Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BaTTman
    Bimmer Rookie
    • Oct 2014
    • 70
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Gedd View Post
    Hyvä homma! Laitan viestiä lähempänä
    Sama homma

    Comment

    • [fuse]
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 299
      • Kerava

      saakos e39 535ia ohjelmoitavaa ecua tai jotain piggyback systeemiä?

      E: Saatoin kännipäissäni ostaa vf:n remmisetin...
      Last edited by [fuse]; 17-02-2015, 22:22.

      Comment

      • Gedd
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 479
        • Tampere

        Originally posted by [fuse] View Post
        saakos e39 535ia ohjelmoitavaa ecua tai jotain piggyback systeemiä?

        E: Saatoin kännipäissäni ostaa vf:n remmisetin...

        VF Setissä tulee mukana joku kaapelilla asennettava uus ohjelma koneeseen.

        Esim noilta vois kysyä olisko niillä tarjota mitään tilanteeseen sopivaa:

        Comment

        • asis
          BTCF Member
          • Mar 2009
          • 1138
          • Joensuu

          Suureen lätäkköön ajaessa imuäänet muuttuu joksikin aikaa valtaviksi, mistäkö johtuu? Ainakin ilmanputsarin kotelon sisus näytti olevan ihan kuiva :think
          E39 540iA M-Sport Imolarot II
          E36 323i touring
          Volvo V70 2.4D mk3
          Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
          Honda Civic 1.4 4d ES
          Chevy Caprice Classic
          ex:
          E32 730iA
          E39 528i Calypsorot metallic
          E36 325i x2

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            Onko alkupään M60B40 lohkoissa B40 merkintä, vai mikä? Missä vaiheessa muuttuu B44 stanssaus?

            Ihmetyttää kun lohkon peräpäässä, imusarjan takakannen kohdilla on B44 merkintä. :think Kansissa on B40 leimat.
            (molemmista kyllä löytyy alpinan osanumerot ja lohkosta F2/1 tyyppi, eli on alkuperäiset vuodelta 95).



            No eipä nuo imusarjoissakaan kovin loogisia ole. 9/-92 imusarjassa ei ole ollenkaan "B40" leimaa.Tuokin imusarja oli e31 joka tehty 94.
            Reilusti myöhemmin valmistetuissa se merkintä on, vaikka moottori muuttunut jo B44.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • Gedd
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 479
              • Tampere

              M62 venttiilikoneisto ilmeisesti kestää varsin kivutta 6500-7000rpm? Alpinoissa vakionakin rajotin jossain 6700?

              Kysymys kuuluukin että kun tuolla M60 imusarjalla on mukavasti vetoa ihan loppuun asti ja lastulla saa rajottimen nostettua varsin kivuttomasti niin milläs tuo 5HP30 automaatti saadaan pitään vaihde päällä sinne asti?

              Ainakin Dinan ja jotkut muutkin pajat tekee vaihteistolle omaa lastua mutta niille tarvisi postittaa askin boksi ja kaiken muun hyvän lisäks maksaa aivan pimeästi.

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Originally posted by Gedd View Post
                M62 venttiilikoneisto ilmeisesti kestää varsin kivutta 6500-7000rpm? Alpinoissa vakionakin rajotin jossain 6700?

                Kysymys kuuluukin että kun tuolla M60 imusarjalla on mukavasti vetoa ihan loppuun asti ja lastulla saa rajottimen nostettua varsin kivuttomasti niin milläs tuo 5HP30 automaatti saadaan pitään vaihde päällä sinne asti?

                Ainakin Dinan ja jotkut muutkin pajat tekee vaihteistolle omaa lastua mutta niille tarvisi postittaa askin boksi ja kaiken muun hyvän lisäks maksaa aivan pimeästi.
                En ihan hirveesti lähtis keulimaan vakiota kovemmilla kierroksilla m62 koneessa.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Gedd
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 479
                  • Tampere

                  Kenelläkään tuollaista beisan vanos press tool tyyppistä työkalua vanoksen painamiseksi takaisin kasaan tiivisteiden vaihdon jälkeen?

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    Spammataan nyt tännekin, onkos kellään valmista mittakuvaa V8:n kaavelin pulttikehästä?
                    Last edited by r.w.; 24-02-2015, 20:44.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      Originally posted by r.w. View Post
                      Spammataan nyt tännekin, onkos kellään valmista mittakuvaa V8:n kaavelin pulttikehästä?
                      Meinaatko adapteria 560 getrag:in naittamiseksi m60 perään?
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • r.w.
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2510
                        • Länsirannikko

                        Originally posted by jannmann View Post
                        Meinaatko adapteria 560 getrag:in naittamiseksi m60 perään?
                        En, vaan Mercruiserin perävetolaitteen naittamiseksi m60 perään...

                        Ajattelin vaan päästä helpolla. Oikeastaan tuli jo valmiiksi, mutta sen verran suolesta tuo sapluunasta mitoitus, että taidan raahata yhden romulohkon huomenna tuonne peräkammariin ja tarkistaa suoraan siitä mitat.

                        Tuli sellainen visio tuossa taannoin, että saattaa kyllä joutua vielä sen 560 Getraginkin sovittamaan 4800 Vortecin perään.
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Imusarja on poissa paikoiltaan.

                          Onko tämä äänieriste vai lämpöeriste?
                          Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                          Itsellä ei tuota ole, enkä edes osanumeroa tuolle löytäny.


                          Onko kukaan eristelly imusarjaa, edes sieltä alta?

                          Jääpi hieman yli lämpösuojateippiä/mattoa, niin jämät saisi menemään tuohon imusarjan alle. Joku muukin on laittanu, hyöty varmaan 0, mutta tuskin haittaakaan on.



                          Samalla vetäisis ne imusarjan alla olevat vesiputket mýös eristeen sisälle. :think
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5258
                            • Pirkkala

                            Originally posted by bemmeri View Post
                            Imusarja on poissa paikoiltaan.

                            Onko tämä äänieriste vai lämpöeriste?
                            Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                            Itsellä ei tuota ole, enkä edes osanumeroa tuolle löytäny.


                            Onko kukaan eristelly imusarjaa, edes sieltä alta?

                            Jääpi hieman yli lämpösuojateippiä/mattoa, niin jämät saisi menemään tuohon imusarjan alle. Joku muukin on laittanu, hyöty varmaan 0, mutta tuskin haittaakaan on.



                            Samalla vetäisis ne imusarjan alla olevat vesiputket mýös eristeen sisälle. :think
                            Joo tuskin on mitään oikeeta hyötyä kun kone käy. Ilmamäärät on niin valtavia että ei meinaa mitään. Mutta kuuma kone seisoessaan lämmittää imusarjan ja imulämpöanturin joka voi aiheuttaa jotain käynnistyksen yhteydessä.
                            Niinkuin sanoit ei kyllä haittaakaan mitään.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              Mites tuo hihnan kiristys? Millaiselle esikireydelle se laitetaan, tai onko jotain oikeaa "ohjetta" hommaan? Tiukkasin sitä jonkun verran, että kiristäjän jousi painu vähän kasaan, mutta tarviiko enemmän pänninkiä. :think


                              Laitoin pienemmän vesipumpun pyörän ja isommat laturin/tehostajan pyörät. Vähän vastusti tehostajan kanssa ja laturin kanssa, kun isompi tehostajan pyörä otti öljypohjaan kiinni. Sain sitten muutettua hieman tehostajan asentoa viilaamalla kiinnitysreikiä, yms. Käänsin hivenen pumppua vastapäivään ylemmän kiinnityspultin suhteen, niin hihnapyörän paikka muuttui ulommaksi/ylemmäksi ja mahtuu hihnoineen mukavasti pyörimään. Tästä syystä myös vanha remmi kävi mukavasti paikoilleen ja varaa jäi vielä tiukata (nyt "puolessa" välissä kiristin).
                              Isommassa laturin pyörässä ei ollu sitä 4mm olaketta takapuolella, niin sorvasin siihen alumiinista 4mm "rikan" ja pyörän linja tuli oikeean kohtaan (valeon laturi).
                              Last edited by bemmeri; 05-03-2015, 17:59.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Kaverin korjaamolla törmäsin taas tällaisiin...







                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎