kesän alussa vielä auttoi, mutta aivan äskettäin jouduin vaihtamaan eturenkaat, kun toisesta runko petti lopullisesti (ja toisessakin tuo muutama milli heittoa).

                          Selväähän se on, että löysällä rungolla noi Nankangin "hyvät" ominaisuudet (vetelemättömyys, hiljaisuus, mukavuus) saadaan aikaan. Sanomattakin myös lienee selvää, mitä se löysyys ääritilanteissa tarkoittaa...

                          Tässä alkaa halparenkaan todellinen halpus olla koetuksella, jos kumit pitääkin joka kesä vaihtaa. Jossain kevyemmassä pirssissä (kuin 530d) noi saattais ehkä kestääkkin?!? Mulle ainakin 75% vikatiheys heti eka yrittämällä on likaa... En siis aio enää Nankangeja autooni ostaa. Yritän ehkä jatkossa katsella jonkin laadukkaamman valmistajan tuottamia "halpamerkkejä", tai sitten "merkkirenkaita".
                          Mulle tuli tällä viikolla taakse alle 245/40 18 nankangin ns-2:set. Ne on jotkin vahvistetut(reinforced) 97 painoluokalla. Oisko nuo sitten vähän paremmalla rungolla? :think
                          E46 320d sedan vm-02
                          museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                          Comment

                          • tuumas
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2564
                            • Lapland, Finland

                            mulla tällä hetkellä ns-2:sissa 3 renkaassa pystyheittoa, n. 3000 km ajettu. Lähtee vaihtoon pikimmiten ja renkaiden myyjä saa korvata, se on varmaa.

                            Comment

                            • Aksa P
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 394
                              • Sawo

                              Originally posted by Jarde View Post
                              Mulle tuli tällä viikolla taakse alle 245/40 18 nankangin ns-2:set. Ne on jotkin vahvistetut(reinforced) 97 painoluokalla. Oisko nuo sitten vähän paremmalla rungolla? :think
                              Toivotaan kaiki yhdessä, että ovat!
                              "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                              Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                              E21 M50B20
                              E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                              E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                              E34 10/1990 520i
                              Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                              Comment

                              • Jarde
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2005
                                • 446
                                • Oulu

                                Originally posted by Aksa P View Post
                                Toivotaan kaiki yhdessä, että ovat!
                                Mikä sun renkaissa on se kantavuusindeksi?
                                E46 320d sedan vm-02
                                museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎