Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8258
    • Järvikylä (Nakkila)

    Onko kellään M60 veiviä irrallisena? Tarvis tietää veivien leveys :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      Originally posted by peto2 View Post
      Onko kellään M60 veiviä irrallisena? Tarvis tietää veivien leveys :think
      Arrowin sivuilta varmaan näkis kans. Tuskin heittää paljon vakiosta.
      Leveys varmaan alapäästä?
      Aprilia RSV4

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8258
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by jannmann View Post
        Arrowin sivuilta varmaan näkis kans. Tuskin heittää paljon vakiosta.
        Leveys varmaan alapäästä?
        E: Arrowin sivulta löytyi 20,825.. kele.. 1,04mm kapee..
        Last edited by peto2; 27-03-2015, 21:09.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          20,9 on mun mauserilla
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Gedd
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 479
            • Tampere

            Originally posted by Gedd View Post
            Huohotinmysteeri.

            Huohotin pitää erilaisia ääniä ja värinöitä, pärisee oikein kunnolla ja tuntee kädellä vahvan värinän huohottimen takaa kun kokeilee. Sitten kun sitä napauttaa niin joskus ääni ja värinä häviää ja ujellus siirtyy keskelle imusarjaa.

            Huohotin on uusi ja varmistin vielä äsken että kalvo on puhas.

            Onko tuon huohottimen kannalta olennaista että imusarjan etuosaan tuleva putki tiivistyy tiukasti huohottimeen (onko imusarjan etuosassa jonne putki menee isompi alipaine tms?) vai mikähän tuossa nyt voisi olla...?
            Kampikammiossa imuvuoto. Nyt skulaa

            Comment

            • 28schnitzer
              BTCF Member
              • Dec 2009
              • 137
              • e-pohjanmaa

              Potilas on e39 535ia -99 230tkm saksantuonti. Ei aina tahdo käynnistyä, pyörittää muttei starttaa. Kylmänä toimii hyvin. Pari kertaa sammunut kesken ajon, kun starttaa muutaman kerran lähtee. Akku testattu on kunnossa, sanovat kyllä että purkaa akkua. Lataus kunnossa 14v.
              vikakoodit: 113camshaft sensor
              140output thermostat map cooling
              13 oxygen sensors- heater for cat
              5 oxygen sensors-heater for cat (bank2)
              33 camshaft control
              Nokka-akselien asentoanturit (ilm 2kpl) tilaan maanantaina ja vaihdetaan. Onko väliä otanko kl-varaosista vai marmorilta? Mitä mieltä muista koodeista?
              Ja miten kulutusmittarin saa nollattua? Kun viiksen napista painelee kulutuksen kohtaan ja pitää nappia pohjassa tulee teksti prog ja mankan nappien tekstit vaihtuu mutta nollaaminen ei onnistu.

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5257
                • Pirkkala

                Originally posted by 28schnitzer View Post
                Potilas on e39 535ia -99 230tkm saksantuonti. Ei aina tahdo käynnistyä, pyörittää muttei starttaa. Kylmänä toimii hyvin. Pari kertaa sammunut kesken ajon, kun starttaa muutaman kerran lähtee. Akku testattu on kunnossa, sanovat kyllä että purkaa akkua. Lataus kunnossa 14v.
                vikakoodit: 113camshaft sensor
                140output thermostat map cooling
                13 oxygen sensors- heater for cat
                5 oxygen sensors-heater for cat (bank2)
                33 camshaft control
                Nokka-akselien asentoanturit (ilm 2kpl) tilaan maanantaina ja vaihdetaan. Onko väliä otanko kl-varaosista vai marmorilta? Mitä mieltä muista koodeista?
                Ja miten kulutusmittarin saa nollattua? Kun viiksen napista painelee kulutuksen kohtaan ja pitää nappia pohjassa tulee teksti prog ja mankan nappien tekstit vaihtuu mutta nollaaminen ei onnistu.
                Jos auton meinaat saada toimimaan niin alkuperäisvalmistajan valmistamia antureita ainoastaan kannattaa ostaa. Ostopaikkana voi toimia myös kl, riippuen siitä mitä myyvät.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • 28schnitzer
                  BTCF Member
                  • Dec 2009
                  • 137
                  • e-pohjanmaa

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Jos auton meinaat saada toimimaan niin alkuperäisvalmistajan valmistamia antureita ainoastaan kannattaa ostaa. Ostopaikkana voi toimia myös kl, riippuen siitä mitä myyvät.
                  Tämä tiedossa mutta kiitos tarkennuksesta. KL:stä aina tullut hyvää osaa mutta nyt eka kerta kun joutuu bemariin tuollaisia antureita uusimaan. Ja auto ei ole minun, muuten olisin siihen jo varmaan enemmänkin varaosia hankkinut

                  Comment

                  • Gedd
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 479
                    • Tampere

                    Mikäs seuraavaksi syyniin M62TU jos tyhjäkäynniltä survaisee nopeasti kaasun pohjaan niin yskäisee kerran ja sitten lähtee ja todennäköisesti samaan liittyvä vika kun paikallaan hieman nostaa tasakaasulla kierroksia niin röpeltää putkessa ja kierrokset humppaa hieman? Jostain syystä siis pätkii mutta vain näissä mainituissa tilanteissa.

                    Muuten toimii 100% kuten pitääkin, jos kaasua painaa inasen hitaammin pohjaan tai kun on kuorma päällä, ei mitään ongelmia. Vain ilman kuormaa paikallaan.

                    Tulpat vaihdettu, imuvuodot tarkastettu ja bensansuodatin uusittu. Ei anna koodeja. Jakopää tehty. Imusarjan tiivisteet, huohotin ja alipaineletkut uusittu.

                    Voiko puola oireilla noin? Luulisi että kuormallakin pätkisi jos puola.

                    Comment

                    • jakeluvesimies
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2010
                      • 2726
                      • On the road @ Laplandia

                      Onko jokaiseen m62 pataan omat suuttimet vai käykö ristiin..? Hakusessa ois pari suutinta m62b35, vanokseton... saa tarjota privaan

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by jakeluvesimies View Post
                        Onko jokaiseen m62 pataan omat suuttimet vai käykö ristiin..? Hakusessa ois pari suutinta m62b35, vanokseton... saa tarjota privaan
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • jakeluvesimies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2010
                          • 2726
                          • On the road @ Laplandia

                          Kiitosta, kaupat tehty tiedon pohjalta

                          Comment

                          • Gedd
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 479
                            • Tampere

                            Onko kenelläkään Tampereen lähistöllä ylimääräistä varmuudella hyvin toimivaa 9/98-> maffia lainata? Heräsi epäilys että onkohan maffi menossa kun long term fuel trimit molemmissa lohkoissa -8.

                            Edit: No jos ajattelis ihan ite, niin voisi päätellä että rikkinäinen maffi veisi fueltrimmit plussan puolelle. Eli lienee tuo jonkun kuiteista näkyvän nyrkkipajan 400 euron "teho-ohjelmointi" josta ei ole tarkempaa tietoa laittanut vähän liikaa soossia koneeseen
                            Last edited by Gedd; 02-04-2015, 06:51.

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              Tyhjäkäynti vai kierroksilla? Tyhjäkäynnillä miinus vois merkitä vuotavaa suutinta tai bensanpaineen säädintä.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              • Gedd
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2010
                                • 479
                                • Tampere

                                Originally posted by Morkai View Post
                                Tyhjäkäynti vai kierroksilla? Tyhjäkäynnillä miinus vois merkitä vuotavaa suutinta tai bensanpaineen säädintä.

                                Pysyy samana siitä riippumatta antaako höristä tyhjäkäynnillä tai pitää kierroksia korkeammalla.

                                Suuttimien vuodosta ei muuta tietoa muuta kun että pian ajon jälkeen otin bensakiskon ylös eikä yksikään suutin ollut kostea, että täysin auki ei ole jäänyt. Ja molemmissa lohkoissa on samat trimmit eli pitäisi vuotaa yhtä paljon molemmilla puolilla.

                                Mitenkäs tuota bensapaineen säädintä voisi testata, ei ole painemittaria itsellä.

                                Saattaisi liittyä tuo rikkaalla käyntiin viittaava fueltrimmi jotenkin siihen, että kun tyhjäkäynniltä polkaisee nopeasti kaasun pohjaan niin kone aivan aavistuksen empii/yskäisee ja paukauttaa putkessa ja tulee kunnon bensankatkuinen tumma pilvi putkenpäästä.

                                Tai sitten on tosiaan se jonkun pajan ohjelma vedetty turhan rikkaalle?


                                Edit: Eikös näissä ole bensanpaineen säädin filtterissä? Juuri uusittu oem filtterillä ja alipaineletku joka sille tuli tuntui olevan ehjä.
                                Last edited by Gedd; 02-04-2015, 11:20.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎