Originally posted by Limit
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Yes, Money can't buy happiness,
But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.
Nykyinen: BMW e61 525i
Ex: BMW 323i e46 -98
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584
-
-
Tuli ajettua 225-55x17 Hankook Ventus Prime 2-renkaat loppuun ja heitin alle vastaavat Pirellin run flatit.
Pelko oli vähänaikaa takalistossa, että minkäköhänlaiset uraohjukset tuli ostettua.
Nyt on eka 1000 km takana, enkä voi sanoa huomanneeni minkäännäköistä eroa näiden renkaiden välillä. Kärryn käyttäytyminen esim. urissa on ihan yhtä rauhallista, kuin ennenkin.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by enins View PostTuli ajettua 225-55x17 Hankook Ventus Prime 2-renkaat loppuun ja heitin alle vastaavat Pirellin run flatit.
Pelko oli vähänaikaa takalistossa, että minkäköhänlaiset uraohjukset tuli ostettua.
Nyt on eka 1000 km takana, enkä voi sanoa huomanneeni minkäännäköistä eroa näiden renkaiden välillä. Kärryn käyttäytyminen esim. urissa on ihan yhtä rauhallista, kuin ennenkin.
Eli monikin 16"-17" Runflat on ihan ok uutena, mutta puolet pintansa menettäneenä "ylivuotisena" alkaa useimmiten myös ongelmat.
Comment
-
-
Takarenkaiden vaihdon jälkeen alkoi auto vedellä todella paljon kun nopeutta on yli 100km/h. Renkaiksi tuli pakon sanelemana Minerva F105 265/30/r19 kokoisina. Edessä on vielä toistaiseksi Good Yearin run flatit 225/35/r19.
Paineita renkaissa on edessä 2.5bar ja takana 2.7bar.
Nelipyöräsuuntaus tehty renkaiden vaihdon jälkeen, auttoi hieman, muttei poistunut kokonaan.
Tulisiko rengaspaineita kasvattaa tai laskea ja jos niin kuinka paljon(arviolta)? Vai mikä avuksi vetelyyn? Renkaita en ensimmäiseksi mielellään vaihtaisi vaikka nekin on varmasti osasyyllinen vetelyyn
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View PostTakarenkaiden vaihdon jälkeen alkoi auto vedellä todella paljon kun nopeutta on yli 100km/h. Renkaiksi tuli pakon sanelemana Minerva F105 265/30/r19 kokoisina. Edessä on vielä toistaiseksi Good Yearin run flatit 225/35/r19.
Paineita renkaissa on edessä 2.5bar ja takana 2.7bar.
Nelipyöräsuuntaus tehty renkaiden vaihdon jälkeen, auttoi hieman, muttei poistunut kokonaan.
Tulisiko rengaspaineita kasvattaa tai laskea ja jos niin kuinka paljon(arviolta)? Vai mikä avuksi vetelyyn? Renkaita en ensimmäiseksi mielellään vaihtaisi vaikka nekin on varmasti osasyyllinen vetelyyn
Takana voisi kokeilla 3.2-3.4 bar paineita ja voisi se siitä hieman rauhoittua, mutta tätä yhdistelmää ei kyllä kulmilla saa vetelemättömäksi.
Comment
-
-
Jep.. edessä jäykät ja takana löysät kumit = erittäin pelottava ajokäytös ja ainoa korjaus on vaihtaa renkaat.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
235/45 r17 nastat style 66 vanteilla, oikeat rengaspaineet?___________________
BMW G30 520d -17
----------------------------------------------------------------------
MB c350 -11
BMW F11 M550D -14
Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
MB w211 -07
BMW e39 525i -01
BMW e36 325i -93
BMW e36 320i -92
Comment
-
-
Originally posted by Jookuj View Post235/45 r17 nastat style 66 vanteilla, oikeat rengaspaineet?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSe tarra kertoo ainoastaan minimipaineet, joten siinä 3bar kantturoissa saa ehdottomasti olla tuon kokoluokan talvirenkaassakin.
Jees, kiitos näistä.___________________
BMW G30 520d -17
----------------------------------------------------------------------
MB c350 -11
BMW F11 M550D -14
Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
MB w211 -07
BMW e39 525i -01
BMW e36 325i -93
BMW e36 320i -92
Comment
-
-
Laitetaan tähän ketjuun kun en osuvampaakaan bongannut ja haku ei kunnolla tulosta tuottanut
Mikä on renkaan a) kantavuuden ja b) nopeusluokan vaikutus
- uraherkkyyteen
- kulutuskestävyyteen
- vierintävastukseen
- meluun
Otetaan vaikkapa 225/45-17: kantavuudet 91 tai 94 ja nopeusluokat V tai Y?
Voisi kuvitella, että kantavampi on aina uraherkempi ja meluisampi mutta kestävyyteen se ei juuri vaikuta?
Ja V-luokan rengas on kestävämpi ja vähemmän uraherkkä kuin Y vai onko se sittenkin ainakin kestävyyden suhteen päinvastoin (jos kerran kumiseos Y:ssä on kovempi)?
Esmes Goodyear Efficient Grip Performance tuossa koossa 94W on vierintävastukseltaan pykälän parempi kuin 91W. Kesärenkaita lähinnä ajattelin, mutta kait sama kyssäri osin koskee talvikumejakin (ainakin kitkoja). Edit: ja tuossa Goodyearissa ihme kyllä melukin on XL eli 94 kantavuudella pykälän pienempi, vaikka voisi kuvitella asian olevan päin vastoin.Last edited by Nupe68; 20-11-2014, 22:41.e46 330d touring -04
Ex: 1502 -75 Pastellblau
Comment
-
Comment