Originally posted by HeL_rOt
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HeL_rOt View PostSamaa olen miettiny, mutta anturi ei jätä edes koodia muutakuin jos käynnistää anturin ollessa irti. Mistähän löytyisin moottoriohjauksen sähkökaaviot kun autodatasta ei löytyny kuin vanos koneelliseen?
Kulustus on nyt tasaantunun normaaliin, ainoastaa nykiessä nuosee reilusti. Nykiminen alkaa n. 10km ajon jälkee.Last edited by pheno; 25-03-2015, 12:02.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostOotko kattonu lambdojen signaalia esim. TestO:lla kun nykimistä ilmenee ? Ainakin oma M60B40 ecu toimii niin, että lambda menee tasaisesti ylös/alas. Paitsi täyskaasulla, jolloin se menee rikkaalle. Kapeakaista ei nyt tietysti näytä, että kuinka rikkaalle. Tuli tossa mieleen, että jos sulla käy ajoittain laihalla syystä tai toisesta ja ecu kompensoi lisäämällä ruiskutusaikaa.
Comment
-
-
Originally posted by HeL_rOt View PostEdellisellä sivulla linkkien takana on lambdojen käyrää nykimisen aikana. Bank2 lambdan vaihdon joku aika sitten kun vanha antoi hidasta käyrää.
Jos sama nykiminen toistu ilman MAF:fia ja lambdoja, niin se rajaa jo tekijöitä pois. Onko kaasuläpän anturiarvot tsekattu nykimisen aikana ?
Tuleeko laatikolta vikakoodeja tai pääseetkö INPA:lla kattomaan live-dataa laatikosta?
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostNo niinpäs olikin.. vähän hidas päivitysnopeus tossa, mutta näkee siitä, että lambda olisi ok.
Jos sama nykiminen toistu ilman MAF:fia ja lambdoja, niin se rajaa jo tekijöitä pois. Onko kaasuläpän anturiarvot tsekattu nykimisen aikana ?
Tuleeko laatikolta vikakoodeja tai pääseetkö INPA:lla kattomaan live-dataa laatikosta?
Inpalla en pääse nyt katsomaan kun läppäri sanoi itsensä irti, mutta pitää nyt hommata uusi.
Kuitenkin pätkiminen ja epätasainen käynti 1000rpm tulee selvästi moottorilta. Laatikko tuskin 5. vaihteella turbiinin lukko päällä yrittää enää isompaa pykälää. Nykimisvika topikista löyty kuitenkin juttu jossa X5 m62 jollain tapaa nyki, ja siinä se loppu laatikon öljyt vaihtamalla.
Öljyt ajattelin sinne nyt muutenkin vaihtaa.
Tuli eilen luettua silmät ristissä monta juttua noista jakopää yms. ongelmista. Endoskooppi ja stetoskooppi lähti välittömästi tilaukseen.
E: bmwhat softalla ei ainakaan löytynyt laatikolta koodeja. Tiedä siitä sitten kun ei löytänyt airbagilta koodia vaikka valo paloi..Last edited by HeL_rOt; 25-03-2015, 17:29.
Comment
-
-
Originally posted by HeL_rOt View PostTuossa nyt jotenkin näkyy nykiminen kiekkamittarissa: http://youtu.be/YJ0SrT20RMg
Rpm live nykimisen aikana: http://aijaa.com/MJL29X
Lambdat : http://aijaa.com/X4aeqx http://aijaa.com/tGus8J
Jos noista nyt voi edes mitään päätellä?
Tuossa vielä moottorin naputus/raklatus joka kuuluu moottorin ollessa lämmin noin 1000rpm. http://youtu.be/l9k9YYB6fNs
Vikahan on siis se, että turbiini lukittuu välillä kokonaan hetkeksi vaikka laatikko pyytää osalukitusta.. siitä ei edes tule kunnon vikakoodeja.
Vian saa korjattua tälläsellä mömmöllä. Maksaa joitakin kymppejä ja vaikutus tulee parin kilsan ajolla. Nykiminen ei myöskään palaa ihan heti, vaan vuosia saa taas rauhassa ajella.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostTuo on ihan tyypillisen näkönen vaiva eikä johdu mitenkään moottorista, vaan turbiinin lukituksesta. Itekin korjaillut moista vikaa, jota aiemman omistajan toimesta korjattu 10ke:n edestä liikkeessä vikaa löytämättä.
Vikahan on siis se, että turbiini lukittuu välillä kokonaan hetkeksi vaikka laatikko pyytää osalukitusta.. siitä ei edes tule kunnon vikakoodeja.
Vian saa korjattua tälläsellä mömmöllä. Maksaa joitakin kymppejä ja vaikutus tulee parin kilsan ajolla. Nykiminen ei myöskään palaa ihan heti, vaan vuosia saa taas rauhassa ajella.
Voisiko turbiini myös aiheuttaa pienen tärinän tasan 1000rpm kohdalla?
Nyt kun tarkemmin muistelen niin n. vuosi sitten rekisteröintikatsastuksen jälkeen oireet on pikku hiljaa alkanu. Autosta yritettiin saada päästöjä kohilleen huudattamalla paikallaan "katit" lämpimäksi, jopa katsastus inssi kierrätti minuutti tolkulla kun päästöt oli ihan pikkusta vailla kondiksessa. Tämän jälkeen sama vielä toistu eräällä korjaamolla. Automaattilaatikkohan ei tykkää paikallaan kierrättämisestä?
Huomioni sitten kiinnittyi rämisevään katalysaattoriin, siellä ei ollut kuin pari nyrkin kokoista palasta ja toisessa ei ollut sitäkään, katit vaihtoon ja heittämällä läpi
Kilometrejä tämän jälkee autolle ei ole tullut kuin vajaa 10tkm kun ollut vain talvikäytössä.
Tuli tänään auton alla rymyttyä ja montun pohjalta löytyi läjä 8mm pultteja juosi prikoilla. Lopulta löysin kampiakselin dampperista tyhjiä reikiä, se oli enään yhdellä pultilla kiinni, mutta hihnapyörän kiristys ei korjannut mitään edellä mainittuja oireta. Pultithan pitäisi vaihtaa aina uusiin avattaessa, ilmeisesti laitettu vanhoilla venyneillä kiinni ja päässyt löystymään. Toisenkin m62 tiedän jossa dampperi löystynyt.
Comment
-
-
Originally posted by HeL_rOt View PostKait se sitten on uskottava että vika on laatikossa, jos ei uusilla öljyillä parane nii laitetaan mömmöt sisään. Tuntuu kyllä välillä että turbiini lukitsee jo liian aikaisin.
Voisiko turbiini myös aiheuttaa pienen tärinän tasan 1000rpm kohdalla?
Nyt kun tarkemmin muistelen niin n. vuosi sitten rekisteröintikatsastuksen jälkeen oireet on pikku hiljaa alkanu. Autosta yritettiin saada päästöjä kohilleen huudattamalla paikallaan "katit" lämpimäksi, jopa katsastus inssi kierrätti minuutti tolkulla kun päästöt oli ihan pikkusta vailla kondiksessa. Tämän jälkeen sama vielä toistu eräällä korjaamolla. Automaattilaatikkohan ei tykkää paikallaan kierrättämisestä?
Huomioni sitten kiinnittyi rämisevään katalysaattoriin, siellä ei ollut kuin pari nyrkin kokoista palasta ja toisessa ei ollut sitäkään, katit vaihtoon ja heittämällä läpi
Kilometrejä tämän jälkee autolle ei ole tullut kuin vajaa 10tkm kun ollut vain talvikäytössä.
Tuli tänään auton alla rymyttyä ja montun pohjalta löytyi läjä 8mm pultteja juosi prikoilla. Lopulta löysin kampiakselin dampperista tyhjiä reikiä, se oli enään yhdellä pultilla kiinni, mutta hihnapyörän kiristys ei korjannut mitään edellä mainittuja oireta. Pultithan pitäisi vaihtaa aina uusiin avattaessa, ilmeisesti laitettu vanhoilla venyneillä kiinni ja päässyt löystymään. Toisenkin m62 tiedän jossa dampperi löystynyt.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by mrrk View Postbemmeri. Hihnapyörien muutos pitäisi kyllä huomata. Ottaako kierrokset nopeasti.
Vielä visko hieman jarruttelee tuossa, otti jo hieman kiinni, vaimeasta huminasta päätellen. Muutenkin kylmänä käsin pyöritellessä visko tuntuu tahmealle. :think
Herkempi se oli ilman viskoa, kun aikasemmin kokeilin. Sähköflekti on suunnitteilla. Pitää ensin tehdä jonkinlainen kotelo/suoja sille, että imee koko kennon alalta, sekä ajoviima pääsee hyvin läpi. Myös ootan hieman lämpimämpiä kelejä ja mittailen konetilan lämpöjä nyt viskon kanssa ja sit näkee paljonko paikat kuumene kun mikään ei pyöri siinä edessä.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostNo, onko se herkempi kun normaali? Kyllä se nyt kovalla VP:llä ja noilla uusilla pyörillä selvästi erilainen. Kuin vuosi sitten painavalla kaksoimassalla+ 265mm gygällä.
Vielä visko hieman jarruttelee tuossa, otti jo hieman kiinni, vaimeasta huminasta päätellen. Muutenkin kylmänä käsin pyöritellessä visko tuntuu tahmealle. :think
Herkempi se oli ilman viskoa, kun aikasemmin kokeilin. Sähköflekti on suunnitteilla. Pitää ensin tehdä jonkinlainen kotelo/suoja sille, että imee koko kennon alalta, sekä ajoviima pääsee hyvin läpi. Myös ootan hieman lämpimämpiä kelejä ja mittailen konetilan lämpöjä nyt viskon kanssa ja sit näkee paljonko paikat kuumene kun mikään ei pyöri siinä edessä.Nykyiset
E39 96' 540i
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostNo, onko se herkempi kun normaali? Kyllä se nyt kovalla VP:llä ja noilla uusilla pyörillä selvästi erilainen. Kuin vuosi sitten painavalla kaksoimassalla+ 265mm gygällä.
Vielä visko hieman jarruttelee tuossa, otti jo hieman kiinni, vaimeasta huminasta päätellen. Muutenkin kylmänä käsin pyöritellessä visko tuntuu tahmealle. :think
Herkempi se oli ilman viskoa, kun aikasemmin kokeilin. Sähköflekti on suunnitteilla. Pitää ensin tehdä jonkinlainen kotelo/suoja sille, että imee koko kennon alalta, sekä ajoviima pääsee hyvin läpi. Myös ootan hieman lämpimämpiä kelejä ja mittailen konetilan lämpöjä nyt viskon kanssa ja sit näkee paljonko paikat kuumene kun mikään ei pyöri siinä edessä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Huohotinmysteeri.
Huohotin pitää erilaisia ääniä ja värinöitä, pärisee oikein kunnolla ja tuntee kädellä vahvan värinän huohottimen takaa kun kokeilee. Sitten kun sitä napauttaa niin joskus ääni ja värinä häviää ja ujellus siirtyy keskelle imusarjaa.
Huohotin on uusi ja varmistin vielä äsken että kalvo on puhas.
Onko tuon huohottimen kannalta olennaista että imusarjan etuosaan tuleva putki tiivistyy tiukasti huohottimeen (onko imusarjan etuosassa jonne putki menee isompi alipaine tms?) vai mikähän tuossa nyt voisi olla...?Last edited by Gedd; 27-03-2015, 07:00.
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOma suositus on että pidä vaan se visko, mitkä on sen oikeet haittapuolet? itsellä kun se ei mahdu olemaan niin poistin sen.
Tuskinpa oikeesti siitä mitään haittapuolta oikeasti on, varmastikin toimii ehjällä viskolla parhaiten. Luulisin että viskon vaihto olisi edessä, kun tosiaan tuntuu aika jähmeälle kylmänäkin, niin varmaan sillä tekosyyllä haikailen sitä sähköflektiä ja kun useessa paikassa konsensus tuntuu olevan että jokusen hevosvoimankin voisi saada verrattuna viskoon. :thinkEVERYTHING | WORKS
Comment
-
Comment