Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    Kiitoksia.
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

    Comment

    • ARDler
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 146
      • Pori

      Pystyykö inpalla toteamaan lambfan rikkinäiseks, kun ei menny päästöistä läpitte?Itel on toi inpa mutta ei suostu oikeen pelittämään, jos saa tolla todettuu rikkinäiseks niin pitää pistää se toimimaan...

      Auto oli siis e38 730i v8
      E38 730i -95

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16460
        • Asikkala

        Originally posted by ARDler View Post
        Pystyykö inpalla toteamaan lambfan rikkinäiseks, kun ei menny päästöistä läpitte?Itel on toi inpa mutta ei suostu oikeen pelittämään, jos saa tolla todettuu rikkinäiseks niin pitää pistää se toimimaan...

        Auto oli siis e38 730i v8
        No mitähän se saastemittari näytti ?

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by ARDler View Post
          Pystyykö inpalla toteamaan lambfan rikkinäiseks, kun ei menny päästöistä läpitte?Itel on toi inpa mutta ei suostu oikeen pelittämään, jos saa tolla todettuu rikkinäiseks niin pitää pistää se toimimaan...

          Auto oli siis e38 730i v8
          Kyllä Inpalla saa lambdan kunnon todettua helposti.
          Edellyttää tosin että Inpa toimii.

          Comment

          • geronimo
            Newbiemmer
            • Feb 2014
            • 5
            • Kerava

            Omassa e36 320 hc ja co arvot liian krokealla tyhjäkäynnillä, kierroksilla menee nipin napin alle rajojen. Alkuperäinen lambda vaihdettu, katalysaattori vaihdettu, tulpat vaihdettu, ilmansuodatin vaihdettu, breakcleanerillä etsitty imuilma vuotoja mutta ei löytynyt. auto käy tasaisesti tyhjäkäynnillä noin 600rpm. huomasin tuossa että ainakin 2 puolaa vaihdettu joskus ja eivät ole alkuperäiset. voisiko johtua noista kahdesta puolasta ettei jaksa polttaa tyhjäkäynnillä kaikkea bensiiniä ja arvot nousevat tämän takia? näiden kahden puolien alta paljastuvat tulpat ovat kuitenkin saman värisiä kuin muut? vai voisikohan vika olla katalysaattorissa? juuri vaihdettu kylläkkin mutta biltemasta ostettu (suodattaa 4.5l bensiini moottoriin asti)? autoon myös tehty kansiremontti viime syksynä, voiko olla jos venttiillit falskaavat niin nostavat arvoja? mitään nakutusta ei kuitenkaan kuullu. Nyt kaivataan apua, alkaa itsellä olemaan keinot ja usko lopussa

            Comment

            • Tenox
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1732

              Mitäs muuten sitten jos tyhjäkäynti on yli 1000rpm? Onko se saatava alle sen, jotta päästöistä voisi päästä läpi? Talviautossa tuntuu humppaavan siinä 1000-1200rpm tyhjäkäynti. :think
              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

              Comment

              • intfreak
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 2966
                • Uusikaupunni

                Originally posted by Tenox View Post
                Mitäs muuten sitten jos tyhjäkäynti on yli 1000rpm? Onko se saatava alle sen, jotta päästöistä voisi päästä läpi? Talviautossa tuntuu humppaavan siinä 1000-1200rpm tyhjäkäynti. :think
                Pitää olla alle 1000rpm
                N62 Money Spender Club

                Comment

                • Tenox
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1732

                  OK. Pitää vissiin sitten tehdä asialle jotain ennen kuin koittaa leimata keväällä. Katsastuskonttorien, Trafin yms. sivuilta en kyllä löytänyt mistään mitään raja-arvoa tuolle tyhjäkäynnille, mutta järkeenkäyvältä tuo kuulostaa. Kele ja Tana.
                  Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                  Comment

                  • Henkka992
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2011
                    • 155
                    • Polvijärvi

                    Jännä homma ku huoltohistoriaa tutkin, niin viim 30tkm aikana on puhistettu sylintereitten 6.1 ja 3 suutin, ku on ollu likainen. Vikana on ollu just sytytyskatkoksia vaihtelevissa sylintereissä :think
                    no huomenna saan selville korjaantuuko puolan vaihdolla vika vai joutuuko suutin remppaa tekemään

                    Comment

                    • elliV
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2010
                      • 41
                      • Ylöjärvi

                      Konttorilla käyty ja päästöt pielessä, autona vm. 1995 530i v8 m60b30

                      Tyhjäkäynnillä

                      CO 1,00 (liian korkea)
                      CO2 12,60
                      HC 150 (liian korkea)
                      O2 2,35

                      Kierroksilla

                      CO 0,26
                      CO2 14,50
                      HC 70
                      O2 0,38
                      Lambda 1,007

                      Tyhjäkäynnillä siis pielessä kierroksilla OK, melkein 10min katsastusmies sitä siinä polki mutta eipä arvot laskenu, epäili että kateissa ei ainakaan vikaa kun kierroksilla on OK, mutta täällä varmaan viisaammaat osaa kertoa.

                      Viimeisen puolen vuoden aikana vaihdettu imusarjan takana oleva huohotin ja sen tiiviste, kaikki konehuoneen ilma/alipaineletkut, kaasuläppäkotelon ja imusarjan välinen tiiviste, imusarjan tiivisteet, suuttimien tiivisteet ja ilmansuodattimelta tuleva ilmaputki on ehjä, ilmansuodatin vaihdettu ja sillä ajettu alle 1000km, tulppia ja puolia varmaan tarkastelemaan seuraavaks?

                      Koneessa kiinni m60b40 koneen imusarja ja kaasuläppäkotelo, onkohan se vika tässä?

                      Comment

                      • Bmw_e30
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2004
                        • 1260
                        • joutseno

                        bmw e36 328i -98 päästöt vähä sekasi
                        mistä ettii vikaa

                        joutokäynti
                        co 4.826
                        hc 529
                        02 0.10

                        2000+
                        lambda 0.896
                        co 3.636
                        hc 187
                        02 0.15

                        selvis ainaki miks vie bensaa enemmä ku miu 540i -.-

                        vikakoodeis anto
                        055 lambda probe heating probe 2

                        auto ei seilaa eikä pätki
                        hieman käy epätasasesti kun kattoo pellin alle, mut ei kyllä huomaa kiekkamittaris et kävis huonosti
                        ex 325i -85 325i
                        325i soupe -92 325i

                        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                        Comment

                        • C'mon_maik
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 73
                          • JKL

                          ^ tosi rikkaallahan se käy jos lambda-arvo on alle 0,9. Lambdoja vaihtoon jos kerta koodiakin pukkaa.
                          Bostongrün E36 328i coupe M-sport

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Bmw_e30 View Post
                            bmw e36 328i -98 päästöt vähä sekasi
                            mistä ettii vikaa

                            joutokäynti
                            co 4.826
                            hc 529
                            02 0.10

                            2000+
                            lambda 0.896
                            co 3.636
                            hc 187
                            02 0.15

                            selvis ainaki miks vie bensaa enemmä ku miu 540i -.-

                            vikakoodeis anto
                            055 lambda probe heating probe 2

                            auto ei seilaa eikä pätki
                            hieman käy epätasasesti kun kattoo pellin alle, mut ei kyllä huomaa kiekkamittaris et kävis huonosti
                            Imuvuoto ainakin ensiksi hakuun?

                            Comment

                            • Bmw_e30
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2004
                              • 1260
                              • joutseno

                              Originally posted by C'mon_maik View Post
                              ^ tosi rikkaallahan se käy jos lambda-arvo on alle 0,9. Lambdoja vaihtoon jos kerta koodiakin pukkaa.

                              juuuuuu lambdallaha se korjaantu
                              ex 325i -85 325i
                              325i soupe -92 325i

                              Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                              Comment

                              • Tenox
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1732

                                Mistäs lähdetään liikkeelle, kun päästöt muuten OK, mutta happiarvot korkeat ja lambda samoin. Olisko jälkimmäinen ollut jotain 1,2 - 1,3.

                                Testaaja epäili joko että lambda kaputt tai vuoto putkistossa. Ei kuulosta siltä, että olisi vuotoja. Miten paljon mahtaa tehdä se, kun on edellinen omistaja laittanut sellaisen 1-2 putkiston, jonka ulostulot on luokkaa 4" / puoli (juu en tykkää)? Testattiin kyllä niinkin, että toinen puoli oli tukossa. Ja lämmin oli kone varmasti.

                                Auto käy nätisti tyhjäkäyntiä, toimii erittäin hyvin ja kuluttaa aika normaalisti bensaa. Ainoa mikä on, niin moottorijarrutuksen jälkeen, kun antaa kaasua välillä paukuttaa putkessa. (2.0 turbo.) Katti on melkein uusi.

                                Edit: Uus lambda (tarvike) ostettu ja pakoputki tsekataan ja tuo lambda vaihdetaan täs kun ehtii. Sitte uudestaan kokeilemaan.
                                Last edited by Tenox; 04-07-2015, 11:08.
                                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎