Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kapanos
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1394
    • Kirkkonummen Westend

    Mikähän ämmää vaivaa..

    eli auto 94 vuoden 3.0 M3

    Kaikki muut päästöt menee läpi mutta lambda on 1.3xx, täysin sama korotetuilla kierroksilla ja tyhjäkäynnillä..

    muuten vakio, mutta alpha N lastu asennettu, eli poistaa ilmamäärä mittarin käytöstä..

    kesällä käytetty testerissä ja ei herjannut lambdoja..

    mistähän lähtee vikaa etsimään? lambda(t) sökönä?
    E30 M50tic -90
    E34 M5 -90
    E91 325d M-sport -07
    Ford F100 -53 LS edition

    Comment

    • Letium
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 36

      Originally posted by Kapanos View Post
      Mikähän ämmää vaivaa..

      eli auto 94 vuoden 3.0 M3

      Kaikki muut päästöt menee läpi mutta lambda on 1.3xx, täysin sama korotetuilla kierroksilla ja tyhjäkäynnillä..

      muuten vakio, mutta alpha N lastu asennettu, eli poistaa ilmamäärä mittarin käytöstä..

      kesällä käytetty testerissä ja ei herjannut lambdoja..

      mistähän lähtee vikaa etsimään? lambda(t) sökönä?
      Lambda väittää käyvänsä laihalla ja aika reippaastikki, voipi olla sökö
      "Well fuck me sideways.."

      Comment

      • Kapanos
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1394
        • Kirkkonummen Westend

        Originally posted by Letium View Post
        Lambda väittää käyvänsä laihalla ja aika reippaastikki, voipi olla sökö
        voiko se kuitenkin olla oikeassa, ja kone käy laihalla?
        tätyy laittaa vako chippi kiinni ja käydä mittaamassa päästöt
        E30 M50tic -90
        E34 M5 -90
        E91 325d M-sport -07
        Ford F100 -53 LS edition

        Comment

        • ojmichael
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 116
          • Tampere

          Tänään tuli kanssa käytyä.. HYLÄTTY!
          Auto siis E36 325 -93

          Joutokäynti / Yli 2000rpm

          CO: 0,02 / 0,04
          HC: 125 / 26
          O2: 0,17 / 0,33
          Lambda 1,01

          HC sallittu 100/100

          Eli HC arvo joutokäynnillä liian suuri. Millähän toimenpiteillä tuon saisi laskemaan?
          Eikä kyllä auttanut vaikka autoa lämmiteltiin siinä pihalla. :think
          Last edited by ojmichael; 23-10-2008, 16:02.

          Comment

          • Rikke
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 579
            • Paimio

            Paskat sieltä mitään leimaa saanut..

            Joutokäynti yli 2000rpm
            Mitattu/sallittu Mitattu/sallittu

            CO 1,27/0.50 0,82/0,30
            HC 259/100 142/100
            LAMBDA 1,02/0,97-1,03
            CO2 14,55 14,78
            O2 1,04 1,15


            Tollaiset arvot tuli, mitähän noista voisi päätellä?
            Auto käy nätisti, ainoa on että kun ajossa päästää kaasusta ja hetken päästä painaa taas niin on pieni viive ja ampuu putkeen...

            Pata m60b30

            Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
            Nyk. VW Golf '00
            Nyk. VW Golf '95
            Historiaa:x17 BMW +Muuta

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Rikke View Post
              Paskat sieltä mitään leimaa saanut..

              Joutokäynti yli 2000rpm
              Mitattu/sallittu Mitattu/sallittu

              CO 1,27/0.50 0,82/0,30
              HC 259/100 142/100
              LAMBDA 1,02/0,97-1,03
              CO2 14,55 14,78
              O2 1,04 1,15


              Tollaiset arvot tuli, mitähän noista voisi päätellä?
              Auto käy nätisti, ainoa on että kun ajossa päästää kaasusta ja hetken päästä painaa taas niin on pieni viive ja ampuu putkeen...

              Pata m60b30
              Putki vuotaa.

              Comment

              • Keketin
                Newbiemmer
                • Aug 2007
                • 24
                • N/A

                Moro!

                Tulipahan käytyä katsastuksessa, ja yllättäen ei päästöistä mennyt läpi kun taliaivo katsastusmies ajo kylmänä sen auton mittauksiin. Etukäteen kyllä jo tiesin et kannattaa lapun kanssa mennä, mut siihen ei nyt ollu tilaisuutta.
                Jokatapauksessa, tämmöset arvot tuli, ja itse en näistä mitään ymmärrä niin mistä kannattais vikaa lähteä hakemaan kun ei jälkeenpäin pelkissä päästömittauksissakaan mennyt läpi.

                Arvot:

                Tyhjäkäynti:
                HC ppm: 330
                CO %: 0,95 tai 6,95. Ei saa selvää tuosta ekasta numerosta.
                O2 %: 9,1
                CO2 %: 8,0
                Lambda: -

                >2000r/min:
                HC ppm: 61
                CO %: 0,70 tai 6,70. Jälleen ei saa selvää ekasta numerosta.
                O2 %: 5,40
                CO2 %: 11,6
                Lambda: 1,23

                Tiettävästi takapöntössä on melkonen reikä, ja se on menossa jo uusiksi. Mutta riittääkö se yks reikä siellä pelkästään tuollaisiin arvoihin?
                Autossa on orkkiskotelossa K&N öljypestävä vapaavirtaussuodatin, jolla auto mennyt kyllä edellisinä vuosina läpi, ja orkkissuodatinta en ole koskaan nähnytkään.

                Mut eniveis tarttis apua teiltä viisaammilta et sais auton takasin tienpäälle. Kiitos jo etukäteen.
                Ja tosiaankin kyseessä E36 325iA ei vanos.

                Comment

                • arska84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1356
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by ojmichael View Post
                  Tänään tuli kanssa käytyä.. HYLÄTTY!
                  Auto siis E36 325 -93

                  Joutokäynti / Yli 2000rpm

                  CO: 0,02 / 0,04
                  HC: 125 / 26
                  O2: 0,17 / 0,33
                  Lambda 1,01

                  HC sallittu 100/100

                  Eli HC arvo joutokäynnillä liian suuri. Millähän toimenpiteillä tuon saisi laskemaan?
                  Eikä kyllä auttanut vaikka autoa lämmiteltiin siinä pihalla. :think
                  Lambda/lambdat vaihtoon

                  Originally posted by Keketin View Post
                  Moro!

                  Tulipahan käytyä katsastuksessa, ja yllättäen ei päästöistä mennyt läpi kun taliaivo katsastusmies ajo kylmänä sen auton mittauksiin. Etukäteen kyllä jo tiesin et kannattaa lapun kanssa mennä, mut siihen ei nyt ollu tilaisuutta.
                  Jokatapauksessa, tämmöset arvot tuli, ja itse en näistä mitään ymmärrä niin mistä kannattais vikaa lähteä hakemaan kun ei jälkeenpäin pelkissä päästömittauksissakaan mennyt läpi.

                  Arvot:

                  Tyhjäkäynti:
                  HC ppm: 330
                  CO %: 0,95 tai 6,95. Ei saa selvää tuosta ekasta numerosta.
                  O2 %: 9,1
                  CO2 %: 8,0
                  Lambda: -

                  >2000r/min:
                  HC ppm: 61
                  CO %: 0,70 tai 6,70. Jälleen ei saa selvää ekasta numerosta.
                  O2 %: 5,40
                  CO2 %: 11,6
                  Lambda: 1,23

                  Tiettävästi takapöntössä on melkonen reikä, ja se on menossa jo uusiksi. Mutta riittääkö se yks reikä siellä pelkästään tuollaisiin arvoihin?
                  Autossa on orkkiskotelossa K&N öljypestävä vapaavirtaussuodatin, jolla auto mennyt kyllä edellisinä vuosina läpi, ja orkkissuodatinta en ole koskaan nähnytkään.

                  Mut eniveis tarttis apua teiltä viisaammilta et sais auton takasin tienpäälle. Kiitos jo etukäteen.
                  Ja tosiaankin kyseessä E36 325iA ei vanos.
                  Joo,putki vuotaa aivan saatanasti jos HC ei tipu putken tiivistämisen jälkeen niin todennäköisesti lambda paskana...
                  BMW PREMIUM

                  BMW E46 318

                  Comment

                  • Keketin
                    Newbiemmer
                    • Aug 2007
                    • 24
                    • N/A

                    Tää on kiva näil intin päivärahoil korjailla näit "pikkuvikoi". En tiiä mistä vitusta se takapönttö on toho tilattu mut hintaa sille tuli 350€ kilkkeineen. Toivon mukaan nyt korjaantuis pelkällä tolla pöntön vaihdolla. Eli koitat sanoa että se on siis mahdollista et pelkkä pöntön vaihto riittäisi?

                    Comment

                    • arska84
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1356
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Keketin View Post
                      Tää on kiva näil intin päivärahoil korjailla näit "pikkuvikoi". En tiiä mistä vitusta se takapönttö on toho tilattu mut hintaa sille tuli 350€ kilkkeineen. Toivon mukaan nyt korjaantuis pelkällä tolla pöntön vaihdolla. Eli koitat sanoa että se on siis mahdollista et pelkkä pöntön vaihto riittäisi?
                      Kyllä, sekottaa muitakin arvoja kun putki vuotaa..
                      BMW PREMIUM

                      BMW E46 318

                      Comment

                      • Rikke
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 579
                        • Paimio

                        Originally posted by Rikke View Post
                        Paskat sieltä mitään leimaa saanut..

                        Joutokäynti yli 2000rpm
                        Mitattu/sallittu Mitattu/sallittu

                        CO 1,27/0.50 0,82/0,30
                        HC 259/100 142/100
                        LAMBDA 1,02/0,97-1,03
                        CO2 14,55 14,78
                        O2 1,04 1,15


                        Tollaiset arvot tuli, mitähän noista voisi päätellä?
                        Auto käy nätisti, ainoa on että kun ajossa päästää kaasusta ja hetken päästä painaa taas niin on pieni viive ja ampuu putkeen...

                        Pata m60b30
                        Jees eli tuossa tuli vaihdettua lambdat ja tulpat ja motronic oli irti mutta mitään vaikutusta ei tullut.
                        Päästöarvot kutakuinkin samat kuin nuo katsastuksessa mitatut, saa kuulemma liikaa tavaraa.

                        Edellinen omistaja kertoi että tuohon on jokin virilastu laitettu joka kuulemma muistaakseni vaikuttaa tuohon ampumiseenkin.
                        Voisiko tuo lastu olla paska? Ajattelin jonkun toisen tilata ja kokeilla jos auttaisi..

                        Tuo ampuminen on sellaista että maantiellä ajaessa päästää kaasusta niin että tulee moottorijarrutus päälle ja kulutusmittari menee nollaan,
                        sen jälkeen kun painaa kaasua niin paukahtaa plop plop pari kertaa ja sitten tulee veto takaisin.

                        Mikäköhän helvetti tuohon auttaisi??

                        Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                        Nyk. VW Golf '00
                        Nyk. VW Golf '95
                        Historiaa:x17 BMW +Muuta

                        Comment

                        • Letium
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 36

                          Eikös katti vaikuta suoraan HC arvoihin, ettei suodata kunnol ku tyhjäkäynnil oli liian kovat? HC 300-400 luokkaa, kierroksil ok vai voisko olla tulpat?

                          Kurkkasin vanhan katin sisään, niin ei ollu tyhjä.. Kurkkismis reijän jälkeen ~4-5 cm näky eka seinä.. tiedä sit oliko siel enemmän muuta.. voiko katti olla risa vaikka seinät on tallel?
                          "Well fuck me sideways.."

                          Comment

                          • arska84
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1356
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Letium View Post
                            Eikös katti vaikuta suoraan HC arvoihin, ettei suodata kunnol ku tyhjäkäynnil oli liian kovat? HC 300-400 luokkaa, kierroksil ok vai voisko olla tulpat?

                            Kurkkasin vanhan katin sisään, niin ei ollu tyhjä.. Kurkkismis reijän jälkeen ~4-5 cm näky eka seinä.. tiedä sit oliko siel enemmän muuta.. voiko katti olla risa vaikka seinät on tallel?
                            Jos sulla E36 6 pannulla niin lambdaa veikkaan syyksi
                            BMW PREMIUM

                            BMW E46 318

                            Comment

                            • Letium
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2008
                              • 36

                              318iS eli nelkkukoneel.. Ei perkele viittis eka vaihtaa kattia, sitten todeta että oho ei o päästöt kohillaa, sitten ihmetellä tulppia ja lopulta päätyä lambdaan..

                              Jos ois lambda, eikäs vaikuttais muihinki arvoihin? reijän korjaamal parantu O2 ja siten Co2 arvotkin.. Ainut jäi kiinni HC:sta, eli ei polta kaikkea, eiks katin pitäs tätä just puhistaa mm.?
                              Last edited by Letium; 28-10-2008, 21:21.
                              "Well fuck me sideways.."

                              Comment

                              • arska84
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1356
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by Letium View Post
                                318iS eli nelkkukoneel.. Ei perkele viittis eka vaihtaa kattia, sitten todeta että oho ei o päästöt kohillaa, sitten ihmetellä tulppia ja lopulta päätyä lambdaan..

                                Jos ois lambda, eikäs vaikuttais muihinki arvoihin? reijän korjaamal parantu O2 ja siten Co2 arvotkin.. Ainut jäi kiinni HC:sta, eli ei polta kaikkea, eiks katin pitäs tätä just puhistaa mm.?
                                Pitäis joo,mutta on niin harvinaista että se katti siellä on paskana.. Käy piuhan pääs sen auton kans.. Lambdaa veikkaan 99% varmuudella..
                                BMW PREMIUM

                                BMW E46 318

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎