Originally posted by Hawk_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juhis View PostNo kerroppa minulle, miksi mun penari on paska ajaa noilla hienoilla "merkkirenkailla", vaikka ne on sinun mielestä ne ainoat oikeat? Auto on juuri katsastettu, eikä alustasta löytynyt välystä. :think
Mielestäni edelleenkin uudet "halparenkaat" tarjoavat yleensä huomattavasti paremmat ajo-ominaisuudet, kuin kuluneet "merkkirenkaat". Ja tällä tarkoitan hyviä "halparenkaita", esim. Nankang, Nexen, Kumho yms.. enkä mitään merkittömiä paskoja.
Suomessa kun uraiset tiet aiheuttavat renkaille aivan erilaiset vaatimukset, kuin Keski-Euroopan hyväkuntoiset autobaanat..
ainut mitä itse huomaan eroa laatu kumeilla ja halppis renkailla on melu ääni!-D
Comment
-
-
Originally posted by Danny View Postainut mitä itse huomaan eroa laatu kumeilla ja halppis renkailla on melu ääni!
Comment
-
-
Ensinnäkin, ainakin osalta jäi sisäistämättä koko postauksen sisältö. Kannattaisi ehkäpä vielä sitä hiukan harjoitella.
Milloinkas näillä "halpisgummeille" ajelleet, jotka siis kehuvat ne parhaiksi, ovat ajaneet uusilla merkkirenkailla viimeksi? Eli jos vaihtoehtona on isältä perityt merkkirenkaat taikka vaikka ne gangbangit mutta uudet niin kyllä ne uudet yleensä on paremmat, voin allekirjoittaa myös. Mutta yleensä vertailua pitäisi suorittaa samoista lähtökohdista, eli renkaissa se lienee se yhtä kuluneisuus.
Eli koittakaa nyt pysyä edes jotensakin jossain rajoissa kun kehutte niitä "halpisgummeja", ei suurin osa autolehdistöstä varmasti ole järjestänyt suurta salaliittoa turvaamaan merkkirenkaiden menekkiä kehumalla niitä testeissään. Kyllä niitä ihan oikeasti testattu keskenään on.
Tästä päästäänkin siihen, että esimerkiksi tuossa uusimmassa AutoBildin testissä ihan ok pärjäsivät "halpamerkit" Hankook ja Kumho, joita Juhis tuossa jo kehuikin. Tosin molemmissa niissä vaivaa heikko pito märällä (samoin kuin suhteellisen kalliissa Michukan Pilotissa). Eli ei itsessään itselläni ole mitään "halpismerkkejä" vastaan, voin niitä tietyissä tilanteissa jopa kehuakin mutta täällä boardilla tuntuu vallalle nousseen päähänpiinttymä, että yksinkertaisesti kaikessa paras on joku tietty rengas, oli mittari ihan mikä tahansa ominaisuus, tätä en kykene sulattamaan.
Hemille, en tiedä mikä rengas palvelisi paremmin sinua kuin Nankang, koska lienet jo tatuoinut sen sisimpääsi ettei mikään voi olla parempi kuin se (ja voihan se olla jopa totta, että sinulle tärkeimmässä ominaisuudessa se on jopa markkinoiden paras). Tarkoitus ei ole kettuilla vaan semmoisen kuvan kirjoittelusi antaa. Itse pitäisin muuten hyvinä vaihtoehtoina merkkirenkaista, jollei hinnalla ole niin suurta merkitystä, joko Pirellin P Zero Neroa taikka Continentalin SportContact 3:sta. Niissä molemmissa saa todella hyvän ja pitävän renkaan tilanteeseen kuin tilanteeseen. Siihen en ota kantaa onko ne hintaansa nähden absoluuttisesti parempia kuin joku hyvä "halpisgummi", ne on vain hyviä renkaita tosin suhteellisen kalliita.
(Ja ensi vuonna voi olla joku merkki kehittänyt renkaan joka ominaisuuksiltaan jättää kaikki tämän hetken renkaat taakseen... Renkaatkin kehittyvät, niiden materiaalit, valmistusmenetelmät yms. eli tämän päivän "fakta" ei ole sitä välttämättä enää huomenna. Eihän toki hyvästä renkaasta tule huonoa mutta silloin voi olla jo huomattavasti parempaakin saatavilla.)sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita
Comment
-
-
Me nyt kuitenkin Notrhstar:in kanssa näytämme puhuvan aivan eri asioista
En nyt kuitenkaan voi ymmärtää sitä miksi ihmeessä sinulla selvästi on sieluusi tatuoituna että minä olisin MILLONKAAN MISSÄÄN väittänyt Kumho, Nankang, Nexen renkaita "PARHAIKSI"?
Ainakaan minä en todellakaan pysty renkaan merkistä(oli se mikä tahansa) sanomaan että se on PARAS?
Tätä en siis todellakaan ole koskaan/milloinkaan väittänyt, vaan mm.tällainen ajattelu on monen muun esille tuomasi asian lisäksi ihan pelkkää mielikuvitusta/mutua=Paskapuhetta.
Jos nyt tämänkin topikin aihetta oikein tarkasti luet, niin siellähän se seisoo, eli: Renkaista, rengaspaineista ja Uraherkkyydestä!
Eli taas tuo sinun unohtamasi uraherkkyys/ajettavuus on tämänkin topikin pääaiheena, jonka voittamiseksi olen tälle saitille tuonut monta muutakin ajatusta/vinkkiä kuin sen että renkaan merkin valinnassa on tässä suhteessa valtavia eroja. Voin TODELLAKIN sanoa ajavani käytännössä lähes päivittäin myös muita ylikokorengastettuja autoja kuin niitä jotka ovat omassa+muun perheen päivittäiskäytössä ja voin todellakin sanoa että renkaissa ON eroja tuon uraherkkyyden+ajettavuuden suhteen erityisesti siis näissä yli 17":n ylikokoisissa.
Kyllä....olen todellakin kokenut myös uudehkojen 18"-20" contisporttien ja Zerojen tarjoaman "ajomukavuuden"/"ajettavuuden ja ainakaan minun hermo ei näitä kestä kyllä päivääkään. Ei varsinkaan kun tietää että on olemassa toisenkin tyyppisiä tuotteita.
Eli sinulla Northstar puhuu nyt ikävä kyllä varsin selvästi TÄYDELLINEN tietämättömyys siitä missä oikeasti tällä hetkellä näissä 18"-20" renkaissa oikein mennään. No ok, 18":ssa löytyy jokunen varsin ajettavakin "merkkituote", mutta kun koko on 19" tai 20", niin kuten tekniikan maailma näistä on monesti uusinakin todennut: Hirvittävän uraherkkä perusluonne...sekä äänekäs.
Northstar voi Raamattunaan pitämästään TM:stä tietää ja ilmoittaa yksikin aihetta sivuava artikkeli/lausunto joka ei näiden ylikokoisten merkkirenkaiden ajettavuuden kohdalla olisi huonon ja käsittämättömän huonon välillä.
On tietenkin hyvä huudella sieltä takarivistä ja toimia rengaspoliisina muiden valintojen suhteen jos/kun itsellä pyörii jokin 15"-16" "nakkikumisarja" autonsa alla. Näissä kokoluokissa kun todellakin on käytännössä herttaisen yhdentekevää tuon uraherkkyyden suhteen mitä siinä renkaan kyljessä kulloinkin sattuu lukemaan.
Sekin kuitenkin pitää nyt heti oikaista, että itse olen ajanut loppuun jo montakin 18" ja 19" rengassarjaa, eikä tuo uraherkkyys ole juurikaan muuttunut näiden "ei merkkirenkaitteni" kohdalla.
Eli tuo kulumisteoria on sekin ikävä kyllä ihan pelkkää mutua=BS:ää.
Eli kannattaisi todellakin ihan itse joskus kokeilla mistä tässä ajettavuusasiassa oikein tässäkin puhutaan, eikä vain huudella noita jo melkoisen absurdeja/lapsellisia markkinointiuskovaisen sloganeita jostain mistä oikeasti ei ole perillä kissan paskan vertaa.
Voin kuitenkin LUVATA että esim.tuo mainostamasi x3 hintainen 19" 265-levyisenä contisport3 on esim.vakion e46:n alla ihan aikuisten oikeasti niin vaarallinen tuote että se Suomessa pitäisi välittömästi asettaa myynti/käyttökieltoon.
e46 muuttuu oikeasti niin karmeaksi ajettavaksi että jokin 60-luvun tehostamaton midsize jenkki 15":n 265 ristikudosrenkailla ei ole yhtä vaarallinen ajettava Suomen uraisilla pääteillä.
Suosittelenkin LÄMPIMÄSTI esim.Northstar:in ihan oikeasti tutustumaan 19" tai 20" kokoluokassa 265-275 levyisenä tähän Nerokkaaseen contin "huipputuotteeseen", ja vasta sen jälkeen voidaan oikeasti palata oikeissa mittasuhteissa tähän ylikokoisten renkaiden kompromissiseen problematiikkaan.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostVoin kuitenkin LUVATA että esim.tuo mainostamasi x3 hintainen 19" 265-levyisenä contisport3 on esim.vakion e46:n alla ihan aikuisten oikeasti niin vaarallinen tuote että se Suomessa pitäisi välittömästi asettaa myynti/käyttökieltoon..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by Northstar View PostMilloinkas näillä "halpisgummeille" ajelleet, jotka siis kehuvat ne parhaiksi, ovat ajaneet uusilla merkkirenkailla viimeksi?
Siksi olisikin mielenkiintoista kuulla, minkälaisissa ajo-olosuhteissa sinä olet saanut normaalissa Suomen tieliikenteessä ylitettyä renkaidesi ominaisuudet? Eli jos puhutaan esim. kuivan kelin ominaisuuksista, niin minkälaisia nopeuksia olet käyttänyt, millä autolla ja missä tilanteessa, jos pito on loppunut "halparenkaista" verrattuna "merkkirenkaisiin" ?
Itselleni on ihan yksi ja sama, millaisia renkaita porukka ostaa autoonsa. Mutta omassa käytössäni olen ainakin huomannut, että pelkästä merkistä on ihan turha maksaa, jos halvemmallakin saa täysin vaatimuksiani vastaavia tuotteita. Jos ajaisin kilpaa jossain luokassa, haluaisin varmasti parhaat renkaat ja olisin valmis maksamaan niistä. Mutta Suomen nopeusrajoituksilla kyllä pitäisi pärjätä kesäkelillä millä tahansa laadukkailla ja hyvässä kunnossa olevilla renkailla.
Talvella tilanne on taas aivan toinen. Talvirenkaissa erot ovat valtavat. Niiden kanssa todellakin kannattaa katsoa, mihinkä merkkiin päätyy. Uusien tai kunnoltaan uudenveroisten kesärenkaiden keskinäiset erot ovat naurettavan pieniä verrattuna huonon ja hyvän talvirenkaat välisiin eroihin.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Siis juuri sehän näissä ylikokoisten renkaiden ja niiden ominaisuuksia käsittelevissä keskusteluissa ehkä eniten kuitenkin kummastuttaa, on niiden henkilöiden kommentointi jotka:
a. Eivät milloinkaan ole ajaneet yli 17":n "merkkirenkaalla?
b. Eivät ole ajaneet milloinkaan yli 17":n "halpisrenkaalla?
c. Eivät siis milloinkaan ole ajaneet millään yli 17" renkaalla
d. Lähes poikkeuksetta kaikki edelliset yhdessä, mutta silti edellisistä "pikku puutteista" huolimatta heillä on ns."varmaa tietoa" ja valmis vankka oma kanta/näkemys siitä millaisen ko.tuotteen pitäisi pelkän konsernin nimen perusteella olla kaikille muille jotka OMAN valintansa ovat tehneet?
e. Ovat yleensäkkin ajaneet vasta kierroksen tai korkeintaan kaksi sarjaa oman parin vuoden ajouransa aikana ja nämäkin siksi kun ne ovat sattuneet olemaan ostetun auton alla puoikuntoisina valmiina.Last edited by Hemi; 22-07-2007, 01:35.
Comment
-
-
Sen enempaa keskusteluun kantaa ottamatta, kommentoin sen verran mita olen tana ja viime kesan renkaista huomannut.
Renkaat ovat saman leveiset (235 edessa 255/265 takana). Viime kesana alla oli 17", edessa Tyfoon Successor ja takana Dunlop SP Sport 9000. Nyt kaytossa on 18" Kumhot (KU19 ja KU15) joka nurkassa. En tieda johtuuko tuosta koko erosta, ja sen tuomasta profiilin laskusta, vai itse renkaista. Vanteiden ja renkaiden vaihdon jalkeen auto alkoi vetelemaan todella rankasti. Vanhoilla ei noteeraanut pahimpiakaan uria. Auto on edelleen huonompi, kuin vanhoilla vaikka etupaahan vaihdettiin kaikki alustan osat. Tuon lisaksi en ole huomannut muita eroja, muuta kuin etta Kumhot ovat hiljaisemmat.G31 520d M-Sport '18
Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine
Comment
-
-
Originally posted by Shuko View PostSen enempaa keskusteluun kantaa ottamatta, kommentoin sen verran mita olen tana ja viime kesan renkaista huomannut.
Renkaat ovat saman leveiset (235 edessa 255/265 takana). Viime kesana alla oli 17", edessa Tyfoon Successor ja takana Dunlop SP Sport 9000. Nyt kaytossa on 18" Kumhot (KU19 ja KU15) joka nurkassa. En tieda johtuuko tuosta koko erosta, ja sen tuomasta profiilin laskusta, vai itse renkaista. Vanteiden ja renkaiden vaihdon jalkeen auto alkoi vetelemaan todella rankasti. Vanhoilla ei noteeraanut pahimpiakaan uria. Auto on edelleen huonompi, kuin vanhoilla vaikka etupaahan vaihdettiin kaikki alustan osat. Tuon lisaksi en ole huomannut muita eroja, muuta kuin etta Kumhot ovat hiljaisemmat.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKannattaa käydä vaihtamassa alle vastaavat 18" contisport3 tai pirellin nerot niin pääset vetelystä eroon.G31 520d M-Sport '18
Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine
Comment
-
-
Originally posted by Shuko View PostEn tieda oliko tuo sarkasmia vai ei, kun en sinua sen paremmin tunne. En kuitenkaan aio tahan vanhaan halpis vs merkki vaantoon lahtea, koska minulle on aivan sama minka merkkiset renkaat on alla, kunhan ne toimivat halutulla tavalla. Eika mitaan tarvetta maksaa "ylimaaraista" ole. Dunlopit oli alla autoa ostaessa. Kerroin vaan kokemuksistani.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKannattaa käydä vaihtamassa alle vastaavat 18" contisport3 tai pirellin nerot niin pääset vetelystä eroon.
ja Conteista vielä että ovat ainakin hiljaisemmat kuin muut ajamani renkaat joita oli Roadstone n3000, Falken (myös jokin 3000), Michelin ja toisaan eivät vetele minnekkään.
Johtuukohan siitä että noissa muissa kumeissa on ollut V kuiviointi ja särmät reunat :think-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
Comment