Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muuris
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    Originally posted by naikou View Post
    Alle 200hv teholappu leimalle niin saa 525ix:ään turbon otteeseen jarruja vaihtamatta, samaan tyyliin kun e30 m50b25turboja on muutoskatsastettu kymmeniä vuosia 325 vakiojarruilla..e34 nelivedossa se keskitasauspyörästön viskolukko ei montaa leikkiä kestä varsinki jos on tuplamäärä potkua vakioon verrattuna.
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei ole varsinaisen laillista kuitenkaan ajella sitten suuremmilla tehoilla.
    Vaikka ei nyt M50 turbotukseen liitykkään mutta ainakin osassa E34 koppaisissa se lukko kyllä on sähköinen.
    Kuten Muurahainen kirjoittelikin, niin ei ole 525iX:ssä viskolukkoa vaan sähköinen. Sen lukitusmomentti on muuten aika iso (oon mitannut eri pw/Hz komboilla ja momenttiavaimella). Eikä viskolukkokaan (325iX) ei ole tuntunut antautuvan tehokkaissa vehkeissä.
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1682
      • vihti

      Okei no itsellä ollut sitten väärää tietoa e34 ix laitteesta, joskus vajaa 10v sitten kun semmoisen man.vaihteisen 92/11 valmistetun omistin niin ei ollut mitään ongelmaa nelivedossa mutta toisten jäärataleluista oli kuulemma keskilukkoja antautunut. Ilmeisesti ylikuumentumisen takia.

      Topicin aiheeseen: Itsellä olis nokka-akseli päivitys mielessä m52turboon, saako vakioista hiottua sellaiset että olis jotain hyötyä? M54B30 imu + M50NV imu onkin jo tiedossa, onko muita hyvän hintaisia nokkakomboja?
      E39 523i Turbo

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        Mistä näppärimmin m50 pakosarjan laippa turbosarjaa ajatellen?
        Vai oliko jossain valmis mittakuva?
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11086
          • Oulu

          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Mistä näppärimmin m50 pakosarjan laippa turbosarjaa ajatellen?
          Vai oliko jossain valmis mittakuva?
          Tuolla CAD kuva: https://drive.google.com/folderview?...DBnREFraHRDZ28

          Meikäläisen piirtämä, että sillä varauksella Vaan kyllähän tuo kanteen istahti.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5257
            • Pirkkala

            Originally posted by Pazi88 View Post
            Tuolla CAD kuva: https://drive.google.com/folderview?...DBnREFraHRDZ28

            Meikäläisen piirtämä, että sillä varauksella Vaan kyllähän tuo kanteen istahti.
            Isot kiitokset kuvasta. Tämä lähti leikkaukseen
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • janne[l
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 861
              • Ylöjärvi

              E36:ssa polttoaineen paluussa ahdistaa tuo tankin puoliskojen välinen "siirtopumppu" sen verran ettei saa paineita tarpeeksi alas tyhjäkäynnillä. Miten muut ton ratkassu joilla sama ongelma? Y-haara loppuun jolloin paluu molempiin puoliskoihin jolloin vastapaineen pitäisi teoriassa puolittua?
              e46 330i cabriolet
              e91 320d
              e36 328 törpö

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                Originally posted by janne[l View Post
                E36:ssa polttoaineen paluussa ahdistaa tuo tankin puoliskojen välinen "siirtopumppu" sen verran ettei saa paineita tarpeeksi alas tyhjäkäynnillä. Miten muut ton ratkassu joilla sama ongelma? Y-haara loppuun jolloin paluu molempiin puoliskoihin jolloin vastapaineen pitäisi teoriassa puolittua?
                Millä oot diagnosoinut ongelman sinne tankin päähän? Bensanpaineensäädin yleensä on se ensimmäinen ongelma jos on vakiohilut + liian suuri pumppu? :think
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • janne[l
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 861
                  • Ylöjärvi

                  Tämä ihan totta^ ensimmäinen säädin ei virrannutkaan tarpeeksi mutta tämä uusi virtaa.
                  Paluu kanisteristeriin niin hienosti säätyy 2.4baariin asti mutta paluu tankissa kiinni ei alle kolmen saa tyhjäkäynnillä. Eli kyllä se vastapaine sielä selvästi haittaa. Pumppuna on walbron hellcat ja linjat an8.
                  e46 330i cabriolet
                  e91 320d
                  e36 328 törpö

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Originally posted by janne[l View Post
                    Tämä ihan totta^ ensimmäinen säädin ei virrannutkaan tarpeeksi mutta tämä uusi virtaa.
                    Paluu kanisteristeriin niin hienosti säätyy 2.4baariin asti mutta paluu tankissa kiinni ei alle kolmen saa tyhjäkäynnillä. Eli kyllä se vastapaine sielä selvästi haittaa. Pumppuna on walbron hellcat ja linjat an8.
                    Mielenkiintoista. Minulla myös AN8-linjat ja kunnon (Nuke) säädin, nyt 450lph pumppu mutta tulossa hellcat. Omassa on muistaakseni kuskinpuolella sellainen vähän oudompi tankkilaite jossa paluuletku on 12mm, toki tankin sisällä kytkettynä siihen alkuperäiseen sisäiseen poikittain menevään lappopumppuhärpäkkeeseen. Pitää vanhasta topikista kaivella paremmalla ajalla.
                    Kai se helpoin ratkaisu on vaikkapa haaroittaa paluu molemmille puolille?
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • janne[l
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 861
                      • Ylöjärvi

                      Löytykin sun vanhemmasta coupen topikista sivulta 44 hyvää kuvamatskua hommasta.
                      Mun paluu laitteessa on 8mm letkulle nippa ja ja se nipan sisäreikä ei tainnu olla kuin 5mm eli paljon pienempi kun sulla. Porailen tuon nipan nyt ensin pois ja an8 kokonen jic läpivienti siihen niinkuin on repsikan puolella. Voi olla että tuo pelkkä 5mm reikä itse tankkilaitteessa ahdistaa eikä se itse lappopumppu. Siitä sitten haarotus vielä jos tämäkään ei riitä.
                      e46 330i cabriolet
                      e91 320d
                      e36 328 törpö

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5257
                        • Pirkkala

                        Onko kellään faktaa, mihin asti Bosch-044 pumpun tuotto riittää m50 vakiolla paineensäätimellä? Aineena e85

                        Käyrät on kyllä luettu mutta vähän arveluttaa että miten se jaksaa jos esim 450hv ylittyy.

                        Voinhan minä tietysti suoraan päivittää Walbro 450 pumppuun, mutta jos ei tarviis siihen vielä lähteä.

                        Paineen korotus tietysti on keinona myös mutta laadukas säädettävä säädin ei ole ihan ilmainen

                        Ahtopaine lienee kilon verran
                        Last edited by Urpo_rotta; 15-02-2020, 14:18.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Maikkeli
                          BTCF Member
                          • Aug 2010
                          • 1301
                          • Nousiainen

                          Sen verran faktaa että 511hv tuli ilman ongelmia. Ahtoja ei saatu nousemaan enempää niin jäi testailut siihen.
                          E30 316 M42TBO -87
                          BMW 1502 Turbo -77

                          ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5257
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Maikkeli View Post
                            Sen verran faktaa että 511hv tuli ilman ongelmia. Ahtoja ei saatu nousemaan enempää niin jäi testailut siihen.
                            Aineena e85?

                            Onko tuosta -044 uudempia versioitakin olemassa kun eri lähteissä on hieman vaihtelua tuon tuoton suhteen
                            Last edited by Urpo_rotta; 15-02-2020, 17:25.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Exami
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 986
                              • Hyvinkää, Tuusula

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Aineena e85?

                              Onko tuosta -044 uudempia versioitakin olemassa kun eri lähteissä on hieman vaihtelua tuon tuoton suhteen

                              Aika monesti mielletään 044 "500hp" pumpuks, polttoaine paine ja linjat vaikuttaa myös.
                              sigpic
                              Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎