Originally posted by Laku
View Post
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Mene pajalle mistä löytyy bemarin oma työkalu jolla tarkistetaan ketjun venymä ylemmän kiristimen paikasta, eli purkaa tarvii vaan ylempi ketjunkiristin irti.
-
Venttiilikoppa irti ja kokeilee ajoittaa moottorin.Originally posted by Laku View PostPaljonko täytyy avata, jotta tuon ketjunvenymän näkee?
Leave a comment:
-
Mahtaa syödä sama kuin neloskoneistakin, eli alkujaan liian heikko ketju.Originally posted by Calypsocoupe View PostMulla ei ollut öljypohjassa tai
Mikäköhän tuon kutoskoneen ketjun syö, öljynpaineen puute, ketjun väliin päätyvä maali vai uudempi "vahvistettu" ketju itsessään? Mutta en keskittyisi pelkästään siihen, jää mahdolliset sihti- tai laakeriongelmat bongaamatta.
Leave a comment:
-
Mulla ei ollut öljypohjassa tai muuallakaan mitään likaa, hinkkailin sormalla olisiko metallia mutta ei. Jonnein ne maalit on menneet, onhan tossa toki jokunen öljynvaihto menty. Maalit näyttäs lähteneen ketjun alueelta..
Öljypumpun imusihti, tarpeeksi kun tukkoon menee niin vaikuttaa, suunta on sitten sen mukaan onko kuskista vai autosta kyse.Originally posted by alpine3 View PostOnko tuo mikä osa, voiko vaikuttaa öljynpaineeseen?
Laku: Venymän tarkastukseen tarvii vähintään venakoppa ja suuttimet irti, joista jälkimmäiset voi työllistää. Tollai saa ajoitustyökalun kiinni jolla näkee ketjun venymää ja pääsee myös kokeilemaan yläketjua käsikopelolla.
Mikäköhän tuon kutoskoneen ketjun syö, öljynpaineen puute, ketjun väliin päätyvä maali vai uudempi "vahvistettu" ketju itsessään? Mutta en keskittyisi pelkästään siihen, jää mahdolliset sihti- tai laakeriongelmat bongaamatta.
Täytyy tutkia tota tarviketiivistettä ja reikiä, ei se ainakaan mustaksi ollut maalattu kuten OEM.Last edited by Calypsocoupe; 19-01-2023, 19:37.
Leave a comment:
-
Aikoinaan, kun jakoketju remontti tehtiin minun 535xdhen niin tuota ei enää ollut. Auto oli 2011/11 valmistunut, 313hp malli. Kilometrejä 265tkm ja ketju oli venynyt.
Leave a comment:
-
Joo, ei ollut omassakaan tiivistettä, tiivistemäskillä.kyllä mieluummin laittasin vaikka oisi ollutkin tiiviste.
Leave a comment:
-
En muista ulkoa missä kohtaa poistuu, emännän -12vm N47C oli jo pelkällä massalla. Omassa -09 oli myös varissut maalia pois ja kaikki löytyi öljypohjasta, sihdissä ei mitään. En ole tutkinut onko ajoituskoppa samanlainen vuosimallien välissä, kuka kieltää vaihtamasta peltitiivistettä massaan?Originally posted by Calypsocoupe View PostVaihtuuko toi maalattu tiiviste jossain vaiheessa vai koskeeko kaikkia? Suosittelen hoitamaan pois päiväjärjestyksestä.
Olisiko sylinterikannen läpi tulevat ajoituskopan pultit niin justiisa reikiin ettei enää sovi ilman peltiä?Last edited by Shatter; 19-01-2023, 06:35.
Leave a comment:
-
Parisatkuako sillä oli työnnetty? Tulee vaan tosta omasta tiivisteestä mieleen että missäköhän noi loput maalit on? Toisessa kuvassa moottorin vauriot tältä ensimmäiseltä 415tkm Inspection 3 väliltä. Pisin huoltoväli jonkun 42tkm.Originally posted by mige95 View PostEi menekkää, mun ex 2008 f01:sessä oli sama näky vastassa.
Pelkkää 08 valmistusleimaa tulee koneen sisältä vastaan, kaulat virheettömät, samoin nokat, keskimmäinen ketju myös. Alin ketju ok, ylimmällä huomaa että on ajettu, mutta ei juuri nouse ketjupyörältä. Oikeastaan ideaali aika laittaa uusiksi, koska kampuran ketjupyörillä olevat ketjut on mintissä ja muihin saa/on uudet rattaat. Moottorin sisältä arvioisin ajomääräksi satkun, selkeästi paras moottori mitä tähän ikään on tullut purettua, voisi lyödä nykyisillä osilla kasaan. Mutta laitetaan nyt uudet hilut niin asia on taputeltu.
Vaihtuuko toi maalattu tiiviste jossain vaiheessa vai koskeeko kaikkia? Suosittelen hoitamaan pois päiväjärjestyksestä.
Leave a comment:
-
Joo joo, mutta ei runkolaakereille jotka on tuolla huitsin nevadassa, vaan tosissaan ohi suodattimen.Originally posted by Urpo_rotta View PostOnhan siellä tuo pressure limiting valve ohi suodattimen. Tämä on siis sitä varten jos kylmäkäynnistyksessä kovalla pakkasella tavara ei mene suodattimesta läpi niin voitelu kumminki pelaa.tai jos suodatin on tukossa.
Siitä 415tkm ajettua laakeria, kampuran kaula virheetön. Saas nähdä minkä verran foorumi pakkaa kuvaa. Öljypumppu ei näemmä mahdu irti ilman laatikon irroitusta jos ketjussa ei ole löysää, lisää kontenttia huomenna.Originally posted by Urpo_rotta View PostSitä itse tässä pohdiskelen että normaalisti laakerit eivät kulu mainittavasti vaikka autolla ajettaisiin miten paljon, mutta se edellyttää että voitelu toimii.Last edited by Calypsocoupe; 11-01-2023, 00:00.
Leave a comment:
Leave a comment: