Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matson^
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2113
    • Seinäjoki

    Täällä on ajettu/kokeiltu n. 10 000km Nankang NS-II koossa 245/35R19 & 275/30R19

    + Täysin tunnottomat urille uudehkoina
    + Kohtuu hiljaiset uudehkoina
    + Kestää normaaliajossa mukavasti kulutusta (vrt. yhden ex auton Continental SportContact 2, katosivat silmissä siistilläkin ajolla)
    + Pitoa löytyy normaaliajossa kuivalla.. harvoin tarvitsee luistoneston puuttua peliin jollei sitä joku välttämättä halua yrittää, harvemmin kuitenkin kuin kapeammalla 245/40R18 Dunlopin RF ( omasta mielestä, en ole mikään rengastestaaja )
    + Pitoa on myös märällä kohtuullisesti, ei hyvin mutta taaskin paremmin kuin Dunlopin RF.. siis ainakin vetopitoa, sateella kyllä valo vilkkuu mutta ei vieläkään mitenkään yllättäen, vaan niissä tilanteissa missä sen olettaisikin. ( omasta mielestä, en ole mikään rengastestaaja )

    - Alkaa hakemaan huomattavasti enemmän uriin kuluneina, eli itsellä tuossa jo 8tkm paikkeilla. Kulmat ovat takuulla oikeat, ja kumit tasaisesti kuluneet
    - Nykyään pitävät sellaistakin meteliä että tuntuu kuin laakerit olisi menossa molemista etunurkista, kovemissa jarrutuksissa ääni kovenee entisestään, h*lvetillinen jurina

    Yhteenvetona; Hinta vs. Laatu kohdallaan, mutta seuraavaksi kokeillaan todennäköisesti jotain muuta.
    Last edited by Matson^; 17-09-2009, 09:03.
    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
    | Nissan Navara TREK-1 |
    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

    Comment

    • MasaTDS
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1606
      • Tampere

      Nyt tämä kesä ullut ajeltua nangang ns-II e36 325 cabin alla ja kokemukset hyviä,ei pidä pahasti rengasmelua,pito kuivalla melko hyvä joskin lievä puskeminen johtunee auton alustasta.
      Mutta pito märällä:think..sitä ei ole,on melkein kun talvella ajaisi,itseäni se ei varsinaisesti haittaa mutta huvittaa oikein tuo käsittämättömän huono märkäpito,verraten esim.goodyear eagle f1 joka on mielestäni paras rengas sekä kuiva että märkä ominaisuuksiltaan joskin ei hiljaisin.
      No nyt kun nangangit on kuitenkin jo kankailla eli loppu niin on taas ajankohtaista alkaa hommaileen uusia kumeja.
      Nangangit tulee seuraavaksikin,hinta laatusuhde erittäin hyvä ja mitä sillä märkäpidolla tekee normaaliliikenteessä kun hyvään pysähtymiseen se kuitenkin riittää,kaarre ja vetopito ominaisuus niistä puuttuu.
      Eli kuitenkin hintansa väärtit.
      E24 635csi
      M-B W140
      Citroen c4 coupe
      H-D sportster chopper

      Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
      Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
      Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
      www.mpanet.fi

      Comment

      • rasanttu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 530
        • Tuusula

        Jännä juttu muuten, että nykyään nämä Korealaisetkin rengasmerkit Nankang ja Kumho tehdään kiinassa. No tekeehän se Good Year myös kiinassa renkaita omalla merkillään

        Ennenkuin joku ehtii sanoa, ei sillä tosiaan valmistuspaikalla ole mitään merkitystä jos samat työvälineet, materiaalit, toimintatavat ja ennenkaikkea laadunvalvonta on kuin Euroopassa.
        Freude am Fahren

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          Originally posted by MasaTDS View Post
          Nyt tämä kesä ullut ajeltua nangang ns-II e36 325 cabin alla ja kokemukset hyviä,ei pidä pahasti rengasmelua,pito kuivalla melko hyvä joskin lievä puskeminen johtunee auton alustasta.
          Mutta pito märällä:think..sitä ei ole,on melkein kun talvella ajaisi,itseäni se ei varsinaisesti haittaa mutta huvittaa oikein tuo käsittämättömän huono märkäpito,verraten esim.goodyear eagle f1 joka on mielestäni paras rengas sekä kuiva että märkä ominaisuuksiltaan joskin ei hiljaisin.
          No nyt kun nangangit on kuitenkin jo kankailla eli loppu niin on taas ajankohtaista alkaa hommaileen uusia kumeja.
          Nangangit tulee seuraavaksikin,hinta laatusuhde erittäin hyvä ja mitä sillä märkäpidolla tekee normaaliliikenteessä kun hyvään pysähtymiseen se kuitenkin riittää,kaarre ja vetopito ominaisuus niistä puuttuu.
          Eli kuitenkin hintansa väärtit.
          Ei tuohon montaa kymppiä tarvitsisi lisää kun saisi Hankookkia tai Kumhoa joissa olisi sitä märkäpitoakin :think


          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • MasaTDS
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1606
            • Tampere

            Originally posted by _nixu_ View Post
            Ei tuohon montaa kymppiä tarvitsisi lisää kun saisi Hankookkia tai Kumhoa joissa olisi sitä märkäpitoakin :think


            http://www.camskill.co.uk/products.p...d=m4b0s16p2336
            ei oo itellä tarvista tuon kummempaan märkäpitoon ja kumhoista huonoja kokemuksia sen suhteen että eivät pysyneet pyöreinä jolla tarkoitan että joutui välissä kesällä tasapainottaan uudelleen ja se ei johtunut vanteista vaan renkaista samaten piti pientä tärinää alkuun kun auto oli seissyt yön yli joka sitten ajossa pikkuhiljaa tasaantui,eli renkaat eivät pysyneet pyöreinä,hankook ventuksen taas oli mielestäni turhan uraherkät,joten tullut siihen tulokseen että noilla nangangeilla kuitenkin hinta/laatusuhde kokolailla kohdallaan,mielestäni hullua maksaa ainakaan mistään kalliista merkkirenkaista normaali käytössä,asia on tietysti aivan eri jos aikoo ajaa katurenkailla myös radalla mutta itselläni ei siihen ole tarvetta,saati sitten sopivaa kalustoa
            E24 635csi
            M-B W140
            Citroen c4 coupe
            H-D sportster chopper

            Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
            Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
            Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
            www.mpanet.fi

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by MasaTDS View Post
              ei oo itellä tarvista tuon kummempaan märkäpitoon ja kumhoista huonoja kokemuksia sen suhteen että eivät pysyneet pyöreinä jolla tarkoitan että joutui välissä kesällä tasapainottaan uudelleen ja se ei johtunut vanteista vaan renkaista samaten piti pientä tärinää alkuun kun auto oli seissyt yön yli joka sitten ajossa pikkuhiljaa tasaantui,eli renkaat eivät pysyneet pyöreinä,hankook ventuksen taas oli mielestäni turhan uraherkät,joten tullut siihen tulokseen että noilla nangangeilla kuitenkin hinta/laatusuhde kokolailla kohdallaan,mielestäni hullua maksaa ainakaan mistään kalliista merkkirenkaista normaali käytössä,asia on tietysti aivan eri jos aikoo ajaa katurenkailla myös radalla mutta itselläni ei siihen ole tarvetta,saati sitten sopivaa kalustoa
              kumhot tosiaan muuten hyvät, mutta mullakin tuota tärinää ollut melkeen kaikissa kumhoissa, kun on auto hetken seissyt...
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Manukki
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 57
                • Turku

                Roadstone N3000 kokemuksia

                Näistä nyt itsellä pitkäaikaista kokemusta ja olen hinta-laatu suhteeseen ihan tyytyväinen.
                Ajoin tänä kesänä yhden setin ja ostin jo toisenkin alle.
                Eka setti:
                235/35/19 edessä 8,5x19" vanteella 28 tkm jälkeen 4mm pintaa tasaisesti
                265/30/19 takana 9,5x19" vanteella 28 tkm jälkeen 4mm pintaa tasaisesti

                Camperit takana 1,54 astetta ja edessä noin 1-1,2 astetta (en muista tuota etucamperia nyt tarkalleen).

                Ajo pääosin nopeavauhtista matka-ajoa melko runsailla ohituksilla. Mutkateillä on menty kurveihin urheilullisemmin mutta ei mitään älyttömiä vauhteja.
                Autona siis sigun 530 rieseli automaatilla ja lastutettuna.

                Nyt alla siis samat renkaat 235/35/19 ja 275/30/19 koossa ja hyvin toimii edelleen.

                Jos vertaa saman kokoisiin BF Goodrigheihin mitkä on Faijan samanlaisessa kärryssä alla niin Roadstonet on hitusen hiljaisemmat, kovemmat ajaa ja kestää kilometreja ihan saman verran. Myöskin märkäpitoa löytyy samalla tavalla kummastakin, omista saa pidon helppaamaan vain kun steppikakkosella painaa lapun lattian kurvissa märällä, suoralla ei mitään toivoa.
                Kummissakin esiintyy kylminä syys/kevät aamuina flat spottia ekan kilometrin verran kun lähtee liikenteeseen.

                Michelinit olis vielä paremmat kuin nämä mutta maksavat 1180 €/kierros kun nämä maksoi ihan kotimaisessa rengasliikkeessä 690 €/kierros alle asennettuna.

                Niin ja vielä huomiona että kulmat on säädetty keväällä ennen kuin kesärenkaat meni alle ja tarkastettu viimeksi 4 päivää sitten samalla laitteistolla. Kannattaa huolehtia niistä pyöränkulmista niin säästää renkaita ja auto kulkee suoraan kuten bemarin kuuluukin.

                Näitä rengasarviointeja on mielestäni vähän kyseenalaista kirjoitella JOS kulmat/camberit on päin persettä ja/tai ajotyyli on sellainen että kumi palaa joka kurvissa tai liikennevaloissa.
                Siis tuon kulutuskestävyyden suhteen.
                Last edited by Manukki; 19-09-2009, 09:33. Reason: lisäilyä

                Comment

                • Tenox
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1732

                  Vaihdoin tuossa lotjaan rengastuksen kesäksi.

                  Aiempi 225/45/17 Nankang NS-2
                  Nykyinen 225/55/16 Marangoni Verso

                  Huomioita. Marangonit on paremmat lähes kaikilla mahdollisilla osa-alueilla (märkä keli kokematta). Toki osa eroista johtuu profiilimuutoksesta. Huomattavasti mukavammat ja pehmeämmät ajaa, selkeästi hiljaisemmat. Auton mukavuus parani huomattavasti.

                  Nankangit on paremmat ainostaan kurviajossa, mihin tuo 2200kg lulla ei sovi muutenkaan ollenkaan. Yllättävän positiivinen kuva jäi noista marakateista.
                  Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                  Comment

                  • Olio
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2008
                    • 139
                    • Kerava

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Edellisen linkin testiin viitaten....kuinka paljon yli 100sek ratakierroksella Nankang:illa häviääkään esim. tuolle huippu contin sportille?

                    Minuutin? Kymmenen sekuntia? Vai Sekunnin?
                    Nyt voin kertoa omasta kokemuksesta että nankang ns-2 vs bridgestone potenza re050a ero M3.n alla ahvenistolla oli 1.46.9 - 1.39,2

                    Comment

                    • Jukka_
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 156
                      • finland Keski-suomi

                      Kävin kyselemässä paikallisessa liikeessä Kesärenkaita ja tarjosivat Meteor HP Sport renkaita. Onko kellään kokemuksia näistä
                      Last edited by Jukka_; 21-09-2009, 15:35.
                      Bmw X5 3.0DA 2005

                      Comment

                      • MSam
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 181
                        • Länsi-Suomi

                        Originally posted by Anzafin View Post
                        +1 Sama täällä ei pahaa sanottavaa Hankookin V12 K110:stä!
                        Täällä sitten taas on melkein vain pahaa sanottavaa (kun vertaan Pilot Sport PS2:een). Erityisesti nyppii se, että kumit eivät säily pyöreinä, vaan viikonloppupysäköinnin tai kuuman päivän jälkeen ovat soikeat kunnes parin kilsan jälkeen "pyöristyvät". Painekin näistä tuntuu katoavan ihan eri tahtiin, mitä laaturenkaista. Noin 2 viikon välein on pakko (kaikkia neljää) säätää! (Ei todellakaan ole tullut eteen "kalliilla" merkeillä, koskaan; eikä venttiilit vuoda, se on tarkistettu.)

                        Kuivapito jarrutuksissa ei ole hääppöinen, toki asfaltti merkitsee myös jotain.

                        Onneksi tulee talvi ja saa laaturenkaat alle (ja näistäkin pääsee ensi syksynä eroon, kun ovat finaalissa). Jos joku ihmettelee, miksi ostin, niin tuli tuoreen M135 vannesarjan mukana, eikä raaskinut ihan kierrätykseenkään laittaa, kun pintaa oli liki 7mm jäljellä.

                        Seuraavaksi en pilaa hienoa autoa enää halvoilla ja huonoilla renkailla.

                        Kokeilepa Anza sinäkin seuraavaksi niitä "premium-renkaita". Ericin ilme vaan levenee, kun pidot paranevat.
                        E60 523i

                        E10 kiitos ei.

                        Comment

                        • NikitaT
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2007
                          • 426
                          • Espoo

                          Originally posted by Olio View Post
                          Nyt voin kertoa omasta kokemuksesta että nankang ns-2 vs bridgestone potenza re050a ero M3.n alla ahvenistolla oli 1.46.9 - 1.39,2
                          Ootko tosissas?

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7061
                            • Turenki

                            Originally posted by MSam View Post

                            Seuraavaksi en pilaa hienoa autoa enää halvoilla ja huonoilla renkailla.



                            Itsellä nyt takana Hankook ventus prime, ja edessä Michelin Pilot exalto, ja kyllä sen huomaa, että michelin ei osoita mitään pidon loppumisen merkkejä kun hankook lipsuu jo rankasti..
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • Olio
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2008
                              • 139
                              • Kerava

                              Originally posted by NikitaT View Post
                              Ootko tosissas?
                              Oon, oikeesti vitutti ajaa nankangeilla tuolla kun auto vaan luisteli
                              Ei sitä pitoo vieläkään tarpeeks ollu, eli ens kesäks pitää yrittää hankkia katuslicksit Mutta onhan toi toki ihan sairas ero ajassa.

                              Comment

                              • parjan_fin
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2008
                                • 86
                                • Rajamäki

                                Falkenit...

                                Itsellä ollut nyt kesän Falkenin FK-452:set alla ja joku 22 tkm ajettu nyt ja renkaat vaihtokunnossa, kokolailla liki merkkejä. Tosin ensimmäiset 6 tkm ajoin hiukan pielessä olevilla kulmilla ja saattoi vaikuttaa jonkun matkaa kulumiseen... Takasista on lähtenyt myös palasia murtuilemaan irti.

                                Kohtuu kovat kumit ja siksi myös ihan meluisat. Vertailun vuoksi voisi sanoa että Micheliinin Pilot Cup:ssa on muistaakseni "vertailuluku" 80, Pirellin P6000:ssa se on 300 ja noissa Falkeneissa 330, eli perin kovat.

                                Mutta noita en enää laittaisi alle. Ensimmäiset 15 tkm meni hyvin, sen jälkeen on alkanut tärinä kasvamaan kovemmissa nopeuksissa ja nyt on kokolailla kova jo 130 km/h vauhdissa.

                                Kokeilu oli edullinen, kun viime kevään punnan halvalla kurssilla hommas renkaat http://www.camskill.co.uk/ -puljusta. Kotiovelle kiikutettuna sarja (225/40/18) jäi maksamaan 280 euroa.

                                Seuraavaksi menee alle Michelinin Pilot Sport 2:set, saman kokoisina. Ainakin ne on saaneet hyviä arvosteluja merkkirenkaiden testeissä ja nimenomaan takavetoisessa autossa.

                                Veikkaisin noin pikaisesti että merkkirenkaiden hinnalla on aina joku syy. Eli jos auton ajo-ominaisuudet on mitä sattuu niin silloin sinne alle voi laittaa myös ihan mitä sattuu. Mutta kun alusta on kunnossa ja ajo-ominaisuudet jo paremman puolella niin ei näemmä kannata hankkia kuin hyvää tai menee kokonaisuus pieleen.

                                Itsellä on alla Eibach:n Pro-Kit jouset sekä Bilsteinin SP6:set tolpat, uusien puslien ja RTAB -limiter Kitin kanssa.
                                ==========
                                Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎