Suureen lätäkköön ajaessa imuäänet muuttuu joksikin aikaa valtaviksi, mistäkö johtuu? Ainakin ilmanputsarin kotelon sisus näytti olevan ihan kuiva :think
Onko alkupään M60B40 lohkoissa B40 merkintä, vai mikä? Missä vaiheessa muuttuu B44 stanssaus?
Ihmetyttää kun lohkon peräpäässä, imusarjan takakannen kohdilla on B44 merkintä. :think Kansissa on B40 leimat.
(molemmista kyllä löytyy alpinan osanumerot ja lohkosta F2/1 tyyppi, eli on alkuperäiset vuodelta 95).
No eipä nuo imusarjoissakaan kovin loogisia ole. 9/-92 imusarjassa ei ole ollenkaan "B40" leimaa.Tuokin imusarja oli e31 joka tehty 94.
Reilusti myöhemmin valmistetuissa se merkintä on, vaikka moottori muuttunut jo B44.
M62 venttiilikoneisto ilmeisesti kestää varsin kivutta 6500-7000rpm? Alpinoissa vakionakin rajotin jossain 6700?
Kysymys kuuluukin että kun tuolla M60 imusarjalla on mukavasti vetoa ihan loppuun asti ja lastulla saa rajottimen nostettua varsin kivuttomasti niin milläs tuo 5HP30 automaatti saadaan pitään vaihde päällä sinne asti?
Ainakin Dinan ja jotkut muutkin pajat tekee vaihteistolle omaa lastua mutta niille tarvisi postittaa askin boksi ja kaiken muun hyvän lisäks maksaa aivan pimeästi.
M62 venttiilikoneisto ilmeisesti kestää varsin kivutta 6500-7000rpm? Alpinoissa vakionakin rajotin jossain 6700?
Kysymys kuuluukin että kun tuolla M60 imusarjalla on mukavasti vetoa ihan loppuun asti ja lastulla saa rajottimen nostettua varsin kivuttomasti niin milläs tuo 5HP30 automaatti saadaan pitään vaihde päällä sinne asti?
Ainakin Dinan ja jotkut muutkin pajat tekee vaihteistolle omaa lastua mutta niille tarvisi postittaa askin boksi ja kaiken muun hyvän lisäks maksaa aivan pimeästi.
En ihan hirveesti lähtis keulimaan vakiota kovemmilla kierroksilla m62 koneessa.
En, vaan Mercruiserin perävetolaitteen naittamiseksi m60 perään...
Ajattelin vaan päästä helpolla. Oikeastaan tuli jo valmiiksi, mutta sen verran suolesta tuo sapluunasta mitoitus, että taidan raahata yhden romulohkon huomenna tuonne peräkammariin ja tarkistaa suoraan siitä mitat.
Tuli sellainen visio tuossa taannoin, että saattaa kyllä joutua vielä sen 560 Getraginkin sovittamaan 4800 Vortecin perään.
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Itsellä ei tuota ole, enkä edes osanumeroa tuolle löytäny.
Onko kukaan eristelly imusarjaa, edes sieltä alta?
Jääpi hieman yli lämpösuojateippiä/mattoa, niin jämät saisi menemään tuohon imusarjan alle. Joku muukin on laittanu, hyöty varmaan 0, mutta tuskin haittaakaan on.
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Itsellä ei tuota ole, enkä edes osanumeroa tuolle löytäny.
Onko kukaan eristelly imusarjaa, edes sieltä alta?
Jääpi hieman yli lämpösuojateippiä/mattoa, niin jämät saisi menemään tuohon imusarjan alle. Joku muukin on laittanu, hyöty varmaan 0, mutta tuskin haittaakaan on.
Samalla vetäisis ne imusarjan alla olevat vesiputket mýös eristeen sisälle. :think
Joo tuskin on mitään oikeeta hyötyä kun kone käy. Ilmamäärät on niin valtavia että ei meinaa mitään. Mutta kuuma kone seisoessaan lämmittää imusarjan ja imulämpöanturin joka voi aiheuttaa jotain käynnistyksen yhteydessä.
Niinkuin sanoit ei kyllä haittaakaan mitään.
Mites tuo hihnan kiristys? Millaiselle esikireydelle se laitetaan, tai onko jotain oikeaa "ohjetta" hommaan? Tiukkasin sitä jonkun verran, että kiristäjän jousi painu vähän kasaan, mutta tarviiko enemmän pänninkiä. :think
Laitoin pienemmän vesipumpun pyörän ja isommat laturin/tehostajan pyörät. Vähän vastusti tehostajan kanssa ja laturin kanssa, kun isompi tehostajan pyörä otti öljypohjaan kiinni. Sain sitten muutettua hieman tehostajan asentoa viilaamalla kiinnitysreikiä, yms. Käänsin hivenen pumppua vastapäivään ylemmän kiinnityspultin suhteen, niin hihnapyörän paikka muuttui ulommaksi/ylemmäksi ja mahtuu hihnoineen mukavasti pyörimään. Tästä syystä myös vanha remmi kävi mukavasti paikoilleen ja varaa jäi vielä tiukata (nyt "puolessa" välissä kiristin).
Isommassa laturin pyörässä ei ollu sitä 4mm olaketta takapuolella, niin sorvasin siihen alumiinista 4mm "rikan" ja pyörän linja tuli oikeean kohtaan (valeon laturi).
Comment