Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • istuvahärkä
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 25
    • Kauhajoki

    Originally posted by jr66 View Post
    Voi johtua mutta voi olla muustakin homma kiinni, se imuvuoto esim. Ja lambda, ja... Putki kuntoon ja pakokaasutestiin.

    Juu, pitää kohta käydä paikkaamassa edellisen omistajan ns. "hitsaus saumat" (Jos niitä lankakasoja voi sillä nimellä kutsua)



    E: Paikattu, mutta eipä ollut hirveästi vaikutusta.. Co saatiin jo tippumaan .31 ja Hc seilaa vielläkin tyhjäkäynnillä 300-400...
    Korjaamonsetä veikkaili imuvuotoa tai katalysaattoria...
    E2: Niin mutta olisko tolla "säädettävällä p-a paineensäätimellä" vaikuttamaan asiaan
    Last edited by istuvahärkä; 20-01-2012, 16:35.

    Comment

    • samve
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 7
      • Äänekoski

      e39 523i 1996 arvot seuraavanlaisia. Katalysaattori vasta uusittu.

      joutokäynti
      CO: 0,20/0,50
      HC: 214/100
      CO2: 15.30%
      O2: 0,02/5,00

      yli 2000rpm
      CO: 1,02/0,30
      HC: 134/100
      Lambda: 0,96/0,97-1,03
      CO2: 14,71%
      O2: 0,01/5,00

      E: Ennen katin vaihtoa arvot oli joutokäynnillä CO:1,37. HC:272. CO2:14,16. O2:0,63. kierroksilla: CO:1,61. HC:187. Lambda:0,97. CO2:14,01. O2:0,61. Katti oli siis täysin tyhjä...
      E2: Kunnon polkemisen ja tulppien vaihdon jälkeen menikin heittämällä päästöistä läpi.
      Last edited by samve; 14-02-2012, 12:40.
      e91 320d

      Comment

      • Jax_KiBez
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 2061
        • Pirkanmaa

        E39 523i vm. 3/98 ajettu 393tkm

        HYLÄTTY!

        Joutokäynti
        CO: 0,28/0,50
        HC: 80/100
        CO2: 14.70%
        O2: 0,8/5,00

        Yli 2000rpm
        CO: 0,50/0,30 **Tästä kiikastaa**
        HC: 85/100
        Lambda: 1,03/0,97-1,03
        CO2: 15,3%
        O2: 0,9/5,00

        Eli jäi kiinni kierroksilla CO:sta, ei paljoa ole ylitse. Inssi sano että katti, mutta itse en mukisematta niele. Voisiko joku kertoa mitä asialle voisi tehdä. Tuohan on käsittääkseni häkä, eli palaa ilmeisesti huonosti, mistä päin asiaa kannattaa etsiä. Vai pitää etanolilla katsastaa, että pääsee läpi ?

        Jäi toi huudatus katin lämmittämiseksi vähän kesken kun kone keitti
        Syykin oli oma, jäi pahvit keulille.

        Lambdakin oli 1,03, sekin pienen huudatuksen jälkeen, joten olisko liikaa kakkua?
        Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
        Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

        _____________________________________
        Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
        Tästä mun kaluston showroomiin
        Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

        Comment

        • Kona
          Bimmer Rookie
          • Dec 2009
          • 77
          • Siilinjärvi

          Bmw e39 523 -96

          Jouto
          CO 0.47
          HC 224
          CO2 13.4
          O2 2.47

          Korotettu
          CO 0.6
          HC 90
          CO2 13.9
          O2 2.5
          Lambda 0.098

          Elikkäpä tuommoset arvot tuli katsastuksessa. Itse epäilen kovasti kattia ja niin meinasi katsastusmieskin sitä. Imuvuotoja en ole löytänyt joten ei taida siitäkään olla kiinni ? Ja muutama kk sitten veti auton niin tukkoon ettei kiertänyt yli 4000, mutta vähän matkan ajon jälkeen pelasi normaalisti :think

          Mitä ovat muut mieltä ?

          Comment

          • Mäkki
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2010
            • 2190
            • Orimattila

            Originally posted by Kona View Post
            Bmw e39 523 -96

            Jouto
            CO 0.47
            HC 224
            CO2 13.4
            O2 2.47

            Korotettu
            CO 0.6
            HC 90
            CO2 13.9
            O2 2.5
            Lambda 0.098

            Elikkäpä tuommoset arvot tuli katsastuksessa. Itse epäilen kovasti kattia ja niin meinasi katsastusmieskin sitä. Imuvuotoja en ole löytänyt joten ei taida siitäkään olla kiinni ? Ja muutama kk sitten veti auton niin tukkoon ettei kiertänyt yli 4000, mutta vähän matkan ajon jälkeen pelasi normaalisti :think

            Mitä ovat muut mieltä ?
            Lambda, putken paikkaus ja kannattaa ne imuvuodot katsoa tarkkaan.
            Ilmansuodatin, tulpat+johdot vaihdettu koska?

            Itse syynäisin kaiken muun ennenkuin katin vaihtaisin. Se tosin kannattaa ajaa "hehkuvaksi" ennen päästöjä
            #Ilmastoahdistus

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16460
              • Asikkala

              Originally posted by Kona View Post
              Bmw e39 523 -96

              Jouto
              CO 0.47
              HC 224
              CO2 13.4
              O2 2.47

              Korotettu
              CO 0.6
              HC 90
              CO2 13.9
              O2 2.5
              Lambda 0.098

              Elikkäpä tuommoset arvot tuli katsastuksessa. Itse epäilen kovasti kattia ja niin meinasi katsastusmieskin sitä. Imuvuotoja en ole löytänyt joten ei taida siitäkään olla kiinni ? Ja muutama kk sitten veti auton niin tukkoon ettei kiertänyt yli 4000, mutta vähän matkan ajon jälkeen pelasi normaalisti :think

              Mitä ovat muut mieltä ?
              Originally posted by Mäkki View Post
              Lambda, putken paikkaus ja kannattaa ne imuvuodot katsoa tarkkaan.
              Ilmansuodatin, tulpat+johdot vaihdettu koska?

              Itse syynäisin kaiken muun ennenkuin katin vaihtaisin. Se tosin kannattaa ajaa "hehkuvaksi" ennen päästöjä
              O2 reilusti, putken kunto ? Onko lambda-arvossa yksi nolla liikaa ?

              Comment

              • Kona
                Bimmer Rookie
                • Dec 2009
                • 77
                • Siilinjärvi

                Originally posted by Mäkki View Post
                Lambda, putken paikkaus ja kannattaa ne imuvuodot katsoa tarkkaan.
                Ilmansuodatin, tulpat+johdot vaihdettu koska?

                Itse syynäisin kaiken muun ennenkuin katin vaihtaisin. Se tosin kannattaa ajaa "hehkuvaksi" ennen päästöjä
                Tulpat ja suodatin vaihdettu kuukausi sitten. Katsastukseen kyllä ajettiin aika reilulla kaasulla

                Originally posted by jr66 View Post
                O2 reilusti, putken kunto ? Onko lambda-arvossa yksi nolla liikaa ?
                Putkee pittää vielä tässä jokupäivä tarkemmin ihmetellä. Se vaan ihmetytti, että kun putkee paukuttelin vasaralla ennen takavaimenninta niin kuulostas ihan, että siellä asti ois katin sisälmyksiä menossa. Paperissa lukee, että lambda arvo on tuo 0.098 ja nyt kun silmän otan käteen niin tuohan lambda arvohan on ihan päin prinkkalaa. Elikkä onko siis lambda tullut tiensä päähän ?
                Last edited by Kona; 26-03-2012, 21:12.

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Tosin lambda arvohan ei kerro mitään lambdan kunnosta.

                  Tuo on laskennallinen arvo.

                  Comment

                  • arska84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1356
                    • Seinäjoki

                    525 E34 M50 pomppas katsastuksesta lambda-arvon takia joka oli jotain 1.06 ja muut suht kohdallaan, O2 oli kyllä hieman koholla 4/4 tyhjä/kierroksilla. Auto käy tyhjäkäyntiä epätasaisesti mikä ei kierroslukumittarissa näy. automaatista kun pistää D:n päälle ja pitää jarrun pohjassa alkaa peräkin nytkymään

                    Toimenpitetä mitä tehty:
                    - Tyhjäkäyntimoottori puhdistettu
                    - Letkut katsottu läpi (haitariletkussa murtumia jotka on ilmastointiteipillä paikattu)
                    - Ilmamassamittari vaihdettu (uusi bosch) käy sillä vähän paremmin, mutta päästöt enemmän pielessä. Nyt vanha kiinni ja kun nyppää siitä johdon irti niin auto käy niinkuin pitää :think
                    - Lambdan pistoke irroitettu tyhjäkäynnin aikana, ei vaikutusta
                    - Kaasuläppäkotelu putsattu

                    Nyt imusarja irroitettu ja vaihdetaan siihen tiivisteet ja haitariletku uusiksi. Mitä jos ei näillä toimenpiteilläkään ala toimimaan? Ideoita? Auto kyllä savuuttaa tavallista enemmän ja tyhjäkäynnillä välillä kuuluu suhahdus imusarjan alta ja siksi vaihdetaan sinne tiivisteet.
                    BMW PREMIUM

                    BMW E46 318

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Happi 4? ihme että ei käy mukavasti.

                      Kyllä siellä nyt on vuotoa jossain.

                      Comment

                      • arska84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1356
                        • Seinäjoki

                        Joo sitä täs ollaan kissojen ja koirien kans etitty
                        BMW PREMIUM

                        BMW E46 318

                        Comment

                        • Patriot
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 274



                          CO-pitoisuus, kierroksilla = liian korkea
                          HC-pitoisuus, joutokäynnillä = liian korkea

                          - Uudet tulpat
                          - Uudet venakopan tiivarit
                          - Nokka-akselin asentotunnistimisesta antaa herjaa = varmaan osasyyllinen.

                          Analyysejä?
                          E39 540iA M62TUB44

                          Comment

                          • arska84
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1356
                            • Seinäjoki

                            Imusarjan tiivisteet vaihdettu ja tyhjäkäyntimoottoria vielä herkistelty. Käy huomattavasti tasaisemmin, mutta ihan pientä kierrosten heittelyä vielä ilmenee. D:n kun pistää päälle ja pitää jarrua pohjassa niin perä ei enää hytky Nyt vaan siirtokilvet ja käydä mittaamassa päästöjä
                            BMW PREMIUM

                            BMW E46 318

                            Comment

                            • Haggis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1570
                              • Wackyland

                              Hylätty päästöistä. Autona e34 m50b25 (ei vanos).

                              -CO korotetulla pyörimisnopeudella liian korkea. Arvo 0,43%
                              -Lambda poikkeaa sallituista arvoista korotetulla pyörimisnopeudella. Arvo 1,04

                              Mitä pitäisi tehdä? Katit vaihtoon? Koskaan ei ole ollut ongelmia päästöissä mun omistuksen aikana.
                              Käyttis:Kia Optima TF

                              Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                              Comment

                              • Tonto!
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 205
                                • Hausjärvi

                                Hylätty. Auto E39 540ia -97.
                                CO kierroksilla 0,54. Vaihdoin tulpat ja reilulla polkemisella (10km lenkki 2 vaihteella noin. 4000-5000rpm jatkuvasti) saatiin CO arvo tippumaan 0,20
                                e39 523iA -97
                                e87 120d -10
                                e30 M-tech II v8 cabrio -93
                                Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
                                Ex e30 325 M-tech II m52 -89
                                Ex e60 530i -03
                                Ex e39 528 Touring -97
                                Ex e39 540iA -97
                                Ex e36 328 Coupe -96
                                Ex e34 535 -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎