Niin, onhan niissä laitteissa se toleranssialue mille pitäisi säätää ja mielummin sinne yläpäähän. Taitaa tosiaan olla monessa paikassa että pitää säätää siihen koneen ilmoittamaan alueeseen, että jos asiakkaan renkaat kuluu sisäsyrjältä tai muuten oudosti, niin säätäjät saavat sanoa, että kone antoi nämä arvot ja ei ole siltä osin "säätäjä-firmalla" vastuuta.
Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jatketaan vielä, itsellä 31" korkeat renkaat ja mikäs noilla ajellessa.Originally posted by Jakettaja View Post71cm korkea???????:think
Mahtaa olla mielenkiintoinen ajaa
Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
Kesärenkaat e92:een taakse, koko 255-30/19. Asennettuna hinnat:
Hankook 495 €
Kumho 400 €
Kumpaan kääntyisi :think?
P.S. Yhden esän nuo taitaa kestää?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Talvirenkaat kuluivat tasaisesti ja maltillisesti edessä ja takana tuolloin ja halkaisijaltaan ne olivat suht samat, koossa 16". Omegassa lulla vakioalusta.Originally posted by Hemi View Post...mutta ko.rengaskoolle väärät aurausarvot, jolloin rengas joutuu araamaan/puskemaan
ja ikäänkuin luistamaan asfaltilla ihan jo eteenpäin ajaessa, kuluttaen näin ennenaikaisesti renkaan loppuun.
Nämä NS2:et kyllä kuitenkin kestävät ihan tunnetusti enemmän kuin tuon 10tkm oikeilla kulmilla ja oikeilla paineilla.
Näitä juttuja kun lukee, niin en kyllä ikimaailmassa vaihtaisi nykyiseen autooni 16" vanteiden tilalle 17" vanteita jos sen jälkeen vaaditaan high tech gurua tai omaa tietämystä miten kulmat pitää asteen tarkkuudella olla, jotta renkaat kestävät normaalisti. :think Arvokasta infoa.
Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Onko homma siis niin, että mikäli esim. E39:iin hommaa 18-19" kesävanteet ja renkaat, mutta talven ajelee 16" vakiokoolla, niin joka kerta kun vaihtaa renkaat pitää myös kulmat säädätttää? Jos kerran rengaskoko vaikuttaa niin paljon asiaan. :thinkExät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
No ei tietenkään.Kun kulmat optimoidaan toimiviksi noille isoille matalille renkaille,niin ne kulmat toimii myös pienemmillä talvi- ja kesärenkailla.Mutta ei päin vastoin.Varmaan muutaman kerran tässä(kin) topiikissa läpi käyty asia.Originally posted by Tenox View PostOnko homma siis niin, että mikäli esim. E39:iin hommaa 18-19" kesävanteet ja renkaat, mutta talven ajelee 16" vakiokoolla, niin joka kerta kun vaihtaa renkaat pitää myös kulmat säädätttää? Jos kerran rengaskoko vaikuttaa niin paljon asiaan. :thinkLast edited by Heguli 31; 02-02-2014, 13:18.
Comment
-
Jännä homma, että toisinpäin toimii, mutta toisinpäin ei. Miksi ihmeessä niitä kulmia ei sitten tehtaalta lähtien optimoida mahdollisimman isoille vanteille / renkaille jos ne kulmat on aina ja mihin kokoon asti sopivat alenevaan suuntaan?
Eikä varmaan haittaa jos tällainen asia silloin tällöin käydään uudelleen läpi tämänkaltaisessa mammuttiketjussa? Että tällaiset tekniikasta mitään tietämättömätkin saa infoa ilman, että tarvitsee jokaista tällaista ketjua lukea alusta loppuun asti.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Eihän siinä mitään erikoista ole että löysempi, korkeamman profiilin rengas antaa vääriä kulmia anteeksi paremmin ja vieläkin löysempi talvirengas sitäkin paremmin.Originally posted by Tenox View PostJännä homma, että toisinpäin toimii, mutta toisinpäin ei. Miksi ihmeessä niitä kulmia ei sitten tehtaalta lähtien optimoida mahdollisimman isoille vanteille / renkaille jos ne kulmat on aina ja mihin kokoon asti sopivat alenevaan suuntaan?
Eikä varmaan haittaa jos tällainen asia silloin tällöin käydään uudelleen läpi tämänkaltaisessa mammuttiketjussa? Että tällaiset tekniikasta mitään tietämättömätkin saa infoa ilman, että tarvitsee jokaista tällaista ketjua lukea alusta loppuun asti.
Vaikka pienet pyörät toimii isompien kulmilla arkiajossa, ääritilanteissa eivät toimi optimaalisimmalla tavalla. Hatusta vetäisten sanoisin että ahvenistolla tulee 2s takkiin jos ajaa 16" pyörillä mutta 18" renkaalle tarkoitetuilla kulmilla. :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Kannattanee varmasti ensiksi opiskella/sisäistää se miksi yleensäkkin rengasta pitää kallistaa pysysuunnassa ja asettaa aurausta, eikä laittaa vain ihan pystyyn/nolla-aurauksiin?Originally posted by Tenox View PostJännä homma, että toisinpäin toimii, mutta toisinpäin ei. Miksi ihmeessä niitä kulmia ei sitten tehtaalta lähtien optimoida mahdollisimman isoille vanteille / renkaille jos ne kulmat on aina ja mihin kokoon asti sopivat alenevaan suuntaan?
No, eli talvirenkaalla ei saada muutoinkaan aikaiseksi sellaisia sivuttaiskiihtyvyyksiä kuin kesäkelissä kesärenkaalla, että se korkeillakaan profiileilla taittuisi "alle".
Tästä syystä itse asiassa ollaan aika optimitilanteessa jos/kun alla kesäisin pyörii 18"-19" kokoluokan kesärengas tälle asetetuilla oikeilla kulmilla ja talvella alla samoilla kulmilla on 16"-17" talvirenkaat.
Itse asiassa, jos ajaisimme esim.samalla 16" vannekoolla kesät talvet, olisi kulmamuutostarve siis suurempi kesällä ja talvella, kuin jos kesäpyörä on selvästi matalampi ja kulmat ovat asetettu tälle.
Nykyiset pehmeärunkoiset talvirenkaat kyllä muotoutuu suurillakin negatiivisilla camberarvoilla niin että ne kuluu kulutuspinnaltaan tasaisesti, mutta esim.Nokialaisista tahtoo pettää sisärunko ennen kuin renkaaat muutoin olisi vaihtokunnossa, mikäli paineet eivät ole koko ajan yli 3.0bar.
Eli suurilla negatiivisilla kulmilla talvirenkaan sisärunko joutuu kovan "pumppaavan" muokkauksen kohteeksi jokaisella pyörähdyksellä ja se ei tätä loputtomasti kestä(+3.0bar paineilla tätä voi toki vähentää).
Comment
-
rengaspaineista
Mitkä olisi sopivat paineet kun setuppina on 225/45 @ 10x17" ja 205/45 @ 8,5x17" ja paineina takana 3,1 bar ja edessä 2.9 bar. Tarviiko vielä kasvattaa vai riittääkö nuo paineet?Yes, Money can't buy happiness,
But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.

Nykyinen: BMW e61 525i
Ex: BMW 323i e46 -98
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584
Comment
-
Ei tarvitse ainakaan kasvattaa. Miksi yleensä noinkin korkeet paineet? Eikö auto mene suoraan ja renkaat kuluu epätasaisesti? Jos ei mitään ongelmaa havaittavissa, niin laske paineita hiukan, jos siis ei ole koiraa ja kahta lasta ja takakontti täynnä tavaraa.Originally posted by Jakettaja View PostMitkä olisi sopivat paineet kun setuppina on 225/45 @ 10x17" ja 205/45 @ 8,5x17" ja paineina takana 3,1 bar ja edessä 2.9 bar. Tarviiko vielä kasvattaa vai riittääkö nuo paineet?Limits in life
Comment
Comment