Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mige95
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 1170
    • lahti

    Originally posted by buubaa View Post
    Mitä parannuksia on tullut 09/2013? Itellä on 24.9.2013 valmistunut lci 535d xdrive, onko tässä varmasti jo ns. paranneltu motti tai miten sen pystyy varmistaan?

    Edit. Lisätään vielä että auto on euro 6 eli kusivehkeet ym löytyy jos vaikutusta siihen että mikä variantti moottorista kyseessä.


    Tossa postauksessa jotai specsejä,
    Koko dokkari koneesta löytyy tästä samasta ketjusta.

    En tiedä mistä kaikesta johtuu, mutta tollanen lci n57 käy paljon hiljasemmin kun vanhemmat, onhan se vuorattu eristeellä koko moottori mutta tuskin se pelkästää siitä tulee, eiköhä näillä kampuran kevennyksillä yms ole vaikutusta siihen myös.
    Last edited by mige95; 03-01-2023, 22:01.
    -g20 330e
    -e31 840ci sc
    -e46 316i (m52tub25)

    EX- f11 530d lci
    Ex- f01 730d
    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
    Ex: -06 e61 535d m-sport
    Ex:-02 e39 530d manual
    Ex -93 e34 520i

    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

    M62tu ajoitustyökalut.
    N47/n57 ajoitustyökalut.

    Comment

    • Kraftwerk
      Bimmer Rookie
      • Mar 2022
      • 133
      • Joensuu area

      Profiilin '16 535d kävi paikallisella pätevällä bemarispesialistilla "ennakoivassa" runkolaakerien vaihdossa. Vaihtohetkellä mittarissa 220 000 km kilometriä.

      Huoltovälit noin 10 000-27 0000 km, kertaalleen mennyt öljynvaihto hiukan yli 32 000 km (näkyy oranssina OK sähköisessä huoltokirjassa). Start stop koodattu pois. Softaamaton. Etelä-Baijerissa viettänyt 2019 paikkeille, jossa ajettu suunnilleen 50 000 km vuoteen eli todennäköisesti aika reipasta ajoa isommissakin nopeuksissa nähnyt säännöllisesti. Saksalainen omistaja hyvin pedantisti pitänyt, edellinen omistaja Suomessa ehkä vähän vähemmän, josta tuo huollon ylitys hienosti... Erittäin fiksu paikka toki säästää huolloista N57-koneisessa Bemarissa. Ei varsinaisesti mitään oireita. Öljynsuodatin ollut aina puhdas metallista.

      Kampiakseli oli täysin siisti. 1-pytyn alaliuskassa pinnoite kulunut melkolailla puhki (oikeanpuoleisin kuva). 4-5 pyttyjen alaliuskat lisäksi aika kuluneet. Sormeen tuntuvia pykäliä/uria ei ollut. KK-laakerit täysin mintit. Vaikea sanoa kuinka pitkään olisi kestäneet, mutta jäi olo, että ei ollut turha homma.
      Attached Files
      Last edited by Kraftwerk; 03-01-2023, 23:43.
      F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1567

        Mitä ko. remontti maksoi?

        Comment

        • Shatter
          BTCF Member
          • Mar 2013
          • 886
          • Oulu

          Originally posted by mige95 View Post
          https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...1&postcount=98

          Tossa postauksessa jotai specsejä,
          Koko dokkari koneesta löytyy tästä samasta ketjusta.

          En tiedä mistä kaikesta johtuu, mutta tollanen lci n57 käy paljon hiljasemmin kun vanhemmat, onhan se vuorattu eristeellä koko moottori mutta tuskin se pelkästää siitä tulee, eiköhä näillä kampuran kevennyksillä yms ole vaikutusta siihen myös.
          Tuossa alkuperäisessä dokkarissa on tosiaan tuosta kevennetystä kampiakselista juttua päivitetyn koneen kohdalla, olettaisin että senkin kanssa on ollut ongelmia sillä jos katsoo nyt tämän hetkistä varaosalistausta myös uudempien N57 koneiden osalta niin kampuralle on annettu vain vanhempi malli (alk. 2008 ->) jossa on enemmän vastapainoja, päivitetty malli kuopattu kaikessa hiljaisuudessa.
          Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

          E91 330dA xDrive M-Sport '09
          VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
          Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
          MB W108 250S '67 x2

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            Itsellä on juuri työn alla 535xd -14, kusilaitteet yms.
            Oli kiertokangen laakeri mennyt ja yksi runkolaakeri pyöri jo ympäri.
            300tkm oli kilsoja.
            Jakopää oli ok.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1170
              • lahti

              Okei, eli samoja paskoja nää n57 alusta alkaen, case by case kenellä antautuu mikäki paikka, eikös makkiksella ollu omassa koneessa laakerit ok mutta jakopää aivan valmis ?
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                Originally posted by mige95 View Post
                Okei, eli samoja paskoja nää n57 alusta alkaen, case by case kenellä antautuu mikäki paikka, eikös makkiksella ollu omassa koneessa laakerit ok mutta jakopää aivan valmis ?
                Kyllä ja silloin oli 535d -11 299hp 230tkm
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • Shatter
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 886
                  • Oulu

                  Missähän kunnossa näissä laakerivikaisissa on yleensä öljypumput sillä harvemmin niistä puhutaan mitään. Omasta -08 koneesta aukaisin pumpun ja oli sanomista aikalailla joka paikassa vaikka oli vielä ajossa, nyt kun tuli uusi Pierburg niin yllätyin kuinka väljä akselin ja hammasrattaan sovitus siinäkin on, käytännössä jo uutena reilu klappi, en ihmettele yhtään että käytössä olleissa pumpuissa on aina akseliin/rattaaseen hakkautunut lovi. :think

                  Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                  E91 330dA xDrive M-Sport '09
                  VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
                  Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                  MB W108 250S '67 x2

                  Comment

                  • MH motorsport
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 2300
                    • Turku

                    Kampuran ekan kaulan laakerit yleensä pahimmassa kunnossa näissä n57
                    Jakoketju kannattaa laittaa samalla ja tarkistaa öljypumpun kunto.
                    Jos sekalainen kokoelma laakereita niin ne pitää alkuperäisenä ottaa bemarilta ja ovat vähän arvokkaampia kuin sarja std laakereita. Näihin on tehtaalta kompensoitu välyksiä erikokoisilla laakereilla ja se selviää lohkon kyljessä olevista numeroista.
                    Autopalvelu MH-motor
                    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                    Maxxecu myynti ja asennus
                    www.mh-motor.fi
                    0503218217
                    Kulkineet:
                    E6 2000 touring
                    E6 2002 touring
                    E30 318is ///Mtechnic 2
                    E34 ///M5 nürburgring
                    E34 S62b50 turbo dct
                    E39 523i ///Msport
                    F30 320d

                    Comment

                    • buubaa
                      Bimmer Rookie
                      • May 2013
                      • 140
                      • Lahti

                      Jaha eli pieni pelko perseessä saa tämänkin kans elää :think Toistaseks käy ainakin nätisti ilman ylimääräsiä ääniä ja 250tkm mittarissa, oliskohan seuraavassa öljynvaihdossa ideaa viskata rvs sekaan josko sillä sais vähän pitkitettyä laakereitten ikää?

                      Comment

                      • Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 3669
                        • Finnland

                        Tällainen pisti silmään eilen: Mielenkintoinen video vaikka M57TÜ2TOP taitaa moottori ollakin. https://www.youtube.com/watch?v=Uw_fVATWYc0

                        N57 puolestaan alkaa vaikuttamaan siltä että 200-250tkm tuollaisen saisi väistämättä käyttää auki ja sen jälkeen riskipeliä pitää kiinni.

                        Eli tuo vanhempi painavempi kampura lienee siis parempi kuitenkin :think Varmaan vähemmän värinöitä tai ehkäisee massalla kosketuksia. Todennäköisesti kevennetty perinteisistä syistä sitten, eikä niinkään kestävyyden vuoksi.
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2134
                          • Vantaa

                          Kyllä tuo N57 on. Heti softa sisään, niin saa kohta tehdä saman rempan uudestaan
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • Kraftwerk
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2022
                            • 133
                            • Joensuu area

                            Originally posted by ptikkala View Post
                            Mitä ko. remontti maksoi?
                            1,5 k€ runkolaakerihomma. KK-laakerit oli kalliit, että noiden kanssa reilu 400 € lisää. Takavedossa olisi varmaan jonkin verran suoraviivaisempi homma ollut. Moottorintukikumit vaihtui samalla. Tietääpähä käyttisharrasteauton vuoksi käyvänsä töissä.

                            Ohjelmointia pitää vielä tuumailla, kun ei oikein vakionakaan pysy kasassa. Ja vaikka kuinka virittäisi, niin sähköautot ja kevyemmät bensa-autot on nopempia.
                            F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              Mitä noita nyt on nähnyt niin ihan sama onko softailtu vai vakiona pidetty, ihan samalla tavalla ne on menny.
                              Tai oikeastaan niillä softatuilla on ajettu pidemmälle, mut joka tapauksessa eroja ei mun kokemuksen mukaan ole.

                              Ehdottomasti 200-250tkm välissä jakopää ja laakeriremontti ennakoivasti ni selviää yllätyksiltä.
                              Ei nuo osat nykyään mitään kalliita ole kuitenkaan, alle tonnilla selviää jakopää ja laakeriremontista.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • Jarger
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2005
                                • 3669
                                • Finnland

                                Originally posted by VilleP View Post
                                Kyllä tuo N57 on. Heti softa sisään, niin saa kohta tehdä saman rempan uudestaan
                                Joo siis toki. Katoin tuon videon puhelimesta ja juuri ennen unta joten varmaan vähän silmät ollut ristissä. Juuri silloin ei tekstitystäkään vielä ollut saatavissa, nyt näemmä on. Sekoilin kai jotain itse tämän kanssa tai muisti petti vuorokaudessa

                                Enikeis: hyvä video.
                                Negatiiviset kauppakokemukset:
                                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎