Originally posted by Clavurion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Originally posted by fraatti View PostJostain syystä mulla on tullut sellainen juttu mieleen että jos näitä vanhoja suuttimia testaillaan niin herkasti tuossa käy niin että suutin päätyy romukoppaan testin perusteella varsin herkästi. Testattiinko koneesta vain tämä yksi suutin vai kaikki? Tämä antaisi hiukan vertailupohjaa asialle. Joskus kysyin homman hintaa ja muistelin että tuo oli useamman kympin per suutin.
Kuitenkin ajatuksessa on se että miksi saman sylkyn vierestä pamahtaa laakeri jonka suutin vuotaa? Kuitenkin ensin taisi mennä runkolaakeri ja sitten vasta kiertokangen laakeri.
Korjausarvo mennee mettään luonnostaan jos puritukset muuttuvat sen verran että palamista ei enää tapahdu ja moottorin ohjain koittaa kompensoida asiaa lisäämällä polttoainetta sylinteriin.
DPF-polttojen aikana on riski että polttoainetta päätyy myös moottoriöljyjen joukkoon. Poltteliko auto DPF:ää normaalia useammin? Muistelisin että mainitsit että DPF-poltto oli hiljattain tapahtunut?
Monessa M57:ssa ainakin kului hiukan öljyä jos DPF oli tyhjätty. Tämä varmaan hiukan riippuu myös monesta muusta asiasta kuten öljylaadusta. Jotkut väittävät että jos auto missä on DPF paikallaan ei kuluta öljyä niin öljy on korvaantunut diiselillä. Paikkansapitävyydestä en mene väittämään mitään mutta kyllähän jonnekin tänne linkittämässä öljytutkimuksessa oli todettu että öljynvaihtovälit olivat olleet liian pitkiä öljyn sekaan kertyneen polttoaineen vuoksi. Tätä hommaa tietysti vielä pahentaa se että jos autolla ajetaan lyhyitä siivuja. Kuluttaako kenenkään N57 öljyä ja oliko DPF paikallaan vai poistettu?
Öljytutkimuksesta taisi olla juttua täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread...48#post4079248
Ajon jälkeen noin 10km niin pamahti..
Comment
-
-
Originally posted by mx3r View PostJoo siis tein tietokoneella erillisesti sen polton, kun auton oma poltto ei auttanut, vaan löi siitä vikakoodia..
Ajon jälkeen noin 10km niin pamahti..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Hyvä video, valitettavan realistinenkin ilmeisesti.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Tuota noin... Eihän nuo voi mitenkään kulua noin, ne on ajettu ohueksi jollain työstökoneella irrotuksen helpottamiseksi?
Minä kun en huasta vennäin sannaa.. enkä kääntäjällä jaksaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTuota noin... Eihän nuo voi mitenkään kulua noin, ne on ajettu ohueksi jollain työstökoneella irrotuksen helpottamiseksi?
Minä kun en huasta vennäin sannaa.. enkä kääntäjällä jaksa
Jäin kuitenkin tuosta videosta sellaiseen uskoon että sylinteriputket ovat todella ohutta tavaraa ja samalta pajalta taisi olla myös video missä on putkitettu M57 lohko.
Kuitenkin tuon N57 videon kommenteissa on mainittu että putki on noin 1mm vahva jos nyt oikein ymmärsin.
Tästä videosta kuitenkin ymmärtää sen verran että N57:n lohko että kampi taitavat olla molemmat selviä? Sylinterit näyttävät todella oudon mallisille mikäli nyt katsoin oikein noita mittoja tuosta. Kampi on ainakin kiero.
Last edited by fraatti; 01-09-2019, 19:15.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Varmaan 2. tai 3. menossa. Tänään marmorilla vierailulla naapuritiskillä oli murheen murtama asiakas, jolle työnjohtaja luetteli eri vaihtoehtoja moottorin korjaamiseksi kun öljynsuodattimesta oli löytynyt metallihippuja. Sääliksi kävi vanhaa miestä. Ja samainen tj oli minulle aiemmin sanonut edellisellä vierailulla että ikinä ei ole N57 hajonnut, tai oli 2 krt mutta ne oli olleet lastutettuja.EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
Comment
-
-
Originally posted by XV70D View PostJa samainen tj oli minulle aiemmin sanonut edellisellä vierailulla että ikinä ei ole N57 hajonnut, tai oli 2 krt mutta ne oli olleet lastutettuja.
Comment
-
-
Originally posted by XV70D View PostVarmaan 2. tai 3. menossa.
osa varmasti mutta on useampi minunkin tuoma missä on jo likemmäs 300 tkm mittarissa eikä ole mitään ongelmia koneen kanssa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEn usko että kaikki leviää ennen 400 tkm,
osa varmasti mutta on useampi minunkin tuoma missä on jo likemmäs 300 tkm mittarissa eikä ole mitään ongelmia koneen kanssa...
Comment
-
Comment