Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by Marttyyri View Post
    [ATTACH]131280[/ATTACH]

    Oisko kellään hajua mikä vikakoodi? INPA antaa nakutusanturia 2 ja 3. Mut DIS ei kai tunnista vai? Vai oisko jollain muulla samaa vikaa että koko laitos tärisee välillä niin maan perkeleesti.. Epäillyt kyllä turbiiniakin jos pääsis jotenki vatkaamaan.. Tehojakin tuntuu olevan hävöksissä. Kyseessä siis e39 535i M62 nonvanos. NIF906
    Tunnistaa se DIS sen vikakoodin, mutta se pitää katsoa ei kohdasta, tuossa näyttää vaan, että siellä on vikakoodi. Ei se INPA:n koodeja kummempia sieltä anna.
    Onko imuvuodot tutkittu? Vuotaako venttiilikopan tiivisteet? Missä kunnossa on tulpat?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • BMWFW24
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 275
      • Jämsä

      Sanokaas, tietäjät mikä voisi aiheuttaa "hitaan" käynnistymisen lämpimänä kun kyseessä on m62b44tu moottori? Eli startti pyörittää normaalisti mutta useita sekunteja pidempään, ja moottori ei "räjähdä" käyntiin vaan käynnistyminen on semmoinen laiska kierrosten nosto, kaikilla pytyillä - ei mitään ylimääräisiä ääniä. Moottori ei anna mitään vikakoodeja. Kylmänä käynnistyy normaalisti, samaten jos lämpimällä koneella pysähdys ei kestä 15-20 min pidempään. Nokkien anturit(alkuperäiset), kaasuläppä(alkuperäinen), bensapumppu(alkuperäinen) ja -suodatin(tarvike) vaihdettu. Kevään/kesän aikana. Huono käynnistyminen alkoi bensapumpun ja -suodattimen vaihdon jälkeen. Kone käy kuitenkin muuten normaalisti ja tehot on tallella sekä bensan kulutus normaalilla tasolla. Tulpat on pari vuotta vanhat. Suuttimet on testattu ja todettu toimiviksi sekä keskenään samanlaisiksi tuotoltaan ja suihkultaan.
      Voiko tulpat/puolat vaikuttaa näin ilman että tulee mitään misfire-vikakoodeja? Entä kampiakselin anturi?
      ex. 316i e36 1991
      ex. 318iS Coupe e36 1992
      ex. 528iA Touring e39 1997
      ex 316i e30 1990, vaimon
      ex. X5 4.4i e53 2001
      ex 316 e46 2003, vaimon
      525iX e60 2008
      Z4 e85 2003, vaimon​

      Comment

      • BMW_Harrastaja
        BTCF Member
        • Dec 2012
        • 819
        • Oulu area

        Pysyyköhän siellä bensalinjassa paine? Viittaisi siihen, jos pumpun ja suodattimen vaihdon jälkeen tuo alkoi vaivaamaan.
        BMW driver and owner since 2000.

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5257
          • Pirkkala

          Moottorinlämpöanturin voisit myös katsoa että on kunnossa. Ja jos tässä vielä on erikseen imuilman lämpöanturi niin sen myös.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • BMWFW24
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 275
            • Jämsä

            Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
            Pysyyköhän siellä bensalinjassa paine? Viittaisi siihen, jos pumpun ja suodattimen vaihdon jälkeen tuo alkoi vaivaamaan.
            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Moottorinlämpöanturin voisit myös katsoa että on kunnossa. Ja jos tässä vielä on erikseen imuilman lämpöanturi niin sen myös.
            Auto on X5 4.4 2001 jos sillä on merkitystä. Tuo bensan paine mietitytti ja tämän takia suuttimet testattiin, jos vuotaisi. En ole mitannut painetta kun ei ole sopivaa mittaria (vielä). Mutta jos paine hukkuisi niin eikö se vaivaisi myös kylmänä(ekallakin startilla siis). Paluulinjahan on tässä jo suodattimelta suoraan ja mootorin lämpö ei voi vaikuttaa paluulinjaan eikä pumpun toimintaa. Mielestäni laitoin kaikki letkut samalla lailla kuin ne oli vanhassakin suodattimessa. Painemittauksellahan näkisi jos paineensäädin ei toimisi. Mutta kun ongelma on päällä kun kone on lämmennyt, en jaksa uskoa bensapuolen syihin. Ellei rele- tai joku muu pumpunohjaus ei tykkää lämmöstä. Täytyykin kaivella tuo rele esille jos se vaikka on kipinöinyt jostain syystä.
            Lämpöanturi ei Teston/INPAn mukaan ainakaan näytä outoja lukemia, eikä imuilmankaan. Termostaatti ja lämpöanturi on vaihdettu pari vuotta sitten. Imuilman anturi on MAFfin kanssa samassa.
            ex. 316i e36 1991
            ex. 318iS Coupe e36 1992
            ex. 528iA Touring e39 1997
            ex 316i e30 1990, vaimon
            ex. X5 4.4i e53 2001
            ex 316 e46 2003, vaimon
            525iX e60 2008
            Z4 e85 2003, vaimon​

            Comment

            • BMW_Harrastaja
              BTCF Member
              • Dec 2012
              • 819
              • Oulu area

              Originally posted by BMWFW24 View Post
              Auto on X5 4.4 2001 jos sillä on merkitystä. Tuo bensan paine mietitytti ja tämän takia suuttimet testattiin, jos vuotaisi. En ole mitannut painetta kun ei ole sopivaa mittaria (vielä). Mutta jos paine hukkuisi niin eikö se vaivaisi myös kylmänä(ekallakin startilla siis). Paluulinjahan on tässä jo suodattimelta suoraan ja mootorin lämpö ei voi vaikuttaa paluulinjaan eikä pumpun toimintaa. Mielestäni laitoin kaikki letkut samalla lailla kuin ne oli vanhassakin suodattimessa. Painemittauksellahan näkisi jos paineensäädin ei toimisi. Mutta kun ongelma on päällä kun kone on lämmennyt, en jaksa uskoa bensapuolen syihin. Ellei rele- tai joku muu pumpunohjaus ei tykkää lämmöstä. Täytyykin kaivella tuo rele esille jos se vaikka on kipinöinyt jostain syystä.
              Lämpöanturi ei Teston/INPAn mukaan ainakaan näytä outoja lukemia, eikä imuilmankaan. Termostaatti ja lämpöanturi on vaihdettu pari vuotta sitten. Imuilman anturi on MAFfin kanssa samassa.
              Bensa voi höyrystyä linjassa, jos painetta ei ole, kun kone on kuuma. Siitä voi seurata tuon kaltaisia ongelmia. Se paine voi vuotaa esim. pumpun läpi takaisin tankkiin tai pumpun ja tankin kannen välillä olevasta letkusta.
              BMW driver and owner since 2000.

              Comment

              • Gedd
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 479
                • Tampere

                Edit: Eipä mitään sittenkään

                Comment

                • BMWFW24
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 275
                  • Jämsä

                  Originally posted by BMWFW24 View Post
                  Sanokaas, tietäjät mikä voisi aiheuttaa "hitaan" käynnistymisen lämpimänä kun kyseessä on m62b44tu moottori? Eli startti pyörittää normaalisti mutta useita sekunteja pidempään, ja moottori ei "räjähdä" käyntiin vaan käynnistyminen on semmoinen laiska kierrosten nosto, kaikilla pytyillä - ei mitään ylimääräisiä ääniä. Moottori ei anna mitään vikakoodeja. Kylmänä käynnistyy normaalisti, samaten jos lämpimällä koneella pysähdys ei kestä 15-20 min pidempään. Nokkien anturit(alkuperäiset), kaasuläppä(alkuperäinen), bensapumppu(alkuperäinen) ja -suodatin(tarvike) vaihdettu. Kevään/kesän aikana. Huono käynnistyminen alkoi bensapumpun ja -suodattimen vaihdon jälkeen. Kone käy kuitenkin muuten normaalisti ja tehot on tallella sekä bensan kulutus normaalilla tasolla. Tulpat on pari vuotta vanhat. Suuttimet on testattu ja todettu toimiviksi sekä keskenään samanlaisiksi tuotoltaan ja suihkultaan.
                  Voiko tulpat/puolat vaikuttaa näin ilman että tulee mitään misfire-vikakoodeja? Entä kampiakselin anturi?
                  Näyttäsi siltä että tarvikesuodatin (Hengst) oli syyllinen. Vaihdoin Mahlen tekemän, mutta ilman Bemarin leimoja olevan, tarvikesuodattimen tilalle ja ongelmat loppui siihen, ainakin toistaiseksi. Tarvikesuodattimella ongelmia oli jo heti ekalla käynnistyskerralla kun kone oli lämpöinen. Tarvikesuodattimen olin ostanut KL-varaosista joten ajattelin sen olevan toimiva peli.
                  ex. 316i e36 1991
                  ex. 318iS Coupe e36 1992
                  ex. 528iA Touring e39 1997
                  ex 316i e30 1990, vaimon
                  ex. X5 4.4i e53 2001
                  ex 316 e46 2003, vaimon
                  525iX e60 2008
                  Z4 e85 2003, vaimon​

                  Comment

                  • BMW_Harrastaja
                    BTCF Member
                    • Dec 2012
                    • 819
                    • Oulu area

                    Mielenkiintoista kyllä, kun Hengst tekee myös alkuperäiset suodattimet. Ainakin osan niistä. Hyvä kuitenkin, jos ongelma ratkesi.
                    BMW driver and owner since 2000.

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      Ei osunut heti silmään joten jos joku tietäisi paljonko m62b46 vanos koneessa on imu/pako venat maksimissaan auki ykk:saa?
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • jakeluvesimies
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2010
                        • 2726
                        • On the road @ Laplandia

                        Kysytään kun ei turhia jaksa googlee laulattaa...

                        Eli m62 ruennut satunnaisesti humpaamaan tyhjäkäyntiä. Vajaa vuosi sitten tehty tyhjäkäyntimoottorin/venttiilin putsaus, jolla tyhjäkäynti tippui alemmas johkin 700rpm... Oireet alkoi nyt ihan vasta. Maffikin uusi, mutta humppaili jo ennen sitä... Ja ei anna vikaistakoodia...

                        Ja kaiken kukkaraksi nyt sammunut auto pariin otteeseen d-päällä jarrua vasten heti ajusta parkkiin tullessa...
                        Last edited by jakeluvesimies; 16-08-2015, 22:33.

                        Comment

                        • MH motorsport
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 2301
                          • Turku

                          Asiallinen mainospuhe. Onko hinta kohtuullinen?
                          Autopalvelu MH-motor
                          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                          Maxxecu myynti ja asennus
                          www.mh-motor.fi
                          0503218217
                          Kulkineet:
                          E6 2000 touring
                          E6 2002 touring
                          E30 318is ///Mtechnic 2
                          E34 ///M5 nürburgring
                          E34 S62b50 turbo dct
                          E39 523i ///Msport
                          F30 320d

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by Pikkuvelii View Post
                            Asiallinen mainospuhe. Onko hinta kohtuullinen?
                            https://store.vacmotorsports.com/mob...ice-p1959.aspx
                            Siis tossahan on vasta putket 8x112ee = 896e
                            Tohon sit vielä niiden putkitus työ ja rahti+verot+niiden hommaama lohko tai sun lohkon rahti sinne.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • MH motorsport
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 2301
                              • Turku

                              Eli varmaan karkea arvio 2ke+männät.
                              Pärjäilisikö sitä nikasilin ja takomäntien kanssa jos haluaa oikeasti paineistaa kattilaa.
                              Autopalvelu MH-motor
                              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                              Maxxecu myynti ja asennus
                              www.mh-motor.fi
                              0503218217
                              Kulkineet:
                              E6 2000 touring
                              E6 2002 touring
                              E30 318is ///Mtechnic 2
                              E34 ///M5 nürburgring
                              E34 S62b50 turbo dct
                              E39 523i ///Msport
                              F30 320d

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5257
                                • Pirkkala

                                Originally posted by Pikkuvelii View Post
                                Eli varmaan karkea arvio 2ke+männät.
                                Pärjäilisikö sitä nikasilin ja takomäntien kanssa jos haluaa oikeasti paineistaa kattilaa.
                                Kyllähän tuo lämpöongelma täytyy ratkaista sinunkin ensin. Mä oon sitä mieltä että kestäähän se nicasil ja vakiokin mäntä mutta lämpökuorma pitää saada pois sieltä kasin nurkalta.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎