Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Originally posted by pheno View Post
    Mulla on 10/1995 M60B40 eikä ole tollasia "imutorvia". Miksköhän on otettu pois ?
    Uudempi kone sulla on mitä minun autossa, eli ei "torvia".

    Tuossa sarjassa minkä itelle vaihdoin on leima -92/5, eli vissiin ihan niitä ensimmäisiä joita tehty. Myyjän mukaan oli vm. -94 840i:stä (sitä ei tiedä, onko vaihettus ko autoon joskus :think )

    Aika näpräämine oli, että sai liimattua nuo takaisin paikalleen. Ei ihme että jätetty pois valmistuksesta, kun näytti että käsin nuo Guntherikin oli laittanu alunperin. Liimakin oli laitettu erilailla, kuin eräällä toisessa sarjassa, minkä ostin jo aiemmin.

    Originally posted by pheno View Post
    Se kans kiinnostaisi tietää onko hyötyä laittaa tohon M60 imusarjaan sellaista M62 mallista takakantta josta huohotinventtiililtä tulee höyryt etuosaan putkea pitkin
    Takakansi on sama kaikissa. Imusarjassa on se putkisto (jonka saa kyllä irti). Varmaan se hyöty, että huohotus öljyuloste sekoittuu paremmin/tasaisemmin kaikille pytyille. Olikohan niin, että noissa imusarjoissa on sille putkelle semmoinen paikkakin (uloke jossa reikä, tms. siinä kaasuläpän päässä), en muista kun en vuosiin tuollaista uudempaa sarjaa ole kädessä pidelly.
    Last edited by bemmeri; 23-03-2015, 13:02.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • mrrk
      BTCF Member
      • Sep 2007
      • 515
      • Satakunta.

      Ei sen putken takia kannata alkaa imusarjaa/takaosaa vaihtamaan, välillä tarkistaa kaasuläpän kautta tarviiko puhdistaa öljystä. Yleensä öljy menee 8 sylinteriin mikä on muutenkin ongelmallisin.


      bemmeri. Hihnapyörien muutos pitäisi kyllä huomata. Ottaako kierrokset nopeasti.

      Pistetääs päivän piristykseksi kuva- mikä sylinteri
      Last edited by mrrk; 21-02-2016, 14:04.

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Oli se ennestään aika herkkä, silloin kun visko ei kiinni ottanu. Nyt on uusi, "tehokkaampi" syyläri ja visko ei nappaa kiinni (ei ainakaan näillä keleillä), niin vaikea sanoa onko merkittävää eroa entiseen. Herkkä se joka tapauksessa on.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1985
          • Tampere

          Originally posted by mrrk View Post
          Ei sen putken takia kannata alkaa imusarjaa/takaosaa vaihtamaan, välillä tarkistaa kaasuläpän kautta tarviiko puhdistaa öljystä. Yleensä öljy menee 8 sylinteriin mikä on muutenkin ongelmallisin.


          bemmeri. Hihnapyörien muutos pitäisi kyllä huomata. Ottaako kierrokset nopeasti.

          Pistetääs päivän piristykseksi kuva- mikä sylinteri
          Villi veikkaus, numero 1 ? :-)

          Comment

          • mrrk
            BTCF Member
            • Sep 2007
            • 515
            • Satakunta.

            Kyllä tuo oli taas 8 pytty/kanki

            Comment

            • HeL_rOt
              BTCF Member
              • Mar 2011
              • 46
              • Haapavesi

              Originally posted by HeL_rOt View Post
              M62b44 non vanos nykii lämpimänä tasakaasulla 1000-2000rpm, tasaisesti muutaman sekunnin välein ja paikallaan moottori hieman tärisee samalla kierros alueella.
              Myös tyhjäkäynti notkahtaan silloin tällöin, yleensä jos kierroksilta löysää niin notkahtaa hetkeksi.
              Keskikulutus nyt 17l/100km, norm. 12-13l
              Kellään ollut vastaavaa?
              mm. puolia, lambda, nokan ja kampuran anturi, maf, suuttimet, venttiilikoppien tiivisteet imusarjan tiivisteet ja huohotin vaihdettu mutta nykiminen vain jatkuu..
              Tuossa nyt jotenkin näkyy nykiminen kiekkamittarissa: http://youtu.be/YJ0SrT20RMg

              Rpm live nykimisen aikana: http://aijaa.com/MJL29X

              Lambdat : http://aijaa.com/X4aeqx http://aijaa.com/tGus8J
              Jos noista nyt voi edes mitään päätellä?

              Tänään tuli kaikki liittimet putsattua ja johdotuksia tarkasteltua.
              Ihmetystä aiheuttaa että moottori ei reakoi mitenkää jos nokan anturi on irti, kolmella eri anturilla jo kokeiltu eikä mitään vaikutusta sen suhteen että onko koko anturia, ainakaan korvakuulolla ja persetuntuman perusteella.

              Kokeilin irroittaa lisäilmaluistin johdon niin imusarjassa alkoi suhisemaan ja paukutti putkeen kun kaasua hölläs mutta tyhjäkäynti nousi normaaliin ja kävi tasaisesti muuten, liitin kiinni pakilla ryömiessä kierrokset putoaa 400rpm ja liitin irti pysyy tasaisesti 600rpm. Mikä tuon lisäilmaluistin ohjaukseen vaikuttaa?
              Entä onko normaalia että auton sammuttaessa imusarjalta (ehkä huohottimesta) kuuluu suht voimakas suhahdus/imuääni? :think

              Kokeiltu ajaa myös lambdan ja imm piuhat irti, ei mitään vaikutusta nykimiseen.

              Tuossa vielä moottorin naputus/raklatus joka kuuluu moottorin ollessa lämmin noin 1000rpm. http://youtu.be/l9k9YYB6fNs
              Last edited by HeL_rOt; 23-03-2015, 22:41.

              Comment

              • Gedd
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 479
                • Tampere

                Täältä löytyy vanosprässityökalu jos joku on tekemässä vanosjumppaa

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5257
                  • Pirkkala

                  Originally posted by HeL_rOt View Post
                  Tuossa nyt jotenkin näkyy nykiminen kiekkamittarissa: http://youtu.be/YJ0SrT20RMg

                  Rpm live nykimisen aikana: http://aijaa.com/MJL29X

                  Lambdat : http://aijaa.com/X4aeqx http://aijaa.com/tGus8J
                  Jos noista nyt voi edes mitään päätellä?

                  Tänään tuli kaikki liittimet putsattua ja johdotuksia tarkasteltua.
                  Ihmetystä aiheuttaa että moottori ei reakoi mitenkää jos nokan anturi on irti, kolmella eri anturilla jo kokeiltu eikä mitään vaikutusta sen suhteen että onko koko anturia, ainakaan korvakuulolla ja persetuntuman perusteella.

                  Kokeilin irroittaa lisäilmaluistin johdon niin imusarjassa alkoi suhisemaan ja paukutti putkeen kun kaasua hölläs mutta tyhjäkäynti nousi normaaliin ja kävi tasaisesti muuten, liitin kiinni pakilla ryömiessä kierrokset putoaa 400rpm ja liitin irti pysyy tasaisesti 600rpm. Mikä tuon lisäilmaluistin ohjaukseen vaikuttaa?
                  Entä onko normaalia että auton sammuttaessa imusarjalta (ehkä huohottimesta) kuuluu suht voimakas suhahdus/imuääni? :think

                  Kokeiltu ajaa myös lambdan ja imm piuhat irti, ei mitään vaikutusta nykimiseen.

                  Tuossa vielä moottorin naputus/raklatus joka kuuluu moottorin ollessa lämmin noin 1000rpm. http://youtu.be/l9k9YYB6fNs
                  Lueppa tämä topic alusta asti. Käsittääkseni nokan anturin kun ottaa irti niin ei se käyntiin mitenkään vaikutakkaan. Jos en väärin muista niin sillon se ruutaa kaikilla suuttimilla yhtäaikaa eikä käytä sekventiiaalista ruiskutusta koska ei voi tietää oikeaa ajankohtaa. Nostanee hieman bensankulutusta. (Näin siis m60b40)
                  Tuo imevä ääni sammutuksen jälkeen uskoisin olevan aika normaalia.

                  tuohan ei tarvitse käydäkseen kun kammen ja kaasuläpän anturit ellen väärin muista. Tosta on asiaa mun projekti topicissa ohimennen.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Gedd
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 479
                    • Tampere

                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Lueppa tämä topic alusta asti. Käsittääkseni nokan anturin kun ottaa irti niin ei se käyntiin mitenkään vaikutakkaan. Jos en väärin muista niin sillon se ruutaa kaikilla suuttimilla yhtäaikaa eikä käytä sekventiiaalista ruiskutusta koska ei voi tietää oikeaa ajankohtaa. Nostanee hieman bensankulutusta. (Näin siis m60b40)
                    Tuo imevä ääni sammutuksen jälkeen uskoisin olevan aika normaalia.

                    tuohan ei tarvitse käydäkseen kun kammen ja kaasuläpän anturit ellen väärin muista. Tosta on asiaa mun projekti topicissa ohimennen.
                    Mulla ei M62TU edes luvannut ilman nokka-antureita, pyöritti ja pyöritti vaan :think

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5257
                      • Pirkkala

                      Originally posted by Gedd View Post
                      Mulla ei M62TU edes luvannut ilman nokka-antureita, pyöritti ja pyöritti vaan :think
                      Joo voi olla että edellä mainittu ei päde kun näihin vanhempiin kaseihin. Tuosta vanhasta saa kiskoa irti kyllä melkein kaiken ja se vikaohjelmalla kyllä käy.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Targo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2013
                        • 226
                        • Raisio

                        Originally posted by Gedd View Post
                        Mulla ei M62TU edes luvannut ilman nokka-antureita, pyöritti ja pyöritti vaan :think
                        Myöskään itsellä m62 ei hörähtänyt käymään rikkinäisellä nokkaanturilla ollenkaan, ja imusarjasta kuuluu myös itsellä tämä "suhahdus" sammuttaessa, pidän ihan normaalina tätäkin

                        E; oletko tuon nokan anturin vaihtanut? Mulla teki viallisella välillä mitä ihmeellisempiä asioita, välillä toimi normaalisti ja välillä ei edes käynnistynyt, nykimisestä ja pätkimisestä puhumattakaan. Rompetorilta kympillä käytetty ja testaamaan eroa?
                        Last edited by Targo; 24-03-2015, 08:37.
                        Nykyiset
                        E39 96' 540i

                        Comment

                        • HeL_rOt
                          BTCF Member
                          • Mar 2011
                          • 46
                          • Haapavesi

                          Kokeiltu kolmella eri anturilla. Ei mitään vaikutusta vaikka nyppää piuhan irti koneen käydessä.
                          Ethän nyt sekoita kampiakselin anturia tähän?

                          Auto on vm96 e39 540i eli just sama kuin sulla?

                          Comment

                          • Targo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2013
                            • 226
                            • Raisio

                            Nokkaakselin anturista puhun. Vanhalla sekalalaista pätkimistä, kl tarvike anturilla ei lähtenyt edes käymään ja alkuperäisosalla toiminut vuoden päivät.
                            Nykyiset
                            E39 96' 540i

                            Comment

                            • Gedd
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 479
                              • Tampere

                              Onhan tuossa mahdollisuus että joko A: Jos anturin signaali katkeaa kesken käynnin niin kone ajaa muiden antureiden varassa, mutta käyntiin ei lähde tai B: Ilman mitään anturia kone osaa mennä vikatilaan mutta viallisella anturilla signaali on niin epämääräistä että kone ei käy :think

                              Comment

                              • HeL_rOt
                                BTCF Member
                                • Mar 2011
                                • 46
                                • Haapavesi

                                Originally posted by Gedd View Post
                                Onhan tuossa mahdollisuus että joko A: Jos anturin signaali katkeaa kesken käynnin niin kone ajaa muiden antureiden varassa, mutta käyntiin ei lähde tai B: Ilman mitään anturia kone osaa mennä vikatilaan mutta viallisella anturilla signaali on niin epämääräistä että kone ei käy :think

                                Samaa olen miettiny, mutta anturi ei jätä edes koodia muutakuin jos käynnistää anturin ollessa irti. Mistähän löytyisin moottoriohjauksen sähkökaaviot kun autodatasta ei löytyny kuin vanos koneelliseen?
                                Kulustus on nyt tasaantunun normaaliin, ainoastaa nykiessä nuosee reilusti. Nykiminen alkaa n. 10km ajon jälkee.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎