Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Gedd View Post
    Pysyy samana siitä riippumatta antaako höristä tyhjäkäynnillä tai pitää kierroksia korkeammalla.

    Suuttimien vuodosta ei muuta tietoa muuta kun että pian ajon jälkeen otin bensakiskon ylös eikä yksikään suutin ollut kostea, että täysin auki ei ole jäänyt. Ja molemmissa lohkoissa on samat trimmit eli pitäisi vuotaa yhtä paljon molemmilla puolilla.

    Mitenkäs tuota bensapaineen säädintä voisi testata, ei ole painemittaria itsellä.

    Saattaisi liittyä tuo rikkaalla käyntiin viittaava fueltrimmi jotenkin siihen, että kun tyhjäkäynniltä polkaisee nopeasti kaasun pohjaan niin kone aivan aavistuksen empii/yskäisee ja paukauttaa putkessa ja tulee kunnon bensankatkuinen tumma pilvi putkenpäästä.

    Tai sitten on tosiaan se jonkun pajan ohjelma vedetty turhan rikkaalle?


    Edit: Eikös näissä ole bensanpaineen säädin filtterissä? Juuri uusittu oem filtterillä ja alipaineletku joka sille tuli tuntui olevan ehjä.
    Mallista riippuen joko filtterissä tai bensakiskon päässä.
    Sinulla filtterissä jos sinne alipaineletku tulee.

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Kattelin noita viskojen hintoja ja OEM näyttäisi olevan parin sadan kantturoissa. (en tosin tarkkaa hintaa vielä kysyny mistään).
      Mites tarvikkeena nuo viskot, tekeekö mitään? Hinta on selvästi huokeampi, saksasta, yms, saisi 50-100€ välitä usealta valmistajalta.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • Gedd
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 479
        • Tampere

        Originally posted by bemmeri View Post
        Kattelin noita viskojen hintoja ja OEM näyttäisi olevan parin sadan kantturoissa. (en tosin tarkkaa hintaa vielä kysyny mistään).
        Mites tarvikkeena nuo viskot, tekeekö mitään? Hinta on selvästi huokeampi, saksasta, yms, saisi 50-100€ välitä usealta valmistajalta.
        Alkuperäinen on halpa henkivakuutus. Tarvikeviskot hirttäneet monilla kiinni ennenaikojaan ja sitten lentelee siivet

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Originally posted by Gedd View Post
          Alkuperäinen on halpa henkivakuutus. Tarvikeviskot hirttäneet monilla kiinni ennenaikojaan ja sitten lentelee siivet
          Jaa, meinasin noita "parempia merkkejä", kuten Hella, Sachs, tms., nuo maksaa hieman enemmän kuin halvimmat viskot ja luulisi että hieman laadukkaampia. :think
          No, tilasin alkuperäisen. Behr sieltä pitäisi tulla osanumeron perusteella. 147€ köyhty tuosta plus postikulut pari kymppiä (tosin muutakin tulee samalla). :think


          Onpahan nyt koko jäähdytysjärjestelmä uutta (letkut vielä vanhat, mutta hyvät vielä). Enpä viitsi sähköflektiä laittaa, kun riittävät tehokasta ei saa mahtumaan. Syylärin pinnasta hihnapyöriin on n. 10cm, just ja just ois tarvikepuhallin siihen sopinu jonkinlaisen kotelon kanssa, mutta esim. volvon 360w/390mm puhallin ei ois sopinu. Tuo olisi ollu hyvä kun ois valmiin relepaketin, johdot yms. saanut volvosta ja kaksitoiminen olisi vielä ollut.
          Last edited by bemmeri; 02-04-2015, 18:18.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by bemmeri View Post
            Jaa, meinasin noita "parempia merkkejä", kuten Hella, Sachs, tms., nuo maksaa hieman enemmän kuin halvimmat viskot ja luulisi että hieman laadukkaampia. :think
            No, tilasin alkuperäisen. Behr sieltä pitäisi tulla osanumeron perusteella. 147€ köyhty tuosta plus postikulut pari kymppiä (tosin muutakin tulee samalla). :think
            Kyllä itse ainakin uskaltaisin tilata Hella/Sachs viskon autoon. Itse tilasin omaani esim Hella Behr syylärin, kun vanha BMW leimoilla oleva päätti ruveta vuotamaan viime vuonna.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • leksii
              BTCF Member
              • May 2012
              • 1034
              • Turku

              Toi kakstoiminen rele vois olla kova sana ku apinois yhteen sähköflektin kanssa ku ite meinasin laittaa sähköflektin alumiinisyylärin yhteytee ja viskon laittais verkonpainoks :think
              e28 535i Touring
              e28 m535i + s38
              e34 535i --> ?


              Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

              Comment

              • MH motorsport
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 2301
                • Turku

                Originally posted by leksii View Post
                Toi kakstoiminen rele vois olla kova sana ku apinois yhteen sähköflektin kanssa ku ite meinasin laittaa sähköflektin alumiinisyylärin yhteytee ja viskon laittais verkonpainoks :think
                E34 ainakin ja varmaan monessa muussa on vakiona kaksitoiminen termostatti katkaisija syylärin päässä, eli kolminapainen. Pienemmällä lämpötilalla kytkeytyy flekti toisen navan kautta jossa on vastus välissä ja kun lämpö nousee kytkeytyy toinen napa jossa ei ole vastusta -> täysi puhallus teho.
                Autopalvelu MH-motor
                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                Maxxecu myynti ja asennus
                www.mh-motor.fi
                0503218217
                Kulkineet:
                E6 2000 touring
                E6 2002 touring
                E30 318is ///Mtechnic 2
                E34 ///M5 nürburgring
                E34 S62b50 turbo dct
                E39 523i ///Msport
                F30 320d

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Pikkuvelii View Post
                  E34 ainakin ja varmaan monessa muussa on vakiona kaksitoiminen termostatti katkaisija syylärin päässä, eli kolminapainen. Pienemmällä lämpötilalla kytkeytyy flekti toisen navan kautta jossa on vastus välissä ja kun lämpö nousee kytkeytyy toinen napa jossa ei ole vastusta -> täysi puhallus teho.
                  Tarkennetaan tätä vielä sillä että se vastus ei ole siinä kytkimessä vaan johdon välissä.
                  Ja siis löytyy ilmastoiduista malleista.

                  Comment

                  • MH motorsport
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 2301
                    • Turku

                    Onko tämä oikea suutin m60b40 vakio bensakiskon ja imusarjan väliin? Mites liittimen kanssa?


                    Pituus ja 14mm halkaisijat pitäisi olla oikein tietääkseni.
                    Autopalvelu MH-motor
                    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                    Maxxecu myynti ja asennus
                    www.mh-motor.fi
                    0503218217
                    Kulkineet:
                    E6 2000 touring
                    E6 2002 touring
                    E30 318is ///Mtechnic 2
                    E34 ///M5 nürburgring
                    E34 S62b50 turbo dct
                    E39 523i ///Msport
                    F30 320d

                    Comment

                    • mrrk
                      BTCF Member
                      • Sep 2007
                      • 515
                      • Satakunta.

                      On, jos se on kuvan mukainen.
                      Pitäis riittää aika pitkälle..

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        Laitan tähän tämän myös, vaikka ei myyntipalsta ole. Jos joku etsii vioille syytä, niin varaosat tarjolla tässä ja ei huku myyntipalstalle. Poistakoon modet tämän jos aihetta.

                        M60B40:

                        -Ehjä kampiakselin asentotunnistin. OE BMW

                        -Toimivat Bosch -lambdat (ostettu toiset tilalle jossa hivenen lyhemmät johdot). Nämä lambdat ostettu viime kesänä ja ajettu 5tkm.

                        -Behr/OE-BMW visko, toimii ok. 181tkm ajettu. Aluksi tuntui että lähtee hieman liian aikasin mukaan ja tilasin uuden, mutta toimii normaalisti sen jälkeen kun parin kymmenen vuoden ravat putsasin rivoista pois. Ottaa toki kiinni kun tarvetta. (kysy jos tarttee, niin saa linkin "viskotestiin" jossa näät että toimii oikein)

                        YV:llä tavoittaa.
                        Last edited by bemmeri; 12-04-2015, 09:40.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Patriot
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 274

                          Tulppasin tuosta öljynsuodatinpöntöstä öljypohjaan menevän paluuletkun eilen väliaikaisesti letkupihdeillä. Vaikuttaisi, että tuo joskus kylmäkäynnistyksessä kuuluva vanos-kolistelu poistui kokonaan eikä öljyvalo vilkahdellut.

                          Täytyy öljyjen ja suodattimen vaihdossa tulpata tuo kokonaan pois. Lämpimänä ei ole ollut mitään ylimääräisiä ääniä. Tuolla M62TUB44 moottorilla on nyt ajettu 304tkm.

                          ps. Löytyy 8kpl ehjänä purettuja suuttimia jos jollain tarvetta.
                          E39 540iA M62TUB44

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by Patriot View Post
                            Tulppasin tuosta öljynsuodatinpöntöstä öljypohjaan menevän paluuletkun eilen väliaikaisesti letkupihdeillä. Vaikuttaisi, että tuo joskus kylmäkäynnistyksessä kuuluva vanos-kolistelu poistui kokonaan eikä öljyvalo vilkahdellut.

                            Täytyy öljyjen ja suodattimen vaihdossa tulpata tuo kokonaan pois. Lämpimänä ei ole ollut mitään ylimääräisiä ääniä. Tuolla M62TUB44 moottorilla on nyt ajettu 304tkm.

                            ps. Löytyy 8kpl ehjänä purettuja suuttimia jos jollain tarvetta.

                            Eli ilmeisesti se suodatinkotelon öljynvaihtoa varten oleva tyhjennysventtiili vuotaa. Jos tulppaat sen niin mitenkäs sitten öljynvaihto? Ei varmaan valu sitten kaikki öljyt enää öljypohjaan kun avaat suodatinkotelon. :think
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8258
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Patriot View Post
                              Tulppasin tuosta öljynsuodatinpöntöstä öljypohjaan menevän paluuletkun eilen väliaikaisesti letkupihdeillä. Vaikuttaisi, että tuo joskus kylmäkäynnistyksessä kuuluva vanos-kolistelu poistui kokonaan eikä öljyvalo vilkahdellut.
                              Älä tulppaa sitä! kun katsot rakennetta tarkemmin niin huomaat että sama letku hoitaa myös ylipaineventtiilin paluun virkaa.

                              Itellä oli sama vika, vaihdoin koko suodatinjalan kun en keksinyt miten sen tyhjennysventtiilin saa irti.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5257
                                • Pirkkala

                                Originally posted by peto2 View Post
                                Älä tulppaa sitä! kun katsot rakennetta tarkemmin niin huomaat että sama letku hoitaa myös ylipaineventtiilin paluun virkaa.

                                Itellä oli sama vika, vaihdoin koko suodatinjalan kun en keksinyt miten sen tyhjennysventtiilin saa irti.
                                onko näin?:think
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎