Originally posted by Muurahainen
View Post
M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
X
-
Siitä ei tarkempaa tietoa, mutta tulpat tuli vaihdettua ja sillä ongelma poistui ja nyt auto toimi viikonpäivät ja alkoi tasskaasulla pätkimään, sekä tyhjäkäynnillä. Heti kun kaasua painaa tuntuu toimivan normaalisti.E34 530i -94
Ex.E34 5251 -90
-
M60
Onko joku laittanut apulaitehihnaa pyörimään ilman tehostajanpumppua. Löysin netistä jonkun ohjeen jonka mukaan koitin mutta ei taho mennä remmi paikalleen. Liian tiukka. Entä onko joku laittanut vesipumppuun pienempää hihnapyörää. Käykö joku / jostakin suoraan.
Comment
-
Tehostimesta en tiedä mutta pumpussa minulla ja muutamilla muilla on pienempi pyörä.Originally posted by alley View PostOnko joku laittanut apulaitehihnaa pyörimään ilman tehostajanpumppua. Löysin netistä jonkun ohjeen jonka mukaan koitin mutta ei taho mennä remmi paikalleen. Liian tiukka. Entä onko joku laittanut vesipumppuun pienempää hihnapyörää. Käykö joku / jostakin suoraan.
Kyseleppä nimimerkki mrrk vieläkö hänellä on tavaraaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Onko muilla ollut ongelmia kylmökäynnistyksen kanssa? Itellä ei millään käyntiin kylmemmällä ilmalla -(-10c ylös) vaikka auto roikassa ja moottorin lämmöt koholla.
Tunnin verran autoa lämpimässä kun pitää ei mitään ongelmaa
Tuolla roikassa olemisella ei merkitystä siihen asiaan,aamulla oli 5h roikassa ei lähtenyt käyntiin sen jälkeen iltaan asti ilman roikkaa ei käyntiin,vetästiin lämpimään halliin pariksi tunniksi lähti kuin palmun alta käyntiin
Autona 96v 735
Mitään vikakoodeja ei annaE38 740
Comment
-
Originally posted by jarno j View PostOnko muilla ollut ongelmia kylmökäynnistyksen kanssa? Itellä ei millään käyntiin kylmemmällä ilmalla -(-10c ylös) vaikka auto roikassa ja moottorin lämmöt koholla.
Tunnin verran autoa lämpimässä kun pitää ei mitään ongelmaa
Tuolla roikassa olemisella ei merkitystä siihen asiaan,aamulla oli 5h roikassa ei lähtenyt käyntiin sen jälkeen iltaan asti ilman roikkaa ei käyntiin,vetästiin lämpimään halliin pariksi tunniksi lähti kuin palmun alta käyntiin
Autona 96v 735
Mitään vikakoodeja ei anna
Imuilman lämpöanturi näyttää väärin ja rikastus ei riitä käynnistykseen? Arvaus vain toki pielessä voi olla vaikka mikä muukin.
Inpalla tuota olisi hyvä tutkia että mitä anturit näyttää pakkasella.
Kokeile nyhtää antureiden piuhoja irti ja kokeile onko vaikutusta.
Vanha m60 käy muistaakseni jos kampiakseli ja kaasuläppä on kiinni ja muut irti. M62 en ole varma.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Anturit näyttää ihan oikein,voisikohan pensapumppu ruveta oikutteleemaan pelkästään kylmällä ilmalla?Originally posted by Urpo_rotta View PostImuilman lämpöanturi näyttää väärin ja rikastus ei riitä käynnistykseen? Arvaus vain toki pielessä voi olla vaikka mikä muukin.
Inpalla tuota olisi hyvä tutkia että mitä anturit näyttää pakkasella.
Kokeile nyhtää antureiden piuhoja irti ja kokeile onko vaikutusta.
Vanha m60 käy muistaakseni jos kampiakseli ja kaasuläppä on kiinni ja muut irti. M62 en ole varma.E38 740
Comment
-
Klassinen kampiakselinasennontunnistinoire.Originally posted by jarno j View PostOnko muilla ollut ongelmia kylmökäynnistyksen kanssa? Itellä ei millään käyntiin kylmemmällä ilmalla -(-10c ylös) vaikka auto roikassa ja moottorin lämmöt koholla.
Tunnin verran autoa lämpimässä kun pitää ei mitään ongelmaa
Tuolla roikassa olemisella ei merkitystä siihen asiaan,aamulla oli 5h roikassa ei lähtenyt käyntiin sen jälkeen iltaan asti ilman roikkaa ei käyntiin,vetästiin lämpimään halliin pariksi tunniksi lähti kuin palmun alta käyntiin
Autona 96v 735
Mitään vikakoodeja ei annasigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Kylmästartissa kato inpalla mitä näyttää pyörintänopeutta.Originally posted by jarno j View PostTäytyypä se tarkastaa ja tarvittaessa vaihtaa, saako sen toimintaa Mitattua milläänlailla?
Kaikkein luotettavin on skoopata signaali että näkee pätkiikö jne.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Oliko kellään tuota gulf-mallin öljynsuodatinkoteloa ja ootko mittaillut miten tuo termostaatti/kierto toimii?
Tänään käyttelin koneen kuumaksi ja tsekkasin ettei ole vuotoja tms, niin samalla seurasin kuinka alkaa jäähy/linjat lämpeemään. Piti aika lämmin jo olla öljyn olla että alkoi jäähylle menevässä letkussa lämpö tuntumaan. Sitten kun oli suodatinkotelo/ letkut koneesta niin kuumat ettei kärsinyt kättä laittaa niin kennokin alkoi lämpeemään hiljalleen.
En paikallaan saanut, tai viittinyt kierrättää että ois saanut tuosta vielä selvästi kuumemmaksi öljyjä, mutta jäähy ja sen linjasto tuntui hieman viileemmälle kuin moottorin linjat/suodatin.
Eli kun tuo ei ole "on/off" termostaatti, niin sulkeutuuko tuo termostaatti lopulta ja kaikki kierto kennon kautta, vai meneeko myös kuumana osa aina termostaatin ohi suoraan koneeseen?Last edited by TuoAntti; 26-01-2018, 21:44.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Mulla on, öljynlämmöt pyörii jossain 90-100c riippuu ajoviimasta vai onko paikallaan.Originally posted by bemmeri View PostOliko kellään tuota gulf-mallin öljynsuodatinkoteloa ja ootko mittaillut miten tuo termostaatti/kierto toimii?
Tänään käyttelin koneen kuumaksi ja tsekkasin ettei ole vuotoja tms, niin samalla seurasin kuinka alkaa jäähy/linjat lämpeemään. Piti aika lämmin jo olla öljyn olla että alkoi jäähylle menevässä letkussa lämpö tuntumaan. Sitten kun oli suodatinkotelo/ letkut koneesta niin kuumat ettei kärsinyt kättä laittaa niin kennokin alkoi lämpeemään hiljalleen.
En paikallaan saanut, tai viittinyt kierrättää että ois saanut tuosta vielä selvästi kuumemmaksi öljyjä, mutta jäähy ja sen linjasto tuntui hieman viileemmälle kuin moottorin linjat/suodatin.
Eli kun tuo ei ole "on/off" termostaatti, niin sulkeutuuko tuo termostaatti lopulta ja kaikki kierto kennon kautta, vai meneeko myös kuumana osa aina termostaatin ohi suoraan koneeseen?Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
90-100 on ihan söpö öljynlämpö, jos se myös rankoessa pysyy tuossa (toki paskarinkiä sutiessa nousee varmasti ylöspäin).
Vanhassa Audissa itselläni öljynjäähykierron termari aukesi täysin vasta 130C lämmöissä... vaati muutaman kierroksen radalla, että tuonne nousi, mutta siinä pysyi sitte viisari paikoillaan, vaikka jatko ajamista. (jostain syystä tykkäsin käyttää 10W60 öljyjä ratapäivillä :P)Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"
-01 E39 540iA touring
Ex -94 E34 540iA touring
Comment
-
Edit. Vika pysyy päällä edelleen, tuossa taas viikonpäivät tuntui toimivan normaalisti, kunnes perjantaina huomasin, että auto ei kierrä yli 4500rpm siihen asti vetää normaalisti ja 4500kierrokseen jää paukuttamaan ihan kuin rajotin tulisi vastaan. Vikakoodeja kävin lukemassa ja vikakoodeiksi antoi kampiakselin asentotunnistimen ja kaikki suuttimet. Voiko kampiakselin asentotunnistin väärin toimiessaan oireilla tuolla tavoin?Originally posted by 24venttiiliä View PostSiitä ei tarkempaa tietoa, mutta tulpat tuli vaihdettua ja sillä ongelma poistui ja nyt auto toimi viikonpäivät ja alkoi tasskaasulla pätkimään, sekä tyhjäkäynnillä. Heti kun kaasua painaa tuntuu toimivan normaalisti.E34 530i -94
Ex.E34 5251 -90
Comment
-
Originally posted by 24venttiiliä View PostEdit. Vika pysyy päällä edelleen, tuossa taas viikonpäivät tuntui toimivan normaalisti, kunnes perjantaina huomasin, että auto ei kierrä yli 4500rpm siihen asti vetää normaalisti ja 4500kierrokseen jää paukuttamaan ihan kuin rajotin tulisi vastaan. Vikakoodeja kävin lukemassa ja vikakoodeiksi antoi kampiakselin asentotunnistimen ja kaikki suuttimet. Voiko kampiakselin asentotunnistin väärin toimiessaan oireilla tuolla tavoin?
Minun mielestä kyllä voi. Lähinnä siis kampiakselin asentotieto.
Suuttimien koodiiin suhtautuisin varauksella kunnes muut asiat kunnossa.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Tarvikeanturin vaihdettuani (alkuperäisen kuoltua kerrasta) "rajoitin" löytyi noin 3000rpm, välystä runkkaamalla päästiin noin 5000rpm:ään. Sitten loppui kärsivällisyys ja ostin sinne OEM-anturin, toimi taas kuin unelma. Eli osta eka OEM-anturi, nollaa koodit ja lue uudestaan, tuskin tulee suuttimista enää herjaa.Originally posted by 24venttiiliä View PostEdit. Vika pysyy päällä edelleen, tuossa taas viikonpäivät tuntui toimivan normaalisti, kunnes perjantaina huomasin, että auto ei kierrä yli 4500rpm siihen asti vetää normaalisti ja 4500kierrokseen jää paukuttamaan ihan kuin rajotin tulisi vastaan. Vikakoodeja kävin lukemassa ja vikakoodeiksi antoi kampiakselin asentotunnistimen ja kaikki suuttimet. Voiko kampiakselin asentotunnistin väärin toimiessaan oireilla tuolla tavoin?2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
Comment