Originally posted by alspe
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Itellä oli ongelma joka kuulostaa tutulta ja korajautui lamdan vaihdolla..! Mut ny uusvika!? http://www.bmwtuningclub.net/forum/s...ad.php?t=49293
Comment
-
-
Originally posted by HarzaTheManEikös kartiosuodattimet yleensä ole puhdistettavia? Vakiosuodattimet taas vaihdetaan kun ne on jonkunlaista paperia ja maksavatkin huimat 5-10€.
Näin olen itekki ymmärtäny ton kartiosuodattimen kanssa.. Tietääks joku et voisko toi HC vika korjaantua pienellä venttiilirempalla, näin korjaaja sano mut epäilen kun käynti on kuitenki tosi tasasta ja eiks käynti oo epätasasta jos joku venttiili ei pelaa ja vuotaa?
Comment
-
-
...epäilen että korjaantuu (=mutta lue: Tiedän että ei korjaannu).
Katti kyllä hoitaa pienet venttiilivuotojen aiheuttamat häiriöt, mikäli kone muuten tuuppaa katille reaktiokelpoista seosta. Voihan ne ohivirtaukset käydä tsekkaamassa jos nuo "rasvarin" venttiiliremonttikommentit alkaa hallita "projektia".
Comment
-
-
Originally posted by mclySanokaa siis että voiko tässä tapauksessa homma olla noista venttiileistä kiinni?
Comment
-
-
Originally posted by JuubiOlipa itsellä juuri sama homma, tarkistin välykset mutta eipä ollut päästöihin vaikutusta. Lambdan vaihto + ilmamäärämittarin säätö parilla napsulla antoikin jo sitten konttorilta leiman.
Comment
-
-
Noniin, mitähän sitten seuraavaksi fiksataan Eli päästöt vieläkin viturallaan:
CO 0.75/0.65
HC 318/51
CO2 13,29/14,12
lambda 1,02
02 2,12/1,02
Tähän mennessä lambda vaihdettu (boksi nollattu tän jälkeen), kokeiltu kahdella massamittarilla (sai halvalla toisen ), massamittarin ja imusarjan välinen kumiputki vaihdettu ku oli särki, imuvuodot tutkittu starttisrpaylla -> ei PITÄIS olla, puolista hinkkasin maadotuspinnat jos olis huonoa kipinää sen takia, ei öljyä tulpanreiissä, on lämmitetty ennen mittausta jne
Jostainhan tuo vuotaa happea putkeen, ensin ajattelin ettei tuo pari prosenttia mitään, nyt olis oma diagnoosi:
Vuotaa jostain ennen lambdaa ilmaa putkeen ja boksi luulee että käy laihalla -> antaa lisää bensaa?
Ruiskun lämpöanturi paskana? Tosin vaihdettu noin vuosi sitten...
Lambdan esilämmitys ei pelaa, tällänenhän oli Sakulla ainakin probleemana, pitäis tarkistaa..?
Tyhjäkäyntiä tuo käy aika nätisti ei pahemmin hummaa, tosin ehkä hieman alhaalla, olisko tyhjäkäyntiventtiilissä jotain häikkää?
Edit: kokeilin nyt vielä noi imuvuotoja tutkia ja puoli pulloa starttispryata suihkuttu joka kohtaan eikä mitään kierroksennousua havaittavissa.
Kokeilin myös nypätä kaasuläpän asennontunnistimen irti -> kierrokset alko heijaamaan ja asettu tyhjäkäynnillä lopulta tosi alas eli ilmeisesti toimii?
Imuilman lämpöanturin nyppäämisellä ei ollu mitään korvinkuultavaa muutosta käyntiin, perkele kun sais jostain päästömittarin hommattua niin olis vähän helpompaa tuo analysointi...Last edited by nut; 26-11-2005, 16:48.BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Jahas lambda vaihdettu mutta arvot ei tippuneet mihinkään. Putki oli varmasti kuuma sillä kävin vetäsemässä viiden kilsan lenkin kakkosella kierrokset jossain 4 tonnin hujakoilla. Vasta loppumatkasta tuli se legendaarinen katin haju eli kananmunapaska. Hc oli yhä päälle 250 ja myöskin CO2 oli viturallaan. Kyselin sitten niiltä korjaamoäijiltä että oisko miten iso homma jos säätäis tuosta ilmamäärämittarilta vähäsen ja kattos muuttuuko arvot niin takasin tuli vastaus et ei ne sillä mihinkään muutu. Vaihda katit. Onko vika todellakin kateissa???
Comment
-
Comment